|
Скачати 85 Kb.
|
Предмет: Я і Україна. Природознавство Тема уроку: Родючість – основна властивість ґрунту. Значення ґрунту в природі і для життя людей. Охорона ґрунту Мета уроку: дати уявлення про значення ґрунту в природі і цінність його для людей, про шляхи забруднення і руйнування ґрунту, про охорону і збереження ґрунту; формувати вміння робити висновки, встановлювати взаємозв'язки і залежності в природі; виховувати бережливе ставлення до землі, прагнення охороняти і шанувати землю. Тип уроку: комбінований Обладнання та матеріали: Обладнання: 1 вчительський ноутбук, 19 шт. дитячих нетбуків, вай - фай – роутер, 2.ППЗ «Природознавство», 3 клас. Демонстраційний матеріал 1.Картка « Охороняй ґрунт» 2. Зображення рослин, тварин, людей. 3. Модель рефлексії « Захист ґрунту та підвищення його родючості» Клас: 3 Навчальний заклад: Лежинський навчально – виховний комплекс «загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад» ХІД УРОКУ I.Організація класу до уроку. ІІ.Підсумок спостережень за природою
1 – й: Погода минулого тижня не виправдала наших очікувань, адже ми так втомилися від дощів і з надією чекали ще тепла. Останні дні осені схожі на останні подихи – з сонячними днями та слабкими вранішніми морозами. 2 – й : За народним календарем 21 листопада – Михайла – він неодмінно має сповістити про зиму. За цим днем завбачували весну. Листопад відчиняє ворота зимі. Та, незважаючи на примхи погоди, осінь все ж таки відчувається в усьому: і в лагідному дотику сонячних променів, і в особливому, тільки осені притаманному, запаху. 1 – й: Зібрано врожай, заготовлено запаси на зиму. Листопад, падолист, напівзимник. Це місяць, для якого в знадобі і віз, і сани. Отож, перш , ніж вийти з дому , одягніться по сезону. Не забудьте й про пташок - зазирніть до годівничок. 2 – й : Підгорніть виноградну лозу, трояндову красоту. Перекопайте садочок, щоб навесні був гарний куточок. 1 – й: - А навіщо перекопувати ґрунт? 2 – й : Від догляду за ґрунтом в саду значною мірою залежить ріст дерев, вступ їх у пору плодоношення, врожайність та якість плодів. 1 – й: Під час перекопування верхній шар ґрунту кладуть на низ, щоб глибше загорнути добрива. Осінній обробіток створює кращі умови для нагромадження вологи, а також є важливим заходом боротьби з бур'янами. Крім того, у перекопаному восени ґрунті гине багато шкідників і збудників хвороб. 2. Виступ спостерігачів за природою. Наша група спостерігачів працювала протягом трьох тижнів над довготривалим експериментом. За мету ми поставили : виявити який ґрунт більш родючий – чорнозем, піщаний ґрунт, глинистий. Для цього ми використали три ємкості зі зразками вище названих ґрунтів. Посадили по три квасолини в кожен. Поливали по мірі потреби, рихлили, стежили за температурним і світловим режимом. Через 8 днів у ємкості з чорноземом з′явилася перша рослинка - бур′янець. Що свідчить – цей тип ґрунту сприяє росту рослин . А на 13 день спостережень у піщаному ґрунті з'явився перший зелений паросток квасолини. Експеримент триває. ІІ. Перевірка домашнього завдання 1. Індивідуальне опитування. Тестова перевірка знань учнів ( 5 хв) З метою перевірки засвоєного матеріалу по темі «ґрунт» виконайте тестові завдання. Увага на монітор. У вас 5 хвилин – 12 запитань. Стежте за часом. Успіхів. 1. Верхній пухкий шар землі, на якому ростуть рослини – це… * глина *каміння *ґрунт *пісок 2. До складу ґрунту входить: * повітря *вода *мінеральні солі *комахи *пісок і глина 3. Перегній утворюється: *при повільному перегниванні решток рослин і тварин *при обвітрені ґрунту * при повільному перегниванні решток пластмаси та заліза 4. Основна властивість ґрунту: *родючість *неродючість 5. Яку речовину можна виявити, вкинувши грудочку ґрунту у воду? *пісок *перегній *повітря 6. Яку речовину можна виявити, якщо нагріти ґрунт на вогні, тримаючи над ним холодне скло? *воду *перегній *повітря 7. Те, що утворилось з перегною під дією бактерій - це… *ґрунт *мінеральні солі 8.Від чого залежить родючість ґрунту? *від кількості перегною * від кількості мінеральних добрив 9. Поживні речовини потрібні для * росту і розвитку рослин * для домівки тварин 10. Процес утворення ґрунту : * складний і тривалий * простий і швидкий 11. ґрунт набуває темного кольору від вмісту в ньому: * перегною *мінеральних солей 12. Найродючіший ґрунт це: *чорнозем *глинистий *піщаний. Оцінка. Аналіз відповідей. ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів та робота над темою уроку. В Україні багато родючих чорноземів. - Чи можна сказати, що Україна — багата країна? ( Наша країна дуже багата. Є в народі вислів, що ґрунт дорожчий за золото. Без золота можна прожити, а без землі – ні. Бо вона наша годувальниця.) - Чи можна постійно брати натомість нічого не віддавати, не створювати, не берегти? Доведіть на прикладах. ( Налили води у склянку – випили її. Через деякий час знову хочеться пити, але з порожньої склянки не нап'єшся. Так і в природі. Якщо будемо нею лише користуватися, то скоро буде як у вірші про зайчика і ялинку «ніде буде і сховатися», отож ми повинні природу берегти, примножувати її.) 1. Демонстрація ППЗ «Природознавство, 3 клас». Використання ґрунту: 2. Бесіда з елементами розповіді з метою формування уявлення про значення ґрунту. ґрунт можна порівняти з тоненькою плівкою, яка вкриває земну поверхню. Але без цієї плівки не було б ні рослин, що живуть на суші, ні тварин, ні людей. (асоціативні кущі та ланцюг взаємозв’язку на дошці з’являються після відповідей учнів) 3. Проблема:
( на дошці з′являються 2 зображення: 1 – зображення рослини, 2 – твердження на запитання) Закріплюються корінням Вбирають воду Поживні речовини та мінеральні солі
Є домівкою Живляться рослинами, що виросли в ґрунті
Продукти харчування Одяг Житло (На дошці з′являється ланцюг Додаток 1) Експерти: Ми стверджуємо : ґрунт має важливе значення для рослин, тварин та людей. Але процес ґрунтоутворення складний і тривалий. Тому ґрунт потрібно охороняти. 4.Демонстрація ППЗ «Природознавство, 3 клас». Охорона ґрунту ІV. Закріплення нового матеріалу Робота в групах: 1група Робота з текстом підручника (С. 103—104) заповнення таблиці:
2група Робота з текстом підручника (С. 103—104) та зошитом с. 37. Завдання 3
3група Робота з Інтернет ресурсами ( Як захищати ґрунти.) http://yak-prosto.com/yak-zahishati-grunt-na-polyah/ (Додаток 2, інструкція) V. Рефлексія. Щоб закріпити знання і підтвердити почуте ми створимо на дошці модель «Як захистити ґрунт і підвищити його родючість»
А ще, діти, великої шкоди завдають ґрунтам аварії на підприємствах. Наше завдання – зберегти для майбутніх поколінь землю квітучою та родючою. Домашнє завдання 1. Опрацювати статтю підручника «Охорона ґрунту» (С. 103—104). 2. Для 1 та 3 груп виконання завдання 3 у зошиті на С. 36. 3. Напишіть лист – звернення до своїх ровесників щодо охорони навколишнього середовища. |
УРОКУ ТЕМА ПРОГРАМИ: Технології комп'ютерної обробки інформації ТЕМА УРОКУ: Тема уроку: Створення, завантаження та збереження файлів-документів. Введення, редагування та форматування інформації.... |
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам |
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття... |
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.» |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
ТЕМА УРОКУ ТЕМА УРОКУ: Українська національно демократична революція: тріумф чи трагедія українського народу |
УРОК 13 Тема уроку ... |