Урок №2 Тема уроку : Як розрізняють добро і зло


Скачати 47.08 Kb.
НазваУрок №2 Тема уроку : Як розрізняють добро і зло
Дата10.02.2014
Розмір47.08 Kb.
ТипУрок
Урок № 2

Тема уроку : Як розрізняють добро і зло.
Мета уроку : Навчити пояснювати зміст понять «добро», «зло», «доброчинність»;

дати характеристику певних подій та явищ як проявів добра і зла ;

пояснити критерії оцінки певних вчинків; виховувати схильність до

доброчинності та людяності.
Тип уроку : Урок вивчення нового матеріалу.
Очікувані результати уроку :

Після уроку діти зможуть : - пояснювати зміст понять «добро» і «зло»,»доброчинність» ;

- давати характеристику подій та явищ як проявів добра і зла ;

- пояснювати критерії оцінки певних вчинків .

План змісту уроку : 1. Що називаємо добром, а що – злом.

2. Чому люди повинні вибирати між добром і злом.

3. Що таке доброчинність

Хід уроку
І. Організація класу до уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Читання учнями міні твору-роздуму «Найцінніша чеснота».

  2. Письмове опитування :

(Учитель пропонує учням записати на аркуші шість понять, а потім називає шість визначень, Учням необхідно поставити цифру наведеного визначення поряд з його назвою).
Етика, етикет, етикетка, мораль, духовний світ, чеснота.

А) Усе пов’язане з людською душею, - почуття, думки, бажання, прагнення,

інтереси.

Б) Позитивна моральна риса в характері людини, доброчесність.

В) Норми та приписи поведінки в ставленні людей одне до одного й до

суспільства.

Г) Наука про мораль.

Д) Правила поведінки.

Е) Товарний знак, ярлик, що наклеюють на товар або його упаковку.
ІІІ. Актуалізація знань та умінь учнів.

  1. Читання в ролях.

Діалог між Олесею та Богданком.

  1. Бесіда .

- Чому сперечаються Олеся та Богданко ?

    • Хто , на вашу думку , правий : Олеся чи Богданко ? Чому ?

    • Миша – це позитивний чи негативний герой ? Чому ?

    • За якою ознакою ми це визначаємо ?



ІY. Оголошення теми та мети уроку .

Y. Робота над матеріалом уроку.

1. Пояснення вчителя.

На попередньому уроці ми говорили про те, що сучасні норми моралі ґрунтуються на засадах добра і зла. Сьогодні ми намагатимемось зрозуміти,

що є добро , а що є зло в людському житті.

Тлумачний словник української мови визначає поняття «добро» так : добро – усе гарне в житті людей, що відповідає їхнім інтересам, бажанням,

мріям. Добро в усі часи пов’язували з любов’ю , милосердям, справедливістю, щирістю. Чинити по-доброму допомагають людині моральні правила. Їх

втілено в народних звичаях та традиціях, прислів’ях та приказках, народних

казка тощо.

Будь-яку людину оцінюємо за її вчинками. Доброю людиною вважають ту людину, яка в різноманітних життєвих ситуаціях, свідомо вибираючи між добром і злом, здатна поступитися власними інтересами, бажаннями, комфортом заради інших.

Зло – є протилежністю добра. Зло завжди пов’язували з ненавистю,

жорстокістю, підлістю тощо.

2«Асоціювання»

- Добро - - Зло –
2. Робота в групах.

Пригадайте або придумайте короткі ситуації, в яких герою доводилось

би вибирати між добром і злом.

3.«Кероване слухання».

Давним-давно жив мудрий Кеміне. Одного разу над вечір він прийшов до одного

села і попросив дозволити переночувати у місцевого багатія. Проте той подивився на бідний одяг Кеміне і не пустив його навіть на поріг своєї оселі.

  • У мене немає нічого для жебраків ! – сердито відповів бай на прохання Кеміне.

Тоді Кеміне пішов до найбіднішої кибитки і там попросився на нічліг :

  • Пустите гостя на ніч ?

  • Заходь, заходь. Хоча і немає чим пригостити гостя, але місце для нічлігу знайдеться.

Кеміне зайшов до кибитки і бачить : на вогні стоїть казан, а в ньому щось вариться.

«Ось і вечеря буде», - подумав він.

Час минав, а в казані щось булькотіло й підіймався пар. Проте господиня стала класти дітей спати, так і не відкривши казана.

- Чому. Ж діти лягли спати без вечері ? Адже у казані щось вариться ? – спитав Кеміне.

Господиня важко зітхнула, подивилася, чи заснули діти, і відповіла :

  • Ой подорожній, ти зачепив наше найболючіше місце. У нас нічого немає, діти плачуть від голоду і кричать : «Ми хочемо їсти!». Для того, щоб обманути їх, ми кладемо у казан камені . Вода кипить, а ми подивимося до казана і кажемо 6» Ні, ще не зварилося ягня, лягайте спати, діти, а коли страва звариться ми вас розбудимо.» Ось вони і засинають спокійно.

Болісно було це чути і гірко бачити Кеміне таке бідування. Коли всі поснули,

він тихо вийшов із кибитки, спіймав одного з баранів бая і привів його до бідняка.

  • Зваріть і нагодуйте дітей , - сказав він. А сам взяв глек із водою і решето та піднявся на дах кибитки.

Коли баран зварився, дітей розбудили, і вони вперше за тривалий час досхочу поїли, А Кеміне зверху зрошував дітей через сито водою.

Уранці бай заходився шукати барана і згадав, що жебрак у рваному халаті, якого

він учора вигнав, пішов спати до бідняка, і подумав : «Це вони забрали барана!»

Пішов бай до кибитки бідняка і позвав його дітей до себе.

  • Чи їли ви коли-небудь баранину ? – запитав він.

  • Їли, їли!! – відповіли діти.

  • А коли ви її їли ?

  • Та ось тієї ночі, коли йшов дощ, який нам усі сорочки намочив?

А останній дощ у цьому році був декілька місяців тому, й бай вирішив : «Це

вони згадують, що їли навесні», і пішов додому, так нічого і не з’ясувавши.

( Туркменська народна казка «Мудрий Кеміне і жадібний бай»)


  • Чи можна стверджувати, що Кеміне вчинив біднякам добро ?

  • Поясніть свою думку.




  1. «Мозковий штурм»

  • Що таке доброчинність ?


YІ. Закріплення вивченого матеріалу.
«Мікрофон»

- Чому ми змушені робити вибір між добром і злом ?
(Здатність робити вибір між добром і злом вказує на те, якою ми є людиною).
YІІ. Рефлексія.
- Чи сподобалося вам урок ?

- Що нового ви дізнались на уроці ?

- Чи допоможуть вам в реальному житті отримані на уроці знання ?
YІІІ. Підсумок уроку. Оцінювання роботи учнів.

ІХ. Домашнє завдання. (На вибір)

1.Намалювати на аркушах А4 добро та зло .

2. Написати невеликий твір-роздум «Чи легко вибирати між добром і злом ?»

Схожі:

Урок Доброти. 4 клас Тема: «Той, хто творить добро, творить саме життя»
Василя Сухомлинського; розвивати уявлення про добро і зло, уміння творити добро у повсякденному житті; виховувати бажання бути добрими,...
Конспект уроку української літератури у 5 класі Тема: Добро і зло...
Мета: повторювати, закріплювати знання змісту казки, проаналізувати добро і зло в казці «Хуха-Моховинка», дати поняття «портрет»,...
Тема: Б. Харчук «Планетник». Добро і зло в повісті, в сучасному світі і в людині
Мета: дослідити, як у творі відтворено добро і зло; охарактеризувати образ Планетника, з'ясувати роль діда Капуша у творі та його...
Б. Харчук «Планетник». Добро і зло в повісті, в сучасному світі і в людині
Тема. Б. Харчук «Планетник». Добро і зло в повісті, в сучасному світі і в людині
Тема: Добро і зло в нашій душі
Милосердя – щиросердність, співчуття,готовність робити добро всякому, любов на ділі, здатність відгукнутися на чужий біль. Людям...
Б. Харчук «Планетник». Добро і зло в повісті
Обладнання: текст твору, дидактичний матеріал (кросворди,опорні конспекти),малюнки до твору
Завдання для перевірки знань, умінь, навичок учнів до вивченої теми: «Добро і зло»
З’днай колонки сонечка та місяця, отримаєш поради про те, як бути доброю людиною
Інформатікус-2013
Усе в світі тримається на антиподах: є полюс Північний і Південний, є плюс і мінус, є чорне і біле, є добро і зло, любов і ненависть,...
УРОК №46 Тема уроку
Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки
Урок 21 Тема уроку
Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка