|
Скачати 22.8 Kb.
|
Опорні поняття Концептуальний рівень художнього твору (Тематика, проблематика, конфлікт і пафос) Тема - це те, про що йде мова у творі, основна проблема, поставлена і розглянута автором у творі, яка об'єднує зміст у єдине ціле, це ті типові явища і події реального життя, які відображені у творі. Співзвучна Чи тема основних питань свого часу? Чи пов'язано з темою назву? Кожне явище життя - це окрема тема; сукупність тем - тематика твору. Проблема - це та сторона життя, яка особливо цікавить письменника. Одна і та ж проблема може послужити основою для постановки різних проблем (тема кріпосного права - проблема внутрішньої несвободи кріпака, проблема взаємного розбещення, нівечення і кріпаків, і кріпосників, проблема соціальної несправедливості ...). Проблематика - перелік проблем, порушених у творі. (Вони можуть носити додатковий характер і підкорятися головної проблеми.) Ідея - що хотів сказати автор; рішення письменником головної проблеми або вказівка шляху, яким вона може вирішуватися. (Ідейний зміст - вирішення всіх проблем - головної і додаткових - або вказівка на можливий шлях вирішення.) Пафос - емоційно-оціночне ставлення письменника до розповідаємо, що відрізняється великою силою почуттів (м.б. стверджує, заперечує, що виправдує, хто підноситься ...). Рівень організації твору як художнього цілого Композиція - побудова літературного твору; об'єднує частини твору в одне ціле. Основні засоби композиції: Сюжет - те, що відбувається у творі; система основних подій і конфліктів. Конфлікт - зіткнення характерів і обставин, поглядів і принципів життя, покладене в основу дії. Конфлікт може відбуватися між особистістю і суспільством, між персонажами. У свідомості героя може бути явним і прихованим. Елементи сюжету відбивають ступені розвитку конфлікту; Пролог - своєрідний вступ до твору, в якому розповідається про події минулого, він емоційно налаштовує читача на сприйняття (зустрічається рідко); Експозиція - введення в дію, зображення умов та обставин, що передували безпосередньому початку дій (може бути розгорнутою і ні, цільної і «розірваної»; може розташовуватися не тільки на початку, але і в середині, наприкінці твору); знайомить з персонажами твору, обстановкою , часом і обставинами дії; Зав'язка - початок руху сюжету; то подію, з якої починається конфлікт, розвиваються наступні події. Розвиток дії - система подій, які випливають із зав'язки; по ходу розвитку дії, як правило, конфлікт загострюється, а суперечності проявляються все ясніше і гостріше; Кульмінація - момент найвищої напруги дії, вершина конфлікту, кульмінація представляє основну проблему твору і характери героїв гранично ясно, після неї дію слабшає. Розв'язка - рішення зображуваного конфлікту або вказівка на можливі шляхи його вирішення. Заключний момент у розвитку дії художнього твору. Як правило, в ній або вирішується конфлікт або демонструється його принципова нерозв'язність. Епілог - заключна частина твору, в якій позначається напрям подальшого розвитку подій і доль героїв (іноді дається оцінка зображеному); це коротка розповідь про те, що сталося з дійовими особами твору після закінчення основного сюжетного дії. |
Урок №21 Тема: Система образів та проблематика оповідання «Стариган з крилами» Мета: дослідити проблематику та систему образів оповідання; розвивати навички художнього аналізу твору, самостійно робити висновки,... |
Тема: Ґабріель Ґарсіа Маркес «Стариган із крилами». Проблематика та система образів твору |
Тема: Центральний конфлікт твору: «природна людина» (гуронець) і французьке суспільство И сутність основного конфлікту повісті; розкрити образ Гурона як центрального персонажа твору; поглиблювати навички виразного та... |
Тема: Жити з сонцем у душі (за новелою Л. Пономаренко «Гер переможений»). Мета Тип уроку: урок вивчення та аналізу художнього твору (духовно-естетичне сприйняття твору) |
Б. Харчук «Планетник». Добро і зло в повісті Обладнання: текст твору, дидактичний матеріал (кросворди,опорні конспекти),малюнки до твору |
Тема: Вічна загадка людської душі… (за новелою М. Коцюбинського «Сон») Мета Тип уроку: урок позакласного читання, урок вивчення та аналізу художнього твору (духовно-естетичне сприйняття твору) |
Урок № Тема: Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями... Феєрії, розвивати в учнів творчу уяву, вміння роботи з текстом, вміння визначати підтекст художнього твору, вміння дискутувати, аргументувати... |
Тема. „Собори душ своїх бережіть, друзі” Мета: розкрити образи твору і їх проблемне навантаження; підсумувати вивчення творчості Олеся Гончара; закріпити вивчене про образи... |
Навчальна програма спецсемінару "Аналіз художнього твору" для студентів... Програма спецсемінару "Аналіз художнього твору" складена відповідно до навчальних планів Міністерства освіти і науки України, за... |
ТЕМА: Любов Пономаренко "Гер переможений" Т художнього твору, його проблематику; спонукати грамотно висловлювати власні думки, коментувати епізоди твору, надавати оцінку вчинкам... |