|
Скачати 320.15 Kb.
|
Урок № 1 Не стомлюйся робити добро. Тема: Літературні казки. Матеріал до уроку: Шарль Перро «Химерні бажання» с. 102 – 107. Мета: ознайомити з особливостями літературної казки та її відмінностями від народної; ознайомити з творчістю Ш. Перро для дітей; вчити знаходити в тексті найважливіші слова, речення, що характеризують певні якості дійових осіб; розвивати зв’язне мовлення, творчі здібності, словниковий запас; виховувати почуття вдячності, вірності в дружбі. Обладнання: підручник «Зарубіжна література» 2 клас, електронна презентація «Не стомлюйся робити добро» (Слайди 1- 7). Хід уроку І. Організація класу до уроку. Створення позитивного настрою на урок, ситуації успіху. Давай з тобою обіймемось І над землею піднімемось. Тепло сердець з’єднаємо І сонцем засіяємо. Я бажаю вам добра! Учні: Ми бажаємо вам добра! Якщо нам буде важко, ми допоможемо один одному. ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Відкриваємо скарбничку. Скринька зовні невеличка. Не втрачаєм марно часу, Дістаєм перлину гарну. Учитель дістає із чарівної скриньки книгу казок Шарля Перро.
ІІІ. Актуалізація опорних знань. 11.Розчитування. Прочитайте вислів: Казки дружать з дітворою. Прочитайте їх і тоді Всі улюблені герої Стануть з друзями в житті.
Слайд1.Сьогодні ми розпочинаємо вивчати новий розділ «Не стомлюйся робити добро».
Ми мандруємо у казку У цю радісну мить, Щоб зрозуміти, як прекрасно У цьому світі жить. Хай минає дитинство в перебігу літ – Не забудеться дітям казки лагідний світ!
- Ознайомити з особливостями авторської казки; - Ознайомити з творчістю Ш. Перро; - Вчити знаходити в тексті найважливіші слова, речення, що характеризують певні якості дійових осіб; - Розвивати зв’язне мовлення, творчі здібності, словниковий запас; - Виховувати почуття вдячності, вірності в дружбі. ІV. Робота над казкою «Химерні бажання».
Відомий французький письменник народився в сім’ї державного чиновника, де шанували літературу. Шарль отримав юридичну освіту. Мав трьох братів, які теж стали літераторами. Вступивши на королівську службу, Шарль Перро зумів поєднати державну діяльність із літературною творчістю. Відстоюючи традиції французької культури, Шарль Перро звернувся до фольклору. Він захопив своїх читачів свіжістю і чарівністю казки, її героями – добрими, справедливими й мудрими. У досить поважному віці (66 років), не вказуючи свого імені, Шарль Перро видав збірку “Казки матінки моєї Гуски, або Історії та казки минулих часів із повчаннями”. Ця збірка мала такий величезний успіх, що серед письменників спалахнула мода на написання казок. Так королівський чиновник започаткував жанр літературної казки.
Прочитаємо слова та пояснимо їх значення. Химерні Дрівцят Лісоруба Опам’ятавшись Завбачлива Довжелезна Чудовисько Фізкультхвилинка
Пальці вперед (двічі), Руки підняли (двічі), Лікті зігнули, Спини прогнули, Груди розправили, Ноги розставили, Кнопки натиснули! V. Узагальнення й систематизація знань. 1. Підкреслити слова, які можна використати, розповідаючи про лісоруба. Розумний, лінивий, добрий, працьовитий, розсудливий, поміркований, злий, легковажний, жадний.
Рак свисне. Щастя в руки йде.
«Герої чарівних казок мають…….» «За допомогою чарів………….» «У казках ведеться боротьба………»
- Складіть казку за таким самим сюжетом, як у казці «Химерні бажання» на сучасний лад.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія. - Які враження у вас від прочитаної казки? - Що нового дізналися на уроці? - Де ми зможемо використати ці знання? VІІ. Домашнє завдання. С. 102 -1 07 читати казку. Творче диференційоване завдання: 1 група подає казку у вигляді кадрів діафільму. 2 група – ділить казку на три частини: зачин, основну частину, кінцівку. 3 група – підготують переказування казки від імені лісоруба. Урок № 2 Тема: Літературна казка. Матеріал до уроку: Якоб та Вільгельм Грімм «Маленькі помічники» с. 112 – 117 Мета: ознайомити учнів з казковими істотами – гномами та традиціями, які пов’язані pз цими героями; вчити визначати головну думку казки, складати план казки в малюнках; розвивати зв’язне мовлення, навички свідомого, виразного, правильного читання; виховувати працьовитість та скромність. Обладнання: підручник «Зарубіжна література» 2 клас, електронна презентація «Не стомлюйся робити добро». (Слайди 8 – 14.) Хід уроку І. Організація класу до уроку. Створення позитивного настрою на урок. ІІ. Перевірка домашнього завдання. Презентація роботи груп. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
«Не кажи – не вмію, а кажи – навчусь. Я за всяке діло залюбки берусь». ІV. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів уроку.
а) Гра «Вгадай героя казки» (вчитель показує малюнки героїв казок Грімм, а діти повинні відгадати, з якої казки вони до нас прийшли». б) Закресліть у кожному слові однакові голосні і прочитайте автора цих казок. ООБОРУАУТУИ АГАРАІОМЕМЕ в) Пройдіться чарівною стежкою і прочитайте імена братів Грімм. г) Слайд 8. Ознайомлення із завданнями уроку.
Цей урок навчить мене:
2. Слайд 9 - 11. Ознайомлення з біографічними відомостями про Братів Грімм. Брати Грімм жили в Німеччині. Обидва були професорами Берлінського університету. Вони створили граматику та словник німецької мови. Та всесвітню славу їм принесли три невеликі збірки німецьких народних казок. Самі вони їх не створювали, а тільки записували. Брати ходили селами і слухали людей, які любили та пам’ятали казки. Понад двісті казок записали вони у свої книжки, які назвали “Дитячі та родинні казки”. І ці казки дійсно стали родинними, бо небуло сім’ї, де б не читали “Бременських музикантів” та “Пані метелицю”. Десять років збирали та друкували свої казки німецькі вчені. А потім почалося нове життя цих творів: вони відправилися в подорож по всіх країнах та континентах. Завдяки копіткій праці вчених чимало фольклорних творів не втрачені назавжди, а, записані і впорядковані ними, вони стали доступними для всіх. Перед читачами постав світ народних мрій, уявлень про справедливість, сподівань на винагороду за розум, чесність та працьовитість. V. Робота над казкою «Маленькі помічники».
Шевчик – людина, що шиє. Вдосвіта – рано вранці. Не вгавай – не переставай грати. Фізкультхвилинка
Робота спільна – як пісня весела. Умілому всяка робота легка. Хто нічого на робить, той ніколи не має часу. Добре тому жити, хто працьовитий.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
VІІ. Домашнє завдання. С. 112 – 117, читати казку. Творче завдання: - Пофантазуйте, чи могло бути в казці продовження. Якщо так, то яке? Урок № 3 Тема уроку: Літературна казка. Матеріал до уроку: Ганс Крістіан Андерсен «Нове вбрання короля» с. 124 – 133. Мета: ознайомити учнів з казкою Г. К. Андерсена «Нове вбрання короля», вчити самостійно знаходити в тексті слова, які автор вживає для характеристики й опису персонажів, учити висловлювати своє ставлення до прочитаного; розвивати навички свідомого, виразного читання з дотриманням інтонації, тону та темпу; осуджувати пихатість та зазнайство, як людські вади. Обладнання: підручник «Зарубіжна література» 2 клас, електронна презентація «Не стомлюйся робити добро».(Слайди 15 – 22) Хід уроку І. Організація класу до уроку. Створення позитивного настрою на урок. ІІ. Перевірка творчого домашнього завдання. ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
(Учитель показує ілюстрації героїв казок Андерсена, а діти повинні відгадати, з якої казки цей герой).
ІV. Слайд 15. Повідомлення теми та мети уроку.
