|
Скачати 53.2 Kb.
|
Тема: Жити з сонцем у душі (за новелою Л. Пономаренко «Гер переможений»). Мета: вчити учнів уважно читати й аналізувати твір, формулювати головну думку твору й висловлювати своє ставлення до зображуваного; розвивати вміння аналізувати художні деталі; виховувати найважливіші моральні цінності, що роблять людину душевно багатою і щедрою на добро, порядність, чесність; розкрити зміст поняття «новела», знайти її ознаки у творі. Тип уроку: урок вивчення та аналізу художнього твору (духовно-естетичне сприйняття твору). Обладнання: портрет письменниці, збірка творів «Дерево облич». Хід уроку І. Організаційний момент. IІ. Мотивація навчальної діяльності. У чому сенс людського життя? Звичайно, у творчому пошуку, у створенні нових будівель, відкритті нових законів природи, в освоєнні Всесвіту. Але сенс людського життя ніколи не був пов’язаний із загарбницькими війнами, із кровопролиттям та втратами. У цьому ви ще раз переконаєтесь, аналізуючи твір Любові Пономаренко «Гер переможений». ІII. Опрацювання нового матеріалу. 1.Коротка розповідь про письменницю. Пономаренко Любов Петрівна народилася 25 травня 1955 року. Береги Лисогору, який часом розливався веснами аж до хат села Іванківці Срібнянського району Чернігівщини, - то незабутній ріднокрай дитинства поетеси і прозаїка… По закінченні філологічного факультету Ніжинського державного педагогічного інституту ім. М. В. Гоголя літераторка працює вчителькою рідної мови та літератури, журналістом газет. У видавництві Спілки письменників України вийшла перша книжка повістей та оповідань авторки «Тільки світу» (1984 р.). Відтоді вона опублікувала ряд прозових творів у літературних часописах України. Нині Любов Пономаренко – на творчій роботі, живе в м. Гребінці на Полтавщині. 2. Робота над змістом твору
Будинок – життя, родина, спокій, турбота, діти, захищеність, майбутнє… Чому полонені зводили квартал «з любов’ю і розпачем»? (З любов’ю - бо уявляли, що будують для себе. З розпачем – тому що це була лише уява, мрія.)
(Можливо його будували німці, одразу після війн) Цей будинок міг би бути їхнім Цеглини немовби розмовляли Цеглини не обривали м’язи і не дряпали шкіру Цеглини лагідно лягали в руки Фундамент Не любили цей народ і будинки Брутальна лайка зависала на вустах Страх
Грядка – земля, в якій повинно щось прорости: живе, красиве. Насіння – зародок майбутнього життя, потенціал майбутнього. Нагідки – сонячна квітка, повертає голівку за рухом сонця, квітка життя. Фотокартка – спогад, минуле, зв’язок з рідними.
Хрест – життя, безсмертя, духовність. Сніг – чистота, невинність, яскравість. Квітка – краса, пам’ять.
Фотокартка – «лист у вічність».
3. Теорія літератури. За жанром твір Любові Пономаренко визначається як новела. Новела (від італ. novella – новина) – близька до оповідання жанрова форма, яка відзначається чіткістю зображуваних подій, несподіваністю їх розвитку та розв’язки. Тип малої форми оповіді, що характеризується динамічною інтригою та увагою до особистості героя, його індивідуальної свідомості та вчинків.
IV. Закріплення вивченого матеріалу. Складання схеми «Проблематика твору». V. Підсумок уроку. Людина в будь-якій ситуації повинна залишатися людиною: людиною-творцем, людиною милосердною, духовно багатою. Сильніше за любов злоба горить, Сильніше за красу вражає бридь, Але життя росте лише з любові, Лишень краса людей навчає жить! Д.Павличко VI. Домашнє завдання. Завдання на вибір: а) продовжити оповідання, давши відповідь на питання: «Ви не знаєте, де наш тато?..»; б) уявіть, що ви зустрілись з доньками Фрідріха; розкажіть їм про батька. |
Тема : Любов Пономаренко «Гер переможений» Обладнання: мультимедійна дошка (використання презентації), портрет письменниці, текст новели |
ТЕМА: Любов Пономаренко "Гер переможений" Т художнього твору, його проблематику; спонукати грамотно висловлювати власні думки, коментувати епізоди твору, надавати оцінку вчинкам... |
Тема. Любов Пономаренко «Гер переможений». Наскрізний гуманістичний... Різних часових площин; засвоїти термін «Новела»; розвивати аналітичне мислення; збагачувати словник учнів; формувати їх світогляд,... |
Тема: Вічна загадка людської душі… (за новелою М. Коцюбинського «Сон») Мета Тип уроку: урок позакласного читання, урок вивчення та аналізу художнього твору (духовно-естетичне сприйняття твору) |
Урок №2 Тема. Ірина Жиленко “Підкова”, “Гном у буфеті” Які почуття у вас викликає Жар – птиця?Чому “хороше жити під сонцем Жар – птиці?” |
Тема. Пробудження душі (творчість Л. Костенко) Мета Мета. Ознайомити дітей з біографією та творчістю української поетеси Ліною Костенко |
Дзеркало душі. Мета Усупереч відомому твердженню, що очі—дзеркало душі, мова йтиме не про них. Ми маємо на увазі систему психодіагностичних методик,... |
Т. Г. Шевченко «За сонцем хмаронька пливе» Т. Г. Шевченка, навчити їх виразно читати поезію «За сонцем хмаронька пливе», знаходити в ній тропи, відтворювати настрій вірша;... |
«Антигуманна сутність війни та її руйнівні наслідки для цивілізації... Полєвого «Повість про справжню людину»; розкрити мотив національної провини і відповідальності німців за розв’язування війни; простежити... |
2 Ідеал провідної верстви нації Тарас Шевченко, розкриваючи поведінку... Тарас Шевченко, розкриваючи поведінку свого панства, змальовуючи з болем у душі кривду Україні з боку самих українців, наштовхує... |