Тема. Закріплення знань про звукове значення букв “Щ”, “щ” (ща). Удосконалення навичок читання текстів. Мета


Скачати 53.53 Kb.
НазваТема. Закріплення знань про звукове значення букв “Щ”, “щ” (ща). Удосконалення навичок читання текстів. Мета
Дата04.01.2014
Розмір53.53 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Тема. Закріплення знань про звукове значення букв “Щ”, “щ” (ща).

Удосконалення навичок читання текстів.
Мета. Закріпити знання про звукове значення букв “Щ”, “щ”; розширювати і

збагачувати словниковий запас учнів; розвивати увагу, мислення, пам’ять,

уміння працювати в групі; виховувати бережне ставлення до природи.
Обладнання: каса букв, сигнальні картки для звукового моделювання, картки для

ігор “Блискавка”, “Яке зайве?”, предметні малюнки (ящірка, щука, щавель),

предметні малюнки для розподілу по групах (сніжинки, проліски, яблука,

жовті листочки), картки з загадками для групової роботи, картки з назвами

місяців та пір року.

Методи та прийоми. “ґронування”, Т-схема, групова робота, речення з відкритим

кінцем.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Пролунав дзвінок.

Починаємо урок.

Будемо гарно працювати,

Щоб почути наприкінці,

Що у нашім першім класі

Діти просто – молодці !

  1. Повторення та закріплення вивченого.

1.Розчитування за таблицею М.О.Зайцева. Читання рядка складів, передаючи голосом правильну інтонацію:

      • швидко, на одному диханні;

      • весело;

      • сумно;

      • здивовано.

2.Гра “Блискавка”.

Вправа на миттєве розпізнавання слів.

Для гри готуються картки, які на декілька секунд

показують дітям. Зосередивши учнів (Увага! Читайте!), вчитель показує слово.

Слова для гри: рік, сніг, дощ, липа, день, земля, весна, лужок.

3.Гра “Яке зайве?”

Запис на декілька секунд показують дітям.

сон пиріг сумка щука

сон поріг думка щока

сом поріг сумка щука

- Яка перша буква в словах останньої картки?

- Що вам відомо про цю букву?

4. Звуко-буквений аналіз слів-відгадок. Робота з касою букв та картками для

звукового моделювання слів.

  • Мене частенько просять, ждуть,

А тільки покажусь, - ховатися почнуть. (Дощ)

  • Хто таку тварину знає:

Губить хвіст, коли втікає.

Не шукає й не пита,

Хто знайшов її хвоста,

Бо секрет для себе має –

Хвіст швиденько відростає. (Ящірка)

  • Упіймав Івасик рибу,

Але витягати – мука!

Бо сердита і велика

На гачок зловилась ... (щука).

  • З цих зелених маленьких листочків

Мама зварить смачний дуже борщик.

Ми зелених листочків нарвемО,

Що усі називають ... (щавлем).

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

- Пригадайте, яка пора року зустрілася в грі “Блискавка”?

- Які ще пори року ви знаєте?

  • З чого складається рік?

  • Скільки місяців в році?

    1. Робота над новим матеріалом.

А зараз я запрошую вас у гості до Мудрої Сови. Хто як не вона краще знає секрети природи. І вона поведе нас в подорож до слова по етимологічній стежинці. (Розповідь вчителя про пори року з показом ілюстрацій).

Осінь


Великі хмари холодом нагусли

Червоне листя падає в гаю.

Летять у вирій дикі гуси,

Я осені привіт передаю.

Вересень початок осені.

Його ще називають “коловіз” – бо врожай

вивозили з полів за допомогою возів.

Жовтень середина осені. Місяць опадаючого листя. Жовтень пожовтив усі дерева, трави.

Листопад. Цей місяць відображає прикмети цього місяця. Листопад пообривав листя з дерев, почався падолист. Це самий темний місяць року.

Зима

Дорога біла стелиться.

І краю їй нема!

Сніжок мете. Метелиця.

Прийшла до нас зима.

Грудень. Назва пов’язана з тим,

що мокра від осінніх дощів земля

стала мерзлою, грудкуватою. Є ще

одна назва цього місяця – “студень” – на всю зиму землю студить.

Січень – самий морозний місяць. Січень від слова “січе”, замітає снігом.

На зміну морозному січню наступає лютий. Назва цього місяцю походить від слова “лютує”, “сковує”.

Весна

Встала весна, чорну землю

Сонну розбудила,

Уквітчала її рястом,

Барвінком укрила;

І на полі жайворонок,

Соловейко в гаї

Землю убрану весною

Вранці зустрічають.

Як завірюха не завіває, а все ж весною повіває. Сонечко вже вище та й світить довше.

Березень – вісник весни. Місяць, коли починається сокорух у беріз. В березні день з ніччю міряються. Великий російський поет О.С.Пушкін назвав березень – “ранок року”.

Квітень – від слова “квітнути” (цвісти) – пора цвітіння рослин.

Травень – буйно розсипає трави. В цьому місяці земля вкривається густою соковитою травою.

Літо

На літо повернула вже весна,

Дрімає сад і гостро пахне м’ята...

Літо теплі дні встановлює.

І перший його місяць – червень –

зафарбовує (червонить) фрукти, овочі, квіти.

Липень – маківка літа. Назву місяць отримав

від цвітіння липи.

Серпень. Багатіше немає місяця. Серпень скошує трави, збирає весь можливий урожай. Назва місяцю походить від слова “серп”.

    1. Робота за Букварем. (стор. 126 –127).

1.Розгляд ілюстрацій, на яких зображені брати-місяці, що належать до різних пір року.

2.Читання загадки “Дванадцять братів”.

3.Питання-відповіді. Методика “ґронування”.

  • Як звати цих братів?

  • Які брати прикрашали землю?

  • Які брати огрівали сонцем?

  • Які брати сипали дощами?

  • Які брати віяли снігами?

квітень жовтень

березень травень вересень листопад

весна осінь




Пори року




літо зима

червень серпень грудень лютий

липень січень

  1. Фізкультхвилинка.

Діти під музику імітують різні природні явища за командою вчителя.

  • йде дощ;

  • дерева хитаються на вітру;

  • листя шурчить під ногами;

  • сніжинки повільно кружляють в повітрі;

  • сонечко піднімається все вище;

  • з’являються перші квіти;

  • дозріли фрукти, збираємо врожай.

  1. Закріплення вивченого матеріалу. Групова робота.

Розподіл дітей по групах. На парті у кожного учня лежить картка-малюнок (сніжинка, пролісок, яблучко, жовтий листочок). Діти об’єднуються у групи за малюнками і визначають до якої пори року відносяться ці малюнки.

1 завдання

читання і відгадування загадок про пори року в Букварі. Хорове читання загадок групою вголос.

2 завдання

  • Прочитайте та відгадайте загадку на картці.

  • До якої пори року можна віднести слово-відгадку?

  • Скільки букв і звуків у підкресленому слові?


1група 2 група

Перший я приніс весну, Ніжна зірка срібно-біла

Розбудив усе від сну. На долонечку злетіла.

Заспіваю під вікном, Я приніс її сюди –

Люди звуть мене... (шпаком – весна). Стала крапелька води. (Сніжинка – зима)

3 група 4 група

Дивувались довго ми - Йде дивак, дивак і все:

Збудували міст громи. Капелюх в руках несе.

Та по ньому я і ти - Глянь, - кажу Наталочці, -

Не зуміємо пройти. (Веселка – літо) Капелюх на паличці. (Парасолька – осінь)


  1. Підсумок уроку.

1.Вставити слова за змістом.

... січе,

... лютує,

... плаче,

... квітує,

... під ноги стеле травицю,

... складає сіно в копиці.

Ф. Петров

Слова для довідок: січень, лютий, березень, квітень, травень, червень.

2. Гра “Ярмарок”.

Вчитель показує назви місяців, а групи вибирають місяці, які відносяться до тієї пори року, яку вони обрали.

3. “Вогник спілкування”.

Групи передають одна одній сердечко. Та група, у якої знаходиться сердечко, продовжує речення:

  • На уроці нас порадувало ...

  • На уроці нас засмутило ...

  • На уроці ми дізналися нове про ...

  • Урок нас навчив ...




Схожі:

Тема. Закріплення знань про звукові значення букв
Розвивати та коригувати фонематичний слух учнів, усне мовлення, спостережливість, навички осмисленого читання твору. Виховувати інтерес...
Тема. Удосконалення навичок читання текстів.( К. Перелісна «Весна») Мета
К. Перелісної «Весна», активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати мовлення, логічне мислення, пам’ять, виховувати любов...
Урок читання в 1 класі. Тема. Закріплення літери б ( „бе” ). Робота...
Мета: закріпити звукове значення букви б, вчити виразно читати зв’язні тексти; розвивати увагу, спостережливість, пам’ять, збагачувати...
Урок закріплення і систематизації практичних умінь і навичок з української мови у 9 класі
Комунікативна лінія. Усні висловлювання учнів та виразні читання текстів про вишивку
Урок письма. Тема. Закріплення написання вивчених букв
Мета: закріплювати вміння писати раніше вивчені букви, склади і слова з ними; вчити списувати з друкованого і рукописного текстів;...
УРОК 91 Тема: Множення десяткових дробів. Мета: Закріплення навичок
Мета: Закріплення навичок виконання дії множення десяткових дробів; розвиток логічного мислення учнів
ТЕМА. Читання
Навчати учнів бачити, відчувати створені словами образи природи, використовувати засоби виразності під час читання текстів: міміку,...
ВСТУП. ПОСТАНОВКА ЗАДАЧІ
Проведено частотний аналіз використання букв української мови для текстів загальним обсягом біля 580 тисяч знаків художнього, публіцистичного...
План-конспект заняття Тема заняття: Приготування виробів з дріжджового тіста різних країн світу
Тип заняття: удосконалення та закріплення умінь та навичок з приготування фаршів та начинок, приготування дріжджового тіста; набуття...
Конспект інтегрованого уроку українська мова й основи здоров
Тема уроку. Закріплення знань, умінь і навичок з теми “Іменник”. Складові здорового способу життя
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка