|
Скачати 30.2 Kb.
|
2.4 Середнє арифметичне. Відсотки Урок № 119 Тема. Знаходження числа за його відсотком. Мета: сформувати вміння розв'язувати задачі достатнього і високого рівня, що передбачають знаходження числа за значенням його дробу. Тип уроку: застосування знань, навичок і вмінь. Хід уроку І. Розминка Усні вправи
1) 30% цього числа дорівнюють 90; 2) 15% цього числа дорівнюють 4,5; 3) 7% цього числа дорівнюють 0,084.
II. Перевірка домашнього завдання №№ 1055,1057,1059,1061 перевіряються усно: учні з місця коментують розв'язання цих вправ, правильні відповіді називаються і записуються на дошці. III. Вдосконалення вмінь
Вчитель. Друзі! Сподіваюсь, ви не забули, як називається частина числа? Як тоді назвати , , числа? (Відповідно 2%; 13%, 45%). А як виразити у відсотках 1? (1 = 100%). Отже, число 1 = 100%. А якщо мова йде про величини, то що собою становить 100% якоїсь величини (ціни, площі, об'єму роботи)? (100% відповідає всій величині) Отже, якщо: 1) учень прочитав 30% книжки, скільки відсотків йому залишилось прочитати? (100% - 30% = 70%) 2) Під час сушіння яблука втрачають 84% своєї маси, скільки відсотків маси становить маса сушених яблук? (100% - 84% = 16%) 3) Спочатку витратили 28% зарплати, а потім ще 54%, то скільки відсотків зарплати залишиться? (100% - (28% + 54%) = 100% - 82% = 18%). Після проведення підготовчої бесіди учні готові до сприйняття і розуміння алгоритму розв'язування задач, подібних до прикладу 3 (п. 35). (Розв'язання задачі розбирають за підручником, а потім записують у зошит як зразок оформлення подібної роботи).
Розв'язання і відповіді № 1064. Коментар. Оскільки на попередніх уроках під час розв'язування задач на дроби і відсотки вже була апробована скорочена форма запису дій, на цьому уроці можна її також застосувати.
Відповідь. 150 кг. № 1066 1) 28 + 54 = 82 (%) усієї суми становила вартість салату і порося; 2) 100 – 82 = 18 (%) становила вартість торту; 3) 108 : 18 · 100 = 600 (сольдо) коштував обід. Відповідь. 600 сольдо. № 1070. Запитання до класу: 1) Скільки відсотків усіх дерев становили яблуні? вишні? (41% – за умовою; 100 - 41 = 59 (%)) 2) На скільки відсотків більше становили вишні? (59 - 41 = 18 (%)) На скільки дерев вишень було більше, ніж яблунь? (на 54 дерева за умовою) Отже, маємо: 5 · 18 % усіх дерев становить 54 дерева. Розв'язання. 1) 100 - 41 = 59 (%) — усіх дерев становить вишні; 2) 59 - 41 = 18 (%) — відповідають 54 деревам; 3) 54 : 18 · 100 = 300 (дерев) - було в саду. Відповідь. 300 дерев. № 1078. 12 048 000 : 100 · 113,6 = 13 686 528 = 13 687 000 (осіб). Відповідь. Приблизно 13 мільйонів 687 тисяч осіб. № 1098 (1; 2) 1) 0,31х + 1,2 = 1,2124, 2) 0,5х – 17 = 40,52, 0,31х = 0,0124, 0,5х = 57,52, х= 0,0124 : 0,31, х = 57,52 : 0,5, х = 0,04. х = 115,04. Відповідь. 0,04. Відповідь. 115,04. IV. Підсумок уроку Який із записів відповідає умові задачі? Троє друзів збирали гриби. Перший зібрав 37% грибів, другий 25% грибів, а третій — решту. Скільки відсотків грибів зібрав третій хлопчик? 1) 37 + 25 = 62(%); 2) 37 – 25 = 12(%); 3) 100 – (37 + 25) = 38 (%). V. Домашнє завдання п. 35, №№ 1065, 1067, 1071, на повторення № 1098 (3). С.П.Бабенко УРОКИ МАТЕМАТИКИ 5 клас Урок 119 |
Урок №120 Тема. Знаходження числа за його відсотками Мета: сформувати в учнів уяву про тип здач, аналогічних до №1072; виробляти вміння розв'язувати подібні задачі на застосування алгоритму... |
УРОК 76 Тема: Розв'язування задач на знаходження числа за величиною його дробу Мета: Формування навичок розв'язування задач на знаходження числа за величиною дробу; закріплення навичок знаходження дробу від... |
УРОК №66 Тема. Уявлення про звичайні дроби Мета: закріпити знання учнів щодо читання, запису звичайних дробів та розв'язування задач на знаходження дробу від числа, а також... |
Урок №34 Тема. Задачі на ділення дробів. Знаходження числа за його дробом Мета: домогтися засвоєння учнями алгоритму розв'язування задач на знаходження числа за його дробом (відсотками); повторити алгоритми... |
Урок №28 Тема. Задачі на множення дробів Мета: домогтися засвоєння учнями алгоритму знаходження значення дробу від числа (відсотків від числа) як добутку даного числа на... |
Урок №29 Тема. Задачі на множення дробів Мета: закріпити знання алгоритму... Мета: закріпити знання алгоритму знаходження дробу (відсотків) від числа та відпрацювати навички виконання завдань, що передбачають... |
УРОК 2 Тема: Число. Натуральні числа. Натуральний ряд чисел і його властивості. Число нуль НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
Уроки математики в 6 класі Розділ Раціональні числа У результаті вивчення теми учні мають навчитися: називати модуль заданого числа; описувати поняття модуль числа; розв'язувати вправи,... |
Урок №65 Тема. Додатні і від'ємні числа. Число 0 Раціональні числа і дії над ними Тема Раціональні числа. Порівняння, додавання і віднімання раціональних чисел |
Урок №34 Тема. Квадратний корінь з числа. Арифметичний квадратний корінь «означення арифметичного квадратного кореня з невід'ємного числа» та розуміння співвідношення між цими поняттями; сформувати в учнів... |