|
Скачати 34.39 Kb.
|
УРОК 4 Тема. Комбінаторні задачі. Мета: навчити учнів розв'язувати найпростіші комбінаторні задачі за допомогою формул або без них; показати практичне використання формул комбінаторики. ХІД УРОКУ І. Перевірка домашньої роботи. Розв'язання рівняння 46 записується на дошці або відтворюється за допомогою кодоскопа: ; . . Оскільки значення х не менше від 3, тобто не дорівнює 0, можна поділити обидві частини рівності на х. Домножимо обидві частини рівності на 2, одержимо: 2(х2 – 3х + 2) + х – 1 = 28, 2х2 – 6х + 4 + х – 1 – 28 = 0, 2х2 – 5х – 25 = 0, х1 = 5, х2 = -2,5. Умову х ≥ 3 задовольняє лише число 5. Рівняння має один розв'язок. Відповідь. х = 5. Завдання № 1 і 2 перевіряємо усно.
х! = 5040, х = 7.
; ; . Відповідь. 45 прямих. II. Перевірка розуміння і засвоєння попереднього матеріалу. Вправи розв'язуються усно.
а) 3! + 0!; б) Р4; в) Р5 + Р3 ; г) ; ґ) ; д) ; е) .
а) = ; б) =56. III. Розв'язування задач.
Розв'язання Шукане число дорівнює кількості перестановок із 7 різних елементів: Р7 = 1 ∙ 2 ∙ 3 ∙ 4 ∙ 5 ∙ 6 ∙ 7 = 5040. Відповідь. 5040 різних семицифрових чисел.
Розв'язання Потрібно утворити впорядковані множини з двох елементів: 13, 31, 17, 71, ... . Ці множини є розміщеннями з 4 елементів по 2, тобто кількість усіх двоцифрових чисел, що відповідають умові, становитиме = 4 ∙ 3 = 12. Відповідь. 12.
Розв'язання Із 10 цифр можна утворити = 10 ∙ 9 ∙ 8 = 720 різних трицифрових чисел. З них із цифри 0 починаються = 9 ∙ 8 = 72 числа. Усього чисел, що відповідають умові, можна утворити – = 648. Відповідь. 648 чисел.
Розв'язання Позначимо кількість учнів у класі через де, (х — натуральне число). Шукана підмножина є впорядкованою, тому можна записати: = 600. х(х – 1) = 600; х2 – х – 600 = 0; х1 = 25 , х2 = -24. - 24 не відповідає умові задачі. Відповідь. 25 учнів.
Розв'язання Використаємо формулу (3) х – (х – 3) = 3, х >2, х N. ; (х – 2)!(х – 1)х = 6х(х – 2)!; (х – 2)!(х – 1)х – 6х(х – 2)! = 0; (х – 2)!х(х – 1 – 6) = 0; (х – 2)! ≠ 0, х ≠ 0, х – 7 = 0, х = 7. Відповідь. х = 7.
Розв'язання . Поділимо чисельник і знаменник одержаного дробу на х! (який не може дорівнювати 0) і домножимо на (x – 5)!, одержимо: (х – 4)(х – 3) + 1 = 43; х2 - 7х + 13 = 43; х2 – 7х – 30 = 0; х1 = 10, х2 = -3. За умовою х ≥ 5, тому розв'язком рівняння є лише число 10. Перевірка = 10 ∙ 9 ∙ 8 ∙ 7 ∙ 6; = 10 ∙ 9 ∙ 8; . Відповідь. х = 10. IV. Домашнє завдання.
Розв'язати рівняння: а) ; б) = 42. |
Тема. Комбінаторні задачі Мета: вчити учнів розв'язувати комбінаторні задачі за допомогою основних формул або без них |
Дипломної педагогіческої освіти. Математична логіка Матеріал розбито на теми. Важливими темами є: «Подільність чисел», «Комбінаторні задачі», «Задачі – забави», «Задачі – казки», «Принцип... |
УРОК 5 Тема. Комбінаторні задачі. Самостійна робота Мета: формувати вміння і навички використовувати формули комбінаторики для перетворення найпростіших виразів і розв'язування задач;... |
Урок математики Тема. Вправи і задачі на засвоєння таблиць множенняі ділення. Задачі з буквеними даними |
Уроку. №18 ... |
УРОК №55 Тема уроку ... |
Урок-подорож з математики Вправи та задачі на додавання круглих десятків. Задачі на знаходження третього доданка |
Урок-подорож з математики Вправи та задачі на додавання круглих десятків. Задачі на знаходження другого доданка |
Урок №34 Тема. Задачі на ділення дробів. Знаходження числа за його дробом Мета: домогтися засвоєння учнями алгоритму розв'язування задач на знаходження числа за його дробом (відсотками); повторити алгоритми... |
Урок. Хід уроку I. Перевірка домашнього завдання Мета. Учити учнів розв'язувати задачі за допомогою рівнянь. Формувати в учнів навички розв'язувати задачі з елементами письмового... |