|
Скачати 57.33 Kb.
|
![]() Тема уроку. Перпендикулярні площини. Ознака перпендикулярності площин. Мета уроку: формування поняття перпендикулярності площин. Вивчення ознаки перпендикулярності площин. Обладнання: стереометричний набір, моделі куба і прямокутного паралелепіпеда. Хід урокуІ. Перевірка домашнього завдання1. Перевірити виконання задач № 49, 50 за записами, зробленими до початку уроку на дошці. Розв'язання задачі № 49Нехай AB ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь. ![]() Розв'язання задачі № 50Нехай FBQD — квадрат (рис. 215). Оскільки точка А рівновіддалена від сторін квадрата, то основа перпендикуляра АО точка О (АО ![]() ![]() ![]() Із ΔFCD FD = FC · cos45° = d · ![]() ![]() ![]() ![]() Із ΔАОМ AO = ![]() ![]() ![]() Відповідь. ![]() ![]() ![]() 2. Самостійна робота. Варіант 1 Периметр правильного трикутника дорівнює 36 ![]() Варіант 2 Площа правильного трикутника дорівнює 108 ![]() Варіант З Сторони трикутника дорівнюють 13, 14 і 15 см. Точка простору віддалена від кожної сторони цього трикутника на 5 см. Знайти відстань від цієї точки до площини трикутника. Варіант 4Сторони трикутника дорівнюють 36, 25 і 29 см. Відстань від деякої точки до площини трикутника дорівнює 15 см. Відстані від цієї точки до сторін трикутника рівні. Знайдіть ці відстані. Відповідь. Варіант 1. 8 см. Варіант 2. 10 см. Варіант 3.3см. Варіант 4.17 см. I ![]() Поняття перпендикулярних площинДві площини, що перетинаються, називаються перпендикулярними, якщо третя площина, проведена перпендикулярно до лінії перетину цих площин, перетинає їх по перпендикулярних прямих. На рис. 216 α ![]() О ![]() Оскільки с ![]() ![]() ![]() Аналогічно с ![]() ![]() ![]() ![]() Розв'язування задач1. Наведіть приклади моделей перпендикулярних площин із оточення. 2. Покажіть на моделі прямокутного паралелепіпеда перпендикулярні грані (площини). 3. Дано зображення куба ABCDA1B1C1D1. Укажіть площини, які перпендикулярні до площини: а) АВС; б) ADC1; в) АСС1. 4. На двох перпендикулярних площинах вибрали по прямій. Чи може статися, що ці прямі: а) паралельні; б) перетинаються; в) мимобіжні? Відповідь проілюструйте прикладами з оточення. 5. Задача № 59 (1, 3, 5) із підручника (с. 39). Ознака перпендикулярності площин Доведення ознаки перпендикулярності двох площин провести, як це зроблено в підручнику (§ 3, п. 20, теорема 3.6). Подамо зразок запису теореми 3.6 на дошці і в зошитах. Т ![]() Дано: а, b, b ![]() ![]() Довести: α ![]() ДоведенняНехай α і β перетинаються по прямій с, а пряма c перетинається з b в точці А. Через точку А в площині α проведемо пряму а, а ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Розв'язування задач, 1 ![]() 2. ABCD — квадрат, MD ![]() а) (MAD) ![]() ![]() 3. У трикутнику АВС ![]() ![]() 4. Задача № 54 із підручника (с. 38). 5. Чи правильні твердження: а) через точку, взяту поза площиною, можна провести площину, перпендикулярну до цієї площини, і притому тільки одну; б) якщо площина перпендикулярна до даної площини, то вона перпендикулярна і до довільної прямої, паралельної цій площині? 6. Задача № 55 із підручника (с. 38). 7 ![]() III. Домашнє завдання § 3, п. 20; контрольні запитання № 11, 12; задачі № 59 (2; 4; 6), 60 (с. 39). IV. Підведення підсумку уроку Запитання до класу 1) Які площини називаються перпендикулярними? 2) Сформулюйте ознаку перпендикулярності площин. 3) Дано куб ABCDA1B1C1D1. Враховуючи, що ребра куба, які виходять з однієї вершини, попарно перпендикулярні, укажіть серед наведених тверджень правильні: а) площини АD1С і AD1D перпендикулярні; б) площини AD1C і CDD1 перпендикулярні; в) площини AD1C і ADC перпендикулярні; г) площини ADD1 і ADC перпендикулярні. 4) Дано дві перпендикулярні площини α і β та пряму с, яка перпендикулярна до площини α. Укажіть, які з наведених тверджень правильні, а які — неправильні: а) пряма с обов'язково належить площині β; б) пряма с може бути паралельною площині β; в) якщо пряма с, належить площині β, то вона паралельна лінії перетину площин α і β; г) будь-яка площина, яка містить пряму с, перпендикулярна до площини α. Роганін геометрія 10 клас, урок 39 |
УРОК 12 Тема. Перпендикулярність площин. Ознака перпендикулярності площин Мета: ознайомити учнів з означенням перпендикулярності площин, сформулювати і довести ознаку перпендикулярності площин, показати... |
УРОК №54 Тема уроку. Взаємне розміщення прямої та площини і площин... Мета уроку: повторити, привести в систему й розширити відомості про площину та взаємне розміщення двох площин у просторі; ознайомити... |
Урок 27 Тема уроку Тема уроку. Перпендикулярність прямої і площини. Ознака перпендику-лярності прямої і площини |
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди |
Тема уроку. Ортогональне проектування. Розв'язування задач до теми... Мета уроку: формування поняття ортогонального проектування та вмінь учнів застосовувати знання до розв'язування задач до теми «Перпендикулярність... |
Урок 24 Тема уроку Мета уроку: перевірка навчальних досягнень учнів з теми «Паралельність прямих і площин у просторі» |
Тема уроку. Куля і сфера. Взаємне розміщення площини і кулі (сфери) у просторі. Мета уроку Мета уроку: формування понять куля, сфера, центр кулі, радіус кулі, діаметр кулі, діаметрально протилежні точки та вмінь учнів знаходити... |
Уроки 8-9 Тема. Перпендикулярні і паралельні прямі Мета. Повторити відношення перпендикулярності і паралельності прямих на площині, розглянути властивості перпендикулярних прямих,... |
Уроку. Тематичне оцінювання №4 Мета уроку: перевірка навчальних досягнень учнів з теми «Перпендикулярність прямих і площин у просторі» |
Урок 31 Тема уроку. Перпендикуляр і похила. Взаємозв'язок між довжинами... Мета уроку: формування понять: перпендикуляр до площини, похила, основа похилої, основа перпендикуляра, проекції похилої на площину,... |