Тема: Центральний конфлікт твору: «природна людина» (гуронець) і французьке суспільство


Скачати 34.97 Kb.
Назва Тема: Центральний конфлікт твору: «природна людина» (гуронець) і французьке суспільство
Дата 10.02.2014
Розмір 34.97 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
9 клас

Тема: Центральний конфлікт твору: «природна людина» (гуронець) і французьке суспільство.

Мета: допомогти учням зрозуміти сутність основного конфлікту повісті; розкрити образ Гурона як центрального персонажа твору; поглиблювати навички виразного та коментованого читання, переказу тексту, аналізу прозового твору; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення; сприяти формуванню у школярів поваги до людської особистості.

Обладнання: тексти повісті Вольтера у перекладі Л.Івченка.

Хід уроку

І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.

1. Бесіда на повторення:

- Дайте визначення філософської повісті.

- Які особливості характерні для цього жанру?

- З ким полемізує Вольтер у повісті «Простак»?

- Що, на думку Вольтера, було найголовнішим у людині? (Її розум.)

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ.

ІІІ. СПРИЙНЯТТЯ І ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.

1. Слово вчителя. Центральним персонажем повісті Вольтера гуронець Простак. Вже сама назва твору не лише вказує на її головного героя, але й характеризує його. В образі цього юнака Вольтер по-своєму вирішує питання про «природну» людину, що потрапила у цивілізоване суспільство.

2. Запитання до учнів: - Чи знаєте ви, хто такі гурони?

3. Етнографічний коментар.

Гурони – це канадські індіанці, які жили на березі озера Гурон у Пінічній Америці.

4. Бесіда з учнями: - Як гуронець опинився у Франції?

- Знайдіть опис портрета героя.

- З ким першим зустрівся гуронець на французькій землі?

- Де відбулася ця зустріч?

- Що найбільше вразило пані Керкабон?

- Яке ім’я носив юнак?

- Як він сам пояснював чому його так називали? Наведіть слова із тесту.

- Кого нагадує поведінка Простака.

- Чому він так добре володів французькою?

5. Рольова гра.

- Яке враження на оточуючих справляв Простак? Розкажіть про це від імені:

а) абата Керкабона;

б) пані Керкабон;

в) юної Сент-Ів;

г) пана судді.

6. Переказ епізоду «Хто виявився родичами Гурона?»

7. Бесіда з учнями:

  • Яке враження на Простака справила цивілізація?

  • Чим уразив Простак панну Сент-Ів?

  • Як гуронець висловився про релігію? Як його це характеризує?

  • Яке рішення прийняли жителі містечка?

  • Як він сам поставився до цієї пропозиції?

  • Чи хтось прислухався до слів гуронця?

  • Яке ім’я одержав гуронець після хрещення?

8. Переказ тексту.

  • Перекажіть епізоди про:

а) хрещення героя;

б) навчання Простака;

в) закоханість гронця.

9. Проблемне запитання: - Як на вашу думку, чимало позитивне значення зіткнення Простака з цивілізацією?

10. Коментар учителя.

  • Критика католицької церкви у повісті.

  • Любовна драма Простака.

11. Бесіда з учнями: - Якою була мета поїздки Простака до Версалю?

- Чому він потрапив до в’язниці?

- З ким познайомився Простак у Бастилії?

- Які таланти мав старий?

- Яке значення для подальшої долі Простака мала ця зустріч?

- Які науки опанував юнак?

- Яке значення для Простака мали бесіди з Гордоном і освіта?

12. Творче завдання. Знайдіть у тексті вислови, в яких ідеться про роль книги, знань у житті людини.

13. Проблемне запитання: - Як ви розумієте вислів із твору: «Молодий Простак скидався на одне з тих дужих дерев, що зрісши на неплідним ґрунті, швидко розростаються, коли їх пересадять на кращу землю, і як це не дивно, але сама в’язниця стала такою землею»?

- Які асоціації виникають у вас у зв’язку з цією фразою?

14. Колективна робота. Схарактеризуйте образ Простака, визначте найголовніші риси його вдачі.

15. Коментар вчителя. Релігійні переконання Простака, його віротерпимість.

16. Запитання до учнів: - Як закінчилася історія Простака?

17. Проблемні запитання: - Як на вашу думку, чому Простак у фіналі змінює своє ім’я?

- Як ви думаєте, чому таким є фінал повісті?

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Підсумкова бесіда: - Як у повісті Вольтера вирішується проблема «природної людини»?

- Які риси виховала у Простака цивілізація?

- Як на вашу думку, чи став Простак кращим після зіткнення з цивілізованим суспільством?

- Чи подобається вам образ Простака? Чим саме?

V. Домашнє завдання. Знайти у тексті цитати, що підтвердять антимонархічні та антиклерикальні мотиви повісті.

Схожі:

Опорні поняття Концептуальний рівень художнього твору (Тематика,...
Співзвучна Чи тема основних питань свого часу? Чи пов'язано з темою назву? Кожне явище життя це окрема тема; сукупність тем тематика...
Програма курсу "Людина і суспільство" для загальноосвітніх навчальних закладів 11
Програми інтегрованого курсу для класів універсального, фізико-математичного, природничого, технологічного та спортивного профілів...
«Крихітка Цахес» шедевр романтичної казки-новели. Протистояння митця...
«Крихітка Цахес» шедевр романтичної казки-новели. Протистояння митця та філістера – основний конфлікт твору
Кожен із нас інтуїтивно розуміє, що таке конфлікт, адже він є невід’ємною...
У процесі конфлікту людина покладається на власний егоїзм, незважаючи на почуття та думки свого опонента, але згодом виснажується...
11-й (12-й) клас Людина в сучасному світі
Курс за вибором „Людина в сучасному світі” для учнів 11 класу є предметом, який міг би слугувати заключним у інтегрованому курсі...
Тема: Особа, суспільство, держава
...
Скільки існує людина, стільки існують конфлікти. Християнство завжди...
Християнство завжди закликає людину до досконалості. Коли людина обирає даний шлях перед нею завжди стоять перешкоди. Конфлікт одна...
Конфлікт і способи його вирішення
...
Що таке конфлікт?
Мета. Навчити учнів усвідомлювати першопри­чини конфлікту, що таке конфлікт, наслідки конфліктів
Урок № Тема: Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями...
Феєрії, розвивати в учнів творчу уяву, вміння роботи з текстом, вміння визначати підтекст художнього твору, вміння дискутувати, аргументувати...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка