Урок в 6 класі Тема. Найбільший спільний дільник кількох чисел ( НСД)


Скачати 25.83 Kb.
Назва Урок в 6 класі Тема. Найбільший спільний дільник кількох чисел ( НСД)
Дата 22.12.2013
Розмір 25.83 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок
Урок в 6 класі
Тема. Найбільший спільний дільник кількох чисел ( НСД).

Мета: сформулювати поняття спільного дільника кількох чисел, найбільшого спільного дільника, взаємно простих чисел; домогтися засвоєння алгоритму знаходження НСД кількох чисел. Розвивати самостійність, виховувати відповідальність.
Хід уроку.

І.Організаційний етап.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Самостійна робота.

І варіант ІІ варіант

1. Запишіть усі дільники числа

12 14

2. Розкладіть на прості множники число

54 72

3. Обчисліть:

26 – 24 35 - 34

4. Чи ділиться число

35 * 2 на 6? 25 * 7 на 14?

5. Серед чисел 8, 2, 6, 3, 4, 9 вкажіть дільники числа

24 36
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Задача. Із 45 троянд і 30 жоржин учні 6-го класу складали букети так, щоб в кожному букеті троянд і жоржин було порівну. Скільки букетів можна скласти? Яку найбільшу кількість букетів можна скласти?
ІV.Формування нових знань.
Випишемо всі дільники числа 45: 1, 3, 5, 9, 15, 45.

І всі дільники числа 30: 1, 3, 5, 6, 10, 15, 30.

Спільні дільники: 1, 3, 5, 15. Найбільший із них 15.

Отже, найбільшу кількість букетів, які можна скласти із 45 троянд і 30 жоржин – 15.Число 15 – є найбільшим спільним дільником для чисел 45 і 30. Коротко це можна записати так: НСД(45;30) = 15.

Для довільних чисел a і b пишуть так НСД(a; b).

Але кожного разу так відшукувати НСД(особливо для багатозначних чисел) досить складно. Тому існує алгоритм відшукання НСД, який необхідно запам’ятати.

Алгоритм знаходження НСД кількох чисел:
1) розкласти числа на прості множники;

2) підкреслити всі ті множники, які є спільними в усіх розкладаннях;

3) знайти добуток всіх підкреслених множників в одному розкладі.

Наприклад:

45 5 30 3

9 3 10 2

3 3 5 5

1 1

НСД(45;30) = 5 * 3 = 15.

Якщо НСД(a; b) = 1, то числа a і bвзаємно прості.

Наприклад:

а = 2 * 3 *5; b = 7 * 11 * 13.

НСД(a; b) = 1, a і b – взаємно прості.

Фізультхвилинка.

Раз – два! Дружно встали,

Всі ми велетнями стали.

Руки в сторони, як крила,

І на пояс – три – чотири.

Вправо – вліво повернулись,

Нахилились і прогнулись.

Раз – присіли, два – присіли

І за парти дружно сіли.
ІV. Усвідомлення нового матеріалу.

1). Усно: Знайти НСД чисел, a і b, якщо

а = 2 * 3; b = 3 * 5.

а =2 * 3 * 5 * 5; b = 2 * 2 * 3 * 7.

а =22 * 3 * 5 ; b = 23 * 33.

а =2 * 3 * 7; b = 53.

2). Письмово.

За підручником (Математика: Підруч. Для загальноосвіт. навч. закл./Г.П.Бевз, В,Г.Бевз.=К.: Генеза, 2006.) §5, №165(а, б), №167(в, г), 169(б).
Додаткові вправи.

  1. Для подарунків дітям придбали 80 апельсинів, 240 цукерок і 320 горіхів. Яку найбільшу кількість однакових подарунків можна виготовити й по скільки апельсинів, цукерок і горіхів буде в кожному подарунку?

  2. Чи можуть складені числа бути взаємно простими?

V. Підсумок уроку:

1. Що таке спільні дільники чисел?

2. Яке число називається НСД двох натуральних чисел?

3. Згадайте алгоритм знаходження НСД кількох чисел.

VІ. Домашнє завдання.

За підручником:. §5, №166, 170, 173, додатково №185

Схожі:

Урок №5 Тема. Найбільший спільний дільник кількох чисел
НСД кількох чисел; сформувати початкові вміння учнів виконувати базові завдання, що пе­редбачають використання алгоритму знаходження...
6-й клас. МАТЕМАТИКА
Спільний дільник кількох чисел. Найбільший спільний дільник. Взаємно прості числа
Урок №6 Тема. Найменше спільне кратне кількох натуральних чисел
Мета: на основі знань про кратне число сформувати уявлення учнів про поняття спільного кратного кількох натуральних чисел, НСК, а...
Уроку І. Перевірка домашнього завдання
Мета. Учити учнів знаходити спільні дільники кількох чисел, засвоїти алгоритм зна­ходження НСД
УРОК 124 Тема: Тематична контрольна робота №11
ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 10. МАСШТАБ. ВІДСОТКИ. СЕРЕДНЄ АРИФМЕТИЧНЕ КІЛЬКОХ ЧИСЕЛ. МІКРОКАЛЬКУЛЯТОР
УРОК 120 Тема: Розв'язування задач на відсоткові розрахунки. Самостійна робота №25
ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 10. МАСШТАБ. ВІДСОТКИ. СЕРЕДНЄ АРИФМЕТИЧНЕ КІЛЬКОХ ЧИСЕЛ. МІКРОКАЛЬКУЛЯТОР
УРОК 115 Тема: Середнє значення величин. Самостійна робота №24
ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 10. МАСШТАБ. ВІДСОТКИ. СЕРЕДНЄ АРИФМЕТИЧНЕ КІЛЬКОХ ЧИСЕЛ. МІКРОКАЛЬКУЛЯТОР
Урок в 5 класі за темою «Множення і ділення натуральних чисел»
Тема нашого уроку сьогодні «Множення і ділення натуральних чисел». Друзі, сьогодні ми з вами відправимося в подорож по стежинкам...
Урок подорож з математики в 2 класі
Тема: Вправи та задачі на додавання й віднімання двоцифрових чисел. Вправи на знаходження невідомих компонентів арифметичних дій....
УРОК 3 Тема: Нумерація натуральних чисел. Десяткова система числення
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка