|
Скачати 1.29 Mb.
|
Управління освіти виконавчого комітету Шепетівської міської ради Матеріали Шепетівського дошкільного навчального закладу №6 «Білочка» Хмельницької області 2012р. Вступ Проблеми фізичного розвитку дошкільнят, зміцнення та збереження їхнього здоров’я ніколи не втрачають своєї актуальності. Особливо це стосується умов сьогодення, оскільки в окремих освітніх закладах кількість хворих дітей сягає 50-90%. Саме тому, відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», «Про фізичну культуру», «Національної доктрини розвитку освіти», Базовому компоненту дошкільної освіти, Базової програми розвитку дітей дошкільного віку «Я у Світі» фізичне виховання дошкільнят спрямоване насамперед на охорону та зміцнення психічного та фізичного здоров’я дітей, підвищення захисних сил організму, виховання стійкого інтересу до рухової активності, звички до здорового способу життя, формування життєво необхідних рухових умінь, навичок та фізичних якостей (швидкість, спритність, витривалість, гнучкість), формування культури здоров’я. Поштовхом до вивчення проблеми формування основ здорового способу життя є негативна динаміка захворюваності дітей за результатами профілактичних медичних обстежень, а також розповсюдженість шкідливих звичок серед молоді та батьків, що обумовлює актуальність зміщення акцентів роботи дошкільного навчального закладу у бік спостереження за особистісним розвитком дитини та її свідомим ставленням до свого здоров’я, його збереженням і зміцненням, формуванням основ здорового способу життя. За результатами анкетування педагогів та батьків, більш ніж 80% визначили першочерговим завданням збереження та зміцнення здоров’я дитини, оздоровлення способу життя. Враховуючи багатосистемність, різноманітну та розвивальну спрямованість цього питання, було створено концептуальну модель Школи сприяння здоров'ю ДНЗ №6 «Білочка» м.Шепетівки. В дошкільному навчальному закладі №6 створена власна система оздоровлення, основними складовими якої є забезпечення належного фізичного розвитку, надання знань про засоби збереження та зміцнення свого здоров'я, комплексне використання ефективних методів екологічної, фізкультурно-оздоровчої, оздоровчо-профілактичної, методичної роботи. Нормативно-правові документи по організації фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільному навчальному закладі
«Школа сприяння здоров’ю» в Шепетівському ДНЗ №6 «Білочка» існує як цілісна система, єдність і взаємозв’язок усіх компонентів якої ведуть до підвищення її цілісності і росту результативності на основі життєвої активності, фізичного, психічного, духовного, інтелектуального, соціального здоров’я дитини. Основна ідея створення життєвої активності: гармонія і єдність всіх складових здоров’я фізичного, інтелектуального, психічного, соціального, духовного. Мета: виховання творчої, соціально-адаптованої, компетентної, фізично, психічно, духовно здорової особистості. Завдання: 1. Формування основ екологічної культури дошкільників. 2. Охорона і зміцнення здоров'я, підвищення опірності й захисних сил дитячого організму, вироблення навичок до здорового способу життя.
4. Установлення гармонійних взаємин з оточуючою природою, пізнанням самого себе. 5. Формування і розвиток особистості, яка є фізично, психологічно, соціально здоровою.
Реалізація цих цілей та завдань здійснюється через роботу підсистем Школи сприяння здоров’ю: управлінської, дидактичної, виховної, науково-методичної, громадсько-педагогічної та психологічної служби. Управлінська підсистема Учасники: завідувач, вихователь-методист, педагогічна рада. Мета: забезпечення організації фізичного виховання в ДНЗ №6 як цілісної соціально-педагогічної системи, умов ефективної діяльності усіх інших підсистем. Завдання:
Дидактична підсистема Учасники: вихователі, практичний психолог Мета: забезпечення сприятливих умов для фізичного, інтелектуального, психологічного, соціального становлення особистості дошкільника. Завдання:
Виховна підсистема Учасники: вихователі, керівники гуртків, батьки. Мета: забезпечення умов індивідуального розвитку, врахування особистих досягнень дітей, стимулювання їх творчої активності, реалізація їх здібностей інтересів через насичене розвивальне середовище. Завдання:
Громадсько-педагогічна підсистема Учасники: педагоги, батьки, установи, організації. Мета: встановлення та здійснення зв’язку ДНЗ №6 з батьками, позашкільними освітніми установами, громадськими організаціями, установами для реалізації цілей навчання та виховання. Завдання:
Науково-методична підсистема Учасники: вихователь-методист, творча група. Мета: забезпечити зростання рівня професійної компетентності вихователів як умови реалізації цілей розвитку особистості дитини та вдосконалення навчально-виховного процесу за рахунок використання здоров’язберігаючих технологій. Завдання:
Соціально-психологічна служба Учасники: практичний психолог Мета: створення умов для збереження і зміцнення психічного здоров’я учасників навчально-виховного процесу. Завдання:
Медико-валеологічна служба Учасники: лікар, старша медична сестра. Мета: забезпечити медико-валеологічний супровід дітей. Завдання:
Інформаційна служба Учасники: вихователь-методист Мета: створити інформаційне середовище в закладі з питання збереження та зміцнення здоров`я дітей. Завдання:
Реалізація моделі Школи сприяння здоров’ю забезпечує високу працездатність під час навчальних занять та допомагає уникати втоми. ДНЗ №6 Управлінська підсистема Дидактична підсистема Виховна підсистема Науково-методична підсистема Громадсько-педагогічна підсистема Завідувач Вихователь-методист Педагогічна рада Вихователі Керівники гуртків Батьки Батьки Установи, організації Вихователь-методист Практичний психолог Вихователі Вихователь-методист Творча група Соціально-психологічна служба Медико-валеологічна служба Інформаційна служба Служба харчування Моніторинг діяльності ШСЗ Модель фізично, психічно, інтелектуально, соціально, духовно здорової особистості |
НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ ДОКУМЕНТИ Закон України “Про дошкільну освіту” (№2628-ІІІ від 11 липня 2001 року). – // Освіта України. – №33. – 12 вересня. – 2001 |
Закону України "Про освіту" ( 1060-12 ) Закону України "Про дошкільну освіту"( 2628-14 ) та з метою вдосконалення науково-методичного забезпечення системи загальної середньої... |
ПОСАДОВІ ОБОВ'ЯЗКИ учителя зарубіжної літератури та російської мови Закон України «Про освіту», Закон України «Про загальну середню освіту», інші законодавчі й нормативно-правові акти та документи... |
Закон України «Про позашкільну освіту» Законі України «Про загальну середню освіту», наказі Міністерства освіти і науки від 11 вересня 2009 року №854 «Про затвердження... |
Закон України "Про дошкільну освіту" Законодавство України про дошкільну освіту базується на Конституції України і складається із Закону України "Про освіту", цього Закону,... |
НАКАЗ На виконання Закону України “Про загальну середню освіту” та Указу Президента “Про додаткові заходи щодо забезпечення розвитку освіти... |
Закон України "Про молодіжні та дитячі громадські організації" Відомості Верховної Ради (ВВР), 1999, N 1, ст. 2 ) (Щодо визнання неконституційними окремих положень див. Рішення Конституційного... |
VI (із внесеними змінами від 16. 10. 2012): "Про інноваційну діяльність"... Про позашкільну освіту від 22. 06. 2000 №1841-111 зі змінами і доповненнями, внесеними від 7 грудня 2000 року №2120-III |
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВ А від 6 травня 2001 р. N 433 Відповідно до статей 12 і 13 Закону України "Про позашкільну освіту" ( 1841-14 ) Кабінет Міністрів України постановля є |
Закон України «Про цивільну оборону України» Постанова КМУ «Про затвердження Положення про порядок проведення евакуації населення у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій... |