|
Скачати 58.41 Kb.
|
Розділ ІV. Теорема Піфагора УРОК № 55 Тема уроку. Співвідношення між сторонами й кутами прямокутного трикутника. Мета уроку: учити учнів розв'язувати прямокутний трикутник. Тип уроку: засвоєння нових знань. Хід уроку I. Організаційний момент II. Перевірка домашнього завдання Задачі 1 і 2 розбираються усно з коментарями вчителя. У цей час учень записує на дошці розв'язання задачі 3, яке потім обговорюється. З ![]() Нехай у трикутнику ABC (рис. 1) АВ = ВС, у нього вписане коло; ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: ![]() ![]() ІІ. Формулювання мети і задач уроку ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів Бліц-опитування груп
![]() ![]() ![]() IV. Вивчення нового матеріалу Отже, sinα = ![]() ![]() ![]() сosα = ![]() ![]() ![]() де α і β — відповідні гострі кути прямокутного трикутника (рис. 5). Виразимо катети і гіпотенузу через sin α, sin β, cos α, cos β, tg α, tg β. a = c · sinα; a = c · cosβ; b = c · cosα; b = c sinβ; a = b · tgα; b = a · tgβ; ![]() ![]() Зверніть увагу на те, що катет завжди знаходиться множенням, а гіпотенуза — діленням. Запишемо правила в зошитах (див. також рис. 6 і 7).
![]() ![]() ![]() V. Первинне закріплення нових знань учнів Завдання групам Групи виконують завдання за підготовленими на дошці рисунками (рис. 8, а-є). Відповідає група, яка першою впоралася з усіма завданнями, інші перевіряють свої відповіді, ставлять питання. ![]() Розв'язування задач Задача 1. У прямокутному трикутнику гіпотенуза дорівнює с, гострий кут дорівнює α. Знайдіть катети, їх проекції на гіпотенузу й висоту, опущену на гіпотенузу. Розв'язання У трикутнику АСВ ( ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: c·sinα; c·cosα; c·cos2α; c·sin2α; c·cosα·sinα. Зауваження. Для sin α, cos α, tg α складені спеціальні таблиці, завдяки яким можна за даним кутом α знайти значення sin α, cos α, tg α або за значеннями sin α, cos α, tg α знайти відповідний кут. Зараз для цього зазвичай використовують калькулятор. Задача 2. У рівнобедреному трикутнику кут при основі дорівнює α, а бічна сторона — b. Знайдіть основу й висоту трикутника, проведену до основи. Розв΄язання Оскільки трикутник ABC (рис. 10) — рівнобедрений, то висота BD є і медіаною, тоді AD = DC. У трикутнику ADB ( ![]() Відповідь: 2b cos α; b sin α. Задача 3. Дано: ![]() ![]() Знайти: AC. Розв'язання Оскільки CM — медіана, проведена до гіпотенузи, то АВ = 2т. Тоді із трикутника АСВ ( ![]() Відповідь: 2m sin β. ![]() ![]() ![]() Задача 4. За даними рис. 12 (а-б) визначте довжини відрізків AD і CD. Розв'язання а) Із трикутника ВСА ( ![]() Із трикутника ADC ( ![]() CD = AC · sin β = a tgα · sinβ. б) Із трикутника ABC ( ![]() ![]() ( ![]() ![]() ![]() Відповідь: ![]() ![]() Задача 5. У рівнобедреній трапеції більша основа дорівнює а, а висота h утворює з бічною стороною кут β. Знайдіть периметр трапеції. ![]() ![]() Розв'язання У рівнобедреній трапеції ABCD (рис. 13) проведемо висоту ВК (BK ![]() ![]() ![]() PABCD= 2AB + BC + AD = ![]() ![]() Відповідь: ![]() VI. Підбиття підсумків уроку Питання класу
VII. Домашнє завдання C 1. Дано: ∆АВС; BD ![]() ![]() ![]() Д 2. У прямокутному трикутнику ABC (рис. 15) АВ = с, ![]() ![]() В 3. Дано: ∆АВС, АВ = ВС, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Т.Л.Корнієнко, В.І.Фіготіна Геометрія 8 клас Урок № 55 |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
УРОК 13 Тема уроку ... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
Урок 1 Тема уроку Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
УРОК 33 Тема уроку Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го степеня і його властивості |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |