|
Скачати 40.49 Kb.
|
Конспект уроку української літератури у 5 класі Тема: Добро і зло в казці «Хуха-Моховинка». Світлий життєствердний погляд на світ. Наскрізний гуманізм казки. Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот. Мета: повторювати, закріплювати знання змісту казки, проаналізувати добро і зло в казці «Хуха-Моховинка», дати поняття «портрет», вчити аналізувати зовнішність персонажів; розвивати логічне мислення, мовлення, уміння виразно читати, переказувати, робити висновки; пам’ять, увагу, уяву; виховувати бажання вчити українську літературу, любов до читання, кращі моральні якості осбистості (гуманізм, оптимізм), прагнення творити добро, чуйність, бажання допомагати іншим. Тип уроку: комбінований. Теорія літератури: портрет. Обладнання: підручник, ілюстрації, індивідуальні картки. Хід уроку І. Організаційна частина. 1. Привітання. 2. Організація учнів до уроку. ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності: У житті, як і в казках, ми часто стикаємося з поняттями «добро» і «зло», роздумуємо над ними. Казка Василя Короліва-Старого «Хуха-Моховинка» допоможе нам розібратися з цими поняттями. IІІ. Актуалізація опорних знань:
ІV. Перевірка домашнього завдання. 1. Індивідуальна робота на картках: Дати відповіді на запитання. 1. Які бувають Хухи? 2. Хто зрубав сосну, на якій жила Моховинка? 3. Де Хуха знайшла новий дім? 4. З ким подружилася Хуха-Моховинка? 5. Що поранив дід Моховинці? 6. Що зробила Моховинка, коли побачила безпорадного діда? 2. «Почергові запитання» Три пари працюють над епізодами казки. По завершенні роботи один учень виразно читає епізод, інший – ставить питання за прочитаним. Перший дає відповіді. Завдання для роботи: - епізод, у якому дід рубає сосну с. 71 (від слів «То був дід у великих повстяниках» до слів «Прийшла на Моховинку біда...»); - епізод, в якому Хуха рятує козу с. 74 (від слів «І тільки тоді, коли вже мама зварила снідання, пробуркалися дітки.» до слів «Так Хуха врятувала свою приятельку Лиску, яка дозволила їй жити в теплому хлівці.»); - епізод, у якому Хуха рятує дідда с. 79 ( від слів «Моховинка котила з кучугури на кучугуру» до слів «Радий та щасливий виліз він з намету й став на снігу.») 3. Літературна вікторина: Я читатиму початок речень, ви повинні знайти продовження в тексті та зачитати: - «Коротко кажучи, це була дуже гарна Хушка...» - «Навколо стояло вже чимало інших Хух й сумно дивилися...» - «Проситися до когось в хатку було незручно, бо у Хух такий звичай...» - «Моховинка часто бачила диких кіз...» - «Одного бракувало Моховинці...» - «Дуже зраділи дитинчата, коли перед них з'явилося...» - «Так Хуха врятувала...» - «Поранена Моховинка мовчки чекала під лавкою...» - «Шкода стало Моховинці...» - «А дід щасливо дійшов до своєї хати й з того часу...» - А тепер проаналізуємо ілюстрації до казки, зроблені вашими однокласниками. V. Опрацювання теми уроку. 1. Проблемне запитання: - Перед вами малюнок, на якому намальовано Моховинку. Як називається такий малюнок? - Що ви знаєте про портрет? 2. Робота в зошитах. ПОРТРЕТ портре́т (франц. portrait) 1. Зображення обличчя людини чи групи людей в живопису, скульптурі, графіці або фотографії. 2. Жанр образотворчого мистецтва. 3. Зображення зовнішності людини засобами художнього слова. 2. Робота з текстом казки «Хуха-Моховинка» Бесіда:
Випереджувальне завдання:
Маленька Обережна Хороша Охайна Віддана И Наполеглива Культурна Активна - Отже, автор зображує не тільки зовнішні риси, а й внутрішні (риси характеру) Хухи, за якими ми можемо навчитися бути добрими. А вчитися будемо після фізкультхвилинки. Фізкультхвилинка Бесіда:
«Щасливий стілець».
Творча робота
VІ. Підсумок уроку.
«Рюкзак»: - Що ви з собою візьмете з сьогоднішнього уроку в рюкзак, який можна буде понести в майбутнє? Запишіть відповіді на аркуики, покладемо їх у рюкзак. А потім я прочитаю. 2. Оцінювання навчальних досягнень учнів. Мотивація оцінок. VІІ. Повідомлення домашнього завдання: ПЧ «Потерчата». Знати зміст казки. |
Урок №2 Тема уроку : Як розрізняють добро і зло Після уроку діти зможуть : пояснювати зміст понять «добро» і «зло»,»доброчинність» |
Погляд на нечисту силу через світ казок У світі існує чимало легенд про істот із нелюдською зовнішністю та про потойбічний світ. Кожна країна має своїх “неземних істот”,... |
Тема: Б. Харчук «Планетник». Добро і зло в повісті, в сучасному світі і в людині Мета: дослідити, як у творі відтворено добро і зло; охарактеризувати образ Планетника, з'ясувати роль діда Капуша у творі та його... |
Конспект уроку української літератури у 5 класі «Любіте землю, трави... Тичини у 5 класі входить до тематичного блоку «Рідна Україна. Світ природи», тому він допоможе учителям на основі докладного ознайомлення... |
РАЙОННОЇ У МІСТІ РАДИ Конспект уроку з позакласного читання сучасної української літератури у 5 класі на тему |
Урок Доброти. 4 клас Тема: «Той, хто творить добро, творить саме життя» Василя Сухомлинського; розвивати уявлення про добро і зло, уміння творити добро у повсякденному житті; виховувати бажання бути добрими,... |
План-конспект уроку Предмет зарубіжна література. Клас 6 (за програмою... Тема : «Розкриття основ духовно осмисленого життя. Проблема персональної відповідальності за вчинок в казці-притчі А. де Сент- Екзюпері... |
Конспект уроку-презентації з української літератури в 6 класі на... НВК "ЗОШ І-ІІІст. №1-гімназія" – м. Хоростків Гусятинського району Тернопільської області |
План-конспект уроку української літератури у 8 класі учителя СЗШ... Обладнання: інтерактивна дошка, презентація уроку,виставка книжок письменника, ілюстрації до твору, мультимедійні засоби наочності... |
Найважливіша проблема філософії людина-світ. Ф наука світоглядна.... Ф. це не просто особлива наукова дисципліна, а ще і специфічний тип мислення і навіть емоційний настрій, система світоглядних почуттів... |