|
Скачати 61.58 Kb.
|
Розробка уроку для 8 класу на тему «Характеристика образів Остапа й Соломії з повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною». Жанр твору. Романтичний характер повісті» Урок розробила Ківаліна К.В. ТЕМА: Характеристика образів Остапа й Соломії з повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною». Жанр твору. Романтичний характер повісті. МЕТА: донести до учнів живі образи Остапа й Соломії, розкрити красу їхньої душі, благородство прагнень до волі, героїчний характер, дослідити засоби, які письменник використав, створюючи образи; розкрити романтичний характер твору; визначити жанр твору; розвивати усне мовлення учнів, творчу уяву, логічне мислення, навички характеристики образів персонажів; виховувати в учнів такі риси, як волелюбність, незалежність, прагнення вдосконалення, самовиховання; виховувати естетичний смак. ТИП УРОКУ: урок комбінований. МЕТОДИ: мікрофон, міні-дискусія, бесіда, асоціативний кущ, індивідуальні завдання, проблемне питання, слово вчителя, створення реклами. ОБЛАДНАННЯ І НАОЧНІСТЬ: збірки творів М. Коцюбинського, портрет письменника, індивідуальні картки, портрети акторів Віри Донської-Присяжнюк та Юрія Дєдовича. ХІД УРОКУ На дошці портрет письменника та акторів, мікрофон, проблемне питання, тема міні-дискусії. На столі збірки творів автора. І. Організаційний момент. ІІ. Актуалізація опорних знань. Слово вчителя: Діти, на цьому уроці ми з вами поговоримо про героїв твору М. Коцюбинського, про їхню долю.Але спочатку давайте пригадаємо основні події повісті. Бесіда:
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. ІV. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
2. Слово вчителя: 31 січня 1958 року в Києві відбулася прем’єра фільму режисера Марка Донського «Дорогою ціною» за повістю М. Коцюбинського. Роль Остапа зіграв актор Юрій Дєдович (вчитель показує учням портрет актора на дошці), а роль Соломії – Віра Донськая-Присяжнюк (вчитель показує портрет акторки). А в 1959 році фільм отримав премію Британської Академії кіномистецтв і був визнаний найкращим зарубіжним кінотвором року. - Як ви вважаєте, завдяки чому фільм так високо оцінили? (Прогнозовані відповіді: завдяки тому, що автор твору зміг створити такі сильні образи, вольові характери, а режисер зміг втілити їх на екрані).- Зачитайте, будь ласка, цитати до характеристики героїв, це було вашим домашнім завданням. 3. Подвійне завдання: Учні зачитують з зошитів цитати, які характеризують головних героїв – дівчата до образу Соломії, хлопці до образу Остапа. Два учня створюють на дошці асоціативний кущ до образів Соломії та Остапа.
Слово вчителя: Михайло Коцюбинський називав свій твір оповіданням, маючи на увазі повість за тодішніми визначеннями. Деякі дослідники творчості письменника, ідучи за майстром, також визначали жанр твору як оповідання. Сучасні вчені вважають, що «Дорогою ціною» - це пригодницька романтична повість. Бесіда:
Доля героїв твору трагічна. Не зібрав і не повів красень Остап хоробрі козачі полки на лютих панів. Не звила свого щасливого й вільного гнізда Соломія. Коротка була мить вільного життя цих людей. Але то була найщасливіша мить, безсмертна мить, виборена двома затятими волелюбцями. Нескореною пішла в небуття Соломія. Нескореним до віку залишився Остап. Тому вони, борці за свободу, за своє щастя, залишилися жити у віках. Вони й зараз наче промовляють до нас: любіть свободу, свій рідний край, будьте вільними. V. Оцінювання учнів. Підсумок уроку. VІ. Домашнє завдання: Підготувати усне висловлювання «Що означає слово «воля» для сучасної людини?» Додаток № 1 Скласти сюжетний алгоритм твору «Дорогою ціною». Додаток № 2 Скласти щасливу кінцівку повісті «Дорогою ціною». Додаток № 3 Довести, що повість «Дорогою ціною» має романтичний характер. Додаток № 4 Скласти діалог між Остапом і Соломією, уявивши, що дівчина повернулася із небуття (розмова відбувається в епілозі). |
Уроку з використанням мультимедійних технологій на тему «Остап і Андрій: два брати, дві долі» «Цитатна характеристика і висловлювання братів», інтерактивні сенкани «Остап», «Андрій», таблиця «Порівняльна характеристика Остапа... |
Тема. «М. Коцюбинський. Життєвий та творчий шлях письменника. Тематика... Західну Україну М. Коцюбинський писав: «У нас усі сподіваються лише смертельного бою, в якому або поляжемо, або переможемо. Ми живемо... |
Уроку з української літератури на тему: «Т. Г. Шевченко. Історична... Загальцівське навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок» |
Долинами… Фольклорні джерела повісті М. Коцюбинського М. Коцюбинського «Тіні забутих предків»;розвивальна – сприяти розвиткові самозаглиблення через вивчення традицій свого народу; виховна... |
ГУЦУЛЬЩИНИ Сьогодні ми з вами помандруємо стежками Гуцульщини, побуваємо і побачимо ті місця, які надихнули М. Коцюбинського на написання повісті... |
Уроку з історії України для 9 класу на тему: "Початок національного... Розробка уроку з історії України для 9 класу на тему: "Початок національного відродження у Наддніпрянській Україні наприкінці ХVІІІ... |
Уроку на тему: «Розмноження і розвиток ссавців. Сезонні явища в житті ссавців» Розробка уроку на тему: «Розмноження і розвиток ссавців. Сезонні явища в житті ссавців» для учнів 8 класу. Представлений матеріал... |
ЛІТЕРАТУРНО-ДОСЛІДНИЦЬКИЙ ПРОЕКТ «ФОЛЬКЛОРНО-МІФОЛОГІЧНІ ДЖЕРЕЛА... ТЕМА. ЛІТЕРАТУРНО-ДОСЛІДНИЦЬКИЙ ПРОЕКТ «ФОЛЬКЛОРНО-МІФОЛОГІЧНІ ДЖЕРЕЛА ОБРАЗНОСТІ У ТВОРЧОСТІ М. КОЦЮБИНСЬКОГО (НА МАТЕРІАЛІ ПОВІСТІ... |
Урок засвоєння нового матеріалу (із використанням проектних технологій).... Тема. Повість М. Коцюбинського «Тіні забутих предків» – пісня про казковий світ природи, про найсвітліші людські почуття. Трагічна... |
Уроку на тему «Оксиген. Кисень, склад його молекули, фізичні властивості.... Розробка уроку на тему «Оксиген. Кисень, склад його молекули, фізичні властивості. Добування кисню в лабораторії.» для учнів 7 класу.... |