|
Скачати 66.6 Kb.
|
І. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА 1. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ УРОК 2 Тема: Число. Натуральні числа. Натуральний ряд чисел і його властивості. Число нуль. Мета: Узагальнення і поглиблення знань учнів про натуральні числа. Розгляд властивостей натурального ряду чисел. Розвиток навичок логічного мислення учнів. План уроку І. Організаційний момент ІІ. Вивчення нового матеріалу ІІІ. Закріплення матеріалу IV. Підсумок уроку V. Домашнє завдання Хід уроку І. Організаційний момент Учитель ще раз вітає учнів з початком нового навчального року, знайомить з підручником, іншими посібниками, якими вони мають користуватися: збірниками задач, дидактичними матеріалами тощо, розповідає про структуру підручника, знайомить з розділами, рубриками, параграфами тощо. II. Вивчення нового матеріалу Історичні відомості про натуральні числа Слова учителя: Натуральні числа виникли дуже давно. Число — одне з основних понять математики, яке дозволяє виразити результати лічби або вимірювання. Спочатку з'явились числа 1 і 2, трохи пізніше — 3. Комбінуючи ці числа, отримували числа до шести. А про все, що більше за шість, казали «багато». Це виражено в прислів'ях та приказках, де число 7 виступає синонімом слова «багато»: «Семеро одного не ждуть», «Сім раз відмір, один —відріж», «Один —із сошкою, а семеро —з ложкою». Згадайте й ви прислів'я та приказки, де йдеться про число 7. Учні згадують прислів'я та приказки. Якщо учитель вважає за потрібне, таке завдання можна задати додому. Слова учителя: З плином часу люди навчались облічувати все більші і більші кількості. Довго вважалося, що існує якесь найбільше число. Наші пращури називали найбільше число «колода» і вважали його рівним 1096. При цьому додавався коментар: «Этого же числа несть более разумети человеку». І лише згодом люди зрозуміли, що найбільшого числа немає, Робота з підручником Учитель пропонує дітям знайти в п. 1 [1] ([2]) відповідь на питання: «Які числа називаються натуральними?». Слова учителя: Отже, натуральні числа пов'язані з оточуючими нас предметами. Натуральні числа показують кількість (число) предметів або порядок, в якому вони розташовані один за одним. Якщо сьогодні в класі присутні ____________ (учитель рахує) дівчаток та ___________ (учитель рахує) хлопчиків, то разом присутні ____________ (учитель рахує) учнів. А першим(ою) у журналі за списком є учень(иця) _________________ (учитель називає прізвище). Дванадцятим(тою) у списку є _________________(учитель називає прізвищі). Якщо число відповідає на питання «скільки?», то це кількісне число, а якщо на питання «який (яка) по порядку?», то це порядкове число. Первинне закріплення знань Учитель наводить приклади кількісних чисел, демонструючи картки з рисунками і питаючи: «Скільки предметів на рисунку?». Діти відповідають, наприклад: 3 листочки, 5 яблук, 4 квадрати, 7 трикутників, 10 вишень, 1 груша, 2 ведмедики. Слова учителя: А тепер згадаємо казку, яка допоможе зрозуміти порядкові натуральні числа (демонструються ілюстрації до казки «Ріпка»). Учитель питає: Учні відповідають: Хто перший (тримається за ріпку)? Дід Андрушка Хто другий? Баба Марушка Третя? Онучка Гвінка Четверта? Собачка Фінка П'ята? Кішка Варварка Шоста? Мишка Сіроманка Далі (якщо учитель вважає це доцільним) за такою ж схемою проводиться фронтальне опитування учнів з використанням рисунків-ілюстрацій до казки «Козенятко, яке вміло рахувати до 10». Учитель обов'язково підводить підсумок обговореного, що має за мету закріпити поняття кількісних та порядкових чисел. Вивчення властивостей натурального ряду чисел Слова учителя: Запишемо перші десять натуральних чисел — одне за одним, у порядку зростання (один із учнів записує на дошці, інші — в зошитах). Ви всі розумієте, що числа на цьому не закінчуються: за числом 10 йде 11, 12 і так далі, тому домовилися наприкінці ряду чисел ставити три крапки, що означає нескінченність записаного. Знайдемо в п. 1 [1] ([2]) відповідний запис про такий числовий зростаючий ряд: 1, 2, 3... Як називається такий числовий ряд? Які його властивості? Після того як учні прочитають необхідний розділ підручника, учитель має добитися від них таких відповідей-висновків, які учні мають запам'ятати як властивості натурального ряду чисел.
Слова учителя: Ці чотири правила треба запам'ятати, бо вони будуть необхідними під час розв'язування багатьох задач. Повторимо властивості натурального ряду, розглянувши число 11. Йому передує 10, наступне за ним — 12. Числа 10, 11,12 стоять одне за одним у натуральному ряді чисел. Натуральний ряд чисел нескінченний. Це легко довести таким прикладом. Назвіть будь-яке велике число. (Хтось з учнів має назвати вголос.) А яке число більше його на 1? (Учні називають.) Висновок: найбільшого числа немає, натуральний ряд чисел нескінченний. III. Закріплення матеріалу Усне розв'язування вправ Учні усно розв'язують вправи з підручника та дають відповіді з місць. [1]: № 1°, 2°, 3°, 4°. [2]: №1,7, 8. Дидактична гра «Математичне лото» Спосіб гри
Вигляд карток для гри І варіант
(Підказка для учителя: якщо учень правильно відповість на всі питання, незакресленими мають залишитися клітинки з числами 0; 14; 101.) II варіант
(Підказка для учителя: якщо учень правильно відповість на всі питання, незакресленими мають залишитися клітинки з числами 0; 98; 22.) Питання для лото
(Підказка для учителя: у наведених картках для лото відповіддю на це запитання є число 13, яке треба замінити відповідно до поточного року.) Письмове розв'язування вправ Для письмового розв'язування вправ до дошки викликаються один або декілька учнів. [1]: №5, 6,8, 10, 12. [2]: № 19, 25, 26, 28(6). IV. Підсумок уроку Фронтальне опитування Опитування проводиться усно, учні відповідають з місць.
а) число, яке йому передує? б) наступне за ним число?
а) п + 1? б) n – 1? в) n – 10? г) п + 20?
V. Домашнє завдання
Л.Г.Стадник. Математика 5 клас |
Натуральні числа Яке число пропущено? «Четвертий зайвий». У кожному ряді три числа мають спільну властивість, а одне число цієї властивості не має. Вкажіть, що це за властивість... |
1. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ГЕОМЕТРИЧНІ ФIГУРИ І ВЕЛИЧИНИ Натуральні числа.... Вивчення математики в основній школі має забезпечити базову математичну підготовку учнів, що спрямована на їх загальний розвиток,... |
1. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ГЕОМЕТРИЧНІ ФIГУРИ І ВЕЛИЧИНИ Натуральні числа.... Вивчення математики в основній школі має забезпечити базову математичну підготовку учнів, що спрямована на їх загальний розвиток,... |
УРОК 10 Тема: Додавання. Властивості суми. Самостійна робота № Мета:... НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
УРОК 3 Тема: Нумерація натуральних чисел. Десяткова система числення НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
Урок №65 Тема. Додатні і від'ємні числа. Число 0 Раціональні числа і дії над ними Тема Раціональні числа. Порівняння, додавання і віднімання раціональних чисел |
УРОК 5 Тема: Округлення натуральних чисел. Правило округлення НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
ПРОГРАМА ДИСЦИПЛІНИ “Математика ” Натуральні числа і нуль. Читання та запис натуральних чисел. Порівняння натуральних чисел. Дії над натуральними числами |
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України Державний вищий навчальний заклад Натуральні числа і нуль. Читання і запис натуральних чисел. Порівняння натуральних чисел. Дії над натуральними числами |
УРОК 12 Тема: Віднімання. Додавання та віднімання різниці. Віднімання... НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |