|
Скачати 62.88 Kb.
|
Тема уроку. Кут між векторами. Скалярний добуток векторів. Мета уроку: формування понять кута між векторами, скалярного добутку векторів. Формування вмінь учнів застосовувати вивчений матеріал до розв'язування задач. Обладнання: схема "Вектори в просторі» Хід урокуІ. Перевірка домашнього завдання1. Фронтальна бесіда з класом за контрольними запитаннями № 18— 20 з використанням схеми «Вектори в просторі» (див. с. 233). 2. Відповіді на запитання, які виникли в учнів при розв'язуванні задач № 51-53. 3. Математичний диктант. Дано вектори: Варіант 1 — (3; 0; 4); (7; 0; 2); Варіант 2 — (2; -2; 0); (3; 0; -3). Запишіть: 1) координати вектора , якщо = + , (2 бали) 2) координати вектора , якщо = 2 - ; (2 бали) 3) довжину вектора + ; (2 бали) 4) координати вектора , якщо відомо, що довжина вектора втричі більша довжини вектора ; (2 бали) 5) при якому значенні k вектор (k; 0; 6) колінеарний вектору ; (2 бали) 6) чи компланарні вектори , та (0; 0; 1)? (2 бали) Відповідь. Варіант 1. 1) (10; 0; 6). 2) (-1; 0; 6). 3) 2. 4) (-9; 0; -12), (9; 0; 12). 5) k = 21. 6) Так. Варіант 2. 1) (5; -2; -3). 2) (1; -4; 3). 3) . 4) (6; -6; 0), (-6; 6; 0). 5) k = - 6. 6) Hi. II. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалуСкалярний добуток векторівСкалярним добутком векторів (аx; аy; аz) ∙ (bx; by; bz) називається число (скаляр) · = аx · bx + аy · by + аz · bz. Розв'язування задач1. Знайдіть · , якщо (-2; 3; 1), (-4; -5; 2). 2. Дано вектори (2; -1; 4), (5; 3; n). При якому значенні п скалярний добуток векторів дорівнює -3? Із означення скалярного добутку двох векторів і випливають його властивості. 1) · = · . 2) ( + ) · = · + · . 3) Скалярний добуток векторів і дорівнює добутку їх абсолютних величин на косинус кута між ними: · = · cos φ (рис. 297). ДоведенняВід точки О відкладемо вектор OВ = (рис. 298) і ОА = . Виберемо декартову систему координат так, щоб точка О була початком координат, пряма ОА збіглася з віссю у, вісь z була б перпендикулярна до прямої ОА і знаходилася в площині ОАВ, вісь х перпендикулярна до площини уz. Визначимо координати векторів і : А(0; || ; 0); B(0; || cos φ; || sin φ); (0; ||; 0); (0; || cos φ; || sin φ). Знайдемо скалярний добуток: · = 0 · 0 + || · || cos φ + 0 · || sin φ = || · || cos φ. Наслідки із властивості 3: 1) 2) Два відмінні від нуля вектори і перпендикулярні тоді і тільки тоді, коли їх скалярний добуток дорівнює нулю. Дійсно, якщо · = 0, то · · cos φ = 0 , cos φ = 0, φ = , і навпаки, якщо φ = 0 , то · = · · cos φ = · · 0 = 0. Розв'язування задач
III. Домашнє завдання § 4, п. 35, 36; контрольні запитання № 18—20; задачі № 55 (1; 4), 56 (с. 58). IV. Підведення підсумку уроку Запитання до класу1) Що називається скалярним добутком векторів (аx; аy; аz) і (bx; by; bz)? 2) Сформулюйте властивості скалярного добутку векторів. 3) Яка умова ортогональності двох ненульових векторів? 4) У просторі дано вектори (1; 1; -1), (0; -1; 1). Укажіть, які з вказаних тверджень правильні, а які — неправильні: а) = 1; б) вектори і перпендикулярні; в) вектори + і не перпендикулярні; г) ·(+) = 1; д) вектори і + утворюють кут, косинус якого дорівнює . Роганін геометрія 10 клас, урок 60 |
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам |
Уроку. Прямокутна система координату просторі. Мета уроку: знайомство... В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення й виконання домашнього завдання |
Уроку виробничого навчання Велигодська Л. С. чітко в доступній формі розкрила тему та мету уроку на всіх етапах структури уроку |
Уроку; тема уроку не записується на дошці; мета уроку не узгоджується... «загравання» з учнями, намагання сподобатись, невміння знайти правильний тон; вживання пестливих слів |
КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИКИ (10 КЛАС) Тема уроку Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика» |
УРОКУ Тема уроку Методична мета уроку: Інтерактивне навчання учнів графічного представлення даних електронних таблиць засобами мультимедіа з використанням... |
Уроку: урок засвоєння нових знань. КМЗ уроку Мета уроку: вивчити види впливу електричного струму на організм людини, особливості ураження електрострумом |
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди |
Уроку Тема уроку: Поняття про виробничий травматизм та професійні захворювання Мета уроку: Ознайомити учнів з основними причинами виробничого травматизм та професійних захворювань та їх наслідками |
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття... |