|
Скачати 45.14 Kb.
|
УРОК 5 Тема. Комбінаторні задачі. Самостійна робота. Мета: формувати вміння і навички використовувати формули комбінаторики для перетворення найпростіших виразів і розв'язування задач; перевірити рівень засвоєння знань. ХІД УРОКУ І. Перевірка домашнього завдання. Учитель може перевірити завдання до уроку і проаналізувати його виконання на уроці, провести аналіз помилок або зробити це після самостійної роботи. Розв'язання завдань домашньої роботи
Відповідь. 18 чисел.
Цю задачу можна розв'язати іншим способом, врахувавши, що кожна пара фотокарток є впорядкованою множиною, тобто розміщенням із 30 елементів по 2: = 30 ∙ 29 = 870. Відповідь. 870 фотокарток.
Оскільки 7! ≠ 0, то можна обидві частини рівності поділити на це число: ; (8 – х)! = х(7 – х)!, (7 – х)! (8 – х) = х(7 – х)!, (7 – х)! ≠ 0, тому можемо обидві частини рівності поділити на це число. 8 - х = х, х = 4. Перевірка ; ; . Відповідь. х = 4. б) = 42 (х — натуральне число, яке не менше від 2). х(х – 1) = 42; х2 – х – 42 = 0. х1 = 7, х2 = -6. - 6 не належить області допустимих значень. Отже, розв'язком рівняння є число 7. Відповідь. х = 7. II. Розв’язування вправ.
Розв’язання .
Розв’язання , х ≥ 3, х N. ; (х – 2)(х – 1)х + 3(х – 1)х – 90(х – 1) = 0; (х – 1)((х – 2)х + 3х – 90) = 0; х – 1 ≠ 0; (х – 2)х + 3х – 90 = 0; х2 + х – 90 = 0; х1 = -10, х2 = 9. х1 = -10 не належить області допустимих значень. Відповідь. х = 9.
Розв'язання Різними вважатимемо ті делегації, які відрізняються хоча б однією особою. Отже, треба обчислити . Відповідь. Існує 455 способів.
Розв'язання Перший учитель може вибрати два класи з шести різними способами. Після вибору першого вчителя другий може вибрати два класи з чотирьох, що залишилися, різними способами. Тоді два вчителі можуть вибрати по два класи ∙ різними способами. Якщо вони вже зробили вибір, то третій може взяти лише ті два класи, що залишилися. Тому шукана кількість способів дорівнює . Відповідь. 90 способами. ІІІ. Самостійна робота.
а) перерізом; б) об'єднанням; в) різницею множин A і B, якщо 1-й варіант А = {а, b, с, d, e}, В = {b, с, k}, С = {a, b, с, d, e, b, с, k}, D = {b, c}, F ={а, d, е}, Р = {а, b, с, d, е, k}, Q = {a, d, e, k}? 2-й варіант А = {1, 2, 3, 4, 5}, В = {2, 4, 6}, С = {2, 4}, D = {1, 3, 5}, F = {6}, Р = {1, 2, 3, 4, 5, 6}, Q = {1, 2, 3, 4, 5, 2, 4, 6}? Чи є різниця множин А і В доповненням множини В відносно множини A?
1-й варіант . 2-й варіант .
1-й варіант . 2-й варіант . Розв'язання завдань самостійної робота 1-й варіант
, , , 2x2 – 10x + 12 + x2 – x – 202 = 0, 3х2 – 11х – 190 = 0, х1 = 10, х2 = - не належить області допустимих значень рівняння. Відповідь. х = 10. 2-й варіант
, , х(х – 1)(12(х – 2) – (х – 3)(х – 2) – 36) = 0, х ≠ 0, х ≠ 1, отже, 12х – 24 – х2 + 5х – 6 – 36 = 0, - х2 + 17х – 66 = 0, х2 – 17х + 66 = 0, х1 = 6, х2 = 11. Виконавши перевірку, переконуємося, що обидва корені є розв'язками даного рівняння. Відповідь. х1 = 6, х2 = 11. IV. Домашнє завдання.
а) ; б) ; в) інший варіант із самостійної роботи.
„Математика” № 7 (307), лютий 2005 |
УРОК 4 Тема. Комбінаторні задачі Мета: навчити учнів розв'язувати найпростіші комбінаторні задачі за допомогою формул або без них; показати практичне використання... |
Тема. Комбінаторні задачі Мета: вчити учнів розв'язувати комбінаторні задачі за допомогою основних формул або без них |
Дипломної педагогіческої освіти. Математична логіка Матеріал розбито на теми. Важливими темами є: «Подільність чисел», «Комбінаторні задачі», «Задачі – забави», «Задачі – казки», «Принцип... |
УРОК 47 Тема: Практична робота на побудову та вимірювання кутів (Самостійна робота №12.) ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
УРОК 62 Тема: Обчислення об'ємів. Самостійна робота №14 ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК |
УРОК 42 Тема: Розв'язування вправ. Самостійна робота №11 ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
УРОК 114. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ. САМОСТІЙНА РОБОТА Мета Тема Ділення десяткових дробів. Дії з десятковими дробами. Середнє арифметичне |
УРОК 120 Тема: Розв'язування задач на відсоткові розрахунки. Самостійна робота №25 ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 10. МАСШТАБ. ВІДСОТКИ. СЕРЕДНЄ АРИФМЕТИЧНЕ КІЛЬКОХ ЧИСЕЛ. МІКРОКАЛЬКУЛЯТОР |
УРОК 115 Тема: Середнє значення величин. Самостійна робота №24 ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 10. МАСШТАБ. ВІДСОТКИ. СЕРЕДНЄ АРИФМЕТИЧНЕ КІЛЬКОХ ЧИСЕЛ. МІКРОКАЛЬКУЛЯТОР |
УРОК 9 Тема. Відсоткові розрахунки. Самостійна робота Мета: показати застосування набутих знань у практичній діяльності; сприяти розвитку самостійної діяльності учнів на уроці |