ТЕМА. Читання


Скачати 63.89 Kb.
НазваТЕМА. Читання
Дата12.04.2013
Розмір63.89 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Інтегрований урок: Я і Україна, читання

(з використанням ІКТ)

ТЕМА.

Читання: М.Вінграновський «Сама собою річка ця тече…»

С.Жупанин «Буду я природі вірним другом»

Я і Україна: Осінь. Рослини восени. Охорона здоровя восени.

МЕТА.

Навчати учнів бачити, відчувати створені словами образи природи, використовувати засоби виразності під час читання текстів: міміку, інтонацію;

розширити поняття учнів про характерні ознаки осені в неживій і живій природі, вчити спостерігати за змінами в живій природі;

розвивати усне мовлення, спостережливість, пам’ять, удосконалювати навички виразного читання;

виховувати почуття любові до краси рідної природи, дбайливе ставлення до рослин, до свого здоров’я.

I. Організація класу

Психоформула

Розпочинаємо урок, часу не гаючи

І радість ми пізнаємо, лиш труднощі долаючи.

- А запорукою успіху є усмішка. Тож передайте свою усмішку один одному, мені, поверніться до наших гостей, подаруйте їм. Адже усмішка ще:

- прикрашає обличчя;

- підвищує настрій;

- сприяє добрим стосункам з оточуючими;

- допомагає знайти нових друзів;

- і навіть деколи, допомагає здійснювати бажання.

От ви скажіть, чим ви любите займатися у вільний час? (Малювати, грати на комп’ютері, відпочивати в лісі, біля річки)
II Повідомлення теми уроку.

Наші улюблені заняття ми сьогодні об’єднаємо в одне ціле. А найголовніше здійснимо віртуальну подорож-екскурсію осінніми стежинами рідного краю.

Сьогодні у нас в гостях є ще одна особа, але вона невидима, і саме вона допоможе здійснитися нашим планам. Ця невидима гостя – художниця, і малює вона без фарб, без пензликів.

Чи здогадалися ви – хто це? Якщо ні – послухайте загадку:

Невидимка ходить гаєм,

Всі дерева роздягає.

Так, це осінь. І в дарунок принесла вона нам картину свою.(На екрані осінній пейзаж повністю закритий осінніми кленовими листками)

Та картина незвичайна, побачити її ми зможемо, назвавши слова-ключі.
III. Підсумок фенологічних спостережень

1.Який місяць в календарі?

2.Тепло чи холодно?

3.Як змінилося розміщення хмар на небі?

4.Чому осінь називають золотою?

5.Які дерева не змінили кольору листочків?

6.Які зміни у птахів?

7.Коли сонце сходить дуже яскраво, а хмари навколо почервоніли, чого слід чекати?

(Якщо відповідь правильна, листочок на екрані опускається, відкриваючи частину пейзажу)

- Молодці, ви дали вірні відповіді на запитання і ми маємо змогу побачити наш подарунок. Але чи не здається вам, що тут чогось не вистачає?

- Так, дійсно, тут все чорно-біле, немає кольорів. А давайте ми його розфарбуємо, і допоможуть нам у цьому осінні кленові листочки, комп’ютер і наша праця.

У нас є 7 листочків, 7 завдань. Виконавши почергово певне завдання, ми зможемо розфарбувати відповідну частинку пейзажу.
IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Мовна розминка

Щоб робота добре вдалася, зробимо розминку. Це перше завдання, то беремо листочок з № 1

а) Робота в парах

- На партах у вас є картки із буквосполученнями приголосних і голосних. Кожен самостійно спочатку утворює склади. А потім, з сусідом по парті, по черзі, напівголосно називаєте новий утворений склад. Починає той, хто сидить зліва.

б) Гра «Утвори слова»

- А тепер ще пограємо гру. З поданих складів вам потрібно утворити слова, використавши всі склади. У кого слово складеться – піднімає руку. (До-не-чка, хма-ри-на-ми, ма-лень-ка, го-ро-ді, до-ло-ні.)

- Молодці, розминку закінчено. Ми виконали завдання №1, тому можемо зафарбувати частинку 1.

- Сподобалось? Продовжуємо далі.

2. М.Вінграновський «Сама собою річка ця тече…»

а) Вступна бесіда.

Беремо листочок з №2. Що тут ми повинні виконати, нам підкаже наш комп’ютер.

(На екрані фотографія річки Збруч. Осінь.)

- Що ви тут бачите? (Вода, дерева, небо, будинки)

- Яка пора року? (Осінь)

- Чому ви так вирішили? (Жовте листя)

Фотографія 2.

- А ця фотографія, чи не підказує вам рідну місцевість?

- Як називається ця річка? Які ще ріки ви знаєте?

Ми любимо свою річку, любимо милуватися нею, відпочивати біля річки, а український поет Микола Вінграновський так сильно любив милуватися своєю річкою, що написав про неї вірш. Ось послухайте, але коли будете слухати, підготуйте відповідь: «Де саме протікає ця річка?»

б) читання вірша вчителем;

в) відповіді дітей;

г) читання вірша учнями самостійно;

д) аналіз змісту:

- Куди біжить річка?

- Чи любить автор річку?

- З чим він порівнює свою любов?

е) читання вірша «ланцюжком»;

є) виразне читання 3-го стовпчика:

- Підготуйтеся і прочитайте з інтонацією, як саме любить хлопчик свою річку.

- Молодці! І з другим завданням ви також справилися. Тож зафарбовуємо частинку 2.

3. Робота над текстом «Осінь» («Я і Україна»)

- Чи подобається вам виконувати цей осінній малюнок?

- А щоб ще більше дізнатися про осінь, то давайте прочитаємо матеріал підручника «Я і Україна» ст. 40. Це завдання з №3

Зараз я вам пропоную попрацювати в групах. Ваше завдання: самостійно опрацювати текст, обговорити в групі, а пізніше один учень з групи, за вашим вибором, відповідатиме на поставлене вам запитання.

I група - Чому сонце мало прогріває землю?

II група – Що буває зранку восени?

III група – Як потрібно одягатися восени?

Регламент часу - 2хв вам на опрацювання, 1хв для обговорення.

- Гарно попрацювали ви в групах, виконуючи завдання №3, а тепер зафарбуємо частинку 3.

4. Робота за малюнком.

- Гарний виходить пейзаж.

А листочок з № 4 вказує, що в нас в підручнику є також малюнок про осінь. Уважно розгляньте його.

- Який колір переважає?

- Яка пора року?

- Що роблять діти? Підніміть руку, хто також допомагав батькам?

- В що одягнені діти?

- Яка пташка біля дітей? Чому вона нікуди не поспішає?

- Чи будете ви допомагати птахам взимку?

Молодці! І це завдання вам під силу. Тож зафарбовуємо частинку 4.

5. Хвилинка відпочинку.

- Діти, а на малюнку, далеко виднівся ліс. Чи бували ви в осінньому лісі?

Я пропоную на 1хв туди зазирнути.

Фотографія осіннього лісу.

- А чи хотіли би ви зараз там побувати?

Тоді розслабтесь, заплющіть очі, і уявіть себе в лісовій гущавині, куди ледь пробивається сонячне проміння. (Спів пташок)

- А відгадайте, на що похожа ця музика? (Осінній дощик)

- Як гарно співали птахи, а зараз де вони?

На нашому малюнку є ще два місця птахам, давайте поспішимо їх домалювати. Домальовуємо частинку 5.

6. Гра «Продовж речення»

- Птахи відлетіли у вирій, а у рослин свої зміни. І це наше завдання з № 6.

- Час пограти гру «Продовж речення», а допоможуть нам у цьому власні спостереження.

Читаємо і промовляємо закінчення речення.

Восени рослини змінюють зелене забарвлення на …(жовте)

Після перших морозів листя…(опадає)

Тільки красуні … та …стоять у зеленому вбранні.(ялинки, сосни)

Більшість трав …(посохли)

Зеленіють суниці і копитняк – вони морозу не …(бояться)

- Листочок п’ятий нам вказує, що пора розфарбувати частинку 6.

7. Вірш С.Жупанина «Буду я природі вірним другом»

- Ідучи в парк, чи в ліс на екскурсію згадуйте, що все, що нас оточує, все чим ми насолоджуємося, треба залишити неушкодженим, чистим, воно і дальше повинно радувати всіх, а не тільки одного. Чи згідні ви зі мною? Чи ви вірні друзі природи?

Тоді послухайте вірш С Жупанина «Буду я природі вірним другом».

Робота над віршем:

- виразне читання учителем;

- словникова робота :

- У нашій словниковій скарбничці заховалися незрозумілі слова. (Луг, не столочу, посію зерна доброти);

- читання вірша самостійно;

- вибіркове читання;

- творче завдання:

- Діти, от якби автор попросив вас допомогти йому дібрати заголовок до вірша, як ви би назвали цей вірш?

Ось і остання, 7 частинка нашого пейзажу зафарбовується кольором.
V. Підсумок уроку.

- Ось і готовий наш пейзаж.

Діти, коли я брала в руки листочки, то замітила там ще якісь літери, давайте переглянемо їх. (Складаємо слово «Молодці»)

І справді молодці, адже ви отримали похвалу від самої Осені.

А я сьогодні хочу поставити оцінку…
VI. Домашнє завдання.

- Ви гарно сьогодні читали, багато розповідали, але щоб ще більше знати і ще краще вміти читати я пропоную вам дома навчитися виразно читати вірші, опрацювати матеріал підручника «Я і Україна» про осінь рослини восени. А кому подобається складати вірші, може придумати продовження вірша «Буду я природі вірним другом», а хто любить малювати – намалюйте осінній пейзаж.

Схожі:

2. (З. М. №3) Методика читання. Уроки класного читання
Добукварний період навчання грамоти. (З. М. №1) Тема (З. М. №3) Методика читання. Уроки класного читання
Тема уроку: Читання. Ю. Ярмиш. Їжачки Розвиток мовлення. Слова ввічливості. Діалог Мета
Мета: читання: вдосконалювати навички правильного виразного читання; розвивати усне мовлення шляхом обґрунтування відповідей, групового...
Урок з читання 3 клас Тема. Буду я природі другом
Розвивати мислення, уяву, фантазію, діалогічне і монологічне мовлення, навички читання. Виховувати любов до природи, бережливе ставлення...
Тема. Закріплення знань про звукове значення букв “Щ”, “щ” (ща)....
Розчитування за таблицею М. О. Зайцева. Читання рядка складів, передаючи голосом правильну інтонацію
Урок читання, 2 клас Тема. Вступ до теми. Де ховаються казки?
...
Тема. Закріплення знань про звукові значення букв
Розвивати та коригувати фонематичний слух учнів, усне мовлення, спостережливість, навички осмисленого читання твору. Виховувати інтерес...
Уроку читання 4 клас. Вчитель Карпенко Ю. М. Тема : Вадим Скомаровський...
Мета : Формувати вміння аналізувати віршовані твори, удосконалювати навички виразного читання; збагачувати активний словник учнів;...
Тема. Удосконалення навичок читання текстів.( К. Перелісна «Весна») Мета
К. Перелісної «Весна», активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати мовлення, логічне мислення, пам’ять, виховувати любов...
Українське читання. 3 клас
Мета. Учити дітей самостійно добирати тексти для позакласного читання на задану тему, розвивати усне мовлення, удосконалювати техніку...
Тема: Урок навчання грамоти. Леся Українка “Вишеньки” Мета
Мета : удосконалювати навички читання віршованих творів,ознайомити з життям і творчістю української поетеси Лесі Українки та її віршем...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка