|
Скачати 59.75 Kb.
|
Тема уроку. Вектори в просторі (рівність векторів, колінеарність векторів, компланарність векторів). Додавання, віднімання векторів, множення вектора на число, властивості дій над векторами. Мета уроку: формування знань учнів про вектори в просторі, дії над векторами, заданими координатами, Формування вмінь застосовувати вивчений матеріал до розв'язування задач. Обладнання: схема «Вектори в просторі». Хід уроку І. Перевірка домашнього завданняI. Перевірити правильність виконання задачі № 63 за заготовленимизаписами на дошці. Розв'язання задачі № 63Нехай SO α, SAO = 45°, OAB = 45° (рис. 292). Проведемо SO ОА. Нехай SO = а; тоді ОА = а, OB = a. ΔOSA = ΔOSB = ΔОАВ (за двома катетами). Із рівності трикутників випливає, що SA = SB = AB, тобто ΔSAB — рівносторонній; отже, SAB = 60°. Відповідь. 60°. II. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу Учням пропонується прочитати в підручнику п. 35 і 36 і познайомитися з векторами в просторі та діями над векторами в просторі. Далі пропонується фронтально обговорювати запитання та виконувати додаткові завдання. 1. Що таке вектор? Що таке абсолютна величина вектора? Які вектори називаються однаково напрямленими? протилежно напрямленими? Завдання. а) Укажіть однаково напрямлені, протилежно напрямлені вектори серед векторів, які вказані на зображенні прямокутного паралелепіпеда (рис. 293). б) Знайдіть ||, ||,|| (рис. 294), якщо на рисунку зображено куб з ребром 5 см. 2. Які вектори називаються рівними? протилежними? Завдання. а) ABCD — паралелограм (рис. 295). Які векторні рівності можна записати? б) Чи можлива рівність векторів АВ і ВА ? в) Укажіть рівні і протилежні вектори, якщо на рис.296 зображено прямокутний паралелепіпед. 3. Дайте означення координат вектора з початком у точці А (а1; а2; а3) і кінцем у точці В (b1; b2; b3). Яка умова рівності векторів, заданих координатами? Завдання. а) Дано точки А (2; 3; 4), B(1; 1; 1). Які координати векторів , ? б) Які координати вектора , якщо А (5; 1; -3), точка О – початок координат? в) Коли вектор (1; 2; 3) відклали від початку координат, то дістали вектор ОА. Які координати точки А? г) Знайти ||, якщо А (1; 2; 3), В (3; 2; 1). д) Дано точки А(3; -2; 5), В(-4; 6; 1), С(-2; - 6; -11), D(х; у; z). Знайдіть х, у, z, якщо . е) Абсолютна величина вектора (5; 3; z) дорівнює 9. Знайдіть z. 4. Що називається сумою (різницею) векторів (аx; аy; аz) і (bx; by; bz)? Яка умова належності точок А, В, С прямій? Завдання. а) Дано вектори (4; -5; 6), (-1; 2; 5). Знайдіть: +, – , |+ |, | – |. б) Чи лежать на одній прямій точки А, В, С, якщо А(3; -7; 8), В(-5; 4; 1), С (27; -40; 29)? в) Знайдіть координати точки С такої, що СА + СВ = 0, якщо А(-5; 7; 12), В(4; -8; 3). г) Знайдіть координати векторів і , якщо = + , = – , (4; -1; 5), (6; 3; 1). д) Чи може бути нульовим вектором сума трьох векторів, модулі яких дорівнюють 7; 1; 8? е) Спростіть: +++++; +++++. 5. Що називається добутком вектора (аx; аy; аz) на число λ? Які вектори називаються колінеарними? Яка умова колінеарності ненульових векторів? Завдання. а) Дано (1; -2; 3), (-2; 1; -3). Знайдіть координати векторів 2; - 3; 2+ 3; 2- 3. б) Знайдіть |2|, якщо (1; 2; 2). в) Чи колінеарні вектори (2; 3; 8) і (-4; 6; - 16) ? г) При якому значенні т і п вектори (15; т; 1) і (18; 12; п) колінеарні? д) Чи колінеарні вектори АВ і CD, якщо А(3; -2; 5), B(-1; 4; 7), C(1; 3; 6), D(-3; 9; 18)? е) При яких значеннях т і п вектори АВ і CD колінеарні, якщо A(1; 0; 2), B(3; n; 5), C(2; 2; 0), D(5; 4; m)? 6. Три вектори називають компланарними, якщо відповідні їм напрямлені відрізки розміщені в паралельних площинах. Вектори , і компланарні тільки за умови, що точки О, А, В, С лежать в одній площині. Завдання. а) Чи компланарні вектори (3; 2; 0), (6; 3; 0), (8; 1; 0)? б) ABCD — тетраедр, К, Р, Т — середини його ребер АВ, АС і AD. Чи компланарні вектори , і ; , і ? III. Домашнє завдання§ 4, п. 35—36; контрольні запитання № 18—20; задачі № 51—53 (с. 58). IV. Підведення підсумку урокуПідведення підсумку уроку доречно провести з використанням даної схеми.
Роганін геометрія 10 клас, урок 59 |
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам |
Уроку. Прямокутна система координату просторі. Мета уроку: знайомство... В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення й виконання домашнього завдання |
Уроку виробничого навчання Велигодська Л. С. чітко в доступній формі розкрила тему та мету уроку на всіх етапах структури уроку |
Уроку; тема уроку не записується на дошці; мета уроку не узгоджується... «загравання» з учнями, намагання сподобатись, невміння знайти правильний тон; вживання пестливих слів |
КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИКИ (10 КЛАС) Тема уроку Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика» |
УРОКУ Тема уроку Методична мета уроку: Інтерактивне навчання учнів графічного представлення даних електронних таблиць засобами мультимедіа з використанням... |
Уроку: урок засвоєння нових знань. КМЗ уроку Мета уроку: вивчити види впливу електричного струму на організм людини, особливості ураження електрострумом |
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди |
Уроку Тема уроку: Поняття про виробничий травматизм та професійні захворювання Мета уроку: Ознайомити учнів з основними причинами виробничого травматизм та професійних захворювань та їх наслідками |
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття... |