V. Вивчення нового матеріалу.
Ганс – Христіан Андерсен – відомий датський письменник, автор віршів, п’єс, романів. Андерсен написав понад сто п’ятдесят казок, які були перекладені більш ніж ста мовами і принесли йому світову славу. Андерсен народився у містечку Оденсі. Батько був його шевцем, а мати – прачкою. Дитиною хлопець любив слухати казкові розповіді свого батька. Він захоплювався театром і дома створив ляльковий театр, для якого писав казкові п’єси, сам готував декорації і вирізав з паперу костюми. Робив він це так майстерно, що мати вирішила влаштувати його в науку до кравця. Крім того, він любив імпровізувати всякі історії й хотів, щоб їх слухали дорослі. 1819 року їде до столичного міста Копенгагена в пошуках щастя – він хотів стати актором. Але це йому не вдалося. Та дякуючи добрим людям, він сідає за парту поруч з малюками і починає вчитися в гімназії, а потім і в університеті. Здобувши освіту, він багато подорожує, пише. Герої казок Андерсена відомі дітям усього світу. Вони увіковічені пам’ятниками в Данії. Так, копенгагенці пишаються пам’ятником Русалонці, героїні однойменної казки Андерсена. Найкращі твори світової літератури для дітей відзначаються премією Андерсена. Сьогодні у світі налічується 26 письменників та художників, які мають цю престижну міжнародну відзнаку. Слайд 20. Пам’ятники Андерсену на Батьківщині.
Тринькав – даремно витрачав гроші. Тицьнув – дав у руки. Волів – бажав. Зиркаючи – злякано дивився. Кросна – частина ткацького верстата. Балдахін – верхній одяг короля. Церемоніймейстер – керівник царських церемоній, обрядів. Люстром – дзеркалом. Камергери – слуги. Фізкультхвилинка
VІ. Узагальнення та систематизація знань учнів.
3. Слайд 22. Робота з виставкою книг Г. Х. Андерсена. VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
VІІ. Домашнє завдання. С. 124 – 133 читати та переказувати казку. Урок № 4 |
Конспект уроку української літератури у 5 класі Тема: Добро і зло... Мета: повторювати, закріплювати знання змісту казки, проаналізувати добро і зло в казці «Хуха-Моховинка», дати поняття «портрет»,... |
Урок Доброти. 4 клас Тема: «Той, хто творить добро, творить саме життя» Василя Сухомлинського; розвивати уявлення про добро і зло, уміння творити добро у повсякденному житті; виховувати бажання бути добрими,... |
Тема: Добро і зло в нашій душі Милосердя – щиросердність, співчуття,готовність робити добро всякому, любов на ділі, здатність відгукнутися на чужий біль. Людям... |
Урок №2 Тема уроку : Як розрізняють добро і зло Після уроку діти зможуть : пояснювати зміст понять «добро» і «зло»,»доброчинність» |
Урок читання 3 клас І семестр Урок узагальнення. Пригадайте, поміркуйте. Казки Мета «секретів» створення казки, розвивати логічне мислення, мовлення школярів, увагу, пам'ять, виховувати активну читацьку позицію |
Тема уроку: Введення у розділ «Літературні казки». І. Франко. Лисичка... А чи створили ви свої кадри до діафільму «Друзі»? Якби за віршем нам довелося б створювати діафільм, то які кадри і в якій послідовності... |
Тема уроку Мета: продовжити ознайомлення учнів з особливостями жанру літературної казки; учити самостійно визначати головну думку художнього... |
Тема. Перемога Обладнання. Мультимедійний проектор для демонстрації слайдів, телевізор, мультфільм «Снігова королева», аудіозапис мелодії до передачі... |
Тема: Б. Харчук «Планетник». Добро і зло в повісті, в сучасному світі і в людині Мета: дослідити, як у творі відтворено добро і зло; охарактеризувати образ Планетника, з'ясувати роль діда Капуша у творі та його... |
In the state of the South Caroline, in the town of Greensboro, there... Взаєморозуміння і бажання робити добро іншим як засіб подолання життєвих негараздів |