Конспект інтегрованого заняття з пріоритетом загально-пізнавального розвитку


Скачати 93.73 Kb.
Назва Конспект інтегрованого заняття з пріоритетом загально-пізнавального розвитку
Дата 06.11.2013
Розмір 93.73 Kb.
Тип Конспект
bibl.com.ua > Туризм > Конспект
«На гостину до феї квітів»

Конспект інтегрованого заняття

з пріоритетом загально-пізнавального розвитку

(мовленнєве + екологічне виховання)
Діти 6-го року життя
Програмовий зміст:

  • Розвивати фізіологічне дихання; удосконалювати вимову ізольованого звука (Ш).

  • Виховувати любов до природи, бережливе ставлення до всього живого.

  • Вчити давати повні відповіді на запитання, вести бесіду у формі діалогу, розповідати про квіти, декламувати вірші; збагачувати словник іменниками (кульбабка, дзвіночок, ромашка, конвалія, мак, метелики, бджілки, нектар, насіння, парашут, мандрівник); закріплювати навички вживання прикметників (луговий, квітковий, духмяний, лікарський); активізувати використання іменників у формі орудного відмінка; вчити узгоджувати прикметники з іменниками у формі роду й числа.


Попередня робота: проведення дидактичних ігор в повсякденному житті, проведення спостережень в природі, читання творів.
Засоби та прийоми, які були використані: спостереження, бесіда, відгадування загадок, вивчення віршиків, хоровод, пальчикова гра, екологічна хвилинка.
Обладнання: предметні малюнки «Лугові квіти» (кульбаба, дзвіночок, ромашка, конвалія, незабудка, мак); лялька у віночку й квітчастому вбранні з чарівною паличкою; емблеми лугових квітів у вигляді медалей – малюнки на стрічках; заготовки для аплікації «Лугова квітка», пензлики (за кількістю дітей), клей.
Фізичний розвиток: формувати культуру м’язової та предметно-практичної активності, вміння її планувати та долати труднощі на шляху поставленої мети.

Соціально-моральний розвиток: спонукати дотримуватися правил природокористування, учити дітей дбати про збереження рослин природного довкілля.

Емоційно-ціннісний розвиток: формувати навички екологодоцільної поведінки, викликати співчуття стосовно рослин, які потерпають.

Пізнавальний розвиток: формувати елементарні уявлення про найхарактерніші ознаки весни в живій і неживій природі, що можна виявити у процесі спостережень; викликати пізнавальний інтерес до природи рідного краю.

Мовленнєвий розвиток: розвивати відчуття краси художнього слова, навчати утворювати складні слова, стимулювати вживання повних речень, вчити узгоджувати прикметники із іменниками у формі, роду й числа.

Художньо-естетичний розвиток: формувати вміння милуватися красою природи, бачити дивовижне красиве.

Креативний розвиток: учити вдаватись до асоціацій, вчити помічати в природному довкіллі нове, невідоме, проявляти до нього підвищений інтерес, прагнути за допомогою дорослого дослідити його, обстежити.

Хід заняття

1. Ой, у лузі калина!

Вихователь запрошує дітей стати у хоровод і виконати українську народну пісню «Ой, у лузі калина», супроводжуючи рухами.
Ой, у лузі калина,

Ой, у лузі калина,

Калина, калина,

Комарики-дзюбарики, Калина.

(Діти йдуть по колу, узявшись за руки.)

Там стояла дівчина,

Там стояла дівчина,

Дівчина, дівчина,

Комарики-дзюбарики, Дівчина!

(Діти виконують вправу «пружинка», тримаючи руки на поясі.)

Цвіт калини ломала,

Цвіт калини ломала,

Ломала, ломала,

Комарики-дзюбарики, Ломала.

(Імітуючи рухи зламування цвіту.)

Та в пучечки в'язала,

Та в пучечки в'язала,

В'язала, в'язала,

Комарики-дзюбарики, В'язала!

(Імітуючи рухи зв'язування букетів у пучечки.)
Вихователь хвалить дітей за виконання хороводу. Каже, що зараз у лузі розквіта не лише калина, а й багато-багато квітів.

Попросіть у дітей пригадати назви лугових квітів.

Повідомте, що майже всі квіти не лише красиві, а й корисні: для комах – це їжа, вони беруть з квітів нектар; для травоїдних тварин (корів, овець, коней, кіз) – теж їжа; а для людини це ще й ліки.
2. Віночок для Феі Квітів.

До дітей приходить у гості Фея квітів. Вона приносить у кошику лугові квіти – ромашки, дзвіночки, волошки, маки та ін. Фея пропонує дітям зробити з них віночок.

Вихователь роздає дітям по одній квіточці (предметні малюнки).

Нехай кожна дитина підходить до Феї, називає свою квіточку, розповідає про неї за такою схемою:

  1. Як називається квітка?

  2. Якого кольору пелюстки?

  3. З яких частин складається ця квітка? (Стебло, листочки, квітка)

  4. Де росте?

  5. Яку користь приносить природі?

  6. Яку користь приносить людям?

  7. Як людина повинна ставитися до квіточки?

Діти самостійно розповідають про квіти або у формі діалогу розмовляють з Фею квітів. Фея ставить уточнюючі запитання.
Квіти красиві, вони приємно пахнуть. Квіти прикрашають луг, він стає веселим, барвистим. Дітям подобається збирати букети з лугових квітів, плести з них вінки. Квіти годують метеликів та бджіл. Бджоли роблять з квіткового нектару мед, а лікарські квіти – з них роблять ліки.

Вихователь підводить дітей до розуміння того, що лугові квіти, крім того, що прикрашають наше життя, приносять дуже велику користь людям, тваринам; що лугов квіти так само, як декоративні, треба любити, берегти, не нівечити і захищати.

Нехай Фея квітів розповість дітям, що є спеціальна книга, яку називають Червоною, в яку записані рослини, що потребують захисту. Серед них конвалія – тендітна квіточка з ніжним приємним запахом. Рвати цю квітку заборонено.

Вихователь робить висновок, що відчувати природу треба не руками, а серцем. Пояснити дітям це висловлювання.
3. Чарівні загадки.

Від імені Феї квітів вихователь запрошує дітей на барвистий чарівний лужок. Але для цього кожна дитина повинна перетворитися на лугову квітку. А зробити це можна, відгадавши загадки Феї. Той, хто відгада чарівну загадку, сам стане квіткою.

Вихователь читає дітям загадки.

Запалали в чистім полі,

Наче галстуки червоні.

То палає в полі так

Польовий червоний... (Мак)
Сонечко в траві зійшло,

Усміхнулось, розцвіло.

Згодом стало біле-біле

І за вітром полетіло. (Кульбаба)
Росте ця лікувальна квітка

Опріч лісів, ще є в полях –

Малі й дорослі знають шлях,

Аби добути влітку.

Шовково коси променіють,

Коли настоєм їх помиють.

А що, скажіть, за квітка, дітки? (Ромашка)
Стала на поляні в жовтім сарафані.

Підросте – всміхнеться, для вітрів вбереться

В платтячко біленьке, пишненьке та легеньке. (Кулъбаба)
Стоїть півень на току в червоному ковпаку. (Мак)
Стоять у лузі сестрички, золотенькі очі, білі вії. (Ромашка)
Після відгадування загадок вихователь запропоновує дітям одягти емблеми квітів (медальки), запитує у кожної дитини: «Якою квіткою ти будеш?» Дитина повинна відповісти: «Я буду ромашкою» або «Я буду дзвіночком» т.д. Коли всі діти отримають емблеми, Фея робить рухи чарівною паличкою і говорить:
«Один, два, три!

Ми квіти - я ти!»

4. Яка квітка зникла?

Діти з емблемами виходять на килим. Вихователь запропоновує їм гру «Яка квітка зникла?».

Діти повинні подивитися один на одного, запам’ятати, хто на яку квітку перетворився. За допомогою лічилки вибирають дитину, яка буде відгадувати, яка «квітка» зникла. Ця дитина заплющує очі або відвертається, вихователь ховає за ширму одну або кілька «квіток». Дитина, яку вибрали, повинна відгадати, яка «квіточка» зникла.
5. Пальчикова гра «Сонечко – дощик».

Вихователь каже дітям, що квіти, як і все живе на землі, раді сонячному світлу. А коли сонечко ховається, квіточки згортають свої пелюстки.

Вихователь запропоновує дітям пальчикову гру «Сонечко - дощик».

Коли вихователь каже: «Сонечко», діти повинні витягти руки вперед розкрити усі пальчики на долоньках. Коли каже: «Дощик», малята повинні зібрати пальчики в кулачок – квіточка ховається від дощу. Гра повторюється кілька разів.
6. Екологічна хвилинка.
Фея квітів чита дітям вірші
Я дівчинка тонесенька –

Конвалія білесенька.

Ще звуся я «кукурічка» –

Зеленая спідничка.

Ще звуся я маївка –

Білесенька голівка.

Так хочу розквітати –

Мене не треба рвати.
А носоріг уздовж доріг

Насіяв незабудок

Написав: «Не насмітіть!

Не наступіть!

І не зірвіть! –

Нехай на радість будуть!»

Не хочу.

Метелика ловити я не хочу:

Він – квітка неба, хай живе собі!

Хай крильцями барвистими тріпоче,

Щоб радісно було мені й тобі.

І квітку лісову не стану рвати,

Додому я не понесу,

Бо вдома й джмеля не погойдати

І не попити ранками росу!

І ні стеблинку, гілку чи травинку

Я не ображу – це страшенний гріх!

Бо в кожній з них живе тримка живинка,

Що світиться довірою до всіх.
Від імені Феї вихователь запитує у дітей, що спільного у цих віршах, чим вони подібні. Треба підвести дітей до того, що кожну рослинку чи іншу живу істоту, яка живе поруч з ними, треба берегти турбуватися про неї.
7. Прощання з Фею квітів.

Від імені Феї квітів вихователь хвалить дітей, повідомляє їм, що у Феї дуже багато справ – їй треба поспішати у поля, на луги, щоб там зацвіли нові квіти.
8. Підсумок заняття.

Вихователь підводить підсумки заняття.


Список літератури:

  1. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», Київ, 2008. (5-430).

  2. Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція). Київ, 2012 р. (3-63)

  3. М.В.Коченгіна. Використання художньої літератури для дітей у навчально-виховному процесі дошкільного навчального закладу. Харків, 2012 р. (2-180)

  4. Методичні аспекти реалізації Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», Київ, 2009 р. (4-207)1-33.

  5. Н.Поліщук. Коли в серці живуть добринки. Тернопіль, 2004 р. (3-95)

  6. Розвиваємо мовлення в грі // Дошкільне виховання, № 9, 2011, с. 31-33.

  7. Росте людина. Гуманно-особистісний підхід. Г.І. Назаренко, Г.Ф. Пономарьова, Харків, 2006 р. (3-136).

Конспект заняття вихователя Закалюжної Т.Г.

Схожі:

Конспект інтегрованого заняття з пріоритетом мовленнєвого розвитку
Попередня робота: читання віршиків, потішок, забавлянок, колискових пісень, бесіди про зиму, про лісових звірят, спостереження за...
Конспект сюжетно-динамічного заняття з пріоритетом мовленнєвого розвитку
Виховувати позитивні емоції, радість успіху, любов до природи, бажання оберігати її
Конспект інтегрованого уроку для 10 класу з географії та англійської...
Великобританії, визначити характерні риси розвитку економіки держави. Познайомити учнів з населенням країни, її традиціями. Розповісти...
Конспект інтегрованого Заняття середня група «Чарівний світ неживої природи»
Розвивати комунікативні навики, тобто вміння гармонійно та ефективно спілкуватися одне з одним, дрібну моторику рук, мовленевий розвиток,...
Інтегроване заняття для дітей 5-го року життя із пріоритетом пізнавальних...
...
ПРОЕКТ
МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ, ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ І ПІЗНАВАЛЬНОГО ІНТЕРЕСУ УЧНІВ НА УРОКАХ СВІТОВОЇ...
ПЛАН КОНСПЕКТ
Тема № Кримінальний кодекс України про відповідальність особового складу органів та підрозділів МНС України за вчинені правопорушення...
КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ІКТ
Словник: продовжувати вчити вживати правильно слова-терміни вікових етапів розвитку людини (немовля, малюк, дошкільник, школяр т...
Конспект інтегрованого уроку українська мова й основи здоров
Тема уроку. Закріплення знань, умінь і навичок з теми “Іменник”. Складові здорового способу життя
Інформаційна політика навчального закладу, як відображення сучасного освітнього середовища
Пріоритетом в розвитку освіти, поряд з традиційним, є впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес та...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка