|
Скачати 87.27 Kb.
|
Конспект інтегрованого Заняття середня група «Чарівний світ неживої природи» Комунальний навчальний Дошкільний заклад №2 « Барвінок » Вихователь: Андрусенко Н.І. Мета: розширити уявлення дітей про властивості, землі, піску, глини. Вчити за зовнішніми ознаками і за допомогою дослідів визначати їхні властивості. Поглибити значення про застосування і використання глини і піску в житті людини. Закріпити умови потрібні для росту рослин та тварин. Удосконалювати знання дітей про об’єкти живої та неживої природи і їхні ознаки. Поглибити знання дітей про нашу планету Земля – глобус. Розвивати комунікативні навики, тобто вміння гармонійно та ефективно спілкуватися одне з одним, дрібну моторику рук, мовленевий розвиток, охайно виконувати колективну аплікацію, спостережливість, уважність, допитливість. Виховувати бережливе ставлення до природи, любов до рідної землі, рідного краю. Обладнання: прапорці – жовті, зелені; картинки з об’єктами живої та неживої природи; будиночки з віконечками на яких намальована жива та нежива природа; кучугурки та сліди; яблуко; земля; пісок; глина; скло; дощечка для ліплення(на кожну дитину); сажанці овеса в землі, глині, піску; два горщичка; склянка з водою; серветки; клей; кольоровий пісок; поробки з піску; глиняний посуд; скляний посуд. Хід заняття: Вихователь:Доброго ранку, діти! У нас сьогодні незвичайне заняття, бо до нас завітало багато гостей, привітаймось з ними. Доброго ранку мої малята! Ми вас раді теж вітати! Наберемо в долоні сміху І розсиплемо всіх на втіху Ми потремо оченята Щоб могли спостерігати, Нашорошив швидко вуха Щоб могли усе – все слухати Підемо разом мандрувати Щось цікаве пізнавати! Вихователь:Сьогодні, діти ми здійснимо подорож у невідомий і не знайомий світ природи, відправляємося в подорож. Вихователь:Діти погляньте-но підлогу, хтось залишив нам сліди та невеликі снігові кучугури. Вони зможуть розтанути тільки тоді коли ми виконаємо завдання яке сховане під сніговою кучугурою. Вихователь:Ідемо по слідам. А що це ми з вами знайшли? – Крутовину. А хто тут живе? Відгадайте загадку? Під землею робить нірки. А над нею робить гірки? (кріт) (з'являється кріт) Кріт: Доброго ранку, діти! Я-кріт-землекоп, Як добре, що ви завітали до мене в гості Я сліпа тваринка – кротик Шубка ніжненька на дотик Кротик селить в ґрунтах Їм лічинок та комах Я працюю цілий рік Рию землю весь свій вік Кротовини нагортаю Взимку в сплячку не впадаю.
Дидактична гра «жива і нежива природа» Роздати дітям два прапорці – зеленого та жовтого кольору
Картинки: земля, індик, бджола, море, зірки, людина, райдуга, дерево, хмари, кит, зозуля, сонце Кріт: добре справились з моїм завданням Вихователь: давайте розглянемо та згадаємо і розповімо кроту, що знаходиться в цих двох горщичках. Вихователь:що ми садимо в горщики?(в один горщик – зернинку, в другий камінець) Вихователь:що змінилось у горщику, де посаджено камінець? (ні) Вихователь:все живе, діти живиться і має дитинчат. Це рослини, тварини, люди. Вихователь:Вода, земля, пісок, повітря, каміння – нежива природа. Вихователь:І живу и неживу природу потрібно любити і берегти. Кріт: діти ви мені відкрили багато нового невідомого мені мені було приємно спілкуватися з вами. До зустрічі! Вихователь: діти ось і розтанула перша кучугурка. Мандруємо далі по слідам. Ось і наступна кучугура. Що вона нам принесла (картинка намальовано люди) Вихователь:що намальовано на картині? (люди) Ми говорили, що людина – це теж природа. Усе найцінніше, що має людина – життя, здоров’я, довголіття, все йде від землі – матінки. Так, діти з давніх-давен люди вважали землю своєю ласкою, нагодує, підтримає та захистить у лиху годину «все від землі» вважали наші предки. Життям і добробутом людина зобов’язана їй. Народна приповідка мудро навчає: «тримаймося землі, бо земля держить нас» Вихователь:а якими словами пестили землю (земелька, землиця, ненька, лада) Тому недаремно в народі кажуть: «Будь здоровим, як вода, а багата як земля» Вихователь:діти як ви знаєте прислів’я про землю?
Вихователь: ось і розтанула наступна кучугурка. Ідемо далі по слідам.(звучить музика)(з’являються гноми) Вихователь:добрий день, а ви хто? Всезнайко: добрий день діти! Я гном Всезнайко. Ми з братом принесли ось цей предмет. Забувайко: привіт малята! Я гном Забувайко про все я забуваю. Ой, забув як називається цей предмет?(глобус) Всезнайко: так діти це глобус макет нашої планети Земля, які кольори ви бачите на глобусі? Забувайко: ой, забувся які кольори? Діти допоможіть (блакитний, коричневий, жовтий) Всезнайко: це зроблено не для краси, а для того щоб глобус міг нам більше розповісти про нашу планету Земля. А що розповідають кольори:
Пояснити слово мушу Суша там де зараз ми, Суша де нема води.
Річка, море, океан Нам усім Земля колиска Бо народжує людей
Одяг, воду, житло… гей Ну, а хто нас зігріває? Сонце, що дарує день Забувайко: ой, я забувся якої форми глобус?(круглої) Всезнайко: на глобусі усі моря, океани, річки, озера – блакитні. А яким кольором розфарбована суша?(жовтим) А чого більше води чи суші?(води) Забувайко: суша – це земля – наша комора. Покладеш одну картоплинку – викопаєш жменьку, посадиш яблучне зернятко – виросте ціла яблунька. Вихователь: гноми і діти ви заморились зробимо фізкультхвилинку (звучить музика) Фізкультхвилинка Я на ніжки піднімуся(встати) Землі рідній поклонюся(нахиляються вперед) Що живемо всі у мирі(піднімають руки вгору) І за маму і за тата(повернулись вправо, вліво) І за квітку у саду(показати руками на підлогу) І за те, що я живу(притиснуть руки до грудей) Всезнайко: ви розумні кмітливі діти, багато знаєте, пізнаєте нове, воно вам знадобиться. До побачення, до нових зустрічей! Забувайко: ви все так добре запам’ятовуєте, уважні, кмітливі і допитливі. До побачення, до нових зустрічей! Вихователь: ось і розтанула наступна кучугурка. Ідемо далі, що ми знайшли? Вихователь: що це таке(яблоко) Вихователь: а що вона нам нагадує?(глобус) Вихователь: давайте яблуко розріжемо і розглянемо його всередині. Вихователь: Що є у яблука?(шкіра, м’якоть, насінинки) Вихователь: Так от діти, якби ми з вами мали можливість розрізати землю і зазирнути, ми , що земля наша усередині не однакова. Ось погляньте на малюнок розріз землі. Перший шар Землі – це поживний грунт, земля ( чорна смужка)він невеликий. Другий шар це глина (світло – коричнева смужка). потім залягає пісок, каміння та вода.
ДОСЛІД №1 В кожного з вас склянка з водою. Ми візьмемо в долоньку грудочку землі. Якого вона кольору? Ми візьмемо грудочку землі та вкинемо її в воду. Що ви помітили?(З’явилися бульбашки) це і є повітря яке знаходиться в грунті Вихователь: А для яких тварин, комах грунт є домівкою?(комах, червяків, крота, земельних жаб) нори будують : (лисиця, вовк, борсук) Ось і розтанула наступна кучугурка . Ідемо по слідам далі нам потрібно дізнатися, що знаходиться за наступною кучугуркою. ДОСЛІД №2 Візьміть кожен пучечок піску покладіть на долоню. Вихователь: Якого кольору пісок ( жовтий , білий , сірий) Вихователь: Тепер спробуйте розтерти його на долоньці. Що ви відчуваєте?( колеться, не розтирається ) Вихователь: Так пісок колеться не розтирається в твердих піщинок, різної величини Вихователь: А тепер підніміть руку з піском і висипте . Що сталося з піском? ( розсипався) чому? ( тому що пісок сипучій ) Вихователь: Ось діти для вас приготували схованку. Схованка незвична. Піскотерапія Вихователь: У кожного з вас стоять чарівні коробочки в них пісок, в них щось сховано, на згадку, про нашу подорож давайте відщукаємо Вихователь: А зараз ми з вами перетворимось на піщінки, візьміть колін руками. Покачаємось в перед – назад , ніби вас гойдає морська хвиля ( звучить аудіо запис «морський прибій» ) Відпочинемо? Тепер знову перетворимося на дітей. Ось і розтала наступна кучугурка. Ідемо далі по слідам і дізнаємось що за завдання знаходиться за наступною кучугуркою. -Як ви думаєте що це таке ( Глина ) - А тепер розглянемо її ? - Яка вона за кольором? ( коричнева) - Якою ще буває глина за кольором? (жовтою, світло коричневою, сірою, білою, червоною). ДОСЛІД № 3 Візьміть глину і потріть нею по склянці. А тепер піском по склу. Вихователь:Чи залишиться подряпини на склі? Від чого? ( від піску) Вихователь: Що твердіше , пісок чи глина ? ( пісок) Вихователь:А тепер помийте пісок і глину водою. Що сталося з ними. Перемішайте і спробуйте щось зліпити з глини і піску. Вихователь: З чого ліпиться? ( з глини) Вихователь:То яку властивість має пісок ( сипучість). А глина ( в’язкість , добре ліпиться). Діти , так пісок і глину використовують в будівництві, з них виробляють цеглу, черепицю, посуд. З глини роблять пластилін ; глину добавляють в деякі фарби, який посуд виготовляють із глини. З піску виготовляють скло і скляні вироби. Вихователь:А зараз діти ми з вами зробимо колективну аплікацію з піску. Ось наша планета Земля намальована. Ми зробимо з кольорового піску. Наша планета багата на запаси глини, піску, землі і чи будуть вони збережені залежить від нас усіх. Адже і нам сьогодні і тим , хто житиме після нас, потрібно берегти скарби нашої землі. Земля не прощає образ, жорстокості. Вона не любить ледачих жорстоких, а чекає на доброго дбайливого господаря. Ось і розтанула остання кучугурка що сховано під нею, вам та нашим гостям подарунки на згадку. Ось і закінчилась наша незвична подорож. Що ми дізнались коли подорожували? Ви всі були уважними, допитливими, спостережливими. Наша планета Земля Щедра вона і багата Гори, ліси і поля Наша домівка, малята Сонечко рано встає День промінцями засвітить Все , що навколо твоє Світ берегти і любити! Пильно навколо дивитись! Оберігай кожну гілку! Пісні у пташок учись А працьовитості в бджілки! |
Весняний вернісаж. Пейзаж. Мета Вчити учнів передавати на малюнку чарівний світ природи засобами кольору і техніки |
Параметри аналізу заходів з екологічного виховання Визначення спільнот та відмінностей в об’єктах живої і неживої природи в порівнянні з людиною |
Конспект уроку української літератури у 5 класі «Любіте землю, трави... Тичини у 5 класі входить до тематичного блоку «Рідна Україна. Світ природи», тому він допоможе учителям на основі докладного ознайомлення... |
Конспект інтегрованого заняття з пріоритетом загально-пізнавального розвитку Попередня робота: проведення дидактичних ігор в повсякденному житті, проведення спостережень в природі, читання творів |
ПРОЕКТ «ЧАРІВНИЙ СВІТ МУЛЬТФІЛЬМІВ» лічильник балів |
Чарівний світ природи у творчості Катерини Білокур та Олександра Довженка Розвиток зв Катерини Білокур та Олександра Довженка, сприяє активізації навчального процесу, пізнавальної діяльності і активності студентів,... |
Узагальнення розділу «Мистецтво в просторі культури». Урок вікторина «Чарівний світ мистецтва» |
Конспект інтегрованого заняття з пріоритетом мовленнєвого розвитку Попередня робота: читання віршиків, потішок, забавлянок, колискових пісень, бесіди про зиму, про лісових звірят, спостереження за... |
«Природа твій дім, бережи його» Розробила вчитель початкових класів Крупка І. М Обладнання. Виставка малюнків з теми «Природа – твій дім, бережи його!», гербарій лікарських рослин, фотовиставка «Чарівний світ... |
Огляд – виставка «Чарівний світ мистецтва» Мета: Обґрунтувати необхідність розвитку творчих здібностей у дітей дошкільного віку |