|
Скачати 144.99 Kb.
|
План – конспект уроку світової літератури у 5 класі Тема. Перемога щирих людських стосунків над багатствами Снігової королеви Мета. Вчити учнів аналізувати текст, художні образи, узагальнювати та робити висновки, допомогти учням осягнути велич краси людського серця, показати, в чому полягає краса людини; формувати вміння творчо осмислювати прочитане, висловлювати власне ставлення до вчинків героїв; розвивати креативне, логічне мислення, усне зв’язне мовлення; сприяти вихованню у школярів високих моральних якостей. Обладнання. Мультимедійний проектор для демонстрації слайдів, телевізор, мультфільм «Снігова королева», аудіозапис мелодії до передачі «В гостях у казки», портрет Андерсена, ілюстрації до казки. Хід уроку. І. Організаційний момент.
Тихо-тихо, скрипнув дверью, Снова сказка входит в класс, Соловьиной нежной трелью Завораживает нас. И волшебным тёплым ветром, Проскользнув по уголкам, Наполняет душу светом, Дарит радость всем нам.
Учень - Кай сидить на підлозі, грається плескатими крижинками, складаючи з них різні фігури. Входить учениця – Герда, кидається йому на шию зі словами:
Хлопчик сидить тихо, непорушно. Герда плаче. Кай дивиться на Герду ― вона починає співати пісню про троянди. Кай плаче.
ІІ. Мотивація начальної діяльності учнів. Постановка проблемного питання уроку.
Але, мабуть, у багатьох із вас виникло питання: «Як могла маленька тендітна дівчинка перемогти дорослу, гарну, розумну жінку?». Спробуємо на сьогоднішньому уроці знайти відповідь на це питання. Пам’ятаєте, як починалася казка: «Коли ми дійдемо до кінця нашої казки, то будемо знати більше, ніж тепер». Я дозволю собі трохи перефразувати ці слова: «Коли ми закінчимо сьогоднішній урок, то знатимемо більше». Більше про життя, його цінності, дружбу, любов, ― тобто відкриємо таємниці казки для себе. Тому в ході уроку у нас розквітатиме «кущ троянд», який ми так і назвемо «Таємниці казки «Снігова королева». ІІІ. Оголошення теми, завдань уроку.
Саме вони, якщо ви їх правильно назвете, допоможуть вам визначити тему і завдання нашого уроку.
Один із цих предметів ― корисна для людини річ, яка говорить лише правду. Але в руках злющого, «наче сам диявол», троля ця річ стає небезпечною і може призвести до неминучого лиха. Що це за предмет? (Дзеркало). Саме воно накоїло багато біди у казці. «Мозковий штурм»: Як ви гадаєте, для чого казкар розповідає про злого троля і його дзеркало? Про що ми будемо говорити на уроці? (Про те, як серце Кая стало крижаним, про перешкоди, які Герді прийшлося подолати на своєму шляху, щоб врятувати Кая, про те, хто і чому їй допомагав). Наступний предмет у скриньці можна охарактеризувати так: вони неживі, але вражають своєю красою та геометричною гармонійністю. Якби ж тільки не танули… (Сніжинки). Із ким асоціюються сніжинки у казці? (Із Сніговою королевою). Отже, ми будемо говорити і про… (Снігову королеву). Третій предмет ― вона жива, з нею можна розмовляти, вона чарує своєю красою і неповторністю, її можна назвати символом казки. Що це? (Троянда) Ця квітка є символом краси і любові ― такого почуття, яке має велику силу.
Символ ― художній образ, який умовно передає якусь думку, ідею, переживання. Герда, як троянда, вражає нас своєю красою. А якою саме? На це запитання ми також будемо шукати відповідь в ході уроку, тема якого «Перемога щирих людських стосунків над багатствами Снігової королеви»
Епіграфом до нашого уроку є фраза: «Я не можу дати їй більше сили, аніж вона має тепер. Сила ― в…». Зверніть увагу, що вона не закінчена. В кінці уроку ви мені назвете закінчення епіграфу.
Виходячи з теми і завдань уроку, скажіть, яких результатів роботи на уроці ви очікуєте? (Зрозуміти, чому Герда перемогла Снігову королеву, у чому її сила, якою саме красою наділена дівчинка). А тепер скажіть, ви готові до співпраці зі мною? Покажіть мені свій настрій. (Діти за допомогою смайликів показують настрій, з яким вони готові приступити до роботи: ). ІV. Основний зміст уроку
Визначимо основний конфлікт казки.
Отже, на нашому кущі розквітла друга троянда «Здебільшого краса ― безкорисна». Троянда дарує ніжність, тепло і її запах зачаровує оточення, а бутон приваблює око. У цій безкорисності криється найважливіша користь ― дарувати людям радість.
Що говориться про її очі? Із чим асоціюється її краса? («Очі її сяяли, як зірки, але в них не було ні тепла, ні миру…»). Вона вродлива, але холодна, нежива.
Коли Каю потрапила льодяна скалка в око і серце, йому починає подобатися саме ця мертва краса.
Отже, краща ― «жива краса». (Прикріплення третьої троянди).
Відповіді учнів (1 група:
2 група:
(все гарне, прекрасне зменшувалось у ньому, а погане виступало чіткіше і здавалося ще гіршим)
мільйони іще більших скалок, які наробили більше нещастя, ніж саме дзеркало)
трояндами і розглядали книжку з малюнками… ( у серце і око Кая потрапила скалка чарівного дзеркала сатани).
свої санки до саней Снігової королеви, і вони зникли із міста у невідомому напрямку).
стара добра чаклунка).
із саду).
служників).
поїхала в Лапландію).
дівчинку в Лапландію).
робити).
щасливий, бо думає, що це найкраще місце у світі. Але якщо скалки дзеркала не викинути із серця і ока хлопчика, Снігова королева назавжди матиме над ним владу).
дати їй більше сил, ніж у неї зараз).
Кая).
Маленька розбійниця Принц Ворона і принцеса Північний ГЕРДА Лапландка олень Чаклунка Кай Фінка Символи-позначки: - допомога; - перешкода; - нейтральна позиція
Принц Ворона і принцеса Північний ГЕРДА Лапландка олень Чаклунка Кай Фінка
Мені здається… На мою думку… Я вважаю… Я хочу приєднатися до думки… Я згоден із думкою… Як на мене, то…
Герда. Ви хочете знати, чи страшно мені було? Звичайно так. Адже, по-перше, я не знала, де шукати Кая, куди йти. А невідоме завжди лякає. По-друге, на моєму шляху зустрічалися, на жаль, і погані люди, такі як стара чаклунка, яка хотіла мене залишити у себе. Із-за її чар я втратила півроку часу, але завдяки їй, я зрозуміла, що не всім можна довіряти. А стара розбійниця хотіла мене вбити. По-третє, боялася я і Снігову королеву, бо вона була доросла сильна жінка, у якої було своє військо. Та найбільше я боялася, що не знайду Кая, що не побачу його більше ніколи, і він назавжди залишиться у тенетах Снігової королеви. І ось цей останній страх заставляв мене йти вперед, не здаватися, не боятися. Головне ― не соромитися страху, а перемогти його. Пам’ятайте, добрих людей на світі більше, вірне плече друга і добрі люди допоможуть у біді. (Герда прикріплює до «куща» наступні троянди: 6 – «Головне ― не соромитися страху, а перемогти його»; 7 – «Добрих людей на світі більше»; 8 – «Вірне плече друга та добрі люди допоможуть у біді»).
V. Підсумок уроку. 1. Вирішення проблеми уроку
2. «Трояндовий кущ»
Краса буває різною Головне ― не соромитися страху, а Здебільшого краса ― безкорисна перемогти його. Краща ― «жива краса» Добрих людей на світі більше Не став свої бажання вище Вірне плече друга та добрі люди за інтереси інших допоможуть тобі у біді Краса і сила людини ― у доброму і Краса здатна робити людей щирому серці кращими
Кай
Герда
Як же я раніше міг не знати ... Я відкрив для себе … Я усвідомив … Після цього уроку я намагатимуся … На сьогоднішньому уроці мене більш за все вразило …
VІ. Домашнє завдання
Як ти розумієш останнє речення казки: «Так сиділи вони поруч, обидва дорослі, але ще діти, діти серцем і душею, а надворі стояло тепле, радісне літо». Як, на твою думку, будуть далі розвиватися події. Допиши.
Іноді життя виховує людину. А може ви спробуєте перевиховати Снігову королеву, адже вона така красива, така досконала. Напишіть поради Сніговій королеві, аби вона стала добрішою.
Уяви, що ти маєш нагоду зустрітися з Гердою та Каєм. Про щоб ти їх запитав? Заключне слово вчителя
Мені здається, може я не знаю, Було і буде так у всі часи. Любов, як сонце, світу відкриває Безмежну велич людської краси.
1 Запитання, вміщені на слайдах 12, 13, ставляться після перегляду уривку. 2 До фактів, що містяться на слайді учні добирають причини (квота 3-4 причини) 1 Відкривається після того, як учні назвуть правильний шлях 1 Відкривається після того, як діти дадуть правильну відповідь 1 Після того, як учні виберуть правильні пазли, на слайді учитель відкриває відповідь для перевірки. |
Найбільша перемога це перемога над собою, а найганебніше це бути переможеним своїми пристрастями Мета: підвести учнів до усвідомленої відмови від паління, що ґрунтується на знаннях про його шкідливі наслідки; допомогти зрозуміти... |
1. Перемога проектів в рамках першого Конкурсу Перемога проектів в рамках першого Конкурсу, Пріоритет 1 Створення більш конкурентоспроможної прикордонної |
Зерна, посіяні в душі дітей, проросли. Це і перемога учнів в районних... Оскільки вона веде, а не тягне за собою, вона перебуває у згоді з учнем. Оскільки вона спонукає, а не змушує, навчання учню дається... |
Тема. Перемога теплих людських стосунків над багатством Снігової Королеви На шляху до перемоги над чарами Снігової Королеви у Герди було п’ять зупинок. Назвіть їх. (Бабуся-чарівниця; Принц і Принцеса; Розбійники;... |
Календарний графік заходів виконавчого комітету Синельниківської... Урочистості та святковий концерт з нагоди 67-ї річниці Дня Перемоги «Війна і Перемога, біль і пам'ять» |
Вивчаємо творчість українських письменників Важливе місце в навчально-виховній роботі належить літературним вікторинам. Назва «вікторина» походить від латинського «вікторія»... |
«Підставка для декоративних рослин» Автор проекту Дуже радів, коли мені повідомили, що в районі я став переможцем. Правда перемога принесла безліч проблем. Для участі в обласному... |
Звіт про волонтерську роботу Волонтери Варварівської СЗШ постійно піклуються про тих, кому було дуже нелегко у ті воєнні літа і яким найважче сьогодні. Все менше... |
Перемога щирих людських стосунків над багатствами Снігової Королеви.... Ювати навички аналізу художнього твору, навчати учнів робити узагальнення та висновки, засвоїти поняття про антитезу,розвивати логічне... |
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.» |