№
п/п
|
Компоненти заходу
|
Кількість балів за реалізацію складників
|
очікувані
|
фактично
|
|
Формування свідомості про те, що людина-частка природи:
|
|
|
1.
|
Визначення спільнот та відмінностей в об’єктах живої і неживої природи в порівнянні з людиною;
|
3
|
|
2.
|
Визначення основних спільних характеристик представників флори та фауни: будова тіла, спосіб життя, пересування, живлення, розмноження тощо;
|
1
|
|
3.
|
Подача знань про будову тіла людини та живих істот, навчання нескладним способам обстеження власного тіла, визначення його стану (вимір пульсу, частоти дихання тощо).
|
3
|
|
4.
|
Встановлення простих зв’язків, закономірностей між явищами і предметами.
|
1
|
|
5.
|
Визначення ролі об’єктів живої і неживої природи в житті людини.
|
1
|
|
6.
|
Показ ролі природи в оздоровленні та лікуванні людей, живих істот.
|
1
|
|
7.
|
Розкриття ролі природи в оздоровленні та лікуванні людей, живих істот.
|
1
|
|
8.
|
Організація екологічно доцільної діяльності дітей в природному довкіллі: оволодіння вміннями і навичками по вирощуванню, догляду та лікуванню живих об’єктів природи.
|
2
|
|
9.
|
Здійснення природної діяльності: мікророзплідники, мікрозаповідники, “зони здоров’я”, „садові та лісові лікарні”, “Екологічні стежки” тощо.
|
2
|
|
10.
|
Навчання дітей гармонійних відносин із живою і неживою природою: показ сильних і слабких сторін її представників, чинники їх здоров’я та хвороб, загибель рослин, тварин, руйнування об’єктів неживої природи (зсуви, утворення урвищ та ін.).
|
2
|
|
11.
|
Вирощування, заготівля та застосування лікарських рослин, “Аптека дитячого садка”.
|
2
|
|
12.
|
Організація пошуково-дослідницької діяльності вихованців в природі з метою показу впливу людини на об’єкти живої і неживої природи, взаємозалежності між ними. Роль різних умов для існування живих істот.
|
3
|
|
13.
|
Формування елементарних основ екологічного виховання щодо збереження природних ресурсів: охорона та збагачення грунту, запобігання ерозії грунту, зсувів, профілактика забруднення водоймищ, навколишнього середовища.
|
2
|
|
14.
|
Виховання усвідомленого відношення до оточуючого середовища, турбота про його збереження.
|
1
|
|
15.
|
Розвиток і прояв емоцій: інтерес , радість, подив, співчуття, образа ( з приводу недоречних дій людини в довкіллі) тощо.
|
1
|
|
16.
|
Виховання бажання бути потрібним і приємним у довкіллі.
|
1
|
|
17.
|
Виховання дітей правильній поведінці в екстремальних ситуаціях: спека, злива, зсуви, пожежа, укуси живих істот, отруєння рослинами та ін.
|
2
|
|
18.
|
Розробка екологічно доцільного харчування.
|
1
|
|
19.
|
Розробка картотеки страв для самостійного виготовлення їх дітьми в сім’ї чи на занятті.
|
1
|
|
20.
|
Навчання дітей співвідносити біомасу власного тіла, його міць і здоров’я з якістю харчування, способом життя. Визначати групи продуктів, необхідних для відновлення здоров’я.
|
1
|
|
21.
|
Моделювання ситуацій для формування екологічної свідомості.
|
2
|
|
22.
|
Екологічна етика. Розробка правил бережливого відношення до природи.
|
1
|
|
23.
|
Оволодіння вмінням проведення біологічної паспортизації об’єктів “Червоної Книги України”.
|
1
|
|
24.
|
Створення екологічних традицій в дошкільному закладі, планування дій.
|
1
|
|
25.
|
Прогнозування ймовірних змін та ефекту від власних дій.
|
1
|
|
26.
|
Формування знань про атмосферу, Сонце та інші космоенергетичні чинники, їх вплив на людину, живі істоти, позитивний та шкідливий вплив, захисні засоби.
|
1
|
|
27.
|
Формування поняття про фізичне здоров’я, його зміцнення і збереження.
|
2
|
|
28.
|
Забезпечення комфортного стану дітей від контакту з природою, бажання надалі спілкуватися з нею, отримуючи задоволення. Проаналізувати з дітьми їх відчуття та почуття щодо дій в природі.
|
|
|
29.
|
Здійснення мовленнєвого розвитку дітей завдяки їх діяльності в природі: описові, віршовані тексти, творчі розповіді, занурення в природу через складання питань про неї.
|
1
|
|
30.
|
Формування фізичних якостей дітей засобами природи: використання різноманітних вправ в природному середовищі, підтягування на міцній гіллячці, підповзання під стебло кропиви. Купання у водоймищі та багато іншого.
|
1
|
|
31.
|
Естетичне виховання засобами природи: милування, відтворення в зображувальній діяльності тощо.
|
1
|
|
32.
|
Реабілітація дітей з психофізичними вадами, індивідуальна робота.
|
1
|
|
33.
|
Проведення екологічного моніторингу.
|
2
|
|
34.
|
Формування символічної функції мислення; вчити створювати системи знаків, плани, схеми.
|
1
|
|
|
Разом:
|
50
|
|