Урок читання 3 клас І семестр Урок узагальнення. Пригадайте, поміркуйте. Казки Мета


Скачати 44.48 Kb.
НазваУрок читання 3 клас І семестр Урок узагальнення. Пригадайте, поміркуйте. Казки Мета
Дата10.02.2014
Розмір44.48 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Література > Урок
Урок у системі розвивального навчання

Урок читання 3 клас І семестр

Урок узагальнення. Пригадайте, поміркуйте. Казки

Мета:відновити в пам’яті учнів літературні та народні казки, відомості про авторів, створити ситуацію, в котрій діти зможуть виявити обмеження своїх знань про казку, поставити задачу на виявлення «секретів» створення казки, розвивати логічне мислення, мовлення школярів, увагу, пам'ять, виховувати активну читацьку позицію.

Обладнання:картки із завданнями, скриньки для прислів’ї, аркуші для створення пазлів.

Хід уроку

І Організаційна частина

  • Привітання.

  • Перевірка готовності до уроку.

ІІ Міжособистісний контакт

Вступне слово вчителя

  • На сьогоднішньому уроці ми з вами пригадаємо усі казки, котрі вивчали протягом розділу, узагальнимо наші знання з теми. Працювати ми будемо групами. Зараз, будь ласка, кожен на аркуші паперу запишіть ім’я казкового героя, котрий вам найбільше до вподоби із тих казок, які ми опрацювали.

Формуються групи за інтересами. Кожна група займає місце за своїм столом.

  • Візьміться за руки і відчуйте один одного, команду, утворивши коло.

  • Починаємо працювати.

Дошка під час уроку розділена на три частини.

Поле дошки

Ліва частина

Центральна частина

Права частина

Етап орієнтування

Етап здійснення

Етап підсумкової рефлексії

Фіксація схем знань учнів про казки, відомості про письменників.

Фіксація роботи учнів

Фіксація результату уроку. «Проблема на завтра». Домашні завдання

ІІІ Залучення до діяльності

  • Ми будемо працювати групами, а наші результати фіксувати на дошці.

  • Давайте пригадаємо, які казки ми вивчали.

  • Наше завдання встановити зв'язок між автором казки та її назвою.

Учні приступають до роботи на аркушах.

.І.Калинець «Для чого людині серце»

А. Дімаров «Про що розповіли Незабудки?»

І. Франко «Королик та Ведмідь»

О.Зима «Чому у морі вода солона»

В. Нестайко «Закляття золота й вогню»

В. Скомаровський «В Країні Сонячних зайчиків»

«Кривенька качечка»

«Гуси-лебеді»

Взаємоперевірка. Учні обмінюються картками, перевіряють їх.

IV Зачіпка

  • Діти, чи не помітили ви чогось незвичного у цьому завданні? (до деяких казок не змогли дібрати автора)

  • А чому так сталося? Подумайте й обговоріть це.

Відповідь дітей: казки, які не мають автора – народні. Їх створював увесь народ, тому одного автора зазначити неможливо.

  • Які це казки?

Наступне завдання: запишіть на аркуші якомога більше українських народних казок, які не зазначені у попередньому завданні.

V Організація навчальних дій

  • Створіть для сусідніх команд завдання – пазл. Намалюйте на аркуші казкового героя, сам аркуш розріжте на 8 частин. Команда повинна буде вгадати казкового героя, назвати казку та її автора, якщо це літературна казка. Приступаємо до малювання

  • Зразок:

  • c:\documents and settings\userxp\рабочий стол\2.jpgc:\documents and settings\userxp\рабочий стол\3.jpgc:\documents and settings\userxp\рабочий стол\4.jpgc:\documents and settings\userxp\рабочий стол\5.jpgc:\documents and settings\userxp\рабочий стол\6.jpgc:\documents and settings\userxp\рабочий стол\7.jpgc:\documents and settings\userxp\рабочий стол\8.jpgc:\documents and settings\userxp\рабочий стол\1.jpg

Відповідь:

c:\documents and settings\userxp\рабочий стол\aa79f9d347a80b95a5300a4574861a48.jpg

Наступне завдання – визначити: до якої казки належить прислів’я і думку аргументувати.

Чия відвага-того й перемога («Кирило Кожум’яка »)

Там, де правда, гори вогонь, де неправда — спали вогонь ( «Закляття золота і вогню»)

Доля карає тих, у кого очі завидющі, а руки — загребущі (В. Скомаровський «Чому в морі вода солона»)

Хочеш їсти калачі - не сиди на печі («Колосок»)

За добро добром платять ( «Кривенька качечка»)

І сам не гам, і другому не дам.

Курчат восені лічать.

Зїв кіт сало, та й кричить «Мало»

Хвалилася синиця, що море запалить.

Заслуховуються відповіді учнів.

VI Пауза перед розв’язанням

Прислів’я «За добро добром платять» деякі групи віднесли до різних казок: хтось до «Кривенької качечки, а хтось до «Кобилячої голови»». Аргументуйте свої відповіді.

Чому деякі прислів’я не зв’язали із казками?

Слухаємо відповіді.

VII Кульмінація

Отже, виявляється, що не всі прислів’я розкривають зміст казок. А

прислів’я «За добро добром платять» може схарактеризувати дві казки.

VIII Розв’язка

Перед собою ви бачите три скриньки. У першу закиньте прислів’я, які використали для характеристики літературних казок, у другу - народних, а у третю – прислів’я, які не співзвучні з ідеєю наших казок.

Протягом усього уроку на дошці схематично фіксуються орієнтування, здійснення та підсумкова рефлексія учнів.

Список використаної літератури

  1. Будна Н.О. Головко З.Л., Заброцька С.Г.Робочий зошит для уроків читання.3 клас.-Тернопіль:Богдан, 2010._С.32

  2. Кондатюк О. Інноваційні технології в початковій школі.-К.:Шк.світ,2008._С.59-69

Схожі:

Урок читання, 2 клас Тема. Вступ до теми. Де ховаються казки?
...
Урок №41 Тема. Урок узагальнення та
Мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів, які вони дістали з теми «Многочлени»
Урок з читання 3 клас Тема. Буду я природі другом
Розвивати мислення, уяву, фантазію, діалогічне і монологічне мовлення, навички читання. Виховувати любов до природи, бережливе ставлення...
Урок позакласного читання казки «Потерчата»
Обладнання: Медіапроектор, презентація Power Point, малюнки та поробки учнів, текст твору, демонстраційні картки
УРОК У «ДІЛОВА ГРА»
Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності....
Урок узагальнення набутих компетентностей. Форма уроку: урок із використанням...
Засоби навчання: підручник О. П. Глазової «Рідна мова. 7 клас» (К. «Зодіак-Еко», 2007) комп’ютери, електронне видання «Словники України»,...
Урок позакласного читання з української літератури 11 клас за творчістю...
Мета: ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом лауреата Шевченківської премії Тараса Мельничука,розкрити багатогранність діяльності;...
Тернопільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 До Сяючої Вершини по Кам’янистій Стежині
Урок позакласного читання за збіркою В. Сухомлинського «Казки школи під голубим небом» у 8 класі
Урок позакласного читання 7 клас За творчістю Б. Лепкого. Новела «Цвіт щастя»
Мета уроку: проаналізувати зміст новели «Цвіт щастя», розкрити образ маленького хлопчика, головного героя новели, показати внутрішній...
Урок біології 9 клас. Склала: вчитель біології Пугачівської ЗОШ І-ІІІ...
Мета. Узагальнити й закріпити знання про особливості будови, функціонування дихальної системи людини
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка