|
Скачати 25.36 Kb.
|
II. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА 5. МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК. МНОГОГРАННИКИ: КУБ, ПРЯМОКУТНИЙ ПАРАЛЕЛЕПІПЕД. ПЛОЩІ ТА ОБ'ЄМИ УРОК 61 Тема: Формули об'ємів куба і прямокутного паралелепіпеда. Мета: Поглиблення і систематизація знань учнів з обчислення об'ємів тіл, які є комбінаціями кубів і прямокутних паралелепіпедів; розвиток логічного мислення учнів. План уроку
Хід уроку I. Актуалізація опорних знань Учитель пропонує учням виконати практичну роботу з обчислення об'єму куба та прямокутного паралелепіпеда за моделями своїх однокласників. Для цього учні в зошитах з домашнім завданням пишуть: «Дата .… Практична .… робота за моделлю куба учня …. (прізвище, ім'я) та прямокутного паралелепіпеда учня .... (прізвище, ім'я)». Можна додати ще завдання на обчислення значення виразу. Наприклад: 1) (53 + 352 – 52 ∙ 14) : 23 : 52 ∙ 103 — І варіант. 2) (23 + 752 – 33 – 6) : 202 + 13 + 53 — II варіант. Максимальна оцінка — 11 балів; у разі роботи тільки з моделями — 9 балів. Учні виконують роботу і здають зошити. Роботу з моделями можуть перевірити учні, які виявили бажання це зробити. Оскільки перевірка цієї роботи є досить приступною, її можна запропонувати слабовстигаючим учням (якщо учитель вважає це за доцільне). Учитель повертає учням зошити, які було зібрано на попередньому уроці, і коментує якість виконання попереднього домашнього завдання. II. Розв'язування вправ Слова учителя: Слід пам'ятати, що задача порівняння об'ємів пов'язана з обчисленням цих об'ємів або з порівнянням з якоюсь меншою одиницею об'єму. Наприклад, є дві діжки. їх заповнюють водою, що наливають відрами. В яку з діжок уміститься більша кількість відер води, у тієї об'єм буде більший. Той же самий принцип діє, якщо, скажімо, певні ємності щільно закладають, наприклад, кубиками: об'єми можна порівнювати за кількістю кубиків. Після цього пояснення учитель пропонує учням такі питання.
Бруски розміром 2 дм х 4 дм х 1 дм склали у вигляді прямокутного паралелепіпеда (штабелем) (див. рисунок). Які розміри штабеля? Скільки в ньому брусків? Який його об'єм?
(Рисунок для цього завдання бажано зробити у кольорі.) III. Підсумок уроку Фронтальне опитування
а) пляшки; в) столової ложки; б) краплі води; г) легеней людини.
а) 60 мм3 і 6 см3; в) 1000 см3 і 1 м3; б) 800 см3 і 8 дм3; г) 2 000 000 см3 і 2 м3. IV. Домашнє завдання [1]: № 633, 641,644. [2]: № 630, 631,629. Л.Г.Стадник. Математика 5 клас |
Уроку Об'ємів; виведення формули для об'єму прямокутного паралелепіпеда; формування вмінь знаходити об'єм прямокутного паралелепіпеда |
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН (2 год на тиждень, усього 70 год, резервний час 8 год) Номер уроку Найпростіші задачі на побудову перерізів куба, прямокутного паралелепіпеда, піраміди |
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН (2 год на тиждень, усього 70 год, резервний час 8 год) Номер уроку Найпростіші задачі на побудову перерізів куба, прямокутного паралелепіпеда, піраміди |
УРОК №60 Тема. Прямокутний паралелепіпед і його об'єм Обладнання: набір гральних кубиків, демонстраційна модель прямокутного паралелепіпеда та куба |
Самостійна робота №10 Прямокутний паралелепіпед і його об'єм Варіант 1 Обчислити об'єм прямокутного паралелепіпеда, виміри якого дорівнюють 25 м, 42 м і 16 м |
УРОК 2 Тема. Розв'язування задач на комбінації призми та піраміди з циліндром і конусом Формули для обчислення площ поверхонь та об'ємів многогранників і тіл обертання. Формувати вміння виконувати зображення комбінацій... |
Урок №54 Тема. Синус, косинус і тангенс гострого кута прямокутного трикутника Сформувати вміння відтворювати зміст означень та їх властивостей, а також знаходити значення тригонометричних функцій гострого... |
УРОК 62 Тема: Обчислення об'ємів. Самостійна робота №14 ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК |
УРОК 19 Тема: Формули. Обчислення за формулами. Самостійна робота №5 Мета: Введення поняття формули. Формування навичок обчислень за формулами. Розвиток логічного мислення учнів шляхом розв'язування... |
УРОК 25 Тема уроку Мета уроку: Вивчення формули Ньютона—Лейбніца і основних властивостей інтеграла, які випливають із властивості первісної і формули... |