|
Скачати 64.75 Kb.
|
Урок 27 Тема уроку. Перпендикулярність прямої і площини. Ознака перпендику-лярності прямої і площини. Мета уроку: формування поняття прямої, перпендикулярної до площини. Вивчення ознаки перпендикулярності прямої і площини. Обладнання: стереометричний набір, модель куба. Хід урокуІ. Перевірка домашнього завдання1. Відповіді на запитання, які виникли в учнів при виконанні домашнього завдання. 2. Самостійна робота. Варіант 1 1) Промені 0В, ОС, OD попарно перпендикулярні. Знайдіть довжину відрізка ВС, якщо OD = а, DC = b, DB = с . (6 балів) 2) Дано прямокутний паралелепіпед ABCDA1B1C1D1. Доведіть, що АС ![]() Варіант 21) Промені 0В, ОС, OD попарно перпендикулярні. Знайдіть довжину відрізка ОС, якщо BD = а , DC = b, OB = с . (6 балів) 2) Дано прямокутний паралелепіпед АВСDА1В1С1D1. Доведіть, що АВ ![]() Варіант 3 1) У прямокутному паралелепіпеді ABCDA1B1C1D1 АВ = b, А1В = а, AD = с. Знайдіть A1D . (6 балів) 2) У трикутній піраміді SABC, всі ребра якої рівні, точки М і N — середини ребер АС і SB відповідно. Доведіть, що MN ![]() Варіант 41) У прямокутному паралелепіпеді АВСDА1В1С1D1 BD = с, ВА1= а , AD = b. Знайдіть ребро АА1. (6 балів) 2) У трикутній піраміді SABC, всі ребра якої рівні, точки М і N — середини ребер AS і ВС відповідно. Доведіть, що MN ![]() Відповідь. Варіант 1. 1) ![]() ![]() Варіант 3. 1) ![]() ![]() II. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу Означення перпендикулярності прямої і площиниУ ![]() Пряма називається перпендикулярною до площини, якщо вона перетинає цю площину та перпендикулярна до будь-якої прямої, що лежить у цій площині й проходить через точку перетину. На рис. 137 пряма с перпендикулярна до площини α. Пишуть: с ![]() ![]() ![]() Розв'язування задач
(Відповідь. SA ![]() ![]() ![]() Ознака перпендикулярності прямої і площини Як перевірити, чи перпендикулярна дана пряма до даної площини? Це питання має практичне значення, наприклад, при установці щогл, колон тощо, які потрібно поставити прямо, тобто перпендикулярно до площини землі. Насправді немає необхідності перевіряти перпендикулярність прямої до всіх прямих, що лежать у даній площині й проходять через точку перетину даної прямої і площини, а досить перевірити перпендикулярність лише до двох прямих, які лежать у площині і проходять через точку перетину прямої і площини. Це випливає з теореми, що виражає ознаку перпендикулярності прямої і площини. Теорема. Якщо пряма перпендикулярна до двох прямих, які лежать у площині й перетинаються, то вона перпендикулярна до даної площини. Д ![]() Наводимо запис, що робиться на дошці і в зошитах учнів. Дано: a ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Довести: а ![]() Доведення Додаткові побудови: проводимо пряму в площині α, яка перетинає прямі b, х, с в точках В, X, С, та відкладаємо на прямій а АА1 = АА2.
Розв'язування задач 1. Дано зображення куба ABCDA1B1C1D1. Довести, що: а)АА1 ![]() ![]() ![]() г) А1В1 ![]() 2 ![]() МО ![]() 3. Дано: ABCD — квадрат; MB = MD (рис. 141). Довести, що BD ![]() 4. Задача № 6 із підручника (с. 34). III. Домашнє завдання § 3, п. 15; контрольні запитання № 3, 4; задача № 7 (с. .34). I ![]() Запитання до класу1) Сформулюйте означення прямої, перпендикулярної до площини. 2) Сформулюйте ознаку перпендикулярності прямої і площини. 3 ![]() ![]() ![]() а) пряма SB перпендикулярна до площини АВС; б) пряма AB перпендикулярна до прямої SB; в) пряма BC перпендикулярна до площини ASB; г) пряма SB перпендикулярна до прямої BD ? 4 ![]() ![]() ![]() а) пряма SA не перпендикулярна до площини АВС; б) пряма AB перпендикулярна до площини SAC; в) пряма АС перпендикулярна до площини SAB; г) пряма BC перпендикулярна до площини ASC? Роганін геометрія 10 клас, Урок 27 |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
УРОК 13 Тема уроку ... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
Урок 1 Тема уроку Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
УРОК 33 Тема уроку Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го степеня і його властивості |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |