|
Скачати 49.06 Kb.
|
Тема 2. Квадратична функція УРОК № 35 Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними. Мета уроку: закріпити знання учнів про загальну схему розв'язування задач складанням системи рівнянь з двома змінними. Продовжити роботу над виробленням уміння виконувати дії відповідно до вивченої схеми розв'язування задач різного змісту складанням систем рівнянь; відпрацювати навички розв'язування систем рівнянь з двома змінними різними способами, вивченими на попередніх уроках. Тип уроку: закріплення знань, відпрацювання вмінь. Наочність та обладнання: опорний конспект №21. Хід уроку I. Організаційний етап Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу. II. Перевірка домашнього завдання Учитель проводить перевірку домашнього завдання за зразком. ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів Оскільки на попередньому уроці було розглянуто найпростіші задачі, що розв'язуються складанням системи рівнянь з двома змінними, то цілком логічно на даному уроці продовжити роботу з формування вмінь розв'язувати задачі на складання систем рівнянь з двома змінними, розглянувши задачі більш високого рівня складності, а також додатково задачі іншого змісту (наприклад, задачі на прямолінійний рівномірний рух, на сумісну роботу, на відсотковий склад речовини). Отже, мета даного уроку полягає в тому, щоб закріпити знання учнів про загальну схему розв'язування задач складанням системи рівнянь з двома змінними, а також продовжити роботу над виробленням умінь виконувати дії відповідно до вивченої схеми розв'язування задач різного змісту складанням систем рівнянь; відпрацювати навички розв'язування систем рівнянь з двома змінними різними способами, вивченими на попередніх уроках. IV. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів Усні вправи
1) 2) 3)
1) х2 – 2х + 1 = 0; 2) х2 – 3x + 2 = 0; 3) x2 – 3х = 0; 4) + х = 3. V. Відпрацювання вмінь Письмові вправи Для розв'язування на уроці пропонуються вправи такого змісту.
Методичний коментар Як було сказано вище, серед задач, які мають бути розв'язані на даному уроці, є задачі, що описують ті самі ситуації, що і на попередньому уроці (геометричні задачі та задачі арифметичні), хоча мають більш високий рівень складності. Проте відповідно до вимог програми з математики учні мають оволодіти вміннями складати системи рівнянь з двома змінними за змістом ще й задач на прямолінійний рівномірний рух, на сумісну роботу та на відсотковий склад речовин. Тому крім арифметичних та геометричних задач достатнього рівня складності на даному уроці бажано розв'язати задачі цього типу (або даний урок присвятити розв'язанню задач на рух та на сумісну роботу, а на наступному уроці розглянути розв'язання на відсотковий склад речовин). При підготовці до розв'язання задач на прямолінійний рівномірний рух слід нагадати учням, що закон прямолінійного рівномірного руху, який береться за основу складання рівнянь у таких задачах, виражається відомою учням формулою s = vt; для зручності роботи з даними задач цього типу доцільно скласти таблицю, яка матиме такий вигляд:
Учитель нагадує учням, що так само робилось у 7 та 8 класах під час вивчення відповідних тем, і наголошує на тому, що способи дій при розв'язуванні задач складанням одного рівняння з однією змінною та складанням системи двох рівнянь з двома змінними суттєво відрізняються тільки на етапі позначення змінних (змінної). При підготовці до розв'язування задач на сумісну роботу слід нагадати учням, що основні величини, які розглядаються в таких задачах (продуктивність праці, час роботи та об'єм виконаного завдання), спосіб маркувань та вигляд таблиці (див. нижче) також не змінились.
Для кращого закріплення знань учнів та свідомого виконання дій при розв'язуванні всіх запропонованих вправ бажано вимагати від учнів коментарів, що спираються на матеріал уроку. VI. Підсумки уроку Контрольне завдання Укажіть рівняння, яке треба скласти, щоб разом із даним рівнянням утворена система відповідала умові задачі: «Катер проходить 66 км за течією річки і 54 км проти течії річки за 6 год, а 44 км за течією на 3 год швидше, ніж 90 км проти течії. Знайдіть власну швидкість катера і швидкість течії». 1) ; 2) ; 3) ; 4). VII. Домашнє завдання
Бабенко С.П.РоБабенко С.П. Алгебра 9клас: Розробки уроків Урок № 35 |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
УРОК 13 Тема уроку ... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
Урок 1 Тема уроку Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
УРОК 33 Тема уроку Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го степеня і його властивості |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |
УРОК 4 Тема уроку Мета уроку: Познайомити учнів з поняттям неперервності функції в точці та на проміжку |