|
Скачати 36.85 Kb.
|
Тема уроку. Куля і сфера. Взаємне розміщення площини і кулі (сфери) у просторі. Мета уроку: формування понять куля, сфера, центр кулі, радіус кулі, діаметр кулі, діаметрально протилежні точки та вмінь учнів знаходити елементи кулі (сфери) й визначати взаємне розміщення площини і кулі (сфери) у просторі. Обладнання: моделі куль та сфер. І. Перевірка домашнього завданняНаприкінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки виконання домашнього завдання і ведення зошитів. II. Аналіз виконання тематичного оцінювання № 3Повідомити загальний результат виконання роботи та проаналізувати її. III. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу Куля та сфераКулею називається тіло, утворене обертанням круга навколо його діаметра. Сферою називається фігура, утворена обертанням кола навколо його діаметра. Демонструємо моделі куль та сфер. Можна дати інші означення сфери і кулі. Сферою називається поверхня, яка складається із всіх точок простору, що знаходяться на даній відстані (яка називається радіусом) від даної точки (яка називається центром). Відрізок, який з'єднує центр сфери з точкою сфери, називається радіусом сфери. Відрізок, який з'єднує дві точки сфери і проходить через центр сфери, називається діаметром сфери. На рис. 135 точка О — центр сфери, ОА, OB — радіуси сфери, АВ — діаметр сфери. Кулею називається тіло, яке складається із всіх точок простору, які знаходяться на відстані не більшій даної (яка називається радіусом кулі) від даної точки (яка називається центром кулі). Площина, яка проходить через центр кулі (сфери), називається діаметральною площиною. Переріз кулі (сфери) діаметральною площиною називається великим кругом (великим колом). Розв'язування задач
а) на поверхні кулі; б) всередині кулі? Взаємне розміщення площини і кулі (сфери) в просторіЯк можуть розміщуватися в просторі куля (сфера) і площина? Нехай відстань від центра кулі (сфери) до площини дорівнює d, а радіус кулі (сфери) дорівнює r. Можливі три випадки (рис. 136).
Рис. 136Розв'язування задач
Розв'язуючи задачі з використанням географічних координат, слід нагадати учням, що таке екватор, широта α і довгота β точки на поверхні Землі, що називається паралеллю (рис. 137). Розв'язування задач
IV. Домашнє завдання§ 6, п. 58—59; контрольні запитання № 12—15; задачі № 29—32 (с. 97—98). V. Підведення підсумку уроку Математичний диктантРадіус кулі дорівнює: варіант 1 — 3 см; варіант 2 — 2 см. Знайдіть: а) діаметр кулі; б) довжину великого кола; в) площу великого круга; г) сторону правильного трикутника, вписаного у велике коло; д) площу правильного трикутника, вписаного у великий круг. Відповідь. Варіант 1.а) 6 см; б) 6π см; в) 9π см2; г) 3см; д) см2. Варіант 2. а) 4 см; б) 4π см; в) 4π см2; г) 2см; д) 3см2. Роганін геометрія 11 клас, урок 27 |
УРОК №54 Тема уроку. Взаємне розміщення прямої та площини і площин... Мета уроку: повторити, привести в систему й розширити відомості про площину та взаємне розміщення двох площин у просторі; ознайомити... |
Тема уроку. Площа сфери. Мета уроку Мета уроку: вивчення формули для площі сфери; формування вмінь застосовувати вивчену формулу до розв'язування задач |
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди |
Уроку. Прямокутна система координату просторі. Мета уроку: знайомство... В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення й виконання домашнього завдання |
Урок 27 Тема уроку Тема уроку. Перпендикулярність прямої і площини. Ознака перпендику-лярності прямої і площини |
Тема уроку. Комбінації многогранників і кулі. Мета уроку Мета уроку: ознайомлення з комбінаціями многогранників і куль; формування умінь розв'язувати задачі на комбінації многогранників... |
Урок 24 Тема уроку Мета уроку: перевірка навчальних досягнень учнів з теми «Паралельність прямих і площин у просторі» |
Тема уроку. Перпендикулярні площини. Ознака перпендикулярності площин. Мета уроку Мета уроку: формування поняття перпендикулярності площин. Вивчення ознаки перпендикулярності площин |
Урок 31 Тема уроку. Перпендикуляр і похила. Взаємозв'язок між довжинами... Мета уроку: формування понять: перпендикуляр до площини, похила, основа похилої, основа перпендикуляра, проекції похилої на площину,... |
Уроку. Тематичне оцінювання №4 Мета уроку: перевірка навчальних досягнень учнів з теми «Перпендикулярність прямих і площин у просторі» |