«Компетентнісний підхід в освітній діяльності вищої школи»


Скачати 1.58 Mb.
Назва «Компетентнісний підхід в освітній діяльності вищої школи»
Сторінка 1/26
Дата 14.03.2013
Розмір 1.58 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   26


Міністерство освіти і науки України

Вінницький державний педагогічний університет

імені Михайла Коцюбинського
Інститут математики, фізики і технологічної освіти

І номінація


Тема: «Компетентнісний підхід в освітній діяльності вищої школи»



2010

І номінація
«Компетентнісний підхід в освітній діяльності вищої школи»

(на прикладі створення кредитно-модульно-компетентнісної моделі навчання майбутніх учителів-предметників)

Науковий керівник:

Гуревич Роман Семенович доктор педагогічних наук, професор, директор інституту математики, фізики і технологічної освіти Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського.
Робоча група:

Кадемія Майя Юхимівна – заст. зав. кафедри інформаційних та інноваційних технологій в освіті, кандидат педагогічних наук, доцент.

Шевченко Людмила Станіславівнакандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри інформаційних та інноваційних технологій в освіті.

Інститут математики, фізики і технологічної освіти створений на базі двох факультетів фізико-математичного та педагогічно-індустріального, функціонує як окремий структурний підрозділ Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського з лютого 2004 року.
На базі інституту проводиться підготовка за спеціальностями:

6.040201 Бакалавр педагогічної освіти, вчитель математики;

6.040203 Бакалавр педагогічної освіти, вчитель фізики;

6.010100 Бакалавр педагогічної освіти, вчитель фізики;

7.010103 Вчитель математики, основ економіки;

7.010103 Вчитель математики, фізики, астрономії;

7.010103 Вчитель математики, основ інформатики;

8.010103 Викладач фізики, вчитель основ інформатики, астрономії

6.010100 Бакалавр педагогічної освіти, вчитель трудового навчання;

7.010103 Вчитель трудового навчання і основ підприємництва;

7.010103 Вчитель трудового навчання і основ швейного і харчового виробництва;

7.010103 Вчитель трудового навчання і основ дизайну;

7.010103 Вчитель трудового навчання і основ інформаційних технологій;

8.010103 Викладач технічних дисциплін, вчитель основ дизайну;

8.010103 Викладач технічних дисциплін, вчитель основ підприємництва;

8.010103 Викладач технічних дисциплін, вчитель основ інформаційних технологій;
Тел./факс: +38 0432 279076

Адреса: вул. Острозького 32, м. Вінниця, 21000.

Зміст

ВСТУП 7

РОЗВИТОК МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ ФОРМУВАННЯ ІКТ-КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ-ПРЕДМЕТНИКА 13

1. Специфікація модуля. 14

2. Оцінні матеріали. 15

3. Навчальні матеріали. 15

ПРОЕКТУВАННЯ МОДУЛІВ, ЯКІ СКЛАДАЮТЬ ОСНОВУ МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ ФОРМУВАННЯ ІКТ-КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ-ПРЕДМЕТНИКА 17

Модуль 1. Основи інформатики. 20

Модуль 2. Програмне забезпечення інформаційних систем 23

Модуль 3. Прикладне програмне забезпечення. 24

Модуль 4. Мультимедійні засоби навчання. 25

Модуль 5. Видавничі системи. 27

Модуль 6. Web-дизайн. 29

Модуль 7. Системи керування базами даних. 30

Модуль 8. Macromedia Flash. 32

Модуль 9. Графічні редактори. 32

Модуль 10. Основи програмування 34

Модуль 11. Комп’ютерні інформаційні технології в освіті і наукових дослідженнях. 38

Модуль 13. Використання глобальних інформаційних мереж у наукових дослідженнях. 38

Модуль 13. Інформаційно-комунікаційні технології в навчальному процесі. 39

Модуль 14. Методика застосування комп’ютерної техніки для викладання загальноосвітніх дисциплін. 42

ВИСНОВКИ 62

КОРОТКИЙ ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ СЛОВНИК 64

ЛІТЕРАТУРА 66

Додаток А. Web-сторінки сайту кафедри інноваційних та інформаційних технологій в освіті Інституту математики, фізики і технологічної освіти 67

Додаток Б. Інструкція і методичні рекомендації щодо виконання лабораторної роботи № 11 з курсу «Мультимедійні засоби навчання» 96

Розділ 1 99

Інструкція до лабораторної роботи № 11 99

«Вивчення ТА МЕТОДИКА застосування web-камер 99

в навчально-виховному процесі» 99

Список використаних джерел 100

2.1.1. Будова і принцип роботи web- камери 102

2.1.2. Підключення й установка web-камери 106

2.1.3. Додаткові можливості й функції web-камери 107

2.1.4. Програми для web-камер 108

2.1.5. Підключення web-камери до мережі 108

2.4. Можливості web-конференцій. 114

Сервісні програми для web-конференцій мають наступні можливості і інструменти: 114

2.5. Опції web-конференцій. 114

Типові функції конференц-зв’язку такі: 114

2.6. Методичні рекомендації щодо проведення web-семінарів. 115

Останнім часом сталі дуже поширені on-line семінари або, як їх тепер називають, вебінари. Сама по собі ця тенденція дуже корисна і революційна для застосування у сфері дистанційного навчання. Але досвіду проведення вебінарів поки майже немає, тому враження від більшості з них залишається далеко не позитивне. І це стосується не тільки людей, що не мають досвіду публічних виступів, але і професійних ораторів. 115

2.6.1. Загальні методичні рекомендації щодо проведення web-семінарів. 115

2.6.3. Призначення вебінару. 117

Коли матеріал для майбутньої конференції вже готовий, потрібно опублікувати інформацію про конференцію. Зробити це потрібно не менше ніж за тиждень, щоб всі зацікавлені змогли запланувати для неї час. Навіть якщо інструмент, за допомогою якого ви організовуєте вебінар, дозволяє вказати час проведення, ОБОВ’ЯЗКОВО вкажіть час і часовий пояс в анотації семінару. Це має сенс робити, оскільки деякі користувачі можуть мати у себе на комп’ютері неправильне налаштування часового поясу і побачити не коректний час. 117

2.6.4. Початок конференції. 117

Зазвичай вчасно до конференції приєднуються лічені одиниці слухачів, тому не варто починати доповідь відразу ж, треба почекати, поки буде майже 50% від заявленої кількості учасників (але не більше 10 хвилин). В цей час мовчати в ефірі недобре, краще всього говорити про щось, пов’язане з конференцією: розповісти байку/притчу по темі вебінару, ненав’язливо зробити рекламу свого сайту або відповісти на питання перших учасників, які вже з’явилися. 117

2.6.5. Методика проведення конференції. 117

Як тільки ви почали свою основну доповідь, переведіть всіх учасників в статус слухачів і не звертайте увагу, що пишеться в чаті. 117

2.6.6. Завершення конференції. 118

Як тільки ви закінчили основну частину вебінару, можете приймати питання або відповідати на ті питання, які ви отримали під час доповіді. 118

Додаток В. Кадемія М. Ю. Використання сервісів Веб 2.0 у навчальній діяльності студентів ВНЗ 120

Додаток Г. Лабораторна робота №4 «Використання сучасного програмного забезпечення RenderSoft CamStudio для створення мультимедійних дидактичних матеріалів» 129

Додаток Д. Навчальний проект на тему «Наш шлях». 145

План навчального проекту 145

Обладнання (відмітити необхідні прилади): 149

ПРОЕКТ «НАШ ШЛЯХ» 171

Форма оцінювання 171

Учень________________________________________________Дата___________ 171

ЗМІСТ 171

Організація 171

ВСЬОГО БАЛІВ 171

Загальна кількість балів за розділом 172

Загальна кількість балів за розділом 172

Загальна кількість балів за розділом 172


  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   26

Схожі:

О. В. Варецька КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД – КОНЦЕПТУАЛЬНА ОСНОВА СУЧАСНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Ключові слова: компетентнісний підхід, компетентнісна освіта, освітня компетентність, компетентність, компетенція, діяльнісний підхід,...
КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИКЛАДАННІ
Головний критерій якісної освіти на сьогодні це рівень освіченості випускника, який є
Урок навчання гра моти. 1 клас Л. А. Козиренко. Альбер Камю. «Чума»
Заняття №1. Підготовка проекту «Компетентнісний підхід в системі особистісно орієнтованого навчання»
Л. П. Унгурян Компетентнісний підхід до вивчення
Навчальний посібник містить методичний коментар щодо реалізації компетентнісного підходу до вивчення української літератури на основі...
Відділ освіти Канівського міськвиконкому
Попко Ольга Юхимівна, вчитель математики Канівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №6 з поглибленим вивченням іноземних мов,...
Концептуальний підхід до подання знань в інтелектуальній освітній системі
Лабораторія СЕТ – Науково-технічна лабораторія новітніх інформаційних технологій
ПРОГРАМИ з читання, української мови, математики для 1-10 класів...
Латна Т. Б. учитель вищої категорії, старший учитель; Пономарьова Л. Б. учитель вищої категорії, старший учитель; Коваленко Т. Г....
РОЗУМІННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ЮНАЦЬКОГО ВІКУ – ЗАПОРУКА УДОСКОНАЛЕННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ...
Практичних професійних та життєвих проблем, до активної участі в житті суспільства, до подальшого всебічного розвитку. Компетентнісний...
Це наука про закономірності навчання і виховання студентів, а також...
Предметом педагогіки вищої школи є процес формування духовно багатого спеціаліста вищої кваліфікації різних галузей економіки, науки,...
РОЗВИТОК КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ТА УЧНЯ ДЛЯ ДОСЯГНЕННЯ ЯКІСНОЇ МАТЕМАТИЧНОЇ ОСВІТИ В ОБЛАСТІ
Однією із основних освітніх реформ сьогодення являється компетентнісний підхід до навчання з перенесенням акцентів зі знань і вмінь...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка