Закон України №2628 111 (2628-14) від 11. 07. 2001 „Про освіту


Скачати 1.29 Mb.
Назва Закон України №2628 111 (2628-14) від 11. 07. 2001 „Про освіту
Сторінка 1/11
Дата 22.02.2016
Розмір 1.29 Mb.
Тип Закон
bibl.com.ua > Культура > Закон
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11
Управління освіти виконавчого комітету

Шепетівської міської ради



Матеріали

Шепетівського

дошкільного навчального закладу №6 «Білочка» Хмельницької області


2012р.

Вступ

Проблеми фізичного розвитку дошкільнят, зміцнення та збереження їхнього здоров’я ніколи не втрачають своєї актуальності. Особливо це стосується умов сьогодення, оскільки в окремих освітніх закладах кількість хворих дітей сягає 50-90%. Саме тому, відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», «Про фізичну культуру», «Національної доктрини розвитку освіти», Базовому компоненту дошкільної освіти, Базової програми розвитку дітей дошкільного віку «Я у Світі» фізичне виховання дошкільнят спрямоване насамперед на охорону та зміцнення психічного та фізичного здоров’я дітей, підвищення захисних сил організму, виховання стійкого інтересу до рухової активності, звички до здорового способу життя, формування життєво необхідних рухових умінь, навичок та фізичних якостей (швидкість, спритність, витривалість, гнучкість), формування культури здоров’я.

Поштовхом до вивчення проблеми формування основ здорового способу життя є негативна динаміка захворюваності дітей за результатами профілактичних медичних обстежень, а також розповсюдженість шкідливих звичок серед молоді та батьків, що обумовлює актуальність зміщення акцентів роботи дошкільного навчального закладу у бік спостереження за особистісним розвитком дитини та її свідомим ставленням до свого здоров’я, його збереженням і зміцненням, формуванням основ здорового способу життя.

За результатами анкетування педагогів та батьків, більш ніж 80% визначили першочерговим завданням збереження та зміцнення здоров’я дитини, оздоровлення способу життя.

Враховуючи багатосистемність, різноманітну та розвивальну спрямованість цього питання, було створено концептуальну модель Школи сприяння здоров'ю ДНЗ №6 «Білочка» м.Шепетівки.

В дошкільному навчальному закладі №6 створена власна система оздоровлення, основними складовими якої є забезпечення належного фізичного розвитку, надання знань про засоби збереження та зміцнення свого здоров'я, комплексне використання ефективних методів екологічної, фізкультурно-оздоровчої, оздоровчо-профілактичної, методичної роботи.
Нормативно-правові документи

по організації фізкультурно-оздоровчої роботи

в дошкільному навчальному закладі

  • Закон України № 2628 - 111 (2628-14) від 11.07.2001 „Про освіту"

  • Закон України № 2628 -111 від 11.07.2001 „Про дошкільну освіту"

  • Закон України № 1453- ПІ від І0.02.2000 „Про фізичну культуру і спорт"

  • Національна доктрина розвитку освіти, затверджена указом Президента України від 17.04.2002 р. № 347/2002

  • Указ президента України від 28.09.2004 № 1148 (1148/2004) „Про національну доктрину розвитку фізичної культури і спорту"

  • Міжгалузева комплексна програма „Здоров'я нації", затверджена постановою Кабінетів Міністрів України від 10.01.2002 № 14 (14-2002-п).

  • Наказ МОН України від 14.12.2005 р. № 718 „Про вдосконалення роботи з фізичного виховання в навчальних закладах України"

  • Наказ МОН України від 21 липня 2003 р. № 486 „Про систему організації
    фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних та позашкільних закладів"

  • Постанова Кабінету міністрів України від 13.12.2004 № 1641 (1641-2004-п) „Про затвердження заходів з реалізації Національної доктрини розвитку фізичної культури і спорту у 2005 р.“

  • Наказ МОН України від 02.08.2005р. № 458 „Про затвердження положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах України"

  • Інструкція по організації охорони життя і здоров'я дітей у дошкільних
    навчальних закладах, затверджено наказом МОН України від 28.10.08 № 985

  • Методичний лист МОН України від 06.06.2005 р. № 1/9-306 „Організація та зміст навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах"

  • Інструктивно-методичні рекомендації МОН України від 27.08.2004 № 1/9-438 „Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільному навчальному закладі"

  • Методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України від 16.08.2010 р. № 1/9-563 «Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу».




«Школа сприяння здоров’ю» в Шепетівському ДНЗ №6 «Білочка» існує як цілісна система, єдність і взаємозв’язок усіх компонентів якої ведуть до підвищення її цілісності і росту результативності на основі життєвої активності, фізичного, психічного, духовного, інтелектуального, соціального здоров’я дитини.

Основна ідея створення життєвої активності: гармонія і єдність всіх складових здоров’я фізичного, інтелектуального, психічного, соціального, духовного.

Мета: виховання творчої, соціально-адаптованої, компетентної, фізично, психічно, духовно здорової особистості.

Завдання:

1. Формування основ екологічної культури дошкільників.

2. Охорона і зміцнення здоров'я, підвищення опірності й захисних сил дитячого організму, вироблення навичок до здорового способу життя.

  1. Забезпечення та зміцнення здоров’я дітей, створення безпечного розвиваючого середовища.

4. Установлення гармонійних взаємин з оточуючою природою, пізнанням самого себе.

5. Формування і розвиток особистості, яка є фізично, психологічно, соціально здоровою.

  1. Апробація та запровадження сучасних здоров’язберігаючих педагогічних технологій навчання.

  2. Забезпечення взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу в напрямку збереження і зміцнення життя і здоров’я дітей.

Реалізація цих цілей та завдань здійснюється через роботу підсистем Школи сприяння здоров’ю: управлінської, дидактичної, виховної, науково-методичної, громадсько-педагогічної та психологічної служби.

Управлінська підсистема

Учасники: завідувач, вихователь-методист, педагогічна рада.

Мета: забезпечення організації фізичного виховання в ДНЗ №6 як цілісної соціально-педагогічної системи, умов ефективної діяльності усіх інших підсистем.

Завдання:

  • розробка та планування заходів щодо координації роботи педагогів та медичних працівників, яка спрямована на зміцнення здоров’я дітей;

  • визначення оптимального режиму навчальної діяльності, впровадження раціонального з точки зору здоров’я дітей та вихователів режиму роботи закладу (розклад навчальних занять, режим організації рухової діяльності та відпочинку, харчування);

  • розробка валеологічно обґрунтованих інноваційних технологій навчання та їх впровадження;

  • організація моніторингу стану здоров’я дітей;

  • встановлення взаємозв’язків між показниками психічного і фізичного здоров’я дітей та обсягами навчального навантаження;

  • організація педагогічної діяльності вихователів з формування в дітей потреби у здоровому способі життя, психолого-педагогічному супроводі навчально-виховного процесу;

  • створення атмосфери підтримки, довіри та здорового способу життя.

Дидактична підсистема

Учасники: вихователі, практичний психолог

Мета: забезпечення сприятливих умов для фізичного, інтелектуального, психологічного, соціального становлення особистості дошкільника.

Завдання:

  • комплекс фізкультурно-оздоровчих заходів, спрямованих на зміцнення здоров'я і гармонійний фізичний розвиток;

  • заходи щодо забезпечення раціональної організації освітнього процесу, що включають здоров'язберігаючі технології, медичні й психологічні рекомендації;

  • використання педагогами в навчально-виховному процесі нових педагогічних та інформаційних технологій, які дають розвивальний та оздоровчий ефект. Вибір технології навчання здійснюється з урахуванням індивідуальних особливостей дітей і насамперед домінуючого в них типу мислення. При цьому особлива увага звертається на дітей групи ризику за станом здоров'я.

Виховна підсистема

Учасники: вихователі, керівники гуртків, батьки.

Мета: забезпечення умов індивідуального розвитку, врахування особистих досягнень дітей, стимулювання їх творчої активності, реалізація їх здібностей інтересів через насичене розвивальне середовище.

Завдання:

  • організацію роботи, яка спрямовується на формування в дітей мотивації на збереження та розвиток здоров'я;

  • особистісну відповідальність за своє здоров'я та благополуччя;

  • набуття навичок здорового способу життя;

  • формування в дітей мотивації на збереження та розвиток здоров’я, особистої відповідальності за своє здоров’я та благополуччя, набуття навичок здорового способу життя.

Громадсько-педагогічна підсистема

Учасники: педагоги, батьки, установи, організації.

Мета: встановлення та здійснення зв’язку ДНЗ №6 з батьками, позашкільними освітніми установами, громадськими організаціями, установами для реалізації цілей навчання та виховання.

Завдання:

  • ознайомлення батьків із здоров’язберігаючими технологіями, батьківський всеобуч шляхом організації постійно-діючого батьківського лекторію;

  • формування у батьків через групові батьківські комітети активного і зацікавленого ставлення до свого здоров’я та своїх дітей;

  • знайомство з методами загартовування всієї родини;

  • інформування батьків про співвідношення фізичних параметрів та особливостей дітей за їх віком, наслідки поглибленого медичного огляду;

  • психологічна допомога батькам у формі індивідуальних консультацій, консультпунктів;

  • тематичні батьківські збори;

  • сімейні спортивні свята;

  • здійснення зв’язку з лікарями-фахівцями, працівниками соціальних служб, правових органів тощо.

Науково-методична підсистема

Учасники: вихователь-методист, творча група.

Мета: забезпечити зростання рівня професійної компетентності вихователів як умови реалізації цілей розвитку особистості дитини та вдосконалення навчально-виховного процесу за рахунок використання здоров’язберігаючих технологій.

Завдання:

  • ознайомлення з базою даних Паспорта здоров’я дітей, груп з метою включення їх до системи роботи вихователя;

  • організація роботи семінарів для вихователів з проблем збереження здоров’я дітей;

  • ознайомлення з результатами валеологічної діагностики, корекційної та профілактичної роботи;

  • розробка розгалуженої системи управлінського моніторингу щодо забезпечення стабільного процесу формування здоров’язберігаючого освітнього середовища навчального закладу.

Соціально-психологічна служба

Учасники: практичний психолог

Мета: створення умов для збереження і зміцнення психічного здоров’я учасників навчально-виховного процесу.

Завдання:

  • діагностика початкового рівня психічного здоров’я дошкільників;

  • вивчення умов збереження та зміцнення психічного здоров’я в родині і в ДНЗ;

  • вивчення дітей з різним відхиленням у здоров’ї, поведінці та порушеннями психічного розвитку (діагностика самооцінки, видів пам’яті, уваги);

  • вивчення процесу адаптації дітей, формування мотивації здорового способу життя;

  • здійснення аналізу та оцінки психоемоційного стану суб’єктів навчально-виховного процесу;

  • формування груп для корекції.

Медико-валеологічна служба

Учасники: лікар, старша медична сестра.

Мета: забезпечити медико-валеологічний супровід дітей.

Завдання:

  • комплексна оцінка стану здоров’я та фізичного розвитку з визначенням функціональних резервів можливостями організму;

  • виявлення хронічних захворювань дітей та організація корекційної роботи, профілактика основних видів паталогій;

  • застосування різних методів оздоровлення: масажів, фітотерапії;

  • порівняння результатів валеологічної діагностики стану здоров’я дітей;

  • просвітницька робота.

Інформаційна служба

Учасники: вихователь-методист

Мета: створити інформаційне середовище в закладі з питання збереження та зміцнення здоров`я дітей.

Завдання:

  • створення інформаційних, в т.ч. електронних даних моніторингу стану здоров’я;

  • створення електронного Паспорта здоров’я дітей;

  • створення бази даних дітей з особливими потребами;

  • створення інформаційної бази даних відповідно до змісту моделі.

Реалізація моделі Школи сприяння здоров’ю забезпечує високу працездатність під час навчальних занять та допомагає уникати втоми.


ДНЗ №6



Управлінська підсистема

Дидактична підсистема

Виховна підсистема

Науково-методична підсистема

Громадсько-педагогічна підсистема




Завідувач

Вихователь-методист

Педагогічна рада

Вихователі

Керівники гуртків

Батьки

Батьки

Установи, організації






Вихователь-методист

Практичний психолог

Вихователі

Вихователь-методист

Творча група









Соціально-психологічна служба

Медико-валеологічна служба

Інформаційна служба

Служба

харчування





Моніторинг діяльності ШСЗ

Модель фізично, психічно, інтелектуально, соціально, духовно здорової особистості

  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11

Схожі:

НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ ДОКУМЕНТИ
Закон України “Про дошкільну освіту” (№2628-ІІІ від 11 липня 2001 року). – // Освіта України. – №33. – 12 вересня. – 2001
Закону України "Про освіту" ( 1060-12 )
Закону України "Про дошкільну освіту"( 2628-14 ) та з метою вдосконалення науково-методичного забезпечення системи загальної середньої...
ПОСАДОВІ ОБОВ'ЯЗКИ учителя зарубіжної літератури та російської мови
Закон України «Про освіту», Закон України «Про загальну середню освіту», інші законодавчі й нормативно-правові акти та документи...
Закон України «Про позашкільну освіту»
Законі України «Про загальну середню освіту», наказі Міністерства освіти і науки від 11 вересня 2009 року №854 «Про затвердження...
Закон України "Про дошкільну освіту"
Законодавство України про дошкільну освіту базується на Конституції України і складається із Закону України "Про освіту", цього Закону,...
НАКАЗ
На виконання Закону України “Про загальну середню освіту” та Указу Президента “Про додаткові заходи щодо забезпечення розвитку освіти...
Закон України "Про молодіжні та дитячі громадські організації"
Відомості Верховної Ради (ВВР), 1999, N 1, ст. 2 ) (Щодо визнання неконституційними окремих положень див. Рішення Конституційного...
VI (із внесеними змінами від 16. 10. 2012): "Про інноваційну діяльність"...
Про позашкільну освіту від 22. 06. 2000 №1841-111 зі змінами і доповненнями, внесеними від 7 грудня 2000 року №2120-III
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВ А від 6 травня 2001 р. N 433
Відповідно до статей 12 і 13 Закону України "Про позашкільну освіту" ( 1841-14 ) Кабінет Міністрів України постановля є
Закон України «Про цивільну оборону України»
Постанова КМУ «Про затвердження Положення про порядок проведення евакуації населення у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка