|
Скачати 83.35 Kb.
|
Конспект інтегрованого уроку (українська мова й основи здоров’я) у 4 класі вчителя початкових класів ТЗШ №9 Когутовської Олени Володимирівни (стаж роботи 24 роки, старший вчитель, спеціаліст) Інтегрований урок з української мови у 4 класі Тема уроку. Закріплення знань, умінь і навичок з теми “Іменник”. Складові здорового способу життя. Мета уроку. Шляхом виконання вправ поглибити і закріпити знання учнів про іменник. Показати учням, що дотримання всіх складових здорового способу життя - провідна умова збереження і зміцнення здоров’я. Розвивати орфографічну зоркість, усну і писемну мову учнів. Виховувати старанність у виконанні основних правил збереження здоров’я. Обладнання. Книга Здоров’я – макет, підсумкові таблиці “Іменник”, “Здоровий спосіб життя,” малюнки продуктів їжі, картки з віршем, прислів’ями. Вид уроку. Інтегрований (зінтегровано теми з предмету “Рідна мова” (Узагальнення знань про іменник) і “Основи здоров’я” (Складові здорового способу життя). Хід уроку
Ось дзвіночок нам дав сигнал – Працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо, Урок мови починаймо. Сьогодні ми з вами, діти, на уроці рідної мови згадаємо все про іменник, поглибимо, свої знання про нього. А ще до нас на урок завітає Лікар Айболить (малюнок). Як ви думаєте, про що він нам нагадає? (припущення дітей). Відгадайте загадку і дізнайтесь, про що будемо говорити. Що людина не може купити за будь - які гроші? (Здоров’я) 2.Каліграфічна хвилинка. Зз аз аз уз зо зи зм ез 3.Орфографічна розминка: а) Записати звукову модель слова, позначити кількість звуків і букв. Здоров’я [з д о р о в й а] – 6 букв, 7 звуків. б) Утворити із словом групу споріднених слів, розібрати їх за будовою. Здоров’я, здоров’ячко, здоровий, здоровенний, здороватись. в) Скласти із словом “здоров’я” речення. Визначити його основу. Яким членом речення є слово “здоров’я”? 4.Фронтальна бесіда. - Якою частиною мови є слово “здоров’я”? - Що ви можете розповісти про іменник, як частину мови? 5. Складання асоціативного куща. число Іменник рід чоловічий жіночий однина множина середній власні і загальні відмінок (Хто?) (Що?) змінюється за питаннями головний або другорядний член речення (Схема заповнюється поступово за висловлюванням дітей) II Закріплення вивченого про іменник. 1. Робота в групах. - Лікар Айболить приніс нам Книгу Здоров’я. Щоб її прочитати, ми повинні виконати завдання. Відкриємо першу сторінку. Зрозуміло, всім відомо, Що приємно будь здоровим Правильне харчування Тільки треба знати, Як здоровим стати.
Слова: молоко, фрукти, тістечка, сік, морква, м’ясо, ковбаса, морозиво, кефір, м’ясо, цукерки,риба, чіпси, гарбуз, сир, капуста, яйця, овочі, горіхи. Перевірка завдання. Висновок: одна із складових здоров’я – правильне харчування. (Кожен із висновків записується на окремій сторінці Книги Здоров’я). 3. Вибіркове письмо. Узгодження іменника з прикметником. Виписати з тексту іменники, поставити у початкову форму і підібрати до них прикметник (завдання у кожного учня на картці). Будемо з водою дружити, Будемо з повітрям дружити, Будемо із спортом дружити, Щоб у щасті всім нам жити. (Вода цілюща, повітря прозоре, чисте, спорт щастя велике) Висновок: щоб бути здоровим, треба займатись фізичною культурою, спортом і загартовуватись. Загартовування 3. Фізхвилинка. - А ось ще одне завдання для вас. Здоров’я людини залежить від індивідуального розвитку. А щоб розвиватись треба рухатись. Що ж, мабуть, прийшла пора Трохи відпочити. Я хочу на фізкультхвилинку Всіх вас запросити. Раз – підняли руки вгору. Два – нахилилися додолу. Руки – в боки! Повернулись, нахилились. І вправо, і вліво – Щоб наше тіло не боліло. 1, 2, 3, 4 набираймось сили. Нахились, повернись. До товариша всміхнись. 4. Самостійна робота. (У кожного учня картка. В іменниках, що є в тексті, пропущені закінчення). Завдання: відновити вірш, дописати закінчення, визначити відмінок іменників, в яких дописувались закінчення. Друже, щоб здоровим бути, Треба навички здобути, Про здоров’_ піклуватись: Перш за все не лінуватись, І здружитися із спорт_ , Рідко ласувати торт _ , Вод _ крижану не пити! І цигарк_ не палити! Щоб знешкодити мікроб_ , Рук _ мий щоразу чисто, Не забудь щоденно їсти Овоч_ і фрукт_ різні – Всі вони тобі корисні. Вранці й ввечері, мій любий, Завжди – завжди чисти зуб_ . Висновок: здоровий спосіб життя – дотримання режиму й особиста гігієна. Режим і гігієна 5. Робота в парах з прислів’ями і приказками. Завдання: до частини прислів’я у першому стовпчику дібрати кінцівку з другого стовпчика. Назвати і підкреслити іменники. Розповісти, як зрозуміли зміст другого прислів’я. 1. Будь сильний духом, буде життя довше. 2. Праця – здоров’я, а не новим кожухом. 3. Працюй більше, лінь – хвороба. Висновок: здоровий спосіб життя – це праця і відпочинок. Праця і відпочинок III. Підсумки уроку. Учитель:
Лікар Айболить залишає нам свою Книгу Здоров’я. Відкриємо останню сторінку цієї книги. І ще раз наголосимо, як же стати здоровим. Як берегти своє здоров’я? Загартовування Особиста Правильне гігієна харчування Здоровий спосіб життя Дотримання Заняття режиму фізкультурою і спортом Праця і відпочинок На дошці шкала оцінювання. Подумайте, чи все ви виконуєте, щоб здоров’я ваше було міцним. Приклейте своє ім’я (у дітей на невеличкій картці написано його ім’я) проти тієї оцінки, яку б ви собі поставили, враховуючи своє відношення до здоров’я. Микола____________________ 12 Молодець! Так тримати! __________Сашко__________________ 9 Ти на вірному шляху! _____________________Олена____________ 6 Старайся! ______________________________________ 3 Задумайся! Ті, хто піднявся на найвищу сходинку нашої Драбинки Здоров’я, молодці. А іншим дітям я бажаю більше приділяти уваги своєму здоров ю, щоб вирости міцними, сильними синами й дочками своєї держави, яка теж піклується про своє молоде покоління. |
Методичні рекомендації та тематика практичних занять (3-5 семестри) «Українська мова як компонент професійної компетенції. Нормативно-стильові основи професійного спілкування» слід починати зі з’ясування... |
Конспект уроку з курсу Від ставлення людини до здоров'я багато в чому залежить його збереження і зміцнення. Навчити дітей берегти і зміцнювати своє здоров'я... |
Інтегрований курс “Основи здоров’я” передбачає формування мотивації... Мета інтегрованого курсу: формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я, оволодіння основами здорового способу... |
Інтегрований курс “Основи здоров’я” передбачає формування мотивації... Мета інтегрованого курсу: формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я, оволодіння основами здорового способу... |
Н73 Новий довідник: Українська мова. Українська література. — К.: ТОВ «КАЗКА», 2008. т— 864 с М. Радишевсъка — старший учитель, учитель-методист, відмінник народної освіти (автор розділу «Українська мова») |
Розкрийте поняття літературної мови та літературної норми. Визначте... Українська мова – слов’янська мова. Вона є національною мовою українського народу. Українська національна мова існує |
Урок розвитку зв’язного мовлення №1 Творчий переказ тексту «Відпочинок на морі» Державний Гімн України. Мова — жива скарбниця історії народу. Мова і мовлення. Збагачення мови новими словами. Утворення нових слів.... |
Особливості роботи за підручником «Українська мова. 2 клас» (автор... Віту, вирішення життєво важливих завдань)» (Програма, с. 10), уможливлює зміст навчально-методичного комплекту, до якого входять:... |
УКРАЇНСЬКА МОВА Українська мова: навч посіб для студ ф-ту післядипломн освіти / Нар укр акад., [каф українознав.; упоряд. Г. В. Купрікова]. – Х.... |
План-конспект інтегрованого уроку з української літератури та фізики... Організаційний момент ( 2 хв.) – привітання, перевірка присутніх, рефлексія (Який настрій у вас перед уроком?) |