|
Скачати 79.67 Kb.
|
Розробка уроку з української мови у 9 класі Вчителя І категорії Іващенко С. М. НВК №16 м. Мелітополя, 2011 р. Тема. «Розділові знаки між простими реченнями в складносурядному. Підсумковий урок» Цілі уроку:
Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу. Обладнання: підручник, мультимедійна система, роздатковий матеріал, листи самооцінки. Хід уроку ПОЧАТОК УРОКУ Організаційний момент. І. Перевірка домашнього завдання. ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Але для чого, діти, нам ще потрібні знання теми нашого сьогоднішнього уроку? (Щоб бути сьогодні успішною людиною, ми повинні бути грамотними, уміти спілкуватися, логічно викладати думки, правильно застосовувати речення в мовленні, читати схеми, працювати з текстом, створювати власне судження). Мотивація: незабаром у вас екзамен. Мені б хотілося, щоб ви сьогодні добре по-працювали, і цей матеріал став би вам у нагоді. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ ІІ. Актуалізація опорних знань.
Учні ставлять один одному запитання відповідно до тем, які було вивчено на попередніх уроках
Учні одержують картки зі складносурядними реченнями, в яких пропущено сполучники. Завдання груп – правильно і швидко відновити пропущені сполучники. перемога дістається тій групі, яка першою виконає завдання і правильно визначить смислові відношення між частинами ССР. І ГРУПА.
ІІ ГРУПА.
ІІІ ГРУПА.
ІІІ. Виконання вправ на закріплення знань, умінь і навичок. 1. Робота в групах. Гра «Принцип попелюшки». Кожна з гру одержує аркуші з 12 складносурядними реченнями, які їм треба «посортувати» за смисловими зв’язками між частинами ССР. Учні групи, які першими правильно виконають завдання, вважаються переможцями.
2. Робота в групах. Гра «Комбінаторика». (СЛАЙД №25) Учні одержують по 5-6 слів, з якими вони мають скласти якомога більше ССР протягом обумовленого часу. Та група, якій вдасться придумати найбільшу кількість речень, правильно розставивши розділові знаки в них, вважається переможцем. І ГРУПА. Серце, кохання, хрест, мати, грати. Зразок: Грає серце – і матимеш хрест кохання. ІІ ГРУПА. Мова, любити, знати, краса, чистота, берегти. Зразок: Мова потребує любові і знання, а краса – збереження в чистоті. ІІІ ГРУПА. Добро, краса, творити, жити, мудрість. Зразок: Мудро творимо добро – і життя красивішає! 3. Робота в групах. Гра «Синтаксичний катрен». (СЛАЙД №26) Один з учнів складає ж ССР; склавши речення, передає його сусідові, а той має придумати ССР, яке б римувалося з попереднім – і так по колу, поки всі учні не складуть по одному реченню. Через встановлений проміжок часу складені вірші зачитуються та оцінюються, переможцям гри – тим, хто склав найцікавіший, найзмістовніший, найоригінальніший або найдотепніший вірш, – ставляться найвищі оцінки. 1-й учень. Весна іде, і раді квіти. 2-й учень. Все ожило, й сміються діти. 3-й учень. Дерева сплять, а птах співає. 4-й учень. Ледь вітер дме, та сонце сяє, 5-й учень. А я радію і співаю! 4. Метод «Прогнозування». (СЛАЙД №27) - Давайте спробуємо спрогнозувати, про що цей текст, прочитавши заголовок: “ ”. (діти розмірковують і висловлюють власні думки) ПЕРЕДВЕСНА - А тепер спробуйте визначити тему тексту, прочитавши перший абзац. Лютий – місяць контрастів. Сонце до весни хилить, а зима знай своє робить: то хуртовинами закрутить, то тріскучими морозами вдарить. Ось чому так багато народних назв має цей місяць. «Сніжень» – від великої кількості снігу, «лютий» - від суворих холодів. Та, мабуть, найточніша – «бокогрій»: то подобрішає «лютневими вікнами», то багатоденними хуртовинами завіє. Але в цілому зима вже втомилася і от-от підніме «білий прапор». А поки що – передвесна! Час і суворий, і прекрасний. Суворий тому, що важкий для лісових мешканців: все, що подарувало їм літо, вже спожито. Прекрасний тому, що все живе трепетним очікуванням красуні-весни. 