|
Скачати 34.97 Kb.
|
9 клас Тема: Центральний конфлікт твору: «природна людина» (гуронець) і французьке суспільство. Мета: допомогти учням зрозуміти сутність основного конфлікту повісті; розкрити образ Гурона як центрального персонажа твору; поглиблювати навички виразного та коментованого читання, переказу тексту, аналізу прозового твору; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення; сприяти формуванню у школярів поваги до людської особистості. Обладнання: тексти повісті Вольтера у перекладі Л.Івченка. Хід уроку І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ. 1. Бесіда на повторення: - Дайте визначення філософської повісті. - Які особливості характерні для цього жанру? - З ким полемізує Вольтер у повісті «Простак»? - Що, на думку Вольтера, було найголовнішим у людині? (Її розум.) ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. ІІІ. СПРИЙНЯТТЯ І ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ. 1. Слово вчителя. Центральним персонажем повісті Вольтера гуронець Простак. Вже сама назва твору не лише вказує на її головного героя, але й характеризує його. В образі цього юнака Вольтер по-своєму вирішує питання про «природну» людину, що потрапила у цивілізоване суспільство. 2. Запитання до учнів: - Чи знаєте ви, хто такі гурони? 3. Етнографічний коментар. Гурони – це канадські індіанці, які жили на березі озера Гурон у Пінічній Америці. 4. Бесіда з учнями: - Як гуронець опинився у Франції? - Знайдіть опис портрета героя. - З ким першим зустрівся гуронець на французькій землі? - Де відбулася ця зустріч? - Що найбільше вразило пані Керкабон? - Яке ім’я носив юнак? - Як він сам пояснював чому його так називали? Наведіть слова із тесту. - Кого нагадує поведінка Простака. - Чому він так добре володів французькою? 5. Рольова гра. - Яке враження на оточуючих справляв Простак? Розкажіть про це від імені: а) абата Керкабона; б) пані Керкабон; в) юної Сент-Ів; г) пана судді. 6. Переказ епізоду «Хто виявився родичами Гурона?» 7. Бесіда з учнями:
8. Переказ тексту.
а) хрещення героя; б) навчання Простака; в) закоханість гронця. 9. Проблемне запитання: - Як на вашу думку, чимало позитивне значення зіткнення Простака з цивілізацією? 10. Коментар учителя.
11. Бесіда з учнями: - Якою була мета поїздки Простака до Версалю? - Чому він потрапив до в’язниці? - З ким познайомився Простак у Бастилії? - Які таланти мав старий? - Яке значення для подальшої долі Простака мала ця зустріч? - Які науки опанував юнак? - Яке значення для Простака мали бесіди з Гордоном і освіта? 12. Творче завдання. Знайдіть у тексті вислови, в яких ідеться про роль книги, знань у житті людини. 13. Проблемне запитання: - Як ви розумієте вислів із твору: «Молодий Простак скидався на одне з тих дужих дерев, що зрісши на неплідним ґрунті, швидко розростаються, коли їх пересадять на кращу землю, і як це не дивно, але сама в’язниця стала такою землею»? - Які асоціації виникають у вас у зв’язку з цією фразою? 14. Колективна робота. Схарактеризуйте образ Простака, визначте найголовніші риси його вдачі. 15. Коментар вчителя. Релігійні переконання Простака, його віротерпимість. 16. Запитання до учнів: - Як закінчилася історія Простака? 17. Проблемні запитання: - Як на вашу думку, чому Простак у фіналі змінює своє ім’я? - Як ви думаєте, чому таким є фінал повісті? ІV. Закріплення вивченого матеріалу. 1. Підсумкова бесіда: - Як у повісті Вольтера вирішується проблема «природної людини»? - Які риси виховала у Простака цивілізація? - Як на вашу думку, чи став Простак кращим після зіткнення з цивілізованим суспільством? - Чи подобається вам образ Простака? Чим саме? V. Домашнє завдання. Знайти у тексті цитати, що підтвердять антимонархічні та антиклерикальні мотиви повісті. |
Опорні поняття Концептуальний рівень художнього твору (Тематика,... Співзвучна Чи тема основних питань свого часу? Чи пов'язано з темою назву? Кожне явище життя це окрема тема; сукупність тем тематика... |
Програма курсу "Людина і суспільство" для загальноосвітніх навчальних закладів 11 Програми інтегрованого курсу для класів універсального, фізико-математичного, природничого, технологічного та спортивного профілів... |
«Крихітка Цахес» шедевр романтичної казки-новели. Протистояння митця... «Крихітка Цахес» шедевр романтичної казки-новели. Протистояння митця та філістера – основний конфлікт твору |
Кожен із нас інтуїтивно розуміє, що таке конфлікт, адже він є невід’ємною... У процесі конфлікту людина покладається на власний егоїзм, незважаючи на почуття та думки свого опонента, але згодом виснажується... |
11-й (12-й) клас Людина в сучасному світі Курс за вибором „Людина в сучасному світі” для учнів 11 класу є предметом, який міг би слугувати заключним у інтегрованому курсі... |
Тема: Особа, суспільство, держава ... |
Скільки існує людина, стільки існують конфлікти. Християнство завжди... Християнство завжди закликає людину до досконалості. Коли людина обирає даний шлях перед нею завжди стоять перешкоди. Конфлікт одна... |
Конфлікт і способи його вирішення ... |
Що таке конфлікт? Мета. Навчити учнів усвідомлювати першопричини конфлікту, що таке конфлікт, наслідки конфліктів |
Урок № Тема: Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями... Феєрії, розвивати в учнів творчу уяву, вміння роботи з текстом, вміння визначати підтекст художнього твору, вміння дискутувати, аргументувати... |