|
Скачати 60.36 Kb.
|
Урок Доброти. 4 клас Тема: «Той, хто творить добро, творить саме життя» Мета: дати уявлення дітям про морально – етичний зміст стосунків людини з навколишнім світом; розширити поняття дітей про доброту і красу людської душі , спираючись на твори Василя Сухомлинського; розвивати уявлення про добро і зло, уміння творити добро у повсякденному житті; виховувати бажання бути добрими, чуйними, відповідальними, доброзичливими, милосердними; викликати бажання творити добро для людей. Обладнання: прислів’я про доброту і милосердя (розрізані в конвертах), плакат «Квіткова галявина», паперові квіти (роздатковий матеріал для дітей) Хід уроку: І. Організація класу (Виставка малюнків «Стежина добра» (заздалегідь діти малюють малюнки) Давайте усмішки усім дарувати: І друзям, і гостям, і мамі, і татові. Хай радість злітає у небо, як птах, І добрі слова у всіх нас на устах. - Доброго дня! Я дарую всім усмішку, тепле слово та гарний настрій. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку - Дорогі діти! Сьогодні у нас незвичайний урок – «Урок Доброти і Милосердя». Ми маємо вчитися бути добрими, чуйними, милосердними людьми і творити добро. - Скажіть мені, будь-ласка, а що таке доброта? (Відповіді учнів) Доброта – це співчуття, щирість, щедрість. Добра людина з любов’ю ставиться не тільки до людей, а й до тварин і рослин. Адже ми всі – частина живої природи. Ще з давніх часів люди завжди цінували чесність, правдивість, гарні вчинки, допомогу слабшому і меншому. Тому нам потрібно не робити поганих вчинків, а старатись робити тільки добро. Всім нам дуже боляче, коли нас ображають, принижують. Тому потрібно розуміти, що вихована, порядна, добра людина ніколи не образить, не завдасть болю. Як всім уже відомо, що зло довго не забувається і породжує зло. А добро примножує добро. Тому не забуваймо з вами, що ми люди. І ми несемо відповідальність за свої вчинки. Давайте навчимося творити тільки добро і перемагати зло. ІІІ. Робота над темою уроку. 1. Давайте разом визначимо, що на вашу думку включає слово «добро» і слово «зло».
(На дошці робимо записи)
Добро 2) Добра, корисна справа, дія, вчинок.
Зло 2) Нещастя, лихо, горе. 3) Почуття роздратування, гніву, досади, розлюченість. - Якими б ви хотіли бути в цьому житті: жорстокими чи добрими? Чому? Доведіть це. (Відповіді дітей) 2. Робота в групах. - Діти, а як же можна відрізнити добру людину від злої? (Відповіді дітей) - У доброї людини добрі очі, у неї добрий погляд. Від такої людини віє теплом. Добра людина поводиться гарно, чемно, не обзиває інших, не б’ється, не вживає поганих слів. Тому в серці своєму несіть до всіх любов і лагідність, чуйність і співчуття. Не чиніть нікому лиха, зла. Умійте прощати. Добро творити на Землі Людині лиш дано, І навіть діточки малі Всі знають це давно Краса і море доброти Оточує нас всіх Подібним будь до сонця ти, Щоб зазвучав твій сміх. Щоб ти освітлював всім шлях, Як сонце з висоти, Хай сяє усмішка в очах, Будь завжди добрим ти. - Діти, зараз попрацюємо в групах (прислів’я розрізані в конвертах, скласти)
(Діти читають складені прислів’я, пояснюють їх значення)
У народі кажуть: «Добре ім’я – найбільше багатство».
