|
Скачати 25.83 Kb.
|
Урок в 6 класі Тема. Найбільший спільний дільник кількох чисел ( НСД). Мета: сформулювати поняття спільного дільника кількох чисел, найбільшого спільного дільника, взаємно простих чисел; домогтися засвоєння алгоритму знаходження НСД кількох чисел. Розвивати самостійність, виховувати відповідальність. Хід уроку. І.Організаційний етап. ІІ. Перевірка домашнього завдання. Самостійна робота. І варіант ІІ варіант 1. Запишіть усі дільники числа 12 14 2. Розкладіть на прості множники число 54 72 3. Обчисліть: 26 – 24 35 - 34 4. Чи ділиться число 35 * 2 на 6? 25 * 7 на 14? 5. Серед чисел 8, 2, 6, 3, 4, 9 вкажіть дільники числа 24 36 ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Задача. Із 45 троянд і 30 жоржин учні 6-го класу складали букети так, щоб в кожному букеті троянд і жоржин було порівну. Скільки букетів можна скласти? Яку найбільшу кількість букетів можна скласти? ІV.Формування нових знань. Випишемо всі дільники числа 45: 1, 3, 5, 9, 15, 45. І всі дільники числа 30: 1, 3, 5, 6, 10, 15, 30. Спільні дільники: 1, 3, 5, 15. Найбільший із них 15. Отже, найбільшу кількість букетів, які можна скласти із 45 троянд і 30 жоржин – 15.Число 15 – є найбільшим спільним дільником для чисел 45 і 30. Коротко це можна записати так: НСД(45;30) = 15. Для довільних чисел a і b пишуть так НСД(a; b). Але кожного разу так відшукувати НСД(особливо для багатозначних чисел) досить складно. Тому існує алгоритм відшукання НСД, який необхідно запам’ятати. Алгоритм знаходження НСД кількох чисел: 1) розкласти числа на прості множники; 2) підкреслити всі ті множники, які є спільними в усіх розкладаннях; 3) знайти добуток всіх підкреслених множників в одному розкладі. Наприклад: 45 5 30 3 9 3 10 2 3 3 5 5 1 1 НСД(45;30) = 5 * 3 = 15. Якщо НСД(a; b) = 1, то числа a і b – взаємно прості. Наприклад: а = 2 * 3 *5; b = 7 * 11 * 13. НСД(a; b) = 1, a і b – взаємно прості. Фізультхвилинка. Раз – два! Дружно встали, Всі ми велетнями стали. Руки в сторони, як крила, І на пояс – три – чотири. Вправо – вліво повернулись, Нахилились і прогнулись. Раз – присіли, два – присіли І за парти дружно сіли. ІV. Усвідомлення нового матеріалу. 1). Усно: Знайти НСД чисел, a і b, якщо а = 2 * 3; b = 3 * 5. а =2 * 3 * 5 * 5; b = 2 * 2 * 3 * 7. а =22 * 3 * 5 ; b = 23 * 33. а =2 * 3 * 7; b = 53. 2). Письмово. За підручником (Математика: Підруч. Для загальноосвіт. навч. закл./Г.П.Бевз, В,Г.Бевз.=К.: Генеза, 2006.) §5, №165(а, б), №167(в, г), 169(б). Додаткові вправи.
V. Підсумок уроку: 1. Що таке спільні дільники чисел? 2. Яке число називається НСД двох натуральних чисел? 3. Згадайте алгоритм знаходження НСД кількох чисел. VІ. Домашнє завдання. За підручником:. §5, №166, 170, 173, додатково №185 |
Урок №5 Тема. Найбільший спільний дільник кількох чисел НСД кількох чисел; сформувати початкові вміння учнів виконувати базові завдання, що передбачають використання алгоритму знаходження... |
6-й клас. МАТЕМАТИКА Спільний дільник кількох чисел. Найбільший спільний дільник. Взаємно прості числа |
Урок №6 Тема. Найменше спільне кратне кількох натуральних чисел Мета: на основі знань про кратне число сформувати уявлення учнів про поняття спільного кратного кількох натуральних чисел, НСК, а... |
Уроку І. Перевірка домашнього завдання Мета. Учити учнів знаходити спільні дільники кількох чисел, засвоїти алгоритм знаходження НСД |
УРОК 124 Тема: Тематична контрольна робота №11 ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 10. МАСШТАБ. ВІДСОТКИ. СЕРЕДНЄ АРИФМЕТИЧНЕ КІЛЬКОХ ЧИСЕЛ. МІКРОКАЛЬКУЛЯТОР |
УРОК 120 Тема: Розв'язування задач на відсоткові розрахунки. Самостійна робота №25 ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 10. МАСШТАБ. ВІДСОТКИ. СЕРЕДНЄ АРИФМЕТИЧНЕ КІЛЬКОХ ЧИСЕЛ. МІКРОКАЛЬКУЛЯТОР |
УРОК 115 Тема: Середнє значення величин. Самостійна робота №24 ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 10. МАСШТАБ. ВІДСОТКИ. СЕРЕДНЄ АРИФМЕТИЧНЕ КІЛЬКОХ ЧИСЕЛ. МІКРОКАЛЬКУЛЯТОР |
Урок в 5 класі за темою «Множення і ділення натуральних чисел» Тема нашого уроку сьогодні «Множення і ділення натуральних чисел». Друзі, сьогодні ми з вами відправимося в подорож по стежинкам... |
Урок подорож з математики в 2 класі Тема: Вправи та задачі на додавання й віднімання двоцифрових чисел. Вправи на знаходження невідомих компонентів арифметичних дій.... |
УРОК 3 Тема: Нумерація натуральних чисел. Десяткова система числення НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |