Урок №1 Не стомлюйся робити добро. Тема: Літературні казки


Скачати 320.15 Kb.
Назва Урок №1 Не стомлюйся робити добро. Тема: Літературні казки
Сторінка 1/3
Дата 09.02.2014
Розмір 320.15 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Література > Урок
  1   2   3
Урок № 1

Не стомлюйся робити добро.

Тема: Літературні казки.

Матеріал до уроку: Шарль Перро «Химерні бажання» с. 102 – 107.

Мета: ознайомити з особливостями літературної казки та її відмінностями від народної; ознайомити з творчістю Ш. Перро для дітей; вчити знаходити в тексті найважливіші слова, речення, що характеризують певні якості дійових осіб; розвивати зв’язне мовлення, творчі здібності, словниковий запас; виховувати почуття вдячності, вірності в дружбі.

Обладнання: підручник «Зарубіжна література» 2 клас, електронна презентація «Не стомлюйся робити добро» (Слайди 1- 7).
Хід уроку
І. Організація класу до уроку. Створення позитивного настрою на урок, ситуації успіху.

Давай з тобою обіймемось

І над землею піднімемось.

Тепло сердець з’єднаємо

І сонцем засіяємо.

Я бажаю вам добра!
Учні: Ми бажаємо вам добра! Якщо нам буде важко, ми допоможемо один одному.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Починаємо урок з маминої ласки, із цікавої казки.


Відкриваємо скарбничку.

Скринька зовні невеличка.

Не втрачаєм марно часу,

Дістаєм перлину гарну.

Учитель дістає із чарівної скриньки книгу казок Шарля Перро.

  • Діти, ви, звичайно, впізнали книжку, яку я тримаю в руках.

  • Яка це книжка?

  • Так, це збірка казок Ш. Перро.

  • Які казки цього письменника ви знаєте?

  • Що нового б хотіли дізнатися на уроці, почути, побачити?


ІІІ. Актуалізація опорних знань.

11.Розчитування. Прочитайте вислів:

Казки дружать з дітворою.

Прочитайте їх і тоді

Всі улюблені герої

Стануть з друзями в житті.

  • Як ви розумієте вислів?

Слайд1.Сьогодні ми розпочинаємо вивчати новий розділ «Не стомлюйся робити добро».

  • Як ви розумієте такий вислів?

Ми мандруємо у казку

У цю радісну мить,

Щоб зрозуміти, як прекрасно

У цьому світі жить.

Хай минає дитинство в перебігу літ –

Не забудеться дітям казки лагідний світ!


  1. Слайд 2. Ознайомлення із жанром літературна казка, або авторська та особливостями цього жанру.

  2. Слайд 3. Ознайомлення із завданнями уроку.

- Ознайомити з особливостями авторської казки;

- Ознайомити з творчістю Ш. Перро;

- Вчити знаходити в тексті найважливіші слова, речення, що характеризують певні якості дійових осіб;

- Розвивати зв’язне мовлення, творчі здібності, словниковий запас;

- Виховувати почуття вдячності, вірності в дружбі.

ІV. Робота над казкою «Химерні бажання».

  1. Слайд 4 – 6. Відомості про автора.





Відомий французький письменник народився в сім’ї державного чиновника, де шанували літературу. Шарль отримав юридичну освіту. Мав трьох братів, які теж стали літераторами.

Вступивши на королівську службу, Шарль Перро зумів поєднати державну діяльність із літературною творчістю. Відстоюючи традиції французької культури, Шарль Перро звернувся до фольклору. Він захопив своїх читачів свіжістю і чарівністю казки, її героями – добрими, справедливими й мудрими.

У досить поважному віці (66 років), не вказуючи свого імені, Шарль Перро видав збірку “Казки матінки моєї Гуски, або Історії та казки минулих часів із повчаннями”.

Ця збірка мала такий величезний успіх, що серед письменників спалахнула мода на написання казок. Так королівський чиновник започаткував жанр літературної казки.

  1. Первинне сприйняття тексту.

  • Розгорніть підручники на с. 102. Я почну читати казку, але помахом чарівно палички я попрошу когось із вас, діти, читати далі казку. Не забувайте про інтонацію під читання.

  • Будьте уважними, щоб дати відповідь на питання:

  • Які це Химерні бажання?

  1. Аналіз змісту прочитаного. Гра «Мікрофон».

  • Чому лісова фея вирішила допомогти лісорубові?

  • Які застереження дала вона йому?

  • Чому бажання лісоруба виявились химериними?

  • То які це химерні бажання?

  • А які б бажання висловили б ви феї?

  • Чого навчає нас цей твір?

  1. Слайд 7.Словникова робота.

Прочитаємо слова та пояснимо їх значення.

Химерні

Дрівцят

Лісоруба

Опам’ятавшись

Завбачлива

Довжелезна

Чудовисько
Фізкультхвилинка

  • Повторюємо разом слова веселої розминки.


Пальці вперед (двічі),

Руки підняли (двічі),

Лікті зігнули,

Спини прогнули,

Груди розправили,

Ноги розставили,

Кнопки натиснули!

V. Узагальнення й систематизація знань.

1. Підкреслити слова, які можна використати, розповідаючи

про лісоруба.

Розумний, лінивий, добрий, працьовитий, розсудливий, поміркований, злий, легковажний, жадний.

  1. Слайд 7. Пояснити значення фразеологізмів:


Рак свисне.

Щастя в руки йде.

  1. Робота в парах. Придумати та записати, що могло статися з лісорубом та його дружиною, якби вони не були такими жадними.

  2. Гра «Закінч речення».

«Герої чарівних казок мають…….»

«За допомогою чарів………….»

«У казках ведеться боротьба………»

  1. Творча робота. Робота в групах.

- Складіть казку за таким самим сюжетом, як у казці «Химерні бажання» на сучасний лад.

  1. Презентація роботи груп.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

- Які враження у вас від прочитаної казки?

- Що нового дізналися на уроці?

- Де ми зможемо використати ці знання?

VІІ. Домашнє завдання. С. 102 -1 07 читати казку.

Творче диференційоване завдання:

1 група подає казку у вигляді кадрів діафільму.

2 група – ділить казку на три частини: зачин, основну частину, кінцівку.

3 група – підготують переказування казки від імені лісоруба.
Урок № 2

Тема: Літературна казка.

Матеріал до уроку: Якоб та Вільгельм Грімм «Маленькі помічники» с. 112 – 117

Мета: ознайомити учнів з казковими істотами – гномами та традиціями, які пов’язані pз цими героями; вчити визначати головну думку казки, складати план казки в малюнках; розвивати зв’язне мовлення, навички свідомого, виразного, правильного читання; виховувати працьовитість та скромність.

Обладнання: підручник «Зарубіжна література» 2 клас, електронна презентація «Не стомлюйся робити добро». (Слайди 8 – 14.)
Хід уроку
І. Організація класу до уроку. Створення позитивного настрою на урок.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Презентація роботи груп.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Кожного дня ми наче відкриваємо нові, чисті сторінки нашого життя. Що ми на них запишемо, залежить від нас самих. У наших силах залишити на чистих аркушах цілий список добрих і красивих вчинків та справ. Сьогодні нам у цьому допоможе казка.

  • Девіз нашого уроку:

«Не кажи – не вмію, а кажи – навчусь. Я за всяке діло залюбки берусь».

ІV. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів уроку.

  1. Актуалізація опорних знань.

а) Гра «Вгадай героя казки» (вчитель показує малюнки героїв казок Грімм, а діти повинні відгадати, з якої казки вони до нас прийшли».

б) Закресліть у кожному слові однакові голосні і прочитайте автора цих казок.
ООБОРУАУТУИ АГАРАІОМЕМЕ

в) Пройдіться чарівною стежкою і прочитайте імена братів Грімм.



































г) Слайд 8. Ознайомлення із завданнями уроку.

  • Давайте, діти, з’ясуємо, чого навчить нас цей урок?

Цей урок навчить мене:

  • доносити зміст прочитаного до слухачів шляхом переказування казки;

  • працювати в парах, групах;

  • виражати своє ставлення до працьовитих людей;

  • цінувати відданість, вдячність;

  • міркувати про життєві цінності.

2. Слайд 9 - 11. Ознайомлення з біографічними відомостями про Братів Грімм.


Брати Грімм жили в Німеччині. Обидва були професорами Берлінського університету. Вони створили граматику та словник німецької мови. Та всесвітню славу їм принесли три невеликі збірки німецьких народних казок.

Самі вони їх не створювали, а тільки записували. Брати ходили селами і слухали людей, які любили та пам’ятали казки. Понад двісті казок записали вони у свої книжки, які назвали “Дитячі та родинні казки”. І ці казки дійсно стали родинними, бо небуло сім’ї, де б не читали “Бременських музикантів” та “Пані метелицю”.

Десять років збирали та друкували свої казки німецькі вчені. А потім почалося нове життя цих творів: вони відправилися в подорож по всіх країнах та континентах. Завдяки копіткій праці вчених чимало фольклорних творів не втрачені назавжди, а, записані і впорядковані ними, вони стали доступними для всіх. Перед читачами постав світ народних мрій, уявлень про справедливість, сподівань на винагороду за розум, чесність та працьовитість.

V. Робота над казкою «Маленькі помічники».

  1. Робота «Довідкового бюро». С. 116 - 117

  2. Слайд 12. Словникова робота:

Шевчик – людина, що шиє.

Вдосвіта – рано вранці.

Не вгавай – не переставай грати.

Фізкультхвилинка

  1. Читання казки вчителем.

  2. Аналіз змісту прочитаного.

  • Що дивовижного сталося в хаті шевця?

  • Як йому довелося позбутися злиднів?

  • Як шевчик та його дружина виявили вдячність гномикам?

  • Чому гномики щезли? Де вони ділися?

  • Як би ви по – іншому назвали цю казку?

  1. Повторне самостійне читання казки.

  2. Складання плану казки в малюнках. Робота в парах.

  3. Перевірка самостійної роботи учнів.

  4. Слайд 13. Групова робота.

  • Серед запропонованих прислів’їв знайдіть ті, які виражають головну думку казки.


Робота спільна – як пісня весела.

Умілому всяка робота легка.

Хто нічого на робить, той ніколи не має часу.

Добре тому жити, хто працьовитий.

  1. Уявіть, що вам потрібно нагородити когось медаллю «Людяність». Подумайте і напишіть, яким повинен бути претендент. (Діти записують риси характеру такої людини)

  2. Презентація роботи дітей. Виступи дітей.

  3. Слайд 14. Робота з виставкою книг Братів Гімм.


VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Чого навчив вас сьогоднішній урок?

  • Дякую вам за співпрацю, за ваші власні думки.

  • Пам’ятайте: головне в житті – не тільки бути задоволеним собою, а ще й приносити користь іншим.

VІІ. Домашнє завдання. С. 112 – 117, читати казку.

Творче завдання:

- Пофантазуйте, чи могло бути в казці продовження. Якщо так, то яке?


Урок № 3

Тема уроку: Літературна казка.

Матеріал до уроку: Ганс Крістіан Андерсен «Нове вбрання короля» с. 124 – 133.

Мета: ознайомити учнів з казкою Г. К. Андерсена «Нове вбрання короля», вчити самостійно знаходити в тексті слова, які автор вживає для характеристики й опису персонажів, учити висловлювати своє ставлення до прочитаного; розвивати навички свідомого, виразного читання з дотриманням інтонації, тону та темпу; осуджувати пихатість та зазнайство, як людські вади.

Обладнання: підручник «Зарубіжна література» 2 клас, електронна презентація «Не стомлюйся робити добро».(Слайди 15 – 22)

Хід уроку
І. Організація класу до уроку.

Створення позитивного настрою на урок.

ІІ. Перевірка творчого домашнього завдання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Казковий вернісаж героїв казок Андерсена.

(Учитель показує ілюстрації героїв казок Андерсена, а діти повинні відгадати, з якої казки цей герой).

  • Чи знайомі вам ці герої?

  • З яких казок вони до нас прийшли?

  • Хто є автором цих казок?

  • Що ми знаємо про цього видатного казкаря?

ІV. Слайд 15. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми з вами познайомимося ще з однією казкою Г. Х. Андерсена «Нове вбрання короля», будемо вчитися виразно читати цю казку і висловлювати свої думки щодо прочитаного.

V. Вивчення нового матеріалу.

  1. Слайди 16 – 19. Розповідь про письменника.

  • Уважно погляньте на портрет видатного письменника і скажіть, чи змогли б ви не знаючи нічого про цю людину, вгадати в ній великого мрійника, людину, не схожу на інших.




Ганс – Христіан Андерсен – відомий датський письменник, автор віршів, п’єс, романів. Андерсен написав понад сто п’ятдесят казок, які були перекладені більш ніж ста мовами і принесли йому світову славу.

Андерсен народився у містечку Оденсі. Батько був його шевцем, а мати – прачкою. Дитиною хлопець любив слухати казкові розповіді свого батька. Він захоплювався театром і дома створив ляльковий театр, для якого писав казкові п’єси, сам готував декорації і вирізав з паперу костюми. Робив він це так майстерно, що мати вирішила влаштувати його в науку до кравця. Крім того, він любив імпровізувати всякі історії й хотів, щоб їх слухали дорослі.

1819 року їде до столичного міста Копенгагена в пошуках щастя – він хотів стати актором. Але це йому не вдалося. Та дякуючи добрим людям, він сідає за парту поруч з малюками і починає вчитися в гімназії, а потім і в університеті.

Здобувши освіту, він багато подорожує, пише.

Герої казок Андерсена відомі дітям усього світу. Вони увіковічені пам’ятниками в Данії. Так, копенгагенці пишаються пам’ятником Русалонці, героїні однойменної казки Андерсена.

Найкращі твори світової літератури для дітей відзначаються премією Андерсена.

Сьогодні у світі налічується 26 письменників та художників, які мають цю престижну міжнародну відзнаку.

Слайд 20. Пам’ятники Андерсену на Батьківщині.


  1. Виразне читання казки вчителем.




  1. Слайд 21. Словникова робота:

Тринькав – даремно витрачав гроші.

Тицьнув – дав у руки.

Волів – бажав.

Зиркаючи – злякано дивився.

Кросна – частина ткацького верстата.

Балдахін – верхній одяг короля.

Церемоніймейстер – керівник царських церемоній, обрядів.

Люстром – дзеркалом.

Камергери – слуги.

Фізкультхвилинка

  1. Технологія «Мікрофон».

  • Що понад усе любив король?

  • Прочитайте про це в казці.

  • Чи сподобався вам король?

  • Розкажіть, як його ошукали шахраї?

  • Чому придворні і король не бачили тканини?

  • Чому вони не говорили правди? Якими вони були?

  • Чому саме в уста дитини автор вкладає правду?

  • Яких людей висміяно в казці?

VІ. Узагальнення та систематизація знань учнів.

  1. Групова робота. Складання характеристики дійових осіб казки.




Риси характеру

Король




Шахраї




Придворні







  1. Хвилинка відвертості.

  • Проаналізуйте свою поведінку. Чи завжди ви говорите правду?

  • Чому люди цінують чесних і правдивих?

3. Слайд 22. Робота з виставкою книг Г. Х. Андерсена.

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Чого навчив вас урок?

  • Що нового дізналися?

  • Поцінуйте свою роботу на уроці?

VІІ. Домашнє завдання. С. 124 – 133 читати та переказувати казку.


Урок № 4

  1   2   3

Схожі:

Конспект уроку української літератури у 5 класі Тема: Добро і зло...
Мета: повторювати, закріплювати знання змісту казки, проаналізувати добро і зло в казці «Хуха-Моховинка», дати поняття «портрет»,...
Урок Доброти. 4 клас Тема: «Той, хто творить добро, творить саме життя»
Василя Сухомлинського; розвивати уявлення про добро і зло, уміння творити добро у повсякденному житті; виховувати бажання бути добрими,...
Тема: Добро і зло в нашій душі
Милосердя – щиросердність, співчуття,готовність робити добро всякому, любов на ділі, здатність відгукнутися на чужий біль. Людям...
Урок №2 Тема уроку : Як розрізняють добро і зло
Після уроку діти зможуть : пояснювати зміст понять «добро» і «зло»,»доброчинність»
Урок читання 3 клас І семестр Урок узагальнення. Пригадайте, поміркуйте. Казки Мета
«секретів» створення казки, розвивати логічне мислення, мовлення школярів, увагу, пам'ять, виховувати активну читацьку позицію
Тема уроку: Введення у розділ «Літературні казки». І. Франко. Лисичка...
А чи створили ви свої кадри до діафільму «Друзі»? Якби за віршем нам довелося б створювати діафільм, то які кадри і в якій послідовності...
Тема уроку
Мета: продовжити ознайомлення учнів з особливостями жанру літературної казки; учити самостійно визначати головну думку художнього...
Тема. Перемога
Обладнання. Мультимедійний проектор для демонстрації слайдів, телевізор, мультфільм «Снігова королева», аудіозапис мелодії до передачі...
Тема: Б. Харчук «Планетник». Добро і зло в повісті, в сучасному світі і в людині
Мета: дослідити, як у творі відтворено добро і зло; охарактеризувати образ Планетника, з'ясувати роль діда Капуша у творі та його...
In the state of the South Caroline, in the town of Greensboro, there...
Взаєморозуміння і бажання робити добро іншим як засіб подолання життєвих негараздів
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка