Проблематика твору


Скачати 23.14 Kb.
Назва Проблематика твору
Дата 05.05.2013
Розмір 23.14 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
Гадяцька гімназія імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської області

На допомогу учням при підготовці до уроків

української та світової літератури

Схема аналізу ліричного твору

  1. Життєві обставини, за яких був написаний твір.

  2. Вид лірики , специфіка втілення авторського задуму.

  3. Провідний мотив твору.

  4. Композиція.

  5. Образ ліричного героя.

  6. Художні засоби та віршовий розмір.

  7. Особисте сприйняття поезії.

Схема аналізу прозового твору

  1. Життєва основа.

  2. Тема , проблематика твору.

  3. Конфлікт.

  4. Ідея твору.

  5. Сюжет.

  6. Образи твору – головні герої, другорядні персонажі.

  7. Позасюжетні елементи :

  • назва твору, її роль у розумінні теми та ідеї ;

  • присвята, епіграф ;

  • описи ;

  • відступи .

  1. Мова твору.

План-характеристика літературного персонажа

  1. Місце персонажа у творі.

  2. Роль портрета у розкритті психологічного стану та характеру персонажа.

  3. Засоби змалювання образу.

  4. Формування й світогляд персонажа.

  5. Мета в житті героя та шляхи до неї.

  6. Внутрішній світ персонажа , його привабливість чи потворність.

  7. Виховне значення образу.

Схема аналізу епічного і драматичного творів

  1. Відомості про автора , що сприяють розумінню специфіки твору.

  2. Історія написання , видання твору.

  3. Жанр твору.

  4. Життєва основа.

  5. Тема , ідея , проблематика твору.

  6. Композиція твору , особливості сюжету , їх роль у розкритті проблем.

  7. Роль позасюжетних елементів.

  8. Система образів , їх роль у розкритті проблем твору.

  9. Мова твору.

  10. Художня цінність твору , його місце у творчості автора та в літературі.

План роботи над вивченням біографії письменника

  1. Характеристика епохи, в яку жив письменник.

  2. Сім’я, оточення, в якому він ріс.

  3. Портрет письменника. Світогляд, риси характеру.

  4. Де, коли й за яких обставин здобув освіту.

  5. Роль книги в духовному становленні письменника.

  6. Життєві віхи біографії ( дати ).

  7. Люди, з якими спілкувався, дружив.

  8. Естетичний ідеал письменника.

  9. Головні твори ( стиль, жанри ).

  10. Громадська діяльність письменника.

  11. Значення життя і творчості письменника для його сучасників та для нашого часу.

Значення творчості письменника

  1. Історична зумовленість творчості, її зв’язок з традиціями попередників.

  2. Яскраві факти біографії митця як зразок для формування життєвих ідеалів учня.

  3. Жанри, тематичне розмаїття та ідейна спрямованість творів.

  4. Особливості індивідуального стилю, таланту.

  5. Внесок письменника у вітчизняну та світову культуру.

  6. Який автограф залишив письменник у моїй читацькій біографії, моєму духовному світі.

Схожі:

Опорні поняття Концептуальний рівень художнього твору (Тематика,...
Співзвучна Чи тема основних питань свого часу? Чи пов'язано з темою назву? Кожне явище життя це окрема тема; сукупність тем тематика...
Тема: Ґабріель Ґарсіа Маркес «Стариган із крилами». Проблематика та система образів твору

Урок №21 Тема: Система образів та проблематика оповідання «Стариган з крилами»
Мета: дослідити проблематику та систему образів оповідання; розвивати навички художнього аналізу твору, самостійно робити висновки,...
Тема: Центральний конфлікт твору: «природна людина» (гуронець) і французьке суспільство
И сутність основного конфлікту повісті; розкрити образ Гурона як центрального персонажа твору; поглиблювати навички виразного та...
Б. Харчук «Планетник». Добро і зло в повісті
Обладнання: текст твору, дидактичний матеріал (кросворди,опорні конспекти),малюнки до твору
Тема. Роль І. Франка у розвитку драматургії і театру. «Украдене щастя»–...
Алізу твору підвести учнів до розуміння авторської думки про моральну відповідальність людини за право на щастя; допомогти осмислити...
Тема: Жити з сонцем у душі (за новелою Л. Пономаренко «Гер переможений»). Мета
Тип уроку: урок вивчення та аналізу художнього твору (духовно-естетичне сприйняття твору)
Тема: "Зачарована Десна" О. Довженка казкова подорож у світ його...

Тема: Вічна загадка людської душі… (за новелою М. Коцюбинського «Сон») Мета
Тип уроку: урок позакласного читання, урок вивчення та аналізу художнього твору (духовно-естетичне сприйняття твору)
Абрамова Г. С. Психологическое консультирование: Теория и опыт
Семінарське заняття до теми 1: “Загальна проблематика психологічного консультування як рівня психологічної допомоги”
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка