Урок №119 Тема. Знаходження числа за його відсотком


Скачати 30.2 Kb.
Назва Урок №119 Тема. Знаходження числа за його відсотком
Дата 27.12.2013
Розмір 30.2 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок

2.4 Середнє арифметичне. Відсотки

Урок № 119

Тема. Знаходження числа за його відсотком.

Мета: сформувати вміння розв'язувати задачі достатнього і високого рівня, що передбачають знаходження числа за значенням його дробу.

Тип уроку: застосування знань, навичок і вмінь.

Хід уроку

І. Розминка

Усні вправи

  1. Обчислити:




1) 0,5 · 4,

2) 2 – 0,6,

3) 5,5 · 10,

4) 7,2 : 0,1,

: 0,1,

· 0,3,

: 11,

: 7,2,

- 0,8,

: 6,

+ 0,01,

· 0,36,

: 30;

+ 0,23;

+ 2,55;

+ 0,7.

?

?

?

?

  1. Знайдіть число, якщо:

1) 30% цього числа дорівнюють 90;

2) 15% цього числа дорівнюють 4,5;

3) 7% цього числа дорівнюють 0,084.

  1. Магнітофон коштував 500 грн. Потім його ціна знизилась на 20%. Яка
    нова ціна магнітофона?


II. Перевірка домашнього завдання

№№ 1055,1057,1059,1061 перевіряються усно: учні з місця коменту­ють розв'язання цих вправ, правильні відповіді називаються і записують­ся на дошці.
III. Вдосконалення вмінь

  1. Перш ніж розглянути з учнями алгоритм розв'язання задач, подібних до приклада 3 (п. 35), учитель проводить з учнями невелику бесіду.

Вчитель. Друзі! Сподіваюсь, ви не забули, як називається части­на числа?

Як тоді назвати , , числа?

(Відповідно 2%; 13%, 45%). А як виразити у відсотках 1? (1 = 100%). Отже, число 1 = 100%. А якщо мова йде про величини, то що собою стано­вить 100% якоїсь величини (ціни, площі, об'єму роботи)? (100% відповідає всій величині)

Отже, якщо:

1) учень прочитав 30% книжки, скільки відсотків йому залишилось про­читати? (100% - 30% = 70%)

2) Під час сушіння яблука втрачають 84% своєї маси, скільки відсотків маси становить маса сушених яблук? (100% - 84% = 16%)

3) Спочатку витратили 28% зарплати, а потім ще 54%, то скільки відсот­ків зарплати залишиться? (100% - (28% + 54%) = 100% - 82% = 18%).

Після проведення підготовчої бесіди учні готові до сприйняття і ро­зуміння алгоритму розв'язування задач, подібних до прикладу 3 (п. 35).

(Розв'язання задачі розбирають за підручником, а потім записують у зошит як зразок оформлення подібної роботи).

  1. По закінченні розбору прикладу 3 учні самостійно виконують ана­логічні завдання: №№ 1064; 1066; 1070 та вправи на повторення №№1078 і 1098(1; 2).

Розв'язання і відповіді

№ 1064. Коментар. Оскільки на попередніх уроках під час розв'я­зування задач на дроби і відсотки вже була апробована скорочена форма запису дій, на цьому уроці можна її також застосувати.

  1. 100 – 84 = 16 (%) маси яблук становить маса сушених яблук;

  2. 24 : 16 · 100 = 150 (кг) свіжих яблук треба взяти.

Відповідь. 150 кг.

№ 1066

1) 28 + 54 = 82 (%) усієї суми становила вартість салату і порося;

2) 100 – 82 = 18 (%) становила вартість торту;

3) 108 : 18 · 100 = 600 (сольдо) коштував обід.

Відповідь. 600 сольдо.

№ 1070. Запитання до класу:

1) Скільки відсотків усіх дерев становили яблуні? вишні? (41% – за умовою; 100 - 41 = 59 (%))

2) На скільки відсотків більше становили вишні? (59 - 41 = 18 (%)) На скільки дерев вишень було більше, ніж яблунь? (на 54 дерева за умо­вою)

Отже, маємо: 5 · 18 % усіх дерев становить 54 дерева.

Розв'язання. 1) 100 - 41 = 59 (%) — усіх дерев становить вишні;

2) 59 - 41 = 18 (%) — відповідають 54 деревам;

3) 54 : 18 · 100 = 300 (дерев) - було в саду.

Відповідь. 300 дерев.

№ 1078. 12 048 000 : 100 · 113,6 = 13 686 528 = 13 687 000 (осіб).

Відповідь. Приблизно 13 мільйонів 687 тисяч осіб.

№ 1098 (1; 2)

1) 0,31х + 1,2 = 1,2124, 2) 0,5х – 17 = 40,52,

0,31х = 0,0124, 0,5х = 57,52,

х= 0,0124 : 0,31, х = 57,52 : 0,5,

х = 0,04. х = 115,04.

Відповідь. 0,04. Відповідь. 115,04.
IV. Підсумок уроку

Який із записів відповідає умові задачі?

Троє друзів збирали гриби. Перший зібрав 37% грибів, другий 25% грибів, а третій — решту. Скільки відсотків грибів зібрав третій хлопчик?

1) 37 + 25 = 62(%);

2) 37 – 25 = 12(%);

3) 100 – (37 + 25) = 38 (%).
V. Домашнє завдання

п. 35, №№ 1065, 1067, 1071, на повторення № 1098 (3).



С.П.Бабенко УРОКИ МАТЕМАТИКИ 5 клас Урок 119

Схожі:

Урок №120 Тема. Знаходження числа за його відсотками
Мета: сформувати в учнів уяву про тип здач, аналогічних до №1072; виробляти вміння розв'язувати подібні задачі на застосування алгоритму...
УРОК 76 Тема: Розв'язування задач на знаходження числа за величиною його дробу
Мета: Формування навичок розв'язування задач на знаходження числа за величиною дробу; закріплення нави­чок знаходження дробу від...
УРОК №66 Тема. Уявлення про звичайні дроби
Мета: закріпити знання учнів щодо читання, запису звичайних дробів та розв'язування задач на знаходження дробу від числа, а також...
Урок №34 Тема. Задачі на ділення дробів. Знаходження числа за його дробом
Мета: домогтися засвоєння учнями алгоритму розв'язування задач на знаходження числа за його дробом (відсотками); повторити алгорит­ми...
Урок №28 Тема. Задачі на множення дробів
Мета: домогтися засвоєння учнями алгоритму знаходження значен­ня дробу від числа (відсотків від числа) як добутку даного числа на...
Урок №29 Тема. Задачі на множення дробів Мета: закріпити знання алгоритму...
Мета: закріпити знання алгоритму знаходження дробу (відсотків) від числа та відпрацювати навички виконання завдань, що передбачають...
УРОК 2 Тема: Число. Натуральні числа. Натуральний ряд чисел і його властивості. Число нуль
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
Уроки математики в 6 класі Розділ Раціональні числа
У результаті вивчення теми учні мають навчитися: називати модуль заданого числа; описувати поняття модуль числа; розв'язувати вправи,...
Урок №65 Тема. Додатні і від'ємні числа. Число 0
Раціональні числа і дії над ними Тема Раціональні числа. Порівняння, додавання і віднімання раціональних чисел
Урок №34 Тема. Квадратний корінь з числа. Арифметичний квадратний корінь
«означення арифметичного квадратного кореня з невід'ємного числа» та розуміння співвідношення між цими поняттями; сформувати в учнів...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка