Конспект уроку української літератури у 5 класі Тема: Добро і зло в казці «Хуха-Моховинка». Світлий життєствердний погляд на світ. Наскрізний гуманізм казки. Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот


Скачати 40.49 Kb.
НазваКонспект уроку української літератури у 5 класі Тема: Добро і зло в казці «Хуха-Моховинка». Світлий життєствердний погляд на світ. Наскрізний гуманізм казки. Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот
Дата23.10.2013
Розмір40.49 Kb.
ТипКонспект
bibl.com.ua > Література > Конспект
Конспект уроку української літератури

у 5 класі
Тема: Добро і зло в казці «Хуха-Моховинка». Світлий життєствердний погляд на світ. Наскрізний гуманізм казки. Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот.

Мета: повторювати, закріплювати знання змісту казки, проаналізувати добро і зло в казці «Хуха-Моховинка», дати поняття «портрет», вчити аналізувати зовнішність персонажів;

розвивати логічне мислення, мовлення, уміння виразно читати, переказувати, робити висновки; пам’ять, увагу, уяву;

виховувати бажання вчити українську літературу, любов до читання, кращі моральні якості осбистості (гуманізм, оптимізм), прагнення творити добро, чуйність, бажання допомагати іншим.

Тип уроку: комбінований.

Теорія літератури: портрет.

Обладнання: підручник, ілюстрації, індивідуальні картки.

Хід уроку
І. Організаційна частина.

1. Привітання.

2. Організація учнів до уроку.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності:

У житті, як і в казках, ми часто стикаємося з поняттями «добро» і «зло», роздумуємо над ними. Казка Василя Короліва-Старого «Хуха-Моховинка» допоможе нам розібратися з цими поняттями.

IІІ. Актуалізація опорних знань:

  • Що таке «літературна казка»?

  • Чим літературна казка відрізняється від народної?

  • Хто автор казки «Хуха-Моховинка»?

ІV. Перевірка домашнього завдання.

1. Індивідуальна робота на картках:

Дати відповіді на запитання.

1. Які бувають Хухи?

2. Хто зрубав сосну, на якій жила Моховинка?

3. Де Хуха знайшла новий дім?

4. З ким подружилася Хуха-Моховинка?

5. Що поранив дід Моховинці?

6. Що зробила Моховинка, коли побачила безпорадного діда?

2. «Почергові запитання»

Три пари працюють над епізодами казки. По завершенні роботи один учень виразно читає епізод, інший – ставить питання за прочитаним. Перший дає відповіді.

Завдання для роботи:

- епізод, у якому дід рубає сосну с. 71 (від слів «То був дід у великих повстяниках» до слів «Прийшла на Моховинку біда...»);

- епізод, в якому Хуха рятує козу с. 74 (від слів «І тільки тоді, коли вже мама зварила снідання, пробуркалися дітки.» до слів «Так Хуха врятувала свою приятельку Лиску, яка дозволила їй жити в теплому хлівці.»);

- епізод, у якому Хуха рятує дідда с. 79 ( від слів «Моховинка котила з кучугури на кучугуру» до слів «Радий та щасливий виліз він з намету й став на снігу.»)

3. Літературна вікторина:

Я читатиму початок речень, ви повинні знайти продовження в тексті та зачитати:

- «Коротко кажучи, це була дуже гарна Хушка...»

- «Навколо стояло вже чимало інших Хух й сумно дивилися...»

- «Проситися до когось в хатку було незручно, бо у Хух такий звичай...»

- «Моховинка часто бачила диких кіз...»

- «Одного бракувало Моховинці...»

- «Дуже зраділи дитинчата, коли перед них з'явилося...»

- «Так Хуха врятувала...»

- «Поранена Моховинка мовчки чекала під лавкою...»

- «Шкода стало Моховинці...»

- «А дід щасливо дійшов до своєї хати й з того часу...»

- А тепер проаналізуємо ілюстрації до казки, зроблені вашими однокласниками.

V. Опрацювання теми уроку.

1. Проблемне запитання:

- Перед вами малюнок, на якому намальовано Моховинку. Як називається такий малюнок?

- Що ви знаєте про портрет?

2. Робота в зошитах.

ПОРТРЕТ

портре́т

(франц. portrait)

1. Зображення обличчя людини чи групи людей в живопису, скульптурі, графіці або фотографії.

2. Жанр образотворчого мистецтва.

3. Зображення зовнішності людини засобами художнього слова.

2. Робота з текстом казки «Хуха-Моховинка»

Бесіда:

  • Прочитайте портрет Хухи. Якою вона постає?

  • Які риси характеру Хухи ви можете назвати? Підтверджуйте свої відповіді текстом казки.

Випереджувальне завдання:

  • Вдома ви виконували випереджувальне завдання, складаючи «Асоціативне ґроно» зі словом МОХОВИНКА. Ви записали по одній асоціації з Хухою, використовуючи кожну літеру слова «Моховинка», крім и. Прочитайте свої асоціації. Це допоможе нам систематизувати сказане.

Маленька

Обережна

Хороша

Охайна

Віддана

И

Наполеглива

Культурна

Активна

- Отже, автор зображує не тільки зовнішні риси, а й внутрішні (риси характеру) Хухи, за якими ми можемо навчитися бути добрими. А вчитися будемо після фізкультхвилинки.

Фізкультхвилинка

Бесіда:

  • Назвіть інших персонажів казки. Хто з них викликає вашу симпатію? Хто заслуговує на осуд? Чому?

  • Чому Хуха допомогла дідові, незважаючи на те, скільки лиха він їй заподіяв?

«Щасливий стілець».

  • Чи траплялися у вашому житті ситуації, коли вам безкорисливо допомагали? А, можливо, допомагали ви? Поділіться своїми враженнями з сусідом по парті. А потім діти, яких я спитаю, повинні будуть сісти на «щасливий стілець», розповісти не свою історію, а щойно почуту.

Творча робота

  • Запишіть у зошитах 3-4 речення на тему «Яким повинно бути справжнє добро?»

VІ. Підсумок уроку.

  1. Узагальнення та систематизація:

«Рюкзак»:

- Що ви з собою візьмете з сьогоднішнього уроку в рюкзак, який можна буде понести в майбутнє? Запишіть відповіді на аркуики, покладемо їх у рюкзак. А потім я прочитаю.

2. Оцінювання навчальних досягнень учнів. Мотивація оцінок.

VІІ. Повідомлення домашнього завдання: ПЧ «Потерчата». Знати зміст казки.

Схожі:

Урок №2 Тема уроку : Як розрізняють добро і зло
Після уроку діти зможуть : пояснювати зміст понять «добро» і «зло»,»доброчинність»
Погляд на нечисту силу через світ казок
У світі існує чимало легенд про істот із нелюдською зовнішністю та про потойбічний світ. Кожна країна має своїх “неземних істот”,...
Тема: Б. Харчук «Планетник». Добро і зло в повісті, в сучасному світі і в людині
Мета: дослідити, як у творі відтворено добро і зло; охарактеризувати образ Планетника, з'ясувати роль діда Капуша у творі та його...
Конспект уроку української літератури у 5 класі «Любіте землю, трави...
Тичини у 5 класі входить до тематичного блоку «Рідна Україна. Світ природи», тому він допоможе учителям на основі докладного ознайомлення...
РАЙОННОЇ У МІСТІ РАДИ
Конспект уроку з позакласного читання сучасної української літератури у 5 класі на тему
Урок Доброти. 4 клас Тема: «Той, хто творить добро, творить саме життя»
Василя Сухомлинського; розвивати уявлення про добро і зло, уміння творити добро у повсякденному житті; виховувати бажання бути добрими,...
План-конспект уроку Предмет зарубіжна література. Клас 6 (за програмою...
Тема : «Розкриття основ духовно осмисленого життя. Проблема персональної відповідальності за вчинок в казці-притчі А. де Сент- Екзюпері...
Конспект уроку-презентації з української літератури в 6 класі на...
НВК "ЗОШ І-ІІІст. №1-гімназія" – м. Хоростків Гусятинського району Тернопільської області
План-конспект уроку української літератури у 8 класі учителя СЗШ...
Обладнання: інтерактивна дошка, презентація уроку,виставка книжок письменника, ілюстрації до твору, мультимедійні засоби наочності...
Найважливіша проблема філософії людина-світ. Ф наука світоглядна....
Ф. це не просто особлива наукова дисципліна, а ще і специфічний тип мислення і навіть емоційний настрій, система світоглядних почуттів...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка