|
Скачати 476.14 Kb.
|
Система уроків до вивчення творчості І.Багряного Учитель Грижимайло О.М. Фрагмент з календарно-тематичного планування з української літератури в 11 класі з теми «Іван Багряний»:
Вимоги до рівня навчальних досягнень учнів: Учень:
нездоланність і непокору письменника-громадянина;
Григорія Многогрішного, членів родини Сірків, майора Медвина;
особистості митця. Графічна модель – проект уроку №1 Тема: Літопис життя і творчості Івана Багряного Графічна модель – проект уроку №2 Тема: І.Багряний. Публіцистика. Стаття-памфлет «Чому я не хочу вертатися до СРСР?» - політична декларація прав людини Графічна модель – проект уроку №3 Тема: Тема. Іван Багряний. Роман «Тигролови». Вольовий характер, непереборний оптимізм, віра в перемогу Григорія Многогрішного Графічна модель – проект уроку №4 Тема: «Людина має право на щастя» Урок №1 Тема. Літопис життя і творчості Івана Багряного Мета: відтворити складність і суперечливість епохи, за якої жив і творив І.Багряний; висвітлити біографічні моменти одного з найталановитіших із когорти письменників-емігрантів; формувати в учнів активну життєву позицію; розвивати вміння співвідносити життєвий досвід письменника з його творчістю; виховувати почуття національної гідності, патріотизму. Тип уроку: вивчення нового матеріалу Форма уроку: урок-зустріч Обладнання: - портрет письменника; - опорні схеми; - аудіозапис композиції «Ode to simplicity» Secret Garden; - слайди із зображенням письменників, названих у вступі; - програмно-методичний комплекс навчального призначення «Українська література, 11 клас», Конструктор уроків; - використання презентацій, створених у середовищі Power Point Ми є. Були. І будем ми. Й Вітчизна наша з нами. І.Багряний Хід уроку I. Організаційний момент. II. Мотивація навчальної діяльності учнів: Під супровід музики ( композиція«Ode to simplicity» Secret Garden ) розповідь учителя і демонстрація слайдів з портретами названих людей. Учитель. До світової історії деякі епохи увійшли як символ жорстокості, деспотизму і тиранії: період правління римського імператора Нерона, часи володарювання Калігули, криваві дні Торквемади. Роки тоталітарного режиму затьмарили попередні і кількістю жертв, і формою знущань. Основного удару було завдано інтелігенції: письменникам, музикантам, художникам, вченим, політикам. Ситуація, що склалася в Україні впродовж десятиліть після жовтневого перевороту, була надзвичайно складною, адже кожен письменник ставав перед вибором. На одних чекало заслання чи то на Колиму, чи то до Казахстану, що нерідко закінчувалося смертельним вироком. Якщо З.Тулуб опинилася вдома через 14 років, а Б.Антоненко-Давидович й О.Ковінька – через 21, то М.Куліш, Лесь Курбас, В.Підмогильний, М.Зеров, М.Драй-Хмара, О.Влизько, Д.Фальківський не повернулися. Інші самі натискали курок або ж затягували на шиї мотузку (М.Хвильовий, І.Микитенко, А.Казка). Деякі зрікалися свого таланту, закопавши назавжди в землю дар Божий (Я.Кальницький, Г.Касьяненко); або писали на два фронти: для всіх, тобто на замовлення, та для себе, тобто в шухляду, і завдяки цьому подарували світові самобутні зразки мистецтва (П.Тичина, В.Сосюра, О.Довженко); декотрі, сліпо повіривши в комуністичні ідеали, ставали солістами в «народному хорі» і завзято оспівували селянський рай та пролетарську свідомість, інтернаціоналізм та світле майбутнє (О.Корнійчук, М.Шеремет, А.Клоччя). Були й такі, які, зберігаючи вірність своїй музі та ідеалам, покидали країну, хоча думками і серцем назавжди залишалися з нею (В.Винниченко, О.Олесь, Є.Маланюк, В.Барка, У.Самчук, О.Ольжич, О.Теліга). До них належить і Іван Багряний, якого цілком справедливо називають одним із найталановитіших із когорти письменників-емігрантів. Народ – герой героїв появляє, Шануючи, він їх вінцем вінчає: Високий дух високість признає. А раб – народ, як є герой у його,- Він на борця величного свойого грязь кидає, його камінням б’є! Б. Грінченко Учитель. Як ви вважаєте, яке відношення має дана поезія до теми сьогоднішнього уроку? III. Оголошення теми, мети та епіграфа уроку. Словник літературознавчих термінів Літопис життя і творчості письменника – науково-джерелознавчий жанр біографічного літературознавства, який описує в хронологічному порядку на основі документальних свідчень факти життя і діяльності письменника від народження до смерті, особливої уваги надаючи тим, які так чи інакше позначилися на його творчості. IV. Основний виклад матеріалу. Учнівська презентація, створена у середовищі Power Point
2. Іван Багряний як особистість Учень демонструє матеріали про творчу спадщину, використовуючи Програмно-методичний комплекс навчального призначення «Українська література, 11 клас» Конструктор уроків з теми «Іван Багряний». «Вивчення творчості». Сторінка 1,2. На дошці - хронологія творів, які написав Іван Багряний. Учень. До вашої уваги хронологія творів І.Багряного.
Учень. Прокоментую деякі з них.
Учень. Розв’яжемо кросворд, який допоможе нам краще запам’ятати відомості з життя та творчості І.Багряного 1. Не Луцьк і не Рівне, 5. Він любив свою Вітчизну Не Острог і не Канів. За красу, роздолля гін Став близьким містом А Багряний – це псевдонім, Відомий Здолбунів. Він насправді – Лозов`ягін. 2. Вона прекрасна і чарівна, 6.У Багряного дочка Мов лісова прекрасна Мавка. Мала ім’я, в світі знане. У неї закохавсь герой, Була дочка прехороша, А звалась дівчина Наталка. Називалась Роксолана. 3. Григорій вчився полювати, 7. Двоє діток мав Багряний, Ходив з сім’єю він на лови. Гарною була дружина. Прекрасний є у нас герой Справжнім другом йому стала, В романі гарнім «Тигролови». Називалася Галина. 4. Андрія били у тюрмі. 8. Книги є прекрасні в нього, Це не були нові акорди. Про кохання, війни чад. Цей новий слідчий – добрий кат, Найвідоміша із творів Хоч мав прекрасний псевдо – Гордий. Книга «Гетсиманський сад»
Учитель. Розглянемо узагальнюючу опорну таблицю «Психологічний портрет І.Багряного» Опорна таблиця V. Узагальнення знань. 1. Спілкування « Питання – відповідь» * Що найбільше цінував І.Багряний? * Якими були його пріоритети в житті та творчості? * Яка риса І. Багряного сподобалась вам найбільше? * Чому йому довелося «бігти над прірвою»? * Про що б ви запитали І.Багряного, якби мали таку можливість? * Чи легко було протистояти системі? 2. Асоціативна схема « Людина» Як ви розумієте дану схему? Людина (У центрі людина, коло навколо неї – це її духовний світ, її душа. Друге - темне коло – це зло, що в той час огорнуло з усіх сторін людину). 3. Імітаційна вправа: гра «Час пік». (учні задають питання за біографією письменника, а один з них відповідає на ці питання, граючи роль митця).
«Плуг» і вступив до літературної організації «МАРС» (Майстерня літературного слова), там я познайомився з Борисом Антоненко-Давидовичем, Григорієм Косинкою, Валер’яном Підмогильним та іншими письменниками (яких пізніше було репресовано). Мене та моїх друзів було піддано нищівній критиці і всіляко переслідувано. Тому керівництво КХІ оголошує мене «політично неблагонадійним» і виключає з вузу.
А потім... Ось які подальші випробування чекали на мене (запис зроблено моїм другом, літератором Григорієм Костюком): «Охотське море. Тайга. Тундра. Звіроловство. Все це, сказати щиро, було мені навіть цікаво. Але згодом охопила страшна туга за Україною. Непереможна. Отож сів я на поїзд і рушив на захід. У Томську мене перехопила залізнична агентура НКВД. Арешт, суд і вирок: за втечу із заслання — три роки вже ув'язнення в таборі. Так я потрапив у Баклаг (Байкало-Амурський лагер). Відгаратав три роки. Звільнившись, офіційно поїхав до Охтирки». - А як вам жилося в еміграції? - З 1945 року я проживав у Німеччині. Активно займався політичною діяльністю, але й тут свободи не відчував, це була «страшна людська пустеля», в якій мене підтримували друзі та моя сім’я . Не завжди я сходився у поглядах з іншими українцями-емігрантами. Але мені вдалося випустити ряд творів у Німеччині, розповісти всьому світові правду про жахливий катівський механізм влади у Радянському Союзі. - Іване Павловичу! А щоб ви побажали своїм землякам, молоді? - Мені довелося багато пережити та мене не зламало сповнене небезпек і пригод життя. Я вірю в перемогу добра над силами зла. А юному поколінню хочу побажати, незважаючи ні на що оптимістичного ставлення до життя, мати почуття людської та національної гідності, за будь-яких обставин залишатися Людиною. VII. Оцінювання. VIII. Домашнє завдання. Прочитати статтю-памфлет «Чому я не хочу повертатися до СРСР». Урок №2 |
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам |
Уроку. Прямокутна система координату просторі. Мета уроку: знайомство... В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення й виконання домашнього завдання |
Уроку виробничого навчання Велигодська Л. С. чітко в доступній формі розкрила тему та мету уроку на всіх етапах структури уроку |
Уроку; тема уроку не записується на дошці; мета уроку не узгоджується... «загравання» з учнями, намагання сподобатись, невміння знайти правильний тон; вживання пестливих слів |
КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИКИ (10 КЛАС) Тема уроку Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика» |
УРОКУ Тема уроку Методична мета уроку: Інтерактивне навчання учнів графічного представлення даних електронних таблиць засобами мультимедіа з використанням... |
Уроку: урок засвоєння нових знань. КМЗ уроку Мета уроку: вивчити види впливу електричного струму на організм людини, особливості ураження електрострумом |
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди |
Уроку Тема уроку: Поняття про виробничий травматизм та професійні захворювання Мета уроку: Ознайомити учнів з основними причинами виробничого травматизм та професійних захворювань та їх наслідками |
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття... |