Конспект інтегрованого заняття з пріоритетом мовленнєвого розвитку


Скачати 143.63 Kb.
Назва Конспект інтегрованого заняття з пріоритетом мовленнєвого розвитку
Дата 12.11.2013
Розмір 143.63 Kb.
Тип Конспект
bibl.com.ua > Туризм > Конспект
«Зайчик заблукав»

«На гостину до бабусі»

Конспект інтегрованого заняття

з пріоритетом мовленнєвого розвитку
Діти 3-го року життя

Молодша і старша підгрупи
Програмовий зміст:

  • розвивати мовне дихання,вміння правильно вимовляти голосні та приголосні, дрібну моторику рук – як засіб, що сприяє розвитку мовлення дітей раннього віку, емоційну сферу дітей;

  • виховувати любов до природи, рідних, свідоме ставлення до рідного слова;

  • продовжувати вчити дітей слухати та сприймати звернення дорослого, розуміти зміст потішок, віршів, відповідати на запитання дорослого;

  • вправляти дітей у правильному вживанні іменників у множині та узгоджувати з прикметниками, збагачувати словник дітей іменниками, дієсловами, епітетами.


Ускладнення для старшої групи.

Програмовий зміст:

  • формувати комунікативну активність дітей, основи монологічної компетенції – вміння виразно читати потішки, вірші, говорити фразами з 3 – 5 слів, діалогічної компетенції, відповідати на запитання дорослих та звертатись до них, лексичної компетенції – збагачувати активний словник словами: зайчик-побігайчик, синичка, ведмедик, ялинка, сніжинка, сніговик.


Попередня робота: читання віршиків, потішок, забавлянок, колискових пісень, бесіди про зиму, про лісових звірят, спостереження за змінами в природі, бесіда про бабусь діточок.
Індивідуальна робота: по звуковикові звук «ш», з розвитку дрібної моторики рук, мовлення.
Засоби та прийоми, які були використані: спостереження, бесіда, відгадування загадок, вивчення потішок, забавлянок, колискових пісень, віршиків, український таночок «Гоп чики-чики»
Обладнання: лялька Оленка в зимовому одязі, іграшковий зайчик, макет зимового лісу, паперові пташки на дереві, іграшкові маленькі санчата з кошиком подарунків для звірят і пташок, великий сніговик і маленькі сніговики для кожної дитини, великий автобус для малят, хатинка бабусі.
Фізичний розвиток: розвивати орієнтування у природному просторі, дрібну моторику рук, формувати практичні вміння дбати про своє здоров’я.

Соціально-моральний розвиток: розвивати елементарні уявлення про тваринний світ, формувати гуманні почуття, уявлення про доброту, чуйність, товариськість, учити використовувати різні способи спілкування, виховувати любов і повагу до рідних людей.

Емоційно-ціннісний розвиток: виховувати інтерес до зимової природи, учити проявляти різноманітні емоції щодо рідних та близьких, диференціювати емоційний стан інших людей, виробляти елементарні проекти та реалізовувати їх у спілкуванні з дорослими.

Пізнавальний розвиток: давати поняття про те, що зміни відбулися в живій і неживій природі з настанням зими, учити запам’ятовувати, впізнавати предмети за їхніми характеристиками, ознаками та властивостями.

Мовленнєвий розвиток: вправляти в називанні птахів та звірят, звуконаслідуванні, учити вживати слова, що передають характер взаємин людей, виховувати культуру поведінки.

Художньо-естетичний розвиток: спонукати до виготовлення продуктів харчування для тварин, формувати вміння пізнавати зображення людей різного віку, радіти знайомим і рідним людям.

Креативний розвиток: виховувати слухняність, доброзичливість; розвивати емоційні почуття через пальчикову гімнастику та оздоровчі хвилинки; розвивати творчість у діях, здатність до самодіяльності.


Хід заняття

«Зайчик заблукав» - молодша підгрупа
Ігровий момент: прихід Зайчика.

Діти розглядають його, знайомляться, відмічаємо, що зайчик – це дика тваринка, вона живе в лісі. Зайчик заблукав. Діти, давайте допоможемо Зайчику знайти дорогу.
Вихователь:

  • Зайчик де живе? Діти: в лісі.

  • Діти, ви хочете піти до лісу?

  • А ви були коли-небудь у лісі?

  • Який він? Що в ньому росте?

  • В лісі ростуть високі дерева, їх багато, а також є кущі – вони низенькі. А хто живе в лісі? (дикі тварини, птахи)

  • А ти, зайчику, запитай у діток, вони знають, хто живе в лісі, які звірі живуть? (лисичка, вовк, зайчик, білочка, ведмідь, їжачок).


Коли діти вирушають в дорогу «одягаються» і називають одяг. Одяглись і пішли до лісу. В лісі багато снігу, зайчикам і всім птахам, і звірям дуже важко знайти їжу. Але ми на санчата покладемо їжу і відвеземо в ліс. Ой, діти, дивіться, сніжинка летить!

Вихователь:

  • А яка сніжинка? (пухнаста, біла, холодна, блискуча, гарна)

  • Та тут багато сніжинок на ялинці, ану підійдіть до сніжинок і подмухайте, а ну сильніше! Дуже багато сніжинок ми надули на ялинку. Вкриємо її сніжком, щоб їй було тепло і підемо далі.

  • Погляньте, яка пташка сидить на ялинці? Як називається ця пташка? (синичка) Яка вона гарненька, маленька.

  • А якого кольору у неї грудка? (жовтенька)

  • А що це у неї ще є? (крильця, хвостик)

  • Покажіть, як вона літає, махає крильцями.

  • А ми знаємо віршик про синичку?


Я пташка – невеличка

А зовуть мене синичка

По сніжку стрибаю

Пісеньку співаю

Цвірінь. Цвірінь.


  • За те що синичка так гарно співає та ще й не боїться морозу, ми насиплемо їй зернятка.

  • Діти, а ручки у вас замерзли? А ми зараз їх погріємо. Давайте пограємо пальчиками.


Вправи з пальчиками

Наші пальчики малі

Подивіться – ось які!

(Діти показують свої пальчики)

А тепер із пальчиків

Зробимо ми зайчиків.

(показують зайчикові вушка)

Зайчик вушками тріпоче,

Поспівати з нами хоче!

Діти разом з зайчиком заспівають веселу пісеньку:

Зайчик біленький,

Зайчик маленький.

По лісу стрибає

Діток шукає

(діти плескають в долоні)

Зайчик злякався і втік!
А наш зайчик зігрівся, розвеселився і залишився з нами. Пішли далі по лісі.

  • Ой, дітки, а що це за купа снігу? То може тут живу ведмедик?

  • А які ведмедики? Покажіть мені ведмедика.

  • Давайте спробуємо покликати його! (ведмедику, ведмедичку, ведмежатко)

  • А ми про ведмедика віршика знаємо?


Як на гірці сніг-сніг

Під ялинкою сніг-сніг

А під снігом спить ведмідь

Тихше, тихше не шуміть.


  • Чому спить ведмедик? (тому що зима)

  • Так, дітки, ведмедики засинають взимку, а навесні прокидаються.

  • Давайте, щоб йому краще спалось та наснились чудові сни, заспіваємо колискову пісеньку. (діти співають колискову)

  • А тепер, щоб не розбудити ведмедика, тихенько підемо далі.


Зайчик пропонує погратися у схованку:

(вправи з пальчиками)
Пальці в схованки всі грались

І гарненько поховались

Ось так, ось так

Всі гарненько поховались.


  • Наш зайчик зголоднів і тому засумував. Погодуємо зайчика, а допоможуть нам наші вправні рученята:


Нумо братці до роботи

Покажіть свою охоту

Більшому рубати дрова

А тобі носити воду

А тобі варити кашу

А маленькому співати

Та ще й гарно танцювати

Братів рідних забавляти.


  • Дітки, ми прийшли на лісову галявину. Тут бавились зайчики і подивіться, що вони зліпили? (сніговика)

  • Який гарний, біленький, як сніжок, а тепер відверніться до ялинок.

  • Де подівся сніговик? (немає)

  • А тепер поверніться знову, Є, та ще й маленькі сніговики біля великого. (Гра повторюється 3-4 рази)

  • Маленькі сніговики – це подарунки від зайчика.

Діти беруть в руки і розглядають сніговиків.

  • І дітки привезли зайчикам подарунки на санчатах – моркву. Пригощайтесь, зайчики!!!

  • До побачення зайчику-побігайчику, дуже весело було з тобою, ти залишайся в лісі, а нам вже час повертатися в дитячий садок. Приходь до нас в гості, ти ж тепер доріжку знаєш. Ми тобі свої іграшки покажемо.

Діти повертаються в дитячий садок, роздягаються.

Хід заняття

«На гостину до бабусі» - старша підгрупа
Вихователь проводе бесіду з дітьми:

  • малята чи є вас бабуся? Де живе?

  • Чи відвідуєте ви свою бабусю? Вітаєте її зі святами?


Нумо, дітки поспішаймо

В путь-дорогу вирушаймо

Одягайтеся тепліше

Щоб в дорозі було веселіше!!!

Одяглись і пішли.

  • А скільки ось лежить снігових кульок на доріжці. Це зайчики бавились. Прочистимо доріжку від кульок, подуємо на них. А ну ще сильніше!!! Молодці!!! І Оленка тепер зможе пройти по доріжці

  • Вітерець у лісі Ш-Ш-Ш. Погляньте,хто це сидить на дубі? (ворони)

  • Давайте всі разом розповімо потішку про ворону, а наші пальчики допоможуть.


Вправи з пальчиками

Ось на дубі дві ворони

Дві ворони каркають

Кар, кар, кар, кар

Влаштували тут базар
А зараз розженемо галасливих птахів, нумо Киш-киш!!!

  • Дітки, подивіться! Хто це ворушиться під снігом? І голочки виглядають. Хто це? (їжачок)

  • Він спить узимку?

  • А хто ще спить взимку? (ведмідь)

  • Давайте його притрусимо сніжком, щоб йому було тепло і підемо далі.

  • А ось зайчик сидить під ялинкою, замерз мабуть, тремтить весь. А ми його зараз зігріємо. Оленко, наші малята знають віршик про зайчика.


На землі сніжок лежить

Зайчик по снігу біжить

Мерзнуть вушка, мерзнуть лапки

Без кало шок і без шапки. Ой!


  • Ходімо з нами до бабусі, разом буде веселіше.

  • Діти холодно в лісі. Пострибайте, як зайчики.

  • Поглянь, Оленко, вміють наші дітки стрибати, свої ніжки зігрівати.

  • Дітки, а зайчик з нами хоче пограти. Дозволяємо? (Так!!!)


Ніжки бігли по доріжці

Полем, лісочком, стрибали по пеньочкам,

Прибігли на лужок,

Загубили чобіток. Ой!


  • Ось наші дітки і прибігли до якоїсь хатинки, а в ній хтось живе, бо хата біленька, чепурненька, прибрана гарненько.


Бабуся (виходить):

Добрий день, мої малятка!

Молодці, що цієї зимової погожої днини

Завітали до мене на гостини.

Тож заходьте до світлиці!

(діти сідають на стільчики)
Бабуся:

  • Чуєте, дітки, хтось плаче? Та це ж моя онучка Оленка змерзла, мабуть по дорозі і їстоньки хоче. Заспокоїмо її малята всі разом, розповімо забавлянку:

Гу-ту-ту, гу-ту-ту,

Вари кашку круту,

Наливай молочка,

Щоб смачненька була.

Цить не плач, не плач, не плач,

Ми спечем тобі калач.

Медом помажемо, самі з’їмо,

А тобі не дамо!!!!

Усім покажемо,

Й тобі дамо з’їсти!
Вправи з пальчиками:

Сорока-ворона, кашку варила, діток годувала,

Цьому дам, цьому дам, цьому дам, цьому дам,

А цьому не дам!

Бо він: дрова не рубав, діжу не місив, кашу не варив,

Справжній лежень!


  • А у нас лежні є? (немає). Всі люблять працювати, допомагати мамам.

  • Вже не плаче внучка Оленка, заспокоїлась. А ось і киця прибігла. Запитаємо, дітки, де вона була?


Кицю Муро, де ти була? – У бабусі.

Що робила?– Масло била.

Де поклала?– Під столом.

Чим накрила? – Язичком.

А кого любить ловить киця? – Мишку.

А де зараз мишка? – У нірці.

Діти разом:

Сіра мишка спить в норі,

Коли зимно на дворі!
Бабуся: Діти, а ви загадки умієте відгадувати? А ну послухайте.
Високо стоїть, одне око має

Всюди виглядає. (Сонце)
Влітку сіренький,

А взимку біленький. (Зайчик)
Бабуся: Молодці, відгадали. А потішку «ладоньки-ладусі» ви знаєте? А розкажіть, а пальчики нам допоможуть.
Вправи з пальчиками:

Ладки-ладусі, де були? У бабусі.

А що їли ? Оладки.

З чим? Медом, з молочком, із вареннячком.

А на закуску? Хліб та капустку.

Гей-гей, на бабину хату калачі їсти.


  • Дітки всі молодці! Потішки і забавлянку розповідали, онучку заспокоїли, в гру грали, загадки відгадували, а танцювати ви вмієте?


Дуже раді онучата

Зараз будуть танцювати.
Укр. нар. танок «Гоп, чики-чики»
Бабуся: за те що ви прийшли до мене з онучкою на гостину, даю вам гостинці.

  • Дякуємо, бабусю, за гостинці, та кошик такий важкий, що ми самі не зможемо його донести. Чи не допоможе хтось? А хто це такий іде? Пальчики допоможуть впізнати.


Вправи з пальчиками:
де білка своїм возом

Каже: я підвести можу,

Лисичку-сестричу,

Горобчика, синичку,

Ведмедика товстопятого

І зайчика вухатого.
Бабуся:

  • Зараз я зателефоную, і за вами приїде автобус.

  • А ось уже і автобус. Прямо до вашого дитсадочка вас повезе. До побачення, мої рідненькі онучата. Приходьте ще до мене в гості. Я буду дуже рада!!!!



Список літератури:

  1. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», Київ, 2008. (5-430).

  2. Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція). Київ, 2012 р. (3-63)

  3. Використання художньої літератури для дітей у навчально-виховному процесі дошкільного навчального закладу. М.В. Коченгіна, Харків, 2012 р. (2-180)

  4. Методичні аспекти реалізації Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», Київ, 2009 р. (4-207)

  5. Мовленнєва скринька для малят, Запоріжжя, 2009. (3-114)

  6. Розвиваємо мовлення. Дидактичні матеріали. Харків, 2007. (4-57)

  7. Бібліотека вихователя груп раннього віку, Запоріжжя: ТОВ ЛІПС-ЛТД, 2009. (3-116)



Конспект заняття вихователя Закалюжної Т.Г.


Схожі:

Конспект сюжетно-динамічного заняття з пріоритетом мовленнєвого розвитку
Виховувати позитивні емоції, радість успіху, любов до природи, бажання оберігати її
Конспект інтегрованого заняття з пріоритетом загально-пізнавального розвитку
Попередня робота: проведення дидактичних ігор в повсякденному житті, проведення спостережень в природі, читання творів
Параметри аналізу мовленнєвого заняття
Дотримання принципу максимальної мовленнєвої активності дітей, проведення групових форм навчання
Конспект інтегрованого уроку для 10 класу з географії та англійської...
Великобританії, визначити характерні риси розвитку економіки держави. Познайомити учнів з населенням країни, її традиціями. Розповісти...
Конспект інтегрованого Заняття середня група «Чарівний світ неживої природи»
Розвивати комунікативні навики, тобто вміння гармонійно та ефективно спілкуватися одне з одним, дрібну моторику рук, мовленевий розвиток,...
Інтегроване заняття для дітей 5-го року життя із пріоритетом пізнавальних...
...
КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ІКТ
Словник: продовжувати вчити вживати правильно слова-терміни вікових етапів розвитку людини (немовля, малюк, дошкільник, школяр т...
Конспект інтегрованого уроку українська мова й основи здоров
Тема уроку. Закріплення знань, умінь і навичок з теми “Іменник”. Складові здорового способу життя
Інформаційна політика навчального закладу, як відображення сучасного освітнього середовища
Пріоритетом в розвитку освіти, поряд з традиційним, є впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес та...
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з тактичної підготовки з начальницьким...
ТЕМА ЗАНЯТТЯ №2 : Гасіння пожеж на об’єктах елеваторно-складского господарства, млинових і комбікормових підприємствах
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка