|
Скачати 20.85 Kb.
|
Розв’язування рівнянь УРОК 109. Тема. Розв’язування задач за допомогою рівнянь Мета. Учити учнів розв'язувати задачі за допомогою рівнянь. Формувати в учнів навички розв'язувати задачі з елементами письмового пояснення. Тип уроку. Комбінований урок. Хід уроку I. Перевірка домашнього завдання. Учні-сусіди обмінюються зошитами. Учитель диктує правильні відповіді. Учні звіряють їх з відповідями у зошитах і, за необхідності, роблять виправлення. II. Актуалізація опорних знань. Аналіз самостійної роботи. Учитель аналізує допущені в самостійній роботі помилки. Відповідні приклади він розв'язує на дошці з повним поясненням та коментуванням. ІІІ. Формування умінь і навичок. Розв'язування задач і вправ. Колективна робота. № 1276. Нехай друге число дорівнює х, тоді перше число — х + 30. Сума двох чисел дорівнює х + х + 30, що за умовою задачі становить 162. Отримуємо рівняння: х + х + 30 = 162. Розв'яжемо його: 2х + 30 = 162; 2х = 162 - 30; 2х = 132; х = 66. Отже, друге число дорівнює 66, а перше — 66 + 30 = 96. Відповідь. 96; 66. № 1278. Нехай один кут дорівнює х, тоді інший — х - 12. Сума цих двох кутів дорівнює х + х - 12, що за умовою задачі становить 90. Одержали рівняння: х + х - 12 = 90. Розв'яжемо його: 2х - 12 = 90; 2х = 90 + 12; 2х = 102; х = 51. Отже, один кут дорівнює 51°, а інший — 51° - 12° = 39°. Відповідь. 51°; 39°. № 1279. Нехай фермер відвів під овочеві культури х га поля, тоді під зернові культури він відвів 5,5х га. Під зернові культури фермер відвів на (5,5х – х) га більше, ніж під овочеві, що, за умовою задачі, дорівнює 360. Одержимо рівняння: 5,5х – х = 360. Розв'яжемо його: 4,5х = 360; х = 360 : 4,5; х = 80. Отже, під овочеві культури фермер відвів 80 га, а під зернові культури — 5,5 · 80 = 440. Відповідь. 440 га, 80 га. № 1281. Нехай ширина прямокутника дорівнює х м, тоді довжина — 4х м. Периметр прямокутника дорівнює (х + 4х) · 2, що, за умовою задачі, становить 60 м. Одержимо рівняння: 2 · (х + 4х) = 60. Розв'яжемо його: 2 · 5х = 60; 10х = 60; х = 60 : 10; х = 6. Отже, ширина прямокутника дорівнює 6 м, а довжина — 6 · 4 = 24 м, Тоді площа прямокутника: S = 6 · 24 = 144 (м2). Відповідь. 144 м2. № 1282. Нехай перше число дорівнює х, тоді друге — 3х. Середнє арифметичне цих чисел дорівнює (х + 3х) : 2, що за умовою задачі становить 4,1. Одержимо рівняння: (х + 3х) : 2 = 4,1. Розв'яжемо його: 4х : 2 = 4,1; 2х = 4,1; х = 2,05. Отже, одне число дорівнює 2,05, а інше — 3 · 2,05 = 6,15. Відповідь. 2,05; 6,15. IV. Пояснення домашнього завдання. §6, п. 43. №№ 1277, 1280. О.Ензельт Уроки математики у 6 класі Урок 109 |
Уроку: узагальнення та систематизація навчальних досягнень учнів.... Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Лінійні рівняння з однією змінною» |
Уроку. Прямокутна система координату просторі. Мета уроку: знайомство... В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення й виконання домашнього завдання |
УРОК 39 Тема уроку: Біном Ньютона. Мета уроку: Познайомити учнів... Перевірку виконання вправ провести шляхом фронтальної бесіди за готовими записами розв'язання домашніх вправ на дошці |
Уроку I. Перевірка домашнього завдання Мета. Розглянути поняття простого та складеного числа. Розвивати увагу, мислення |
Уроку І. Аналіз виконання тематичного оцінювання >II. Перевірка домашнього... В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення та виконання домашнього завдання |
Уроку І. Перевірка домашнього завдання Мета. Продовжити формувати навички розв'язування задач з елементами письмового пояснення |
Уроку I. Перевірка домашнього завдання Мета. Продовжити формувати навички розв'язування задач з елементами письмового пояснення |
УРОК 2 Тема уроку: Границя функції неперервного аргументу. Мета уроку:... Перевірити наявність виконаних домашніх завдань та відповісти на запитання, що виникли в учнів при виконанні домашніх завдань |
УРОК 31 Тема уроку: Диференціальні рівняння. Мета уроку: Познайомити... Перевірити правильність виконання домашніх вправ та відповісти на запитання, які виникли в учнів при виконанні домашніх завдань |
Уроку І. Перевірка домашнього завдання Мета. Учити учнів знаходити спільні дільники кількох чисел, засвоїти алгоритм знаходження НСД |