5. Робота з текстом. Робота в групах. І ГРУПА. Визначити функцію заголовка і підібрати можливі варіанти заголовка. (обґрунтувати свою думку); ІІ ГРУПА. Пояснити виділені орфограми; ІІІ ГРУПА. Визначити тип і стиль мовлення, проаналізувавши лексику; ЗАВДАННЯ ДЛЯ ВСІХ ГРУП. Знайти в тексті складносурядне речення і зробити повний синтаксичний розбір. 6. Лінгвоестафета. Робота в групах. Клас поділено на три групи, в кожній з яких по 5 учнів. Кожна з груп одержує картку з певною кількістю різнотипних завдань, виконати які мають по черзі всі члени групи. Картка переходить до наступного учня тільки в тому разі, коли його попередник виконав свою частку завдання. Отримає максимальну кількість балів та група, яка найшвидше впоралася із завданням. І ГРУПА. Усе потомилось, чекає, бажає спочинку, і сонце само поспішає до моря скупатись у хвилях холодних. ІІ ГРУПА. В той тихий і праведний час, зітхнувши легенько ще раз вітерцем, земля засипає, і море вітає її блиском сліпучим. ІІІ ГРУПА. Земля загорнулась в темний серпанок щільніше, мовчить, а море лютує, реве, скаженіє. ЗАВДАННЯ: 1 УЧЕНЬ – розставте розділові знаки (речення подаються без розділових знаків), виділіть головні й другорядні члени речення. 2 УЧЕНЬ – дайте характеристику членам речення (наприклад: простий підмет (ПП), складений іменний присудок (СІП), прямий додаток, неузгоджене означення, обставина часу тощо). 3 УЧЕНЬ – зробіть синтаксичний розбір ССР. 4 УЧЕНЬ – схарактеризуйте кожну з частин ССР за структурою (наприклад: просте, двоскладне, поширене, повне, ускладнене … ). 5УЧЕНЬ – складіть схему речення. ЗАКЛЮЧНИЙ ЕТАП УРОКУ ІV. Рефлексія. Гра «Тавтограма». (СЛАЙД №28) Учням пропонується скласти ССР, усі слова в якому, за виключенням сполучників, починатимуться тією самою літерою. Перемогу в грі одержує та група, чиє речення міститиме найбільшу кількість слів і буде найхудожнішим. Зразок: Сонце сонно сипало своє слабке сяйво, і сірий світанок спинався серед степу, сповнюючись сили. V. Оцінювання. Учня заповнюють листи самооцінки. ЛИСТ САМООЦІНКИ П.І.П.__________________________________
VІ. Диференційоване домашнє завдання. (СЛАЙД №29) Для всіх: Підготуватися до тематичного оцінювання за темою «Складносурядне речення»;
|
Розділові знаки між простими реченнями в складносурядному ... |
«Розділові знаки між частинами складносурядного речення» Навчальна – ознайомити учнів з особливостями інтонації та правилами розстановки розділових знаків між простими реченнями у складі... |
1. Між реченнями, що входять до складного безсполучникового речення,... Було, мабуть, гарно: вночі випав сніг, і сліпучо-біла вулиця леліла сріблом; крізь просвічені скісним сонцем шибки вікон зеленіло... |
Урок №4 Тема. Розділові знаки між частинами складносурядного речення Лексикологія і фразеологія: засвоєння фразеологізмів, крилатих висловів, що мають будову складних речень |
Уроку І Організаційний момент Мета: удосконалювати навички постановки й аргументування розділових знаків між простими реченнями в складному |
Розділові знаки у складносурядному реченні Мета Українець завжди брав із собою в далеку подорож пучечок чебрецю. Його гострий гарячий аромат нагадував про тепло рідної домівки,... |
«Смислові зв’язки між простими реченнями в ССР» Навчальна – ознайомити учнів зі смисловими зв`язками, які бувають між частинами ССР, формувати вміння визначати такі зв’язки, пояснити... |
Тема. Особливості структури та семантики сполучникових, безсполучникових... Мета. Узагальнити і систематизувати знання учнів з синтаксису складного речення, набуті в попередніх класах, перевірити рівень оволодіння... |
Тема: Складносурядні речення. Тренувальні вправи. Мета Мета: Поглибити знання учнів про складносурядні речення, вживання розділових знаків при них, а також про смислові зв`язки між простими... |
RETRO 2012 < 11 — 16. 06. 12 < U У такий спосіб, базовим критерієм визначення чи є відношення між знаками інтерсеміотичними є відмінність знаків за їх субстанцією... |