Багато письменників і поетів у своїх творах схвалюють добро і засуджують зло. І сьогодні ми ознайомимося з творами Василя Сухомлинського – великого педагога, мудрого учителя, чудовою людиною. Він віддавав дітям красу і тепло своєї душі, він ніс на долоні своє щире серце, бо був насправді доброю і щирою людиною. В його палкому серці жила велика доброта і любов до всього світу. Мудрий учитель писав для дітей чудові твори: коротенькі повчальні і дуже змістовні. Його любов до дітей була такою великою, як сонце. Твори допоможуть зрозуміти вам найбільшу мудрість – людина приходить у цей сонячний світ для добра. Творити повсякчас добро для інших – це велике покликання людини. Твори В.О.Сухомлинського:
Щедро ллє проміння сонце У твоє й моє …(віконце), Щоб в теплі ми виростали Й світло людям … (дарували). Й де б ми в світі не були, Щоб завжди любов … (несли), Щастя, радість і тепло, Щоб чудово всім … (було). В світ прийшли ми: я і ти – Для любові й … (доброти)! Будь привітним і прихильним, Добрим, лагідним і … (сильним). Вчися правдою прожити, Теплим словом вмій … (зігріти). Вчись завжди допомагати І людині … (співчувати). І старайся так прожити, Щоб, як сонечко, … (світити)! І в душі завжди нести Теплий промінь … (доброти)! 5. Колективне складання правил про доброту.
- Діти, напишіть на квітах риси доброї людини. І «посадимо» квіти на нашій галявині, щоб вони квітли, а ми не забували робити тільки добро. IV. Підсумок уроку Отже, діти, що ви сьогодні зрозуміли з нашого уроку, які висновки зробили? (Відповіді дітей) Поспішайте творити добро, вчіться співчувати. Не намагайтеся комусь зробити зло, причинити біль, тому що за це рано чи пізно будете покарані. Пам’ятайте! Як ви ставитеся до цього світу, таким боком і до вас світ повернеться. Якщо ви зростете добрими людьми, то буде і вам всюди добре. Коли будете робити зло, то і до вас світ повернеться жорстокістю і злом. Не забувайте про це ніколи. Нехай у вашому серці завжди живуть велика любов і доброта, щирість і співчуття, людяність і щедрість. Добро творити вчитель нас навчає, Добра удома тато й мама вчить. З глибин віків народ наш помічає, Що доброму на світі добре жить. Бо в нього серце світле і чудове, Воно дарує радість і тепло. І кожну мить допомогти готове, Щоб всім на світі затишно було. |
Двоє гравців по черзі кладуть п'ятикопійчані монети на круглий Той, кому нікуди покласти монету, програє. Хто за умови дотримання правил гри виграє — той, хто ходить першим, чи той, хто ходить... |
Творить ту душу дитини, з якою вона іде у світ. Ю. Завалевський Робота позашкільного закладу з народознавства, українознавства, сучасної української мови |
Урок Доброти і Милосердя Розливальна: 2 Навчити дітей творити Добро, радуватися за інших, сприймати чужий біль, як свій |
До уваги батьків! Учити жити — це значить передавати із серця в серце моральні багатства. І передає ці багатства той, хто з колиски пестить дитину,... |
Хочу стати лікарем, бо медицина творить дива…бабки, лексус, особняк Хочу бути митником:… дивишся у валізу пасажира і чітко знаєш котрі його речі, а котрі – твої |
Планетарна свідомість передбачає формування нового типу мислення, яке після праць М. Бахтіна А також формування в зростаючій особистості самоповаги і альтруїзму, перетворення її в рівноправний суб’єкт навчання, виховання творця,... |
Програє той, хто не може зробити хід. Хто перемагає при найкращій грі? Задача Двоє по черзі кладуть п'ятаки на круглий стіл, причому так, щоб вони не накладались один на одного. Програє той, хто не може... |
Урок №2 Тема уроку : Як розрізняють добро і зло Після уроку діти зможуть : пояснювати зміст понять «добро» і «зло»,»доброчинність» |
«Я знаю: мова мамина свята» Хто не любить свою мову – той не любить свою батьківщину”. „Я не смію тебе розлюбить, моє вічне кохання, о мово!”. „Хто не знає рідної... |
З фізкультурою хто дружить – за здоров’ям той не тужить! Мета. Виховувати інтерес до занять фізичними вправами, привчати дітей до здорового способу життя |