|
Скачати 45.83 Kb.
|
Урок №_____ Тема: Ґабріель Ґарсіа Маркес «Стариган із крилами». Проблематика та система образів твору Мета: продовжити вивчення творчості колумбійського письменника Ґ. Ґарсіа Маркеса на прикладі його оповідання «Стариган із крилами; проаналізувати сюжет оповідання через систему образів його героїв; окреслити коло основних проблем твору; з’ясувати поняття «магічного реалізму», його характерні риси; розвивати в учнів уяву, мислення і вміння висловлювати власну думку; виховувати почуття милосердя, доброти та співчуття до ближнього. Тип уроку: комбінований з використанням інтерактивних методів навчання Випереджувальне завдання: прочитати твір, виписати цитати, які характеризують духовний образ героїв оповідання КМЗ: портрет Гарсіа Маркеса, малюнки, картки-завдання Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Повідомлення теми, мотивація навчальної діяльності Треба прагнути бути людиною, незважаючи на всю жорстокість навколишнього світу, і це можливо! О. Генрі Слово вчителя На минулому уроці ми з вами почали знайомство з життям і творчістю колумбійського письменника Ґарсіа Маркеса: ознайомилися з його біографією, а вдома мали прочитати твір «Стариган із крилами». Чи всі його прочитали? – Чи все вам в цьому оповіданні зрозуміло? Отож сьогодні наше завдання розібратися в тих проблемах, які порушив у цьому творі письменник, збагнути підказки, які дав нам сам автор. ІІІ. Актуалізація опорних знань (методом бесіди через проблемні питання) До сьогоднішнього уроку я підібрала такий епіграф. Зверніть на нього увагу. 1. Скажіть, що означає, на вашу думку, вислів «бути людиною»? (Мати такі якості як співчуття, милосердя, доброзичливість, розуміння, жалість, лагідність, бажання допомогти…) 2. Як ви вважаєте, чи всі люди мають такі моральні цінності? (Ні) 3. До речі, що таке мораль і, як ви її розумієте? (певні норми поведінки, чи взаємовідносин у суспільстві, які засновані на ідеалах добра, справедливості…) ІV. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу А) методом бесіди Слово вчителя Саме через те, щоб нагадати людям про необхідність морального влаштування в суспільстві, Маркес і пише такий твір як «Стариган із крилами»
(Виступ учня) – Отже, головним героєм оповідання є ангел. Але пригадайте ще й інших героїв, які задіяні в даному оповіданні? Б) методом самостійної роботи учнів у групах Слово вчителя Сьогодні ми з вами спробуємо проаналізувати духовні портрети всіх героїв оповідання. Для цього ви поділитися на п’ять груп, кожна з яких буде працювати над виявленням певних рис характеру певних героїв: чи то позитивних, чи то негативних. Адже саме через їх образи автор порушує проблеми моральних цінностей, як зокрема особистості, так і людства в цілому. Завдання групам: І і ІІІ групи будуть складати портрет ангела, беручи до уваги саме поняття слова. Тобто, що ви взагалі знаєте про ангелів? Що вони символізують? Що символізують їх крила? Чи вірите ви в існування ангелів? Що означає це слово за тлумачним словником? ІІ і ІV роблять те саме, тільки у тому варіанті, де поняття ангел стосується безпосередньо твору Маркеса. Що було несподіваного в появі ангела? Які властивості його характеру підкреслює автор? Навіщо стара людина із крилами опинилася на землі? Підтвердити цитатами V група складатиме схему «Символічне та алергічне значення інших образів оповідання». Як поставилися люди до прибуття ангела? Як через ставлення до ангела розкривається справжня сутність кожного із героїв? Підтвердити цитатами Презентація ангелів та інших героїв оповідання І і ІІІ групи : білокрилий, благородний, літає, захищає, допомагає… В перекладі з грецької та єврейської мов означає «вісник», тобто той, хто несе божественну істину до людей. Згідно з давніми міфами, ангели пов’язані з небесними планетами. У цьому розумінні проявляється прагнення духовного зв’язку людини з космосом. А «космос» у перекладі означає «порядок, устрій, красу, мир. ІІ і ІV групи: старий, немічний, хворий, брудний, здається маленькою чорною плямою… І разом з тим, він – утілення добра, людської совісті, світлих ідеалів, істини. Його єдиною «надприродною» властивістю є терплячість. V група Палайо – обмеженість Елісенда – жадібність, користь, матеріальність переважає над благочестивістю. Священик – самовпевненість, обмеженість … Натовп зацікавлених – символ деградації суспільства Дитина – плід хворого суспільства. V. Систематизація та узагальнення вивченого
(Відношення суспільства до старої людини, яка вже має певний досвід і мудрість? Яка може чогось навчити? Адже, згідно з біблійною традицією, Бог, до якого прислухається людина, виявляє свої моральні заповіді саме через ангелів)
– Який фінал оповідання? На що вказує автор мотивом злету ангела? – Як ви вважаєте: події в оповіданні реалістичні, чи фантастичні? Слово вчителя. Так, реалістичні події переплітаються з фантастичними, а незвичайне допомагає висвітлити проблеми повсякденного. Таку манеру письма Гарсіа Маркеса називають «магічним реалізмом». VІ. Підсумок уроку. Слово вчителя Отже, характерною ознакою творчості Маркеса є його філософське світобачення. Ми ж на цьому уроці спробували розібратися у тих проблемах, які порушує автор у своєму творі, збагнути підказки, які він дав людству. Звісно, мені б хотілося, щоб цей урок не пройшов безслідно, щоб ваші душі завжди прагнули співчуття й милосердя, щоб в ваших серцях не згасав вогник доброти, розуміння і благородства. VІІ. Оцінювання роботи учнів на уроці та мотивація оцінок VІІІ. Домашнє завдання |
Урок №21 Тема: Система образів та проблематика оповідання «Стариган з крилами» Мета: дослідити проблематику та систему образів оповідання; розвивати навички художнього аналізу твору, самостійно робити висновки,... |
Опорні поняття Концептуальний рівень художнього твору (Тематика,... Співзвучна Чи тема основних питань свого часу? Чи пов'язано з темою назву? Кожне явище життя це окрема тема; сукупність тем тематика... |
Урок позакласного читання Г. Г. Маркеса, допомогти учням збагнути ідею оповідання «Стариган з крилами», мотиви поведінки персонажів, їхні характери; з’ясувати... |
Проблематика твору Який автограф залишив письменник у моїй читацькій біографії, моєму духовному світі |
Роздуми про долю України в містерії "Великий льох". Оригінальність... З ясувати ідейно-художній зміст; визначити, в чому оригінальність художньої форми твору;осмислити роль образів-символів;формувати... |
Уроку для 8 класу на тему «Характеристика образів Остапа й Соломії... «Характеристика образів Остапа й Соломії з повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною». Жанр твору. Романтичний характер повісті» |
Тема: В. Підмогильний. Роман «Місто». Зображення «цілісної» людини... Учням усвідомити глибину проблем і характерів роману; розвивати вміння аналізувати світоглядну й психологічну еволюцію характеру... |
Тема: Центральний конфлікт твору: «природна людина» (гуронець) і французьке суспільство И сутність основного конфлікту повісті; розкрити образ Гурона як центрального персонажа твору; поглиблювати навички виразного та... |
Анкета Майстра Мета: допомогти учням усвідомити майстерність письменника в художньо-психологічному осмисленні сучасної йому дійсності; розвивати... |
Тема: Жити з сонцем у душі (за новелою Л. Пономаренко «Гер переможений»). Мета Тип уроку: урок вивчення та аналізу художнього твору (духовно-естетичне сприйняття твору) |