|
Скачати 0.59 Mb.
|
ЗМІСТ ВСТУП.........................................................................................................................2 РОЗДІЛ I ПОЛЕ ![]() 1.1 ![]() 1.2 ![]() 1.3 Тригонометричні функції ![]() РОЗДІЛ II ПОЛЕ ![]() 2.1 ![]() 2.2. Тригонометрична форма ![]() 2.3. Основні цілі трансцендентної функції ![]() РОЗДІЛ ІІI АНАЛІЗ ІНФОРМАЦІЙНОГО СЕРЕДОВИЩА І МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ АНАЛІТИЧНИХ МЕТОДІВ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ГЕОМЕТРИЧНИХ ЗАДАЧ……………….51 3.1. Інформаційне середовище навчання. Технології навчання…………51 3.1.1. Поняття ІС……………………………………………………..51 3.1.2. Поняття та класифікація технологій навчання……………...53 3.1.3. Інтерактивні технології навчання…………………………....56 3.2. Аналіз інформаційного середовища, що забезпечує навчання учнів аналітичним методам розв’язування геометричних задач………...65 3.2.1. Аналітичні методи розв’язування геометричних задач…....65 3.2.2. Навчальна програма і шкільні підручники про аналітичні методи…………………………………………………………71 ВИСНОВКИ……………………………………………………………………...74 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………..77 ВСТУП Початок XIX століття у математиці ознаменувався тим, що комплексні числа посіли важливе місце в науці. Як виявилось, застосування комплексних чисел дозволяє зручно і компактно сформулювати багато математичних моделей, що застосовуються в математичній фізиці і в природничих науках. Актуальність теми дослідження. Останнім часом спостерігається активізація досліджень, пов’язаних з різними узагальненнями комплексних чисел, які при розв’язанні певних задач можуть бути більш зручними, ніж звичайні. Кожну задачу, яка розв’язується координатним методом, можна сформулювати мовою прямокутної системи координат, проте не варто цього робити, коли більш природною є косокутна система координат. На нашу думку причиною того, що Яглом І. М. [12] не побудував теорію узагальнення комплексних чисел є те, що не було одержано зручного геометричного зображення таких чисел і не було створено зручного апарату їх аналітичного подання. У 1994 р. Томусяк А. А. у посібнику [9] запропонував тривіальне узагальнення перпендикуляра до прямої, а саме ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Далі в роботі [9] апарат ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Об’єктом дослідження нашої дипломної роботи є алгебраїчні структури. Предметом дослідження є поле ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (при множенні врахували, що ![]() Мета нашого дипломного дослідження – вивчити основні властивості ![]() ![]() Відповідно до поставленої мети було висунуто наступні завдання:
Для виконання цих завдань при проведенні досліджень використовувалися методи класичної лінійної алгебри, функціонального і комплексного аналізу. Наукова новизна: побудова узагальнення поля комплексних чисел і функцій від ![]() Вихідними даними для нашого дослідження були результати науково-дослідної роботи професора Томусяка А. А. в області узагальнення тригонометричних функцій, пов’язаних із косокутною системою координат, і узагальнення комплексних чисел, які він пізніше назвав ![]() ![]() Апробація результатів дипломної роботи. Результати даного дипломного дослідження було представлено у виступах на науково-практичній конференції нашого університету і на засіданні кафедри математики та методики вивчення математики. Є публікація збірнику «Актуальні проблеми математики, фізики та технологічної освіти» за 2012 рік. Структура дипломної роботи. Перший розділ присвячено побудові і дослідженню множини ![]() У першому параграфі висвітлено питання узагальнення тригонометричних функцій та досліджено їх основні властивості. У другому параграфі першого розділу введене поняття ![]() ![]() Другий розділ роботи присвячений безпосередньо новому об’єкту дослідження, а саме полю ![]() У першому параграфі другого розділу означуємо множину ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() У другому параграфі одержали тригонометричну форму ![]() І у третьому параграфі другого розділу побудовано основні елементарні функції ![]() У третьому розділі провели аналіз інформаційного середовища і методики викладання аналітичних методів розв’язування геометричних задач. Робота над написанням дипломної в цілому дала можливість одержати перший досвід у проведенні наукових досліджень в галузі математики. Її результати можуть бути використані для підвищення професійного рівня учителя математики, а також для розв’язання конкретних задач, де перехід до узагальнених комплексних чисел є більш зручним. А найпростіші результати можна викласти і учням середніх шкіл на гурткових заняттях або у класах з поглибленим вивченням математики. Особливу подяку за допомогу при написанні дипломної роботи висловлюю своєму науковому керівнику Вотяковій Л. А. РОЗДІЛ I ПОЛЕ ![]() 1.1 ![]() Протягом століть не піддавався сумніву той факт, що у переліку основних елементарних функцій степенева, показникова функції і подаються як представники цілого класу функцій, а функції ![]() Нехай на площині задано косокутну декартову систему координат (рис. 1) ![]() Кожній точці площини поставимо у відповідність крім пари координат ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() В очевидний спосіб можна переконатись, що відстань ![]() ![]() а відстань між точками ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Домовимося на дальше косокутною декартову систему координат, з кутом ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Нехай ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Означення 1.1 Абсцису ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Означення 1.2 Ординату ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Скориставшись теоремою синусів легко виразити ![]() ![]() ![]() Теорема 1.1 ![]() ![]() Доведення. У справедливості формул (1.1.4) можна переконатись, скориставшись поданням (1.1.3). Візьмемо одиничне коло з центром у початку ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Тоді, врахувавши, що точки ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Врахувавши (1.1.4) і те, що ![]() ![]() ![]() ![]() або ![]() На підставі останньої рівності висунемо гіпотезу, що ![]() ![]() Перевіримо ці рівності. Скориставшись формулами (1.1.3), маємо ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Таким чином теорема доведена. ■ |
Відгук на дипломну роботу студента ОКР «бакалавр» Солодюка Олега... Солодюк О. В. виконав досить великий обсяг роботи, опрацював серйозну монографічну і журнальну літературу, що стосувалось досліджень... |
Дипломного дослідження на тему «комплексні числа як узагальнення комплексних чисел» Предметом нашого дослідження є узагальнення комплексних чисел, а основним завданням – побудова основних трансцендентних функцій узагальненої... |
РЕЦЕНЗІЯ На дипломну роботу студента ОКР «бакалавр» Солодюка Олега... Дипломна робота студента Солодюка О. В. присвячена узагальненню поля комплексних чисел, яке за своїми властивостями дуже близьке... |
Уроку Тема уроку Множина та її елементи. Числові множини. Множина комплексних чисел. Порожня множина. Способи задання множини |
Урок в 6 класі Тема. Найбільший спільний дільник кількох чисел ( НСД) Мета: сформулювати поняття спільного дільника кількох чисел, найбільшого спільного дільника, взаємно простих чисел; домогтися засвоєння... |
Порівняння чисел у межах Порівняння чисел у межах Послідовність чисел у межах Складання і розв'язування прикладів |
Теорія чисел в програмуванні Алгоритм знаходження всіх простих чисел, що не перевищують деякого заданого натурального числа n. («Решето Ератосфена») 4 |
Урок №6 Тема. Найменше спільне кратне кількох натуральних чисел Мета: на основі знань про кратне число сформувати уявлення учнів про поняття спільного кратного кількох натуральних чисел, НСК, а... |
ПРОГРАМА ДИСЦИПЛІНИ “Математика ” Натуральні числа і нуль. Читання та запис натуральних чисел. Порівняння натуральних чисел. Дії над натуральними числами |
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України Державний вищий навчальний заклад Натуральні числа і нуль. Читання і запис натуральних чисел. Порівняння натуральних чисел. Дії над натуральними числами |