|
Скачати 63.89 Kb.
|
Інтегрований урок: Я і Україна, читання (з використанням ІКТ) ТЕМА. Читання: М.Вінграновський «Сама собою річка ця тече…» С.Жупанин «Буду я природі вірним другом» Я і Україна: Осінь. Рослини восени. Охорона здоров’я восени. МЕТА. Навчати учнів бачити, відчувати створені словами образи природи, використовувати засоби виразності під час читання текстів: міміку, інтонацію; розширити поняття учнів про характерні ознаки осені в неживій і живій природі, вчити спостерігати за змінами в живій природі; розвивати усне мовлення, спостережливість, пам’ять, удосконалювати навички виразного читання; виховувати почуття любові до краси рідної природи, дбайливе ставлення до рослин, до свого здоров’я. I. Організація класу Психоформула Розпочинаємо урок, часу не гаючи І радість ми пізнаємо, лиш труднощі долаючи. - А запорукою успіху є усмішка. Тож передайте свою усмішку один одному, мені, поверніться до наших гостей, подаруйте їм. Адже усмішка ще: - прикрашає обличчя; - підвищує настрій; - сприяє добрим стосункам з оточуючими; - допомагає знайти нових друзів; - і навіть деколи, допомагає здійснювати бажання. От ви скажіть, чим ви любите займатися у вільний час? (Малювати, грати на комп’ютері, відпочивати в лісі, біля річки) II Повідомлення теми уроку. Наші улюблені заняття ми сьогодні об’єднаємо в одне ціле. А найголовніше здійснимо віртуальну подорож-екскурсію осінніми стежинами рідного краю. Сьогодні у нас в гостях є ще одна особа, але вона невидима, і саме вона допоможе здійснитися нашим планам. Ця невидима гостя – художниця, і малює вона без фарб, без пензликів. Чи здогадалися ви – хто це? Якщо ні – послухайте загадку: Невидимка ходить гаєм, Всі дерева роздягає. Так, це осінь. І в дарунок принесла вона нам картину свою.(На екрані осінній пейзаж повністю закритий осінніми кленовими листками) Та картина незвичайна, побачити її ми зможемо, назвавши слова-ключі. III. Підсумок фенологічних спостережень 1.Який місяць в календарі? 2.Тепло чи холодно? 3.Як змінилося розміщення хмар на небі? 4.Чому осінь називають золотою? 5.Які дерева не змінили кольору листочків? 6.Які зміни у птахів? 7.Коли сонце сходить дуже яскраво, а хмари навколо почервоніли, чого слід чекати? (Якщо відповідь правильна, листочок на екрані опускається, відкриваючи частину пейзажу) - Молодці, ви дали вірні відповіді на запитання і ми маємо змогу побачити наш подарунок. Але чи не здається вам, що тут чогось не вистачає? - Так, дійсно, тут все чорно-біле, немає кольорів. А давайте ми його розфарбуємо, і допоможуть нам у цьому осінні кленові листочки, комп’ютер і наша праця. У нас є 7 листочків, 7 завдань. Виконавши почергово певне завдання, ми зможемо розфарбувати відповідну частинку пейзажу. IV. Вивчення нового матеріалу. 1. Мовна розминка Щоб робота добре вдалася, зробимо розминку. Це перше завдання, то беремо листочок з № 1 а) Робота в парах - На партах у вас є картки із буквосполученнями приголосних і голосних. Кожен самостійно спочатку утворює склади. А потім, з сусідом по парті, по черзі, напівголосно називаєте новий утворений склад. Починає той, хто сидить зліва. б) Гра «Утвори слова» - А тепер ще пограємо гру. З поданих складів вам потрібно утворити слова, використавши всі склади. У кого слово складеться – піднімає руку. (До-не-чка, хма-ри-на-ми, ма-лень-ка, го-ро-ді, до-ло-ні.) - Молодці, розминку закінчено. Ми виконали завдання №1, тому можемо зафарбувати частинку 1. - Сподобалось? Продовжуємо далі. 2. М.Вінграновський «Сама собою річка ця тече…» а) Вступна бесіда. Беремо листочок з №2. Що тут ми повинні виконати, нам підкаже наш комп’ютер. (На екрані фотографія річки Збруч. Осінь.) - Що ви тут бачите? (Вода, дерева, небо, будинки) - Яка пора року? (Осінь) - Чому ви так вирішили? (Жовте листя) Фотографія 2. - А ця фотографія, чи не підказує вам рідну місцевість? - Як називається ця річка? Які ще ріки ви знаєте? Ми любимо свою річку, любимо милуватися нею, відпочивати біля річки, а український поет Микола Вінграновський так сильно любив милуватися своєю річкою, що написав про неї вірш. Ось послухайте, але коли будете слухати, підготуйте відповідь: «Де саме протікає ця річка?» б) читання вірша вчителем; в) відповіді дітей; г) читання вірша учнями самостійно; д) аналіз змісту: - Куди біжить річка? - Чи любить автор річку? - З чим він порівнює свою любов? е) читання вірша «ланцюжком»; є) виразне читання 3-го стовпчика: - Підготуйтеся і прочитайте з інтонацією, як саме любить хлопчик свою річку. - Молодці! І з другим завданням ви також справилися. Тож зафарбовуємо частинку 2. 3. Робота над текстом «Осінь» («Я і Україна») - Чи подобається вам виконувати цей осінній малюнок? - А щоб ще більше дізнатися про осінь, то давайте прочитаємо матеріал підручника «Я і Україна» ст. 40. Це завдання з №3 Зараз я вам пропоную попрацювати в групах. Ваше завдання: самостійно опрацювати текст, обговорити в групі, а пізніше один учень з групи, за вашим вибором, відповідатиме на поставлене вам запитання. I група - Чому сонце мало прогріває землю? II група – Що буває зранку восени? III група – Як потрібно одягатися восени? Регламент часу - 2хв вам на опрацювання, 1хв для обговорення. - Гарно попрацювали ви в групах, виконуючи завдання №3, а тепер зафарбуємо частинку 3. 4. Робота за малюнком. - Гарний виходить пейзаж. А листочок з № 4 вказує, що в нас в підручнику є також малюнок про осінь. Уважно розгляньте його. - Який колір переважає? - Яка пора року? - Що роблять діти? Підніміть руку, хто також допомагав батькам? - В що одягнені діти? - Яка пташка біля дітей? Чому вона нікуди не поспішає? - Чи будете ви допомагати птахам взимку? Молодці! І це завдання вам під силу. Тож зафарбовуємо частинку 4. 5. Хвилинка відпочинку. - Діти, а на малюнку, далеко виднівся ліс. Чи бували ви в осінньому лісі? Я пропоную на 1хв туди зазирнути. Фотографія осіннього лісу. - А чи хотіли би ви зараз там побувати? Тоді розслабтесь, заплющіть очі, і уявіть себе в лісовій гущавині, куди ледь пробивається сонячне проміння. (Спів пташок) - А відгадайте, на що похожа ця музика? (Осінній дощик) - Як гарно співали птахи, а зараз де вони? На нашому малюнку є ще два місця птахам, давайте поспішимо їх домалювати. Домальовуємо частинку 5. 6. Гра «Продовж речення» - Птахи відлетіли у вирій, а у рослин свої зміни. І це наше завдання з № 6. - Час пограти гру «Продовж речення», а допоможуть нам у цьому власні спостереження. Читаємо і промовляємо закінчення речення. Восени рослини змінюють зелене забарвлення на …(жовте) Після перших морозів листя…(опадає) Тільки красуні … та …стоять у зеленому вбранні.(ялинки, сосни) Більшість трав …(посохли) Зеленіють суниці і копитняк – вони морозу не …(бояться) - Листочок п’ятий нам вказує, що пора розфарбувати частинку 6. 7. Вірш С.Жупанина «Буду я природі вірним другом» - Ідучи в парк, чи в ліс на екскурсію згадуйте, що все, що нас оточує, все чим ми насолоджуємося, треба залишити неушкодженим, чистим, воно і дальше повинно радувати всіх, а не тільки одного. Чи згідні ви зі мною? Чи ви вірні друзі природи? Тоді послухайте вірш С Жупанина «Буду я природі вірним другом». Робота над віршем: - виразне читання учителем; - словникова робота : - У нашій словниковій скарбничці заховалися незрозумілі слова. (Луг, не столочу, посію зерна доброти); - читання вірша самостійно; - вибіркове читання; - творче завдання: - Діти, от якби автор попросив вас допомогти йому дібрати заголовок до вірша, як ви би назвали цей вірш? Ось і остання, 7 частинка нашого пейзажу зафарбовується кольором. V. Підсумок уроку. - Ось і готовий наш пейзаж. Діти, коли я брала в руки листочки, то замітила там ще якісь літери, давайте переглянемо їх. (Складаємо слово «Молодці») І справді молодці, адже ви отримали похвалу від самої Осені. А я сьогодні хочу поставити оцінку… VI. Домашнє завдання. - Ви гарно сьогодні читали, багато розповідали, але щоб ще більше знати і ще краще вміти читати я пропоную вам дома навчитися виразно читати вірші, опрацювати матеріал підручника «Я і Україна» про осінь рослини восени. А кому подобається складати вірші, може придумати продовження вірша «Буду я природі вірним другом», а хто любить малювати – намалюйте осінній пейзаж. |
2. (З. М. №3) Методика читання. Уроки класного читання Добукварний період навчання грамоти. (З. М. №1) Тема (З. М. №3) Методика читання. Уроки класного читання |
Тема уроку: Читання. Ю. Ярмиш. Їжачки Розвиток мовлення. Слова ввічливості. Діалог Мета Мета: читання: вдосконалювати навички правильного виразного читання; розвивати усне мовлення шляхом обґрунтування відповідей, групового... |
Урок з читання 3 клас Тема. Буду я природі другом Розвивати мислення, уяву, фантазію, діалогічне і монологічне мовлення, навички читання. Виховувати любов до природи, бережливе ставлення... |
Тема. Закріплення знань про звукове значення букв “Щ”, “щ” (ща).... Розчитування за таблицею М. О. Зайцева. Читання рядка складів, передаючи голосом правильну інтонацію |
Урок читання, 2 клас Тема. Вступ до теми. Де ховаються казки? ... |
Тема. Закріплення знань про звукові значення букв Розвивати та коригувати фонематичний слух учнів, усне мовлення, спостережливість, навички осмисленого читання твору. Виховувати інтерес... |
Уроку читання 4 клас. Вчитель Карпенко Ю. М. Тема : Вадим Скомаровський... Мета : Формувати вміння аналізувати віршовані твори, удосконалювати навички виразного читання; збагачувати активний словник учнів;... |
Тема. Удосконалення навичок читання текстів.( К. Перелісна «Весна») Мета К. Перелісної «Весна», активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати мовлення, логічне мислення, пам’ять, виховувати любов... |
Українське читання. 3 клас Мета. Учити дітей самостійно добирати тексти для позакласного читання на задану тему, розвивати усне мовлення, удосконалювати техніку... |
Тема: Урок навчання грамоти. Леся Українка “Вишеньки” Мета Мета : удосконалювати навички читання віршованих творів,ознайомити з життям і творчістю української поетеси Лесі Українки та її віршем... |