|
Скачати 47.02 Kb.
|
УРОК 38 Тема уроку: Розв'язування прикладних задач. Мета уроку: Вчити розрізняти види сполук і знаходити їх число за відповід-ними формулами, розв'язувати нескладні комбінаторні задачі. І. Перевірка домашнього завдання. 1. Перевірити правильність виконання домашніх вправ за допомогою записів на дошці, зроблених до початку уроку. № 18. Оскільки через кожну пару точок можна провести лише одну пряму, то число n усіх прямих дорівнює числу комбінацій з 10 по 2, тобто . № 24. Оскільки в число обраних увійдуть обидві жінки, то число всіх випадків буде дорівнювати кількості вибору двох чоловіків із (30 - 2) співробітників, тобто = 14 · 27 = 378. № 29. ++2= (+) + (+) = +=· 2. Самостійна робота. Варіант 11. Скількома способами можна вибрати 4 яблука із 10? (3 бали) 2. Скількома способами можна розподілити 3 різних путівки між 25 учнями? (3 бали) 3. Скількома способами можна сформувати поїзд з 8 вагонів? (3 бали) 4. Обчисліть: ++. (3 бали) Варіант 21. Скількома способами можна розподілити 3 однакових путівки між 25 учнями? (3 бали) 2. У класі навчається 10 юнаків. Скількома способами можна їх вишикувати у шеренгу? (3 бали) 3. Скількома способами із 20 студентів групи можна обрати голову, заступника голови і секретаря зборів? (3 бали) 4. Обчисліть: ++. (3 бали) Відповіді: В-1. 1. = 219. 2. = 13 800. 3. P8 - 8! = 40 320. 4. 22. B-2. 1. = 2300. 2. P10 = 10! = 3 628 800. 3. = 6840. 4. 16. II. Сприймання і усвідомлення відомостей про комбінаторні задачі, правил суми і добутку. Комбінації, розміщення і перестановки разом називаються сполуками. Розділ математики, в якому розглядаються властивості сполук, називають комбінаторикою, а задачі цього розділу — комбінаторними задачами. При розв'язуванні простих комбінаторних задач спочатку слід визначити вид сполуки (таблиця 15). Нагадаємо, що: перестановки відрізняються одна від одної порядком розташування елементів; розміщення відрізняються або вибором елементів, або порядком їх розташування; комбінації відрізняються тільки вибором елементів (порядок розміщення елементів не враховується). Виконання вправ Визначте вид сполуки, про яку йдеться мова в задачі, та запишіть відповідну формулу: 1. а) 25 учителів потиснули один одному руки перед педрадою. Скільки було зроблено рукостискань? б) 25 студентів обмінялися фотографіями так, що кожний обмінявся з кожним. Скільки було роздано фотографій? Відповіді: а) = 300; б) = 600. 2. а) У класі з 32 учнів вибирають делегацію до шефів, яка складається з трьох осіб. Скільки існує варіантів такого вибору? б) У класі з 32 учнів для проведення зборів обирають голову, заступника і секретаря. Скількома способами це можна зробити? Відповіді: а) = 4960; б) = 29 760. 3. а) Біля стола стоїть 9 стільців. Скільки існує способів розміщення за столом 9 осіб? б) 9 дівчат водять хоровод. Скільки існує для них різних варіантів стати в коло? в) 3 дев'яти різних намистин потрібно зробити намисто. Скільки існує різних способів його утворення? Відповіді: а) Р9 = 9!; б) (кількість хороводів у 9 раз менша від Р9, бо циклічні перестановки не змінюють хоровод); в) (циклічні перестановки не змінюють намисто, а також намисто не зміниться, якщо перевернути його). Комбінаторні задачі бувають різних видів. Але більшість із них розв'язують за допомогою двох основних правил: правила суми і правила добутку (таблиця 16). Задача. У класі 12 хлопчиків і 10 дівчаток. а) Скількома способами можна вибрати одного учня цього класу? б) Скількома способам двох — хлопчика і дівчинку? в) Скількома способами можна вибрати дівчинку? г) Уже вибрано одного учня. Скількома способами можна вибрати після цього хлопчика і дівчинку? Розв'язанняа) Хлопчика можна вибрати 12 способами, а дівчинку — 10 способами, тоді за правилом суми або дівчинку, або хлопчика можна вибрати 12 + 10 = 22 (способами). б) Хлопчика можна вибрати 12 способами, а дівчинку — 10 способами, тоді за правилом добутку і дівчинку, і хлопчика можна вибрати 12 · 10 = 120 (способами). в) Дівчинку можна вибрати 10 способами. г) Якщо один учень уже вибраний, то можливі два варіанти: 1) якщо був вибраний хлопчик, то хлопчиків залишилося 11, отже існує 11 варіантів його вибору, для дівчинки — 10 варіантів, для пари 11 · 10 = 110 (варіантів). 2) Якщо була обрана дівчинка, тоді дівчаток залишилося 9, отже дівчинку вибрати можна 9 способами, хлопчика — 12 способами, а пару можна вибрати 9 · 12 = 108 (способами), За правилом суми маємо загальну кількість варіантів 11 · 10 + 12 · 9 = 110 + 108 = 218. Відповіді: а) 22; 6)120; в) 10; г) 218. Виконання вправ 1. 7 книг різних авторів і трьохтомник одного автора розташовані на книжковій полиці. Скількома способами можна розставити ці 10 книжок на полиці так, щоб книги автора трьохтомника стояли поруч? Відповідь: P3 · P8 = 241 920. 2. Збори з 30 осіб обирають голову, секретаря та трьох членів редакційної комісії. Скількома способами це можна зробити? Відповідь: · = 2 850 120. 3. У підрозділі 60 солдат і 5 офіцерів. Скількома способами можна виділити наряд, який складається із трьох солдат і одного офіцера? Відповідь: · = 171100. 4. Із 10 троянд і 8 жоржин треба скласти букет так, щоб в ньому були 2 троянди і 3 жоржини. Скількома способами можна скласти букет? Відповідь: ·= 2520. 5. Із семи бігунів і трьох стрибунів треба скласти команду із 5 чоловік, в яку б входив хоч би один стрибун. Скількома способами це можна зробити? Відповідь: + + = 231. III. Підведення підсумків уроку. IV. Домашнє завдання. Розділ XII § 3, Запитання і завдання для повторення розділу XII №№ 11, 22. Вправи №№ 23, 25, 30. Роганін Алгебра 11 клас, урок 38 |
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам |
Уроку. Прямокутна система координату просторі. Мета уроку: знайомство... В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення й виконання домашнього завдання |
Уроку виробничого навчання Велигодська Л. С. чітко в доступній формі розкрила тему та мету уроку на всіх етапах структури уроку |
Уроку; тема уроку не записується на дошці; мета уроку не узгоджується... «загравання» з учнями, намагання сподобатись, невміння знайти правильний тон; вживання пестливих слів |
КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИКИ (10 КЛАС) Тема уроку Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика» |
УРОКУ Тема уроку Методична мета уроку: Інтерактивне навчання учнів графічного представлення даних електронних таблиць засобами мультимедіа з використанням... |
Уроку: урок засвоєння нових знань. КМЗ уроку Мета уроку: вивчити види впливу електричного струму на організм людини, особливості ураження електрострумом |
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди |
Уроку Тема уроку: Поняття про виробничий травматизм та професійні захворювання Мета уроку: Ознайомити учнів з основними причинами виробничого травматизм та професійних захворювань та їх наслідками |
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття... |