|
Скачати 39.68 Kb.
|
V. Раціональні числа і дії над ними Тема 6. Раціональні числа. Порівняння, додавання і віднімання раціональних чисел Урок № 65 Тема. Додатні і від'ємні числа. Число 0. Мета: сформувати уявлення учнів про зміст понять «додатні числа», «від'ємні числа», а також виробити вміння відрізняти ці види чисел і виконувати прості вправи, що передбачають таку класифікацію. Тип уроку: засвоєння нових знань. Хід уроку I. Актуалізація опорних знань Усні вправи
II. Формування знань Формуючи уявлення учнів про додатні і від'ємні числа (як і в багатьох інших випадках) важливо спиратися на набутий шестикласниками життєвий досвід. Тому найкращим буде в роботі з новим матеріалом спиратися на найпоширеніший об'єкт, що пов'язаний з додатними і від'ємними числами — термометр і знання учнів про вимірювання температури повітря. Звертаємо увагу на те, що спочатку краще наголосити, що число 0 на термометрі — це значення температури, при якій вода починає перетворюватися на кригу, і це число — межа між числами, що позначають більш теплу температуру (додатними), і числами, що позначають більш низьку температуру (від'ємними). Тому всі числа умовно ділимо на: а) додатні; б) від'ємні; в) недодатне і невід'ємне, тобто 0. Запис і читання додатних і від'ємних чисел зазвичай не викликає труднощів у учнів. Більш складним, але дуже важливим для подальшого вивчення математики, є поняття «невід'ємне число», «недодатне чийло». III. Закріплення знань. Засвоєння вмінь Усні вправи
Які з них рівні між собою?
Письмові вправи Задача 1. Намалюйте схематично термометр, який показує -7 °С. Скільки градусів він показуватиме, якщо температура підвищиться на 4 °С? зміниться на 4 °С? Задача 2. На географічних картах біля гори Говерла і берега Каспійського моря написано числа 2001 і -28. Що вони означають? Задача 3. Гроші, які вносять до банку, касир записує зі знаком «+», а які бере з банку — зі знаком «-». Як змінилась сума грошей у касі після того, як касир обслужив 5 вкладників? (Див. таблицю)
Задача 4. У школу за рік поступило а учнів, а вибуло b учнів. На скільки змінилась кількість учнів школи за рік? Поясніть зміст відповіді, якщо: а) а = 40; b = 23; б) а = 37; b = 45; в) а = 53; b = 53. Задача 5. Чи може виражатися від'ємним числом: а) кількість людей, що мешкає в будинку; б) довжина кімнати; в) кількість грошей; г) маса якого-небудь предмета? Задача 6 (на повторення). Обчисліть значення виразу: а) ; б) . IV. Підсумки уроку Які слова пропущені?
V. Домашнє завдання Задача 1. Прочитайте числа: 4,2; -7; -8; 1830; 0; -3,65; 6. Які з них є: а) від'ємними; б) додатними; в) невід'ємними; г) недодатними? Задача 2. Іра зайшла в ліфт дванадцятиповерхового будинку на сьомому поверсі. Проїхала 4 поверхи і вийшла. На якому поверсі вийшла Іра? Задача 3. Якщо мале підприємство має на рахунку 5 000 грн, то будемо говорити, що воно має + 5 000 грн. Якщо ж підприємство заборгувало банку 5 000 грн, то будемо говорити, що воно має — 5 000 грн. Скільки грошей має мале підприємство, якщо воно: а) має на рахунку 700 грн; 1 500 грн; б) заборгувало банку 750 грн; 3 000 грн? Задача (на повторення). Екскурсантів можна посадити в човни або по 4 особи, або по 6 осіб. У кожному разі вільних місць не залишиться. Скільки було екскурсантів, якщо їх більше за 40, але менше від 50? С.П.Бабенко. Уроки математики 6 клас |
Уроки математики в 6 класі Розділ Раціональні числа Мета. Дати учням перші уявлення про від'ємні числа, ввести поняття додатні числа, недодатні числа, пояснити, хто і коли використовує... |
УРОК 2 Тема: Число. Натуральні числа. Натуральний ряд чисел і його властивості. Число нуль НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
Натуральні числа Яке число пропущено? «Четвертий зайвий». У кожному ряді три числа мають спільну властивість, а одне число цієї властивості не має. Вкажіть, що це за властивість... |
Урок №28 Тема. Задачі на множення дробів Мета: домогтися засвоєння учнями алгоритму знаходження значення дробу від числа (відсотків від числа) як добутку даного числа на... |
IX Київський відкритий турнір математичних боїв ім. Лесі Рубльової Перший тур Умови задач Знайдіть найменше число x, яке задовольняє нерівність. Тут — ціла частина числа x, тобто найбільше ціле число, яке не перевищує x,... |
УРОК 76. МІШАНІ ЧИСЛА Мета Мета. Формувати поняття «мішане число», «ціла і дробова частина числа»; формувати алгоритм виділення цілої частини з неправильного... |
УРОК 12 Тема: Віднімання. Додавання та віднімання різниці. Віднімання... НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
УРОК 35 Тема уроку Мета уроку: Познайомити учнів з перестановками без повторень, формулою числа перестановок без повторення. Формування умінь знаходити... |
УРОК 76 Тема: Розв'язування задач на знаходження числа за величиною його дробу Мета: Формування навичок розв'язування задач на знаходження числа за величиною дробу; закріплення навичок знаходження дробу від... |
ПОДІЛЬНІСТЬ ЧИСЕЛ. ДІЛЬНИКИ ТА КРАТНІ Правило: Якщо сума цифр числа ділиться на 3, то й число ділиться на Якщо сума цифр числа не ділиться на 3, то й число не ділиться... |