УРОК 61 Тема: Формули об'ємів куба і прямокутного паралелепіпеда


Скачати 25.36 Kb.
Назва УРОК 61 Тема: Формули об'ємів куба і прямокутного паралелепіпеда
Дата 11.02.2014
Розмір 25.36 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок

II. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА 5. МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК.

МНОГОГРАННИКИ: КУБ, ПРЯМОКУТНИЙ ПАРАЛЕЛЕПІПЕД. ПЛОЩІ ТА ОБ'ЄМИ

УРОК 61

Тема: Формули об'ємів куба і прямокутного паралелепіпеда.

Мета: Поглиблення і систематизація знань учнів з обчислення об'ємів тіл, які є комбінаціями кубів і прямокутних паралелепіпедів; розвиток логічного мислення учнів.

План уроку

  1. Актуалізація опорних знань

  2. Розв'язування вправ

  3. Підсумок уроку

  4. Домашнє завдання

Хід уроку

I. Актуалізація опорних знань

Учитель пропонує учням виконати практичну роботу з обчислення об'єму куба та прямокутного паралелепіпеда за моделями своїх одно­класників. Для цього учні в зошитах з домашнім завданням пишуть: «Дата .… Практична .… робота за моделлю куба учня …. (прізвище, ім'я) та прямокутного паралелепіпеда учня .... (прізвище, ім'я)». Можна додати ще завдання на обчислення значення виразу. Наприклад:

1) (53 + 352 – 52 ∙ 14) : 23 : 52 ∙ 103І варіант.

2) (23 + 752 – 33 – 6) : 202 + 13 + 53II варіант.

Максимальна оцінка — 11 балів; у разі роботи тільки з моделя­ми — 9 балів.

Учні виконують роботу і здають зошити. Роботу з моделями мо­жуть перевірити учні, які виявили бажання це зробити. Оскільки перевірка цієї роботи є досить приступною, її можна запропонувати слабовстигаючим учням (якщо учитель вважає це за доцільне). Учи­тель повертає учням зошити, які було зібрано на попередньому уроці, і коментує якість виконання попереднього домашнього завдання.
II. Розв'язування вправ

Слова учителя:

Слід пам'ятати, що задача порівняння об'ємів пов'язана з обчислен­ням цих об'ємів або з порівнянням з якоюсь меншою одиницею об'єму. Наприклад, є дві діжки. їх заповнюють водою, що наливають відрами. В яку з діжок уміститься більша кількість відер води, у тієї об'єм буде більший. Той же самий принцип діє, якщо, скажімо, певні ємності щільно закладають, наприклад, кубиками: об'єми можна порівнювати за кількістю кубиків.

Після цього пояснення учитель пропонує учням такі питання.

  1. Знайдіть об'єми паралелепіпедів, складених з однакових брус­ків розмірами: 8 см, 4 см, 2 см (див. рисунки).



  1. Знайдіть об'єми геометричних тіл, зображених на рисунках.



  1. (Готуючи рисунок для цьо­го завдання на плакаті, кодоплівці тощо, бруски слід зобразити двома контраст­ ними кольорами.)

Бруски розміром 2 дм х 4 дм х 1 дм склали у вигляді прямокут­ного паралелепіпеда (штабелем) (див. рисунок). Які розміри штабеля? Скільки в ньому брусків? Який його об'єм?

  1. У яких одиницях виміряють довжину стрибка; площу підлоги у квартирі; ємкість відра; периметр шкільної ділянки; об'єм кімнати; місткість склянки; висоту будинку?

  2. Скільки пакетів з соком уміститься в коробці (див. рисунок)?



(Рисунок для цього завдання бажано зробити у кольорі.)
III. Підсумок уроку

Фронтальне опитування

  1. Серед наведених об'ємів — 5 мм3, 7 дм3, 420 см3, 15 см3 — вибе­ріть відповідний до:

а) пляшки; в) столової ложки;

б) краплі води; г) легеней людини.

  1. Куб з ребром 1 м розрізали на кубики з ребром 1 см і склали в один ряд. Якої довжини вийде цей ряд?,

  2. Порівняйте:

а) 60 мм3 і 6 см3; в) 1000 см3 і 1 м3;

б) 800 см3 і 8 дм3; г) 2 000 000 см3 і 2 м3.
IV. Домашнє завдання

[1]: № 633, 641,644.

[2]: № 630, 631,629.



Л.Г.Стадник. Математика 5 клас

Схожі:

Уроку
Об'ємів; виведення формули для об'єму прямокутного паралелепіпеда; формування вмінь знаходити об'єм прямокутного паралелепіпеда
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН (2 год на тиждень, усього 70 год, резервний час 8 год) Номер уроку
Найпростіші задачі на побудову перерізів куба, прямокутного паралелепіпеда, піраміди
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН (2 год на тиждень, усього 70 год, резервний час 8 год) Номер уроку
Найпростіші задачі на побудову перерізів куба, прямокутного паралелепіпеда, піраміди
УРОК №60 Тема. Прямокутний паралелепіпед і його об'єм
Обладнання: набір гральних кубиків, демонстраційна модель прямо­кутного паралелепіпеда та куба
Самостійна робота №10 Прямокутний паралелепіпед і його об'єм Варіант 1
Обчислити об'єм прямокутного паралелепіпеда, виміри якого дорів­нюють 25 м, 42 м і 16 м
УРОК 2 Тема. Розв'язування задач на комбінації призми та піраміди з циліндром і конусом
Формули для обчислення площ поверхонь та об'ємів многогранників і тіл обертання. Формувати вміння виконувати зображення комбінацій...
Урок №54 Тема. Синус, косинус і тангенс гострого кута прямокутного трикутника
Сформува­ти вміння відтворювати зміст означень та їх властивостей, а також зна­ходити значення тригонометричних функцій гострого...
УРОК 62 Тема: Обчислення об'ємів. Самостійна робота №14
ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК
УРОК 19 Тема: Формули. Обчислення за формулами. Самостійна робота №5
Мета: Введення поняття формули. Формування навичок обчислень за формулами. Розвиток логічного мис­лення учнів шляхом розв'язування...
УРОК 25 Тема уроку
Мета уроку: Вивчення формули Ньютона—Лейбніца і основних властивостей інтеграла, які випливають із власти­вості первісної і формули...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка