|
Скачати 42.65 Kb.
|
Тема: Розділові знаки між простими реченнями в складносурядному Мета: сформувати знання про розділові знаки у складносурядному реченні; розвивати пунктуаційні навички та навички виразного читання складного речення; виховувати повагу до батьків та старших людей. Хід уроку І. Організаційний момент 1. Привітання з учнями 2. Перевірка присутніх ІІ. Мотивація навчання
ІІІ. Актуалізація опорних знань
ІV. Вивчення нового матеріалу
Завдання І групі Завдання ІІ групі 4. Зразок синтаксичного розбору складносурядного речення Місяць був красень, і день видався гожий (Ю. Покальчук)
3.Складносурядне речення складається з двох частин: а) місяць був красень; б) день видався гожий. 4. Між предикативними частинами реалізуються єднальні (одночасність) смислові відношення, відкрита структура. 5.Засобами вираження смислових і синтаксичних зв'язків між частинами виступає асемантичний сполучник і форми дієслів-присудків.
Підмет "місяць" простий, виражений формою називного відмінка однини іменника. Присудок "був красень" складений іменний, який складається з спеціалізованого допоміжного дієслова "був", виражене формою чоловічого роду минулого часу дієслова недоконаного виду, неперехідна форма, позастанове, та іменної частини, вираженої формою називного відмінка однини іменника. Між підметом і присудком наявний предикативний зв'язок в основній формі вияву - взаємозалежній координації. 8. Друга частина "день видався гожий" двоскладна, повна, непоширена, формально елементарна, семантично елементарна. Підмет "день" простий, виражений формою називного відмінка однини іменника. Присудок "видався гожий" складений іменний, який складається з напівспеціалізованого допоміжного дієслова "видався", виражене формою чоловічого роду минулого часу дієслова доконаного виду, неперехідна форма, позастанове, та іменної частини, вираженої формою називного відмінка однини прикметника. Між підметом і присудком наявний предикативний зв'язок в основній формі вияву - взаємозалежній координації. 9. Предикативні частини відділяються між собою комою. 10. Схема: горизонтальна: [ ], [ і ]; вертикальна: П—П V.Виконання вправ на закріплення Вправа 1. Виконати повний синтаксичний розбір речень. То вітер гонить хмари пелехаті, то сонце не виходить на поклін (Л. Костенко). Стрільби не було, проте раптом за річкою серед полудневої тиші прогримів далекий, приглушений відстанню, вибух (О. Гончар). І увесь цей час у світлиці було тихо, і тільки Ярина все ходила туди й назад (С. Скляренко). Цвіте шпориш, і заростає стежка (Л. Костенко). Бій тривав всю ніч, зате на ранок болгарські вої склали зброю (С. Скляренко). Вправа 2. Серед поданих речень визначте, які з них є прості ускладнені, а які складносурядні. Робити на свята було гріх, і через те ніхто з гусятинців відкопуватись і не збирався (М. Вінграновський). Запливти - і цяточкою стати (Л. Костенко). Дула польських гармат, а з ними і драгуни, і гусари, і жовніри дивилися на причаєну чорну долину (М. Вінграновський). Вогненні стовпи виростали й дивували світ небувалим двоїнням, а заметене снігами село завмерло в напруженій тиші перед боєм (Р. Іваничук). Пастухи привели мене до ярка, до свого куреня, й дали попити якогось зеленого настою, а тоді скип'ятили в казанку води й запарили якогось зеленого зілля та дали напитися ще раз (Ю. Мушкетик). Мій недостатньо розвинений розум був, мабуть, досить відчутно спаралізований тривалим виконанням неправедних, а іноді й просто злочинних наказів, та душа ще зберігала свою природну незіпсованість, і тому звичайнісіньке почуття сорому примусило мене зробити крок назад...(П. Загребельний). А все ж ключниця приголубила саме Малушу, повірила їй, а відтак зробила й своєю помічницею (С. Скляренко). Змахнув пужалном, і віз поторохтів із дворища (В. Шевчук). Вправа 3. Придумайте по два реченння зі сполучниками або, та, чи, і, де б в одному реченні сполучник поєднував однорідні члени речення, а в другому - частини складносурядного речення. VІ. Закріплення вивченого Запитання для самоперевірки
школі? VІІ. Домашнє завдання Повторити правопис прислівників. Виконати письмово вправи 24, 28 на ст.15-17 підручника. VІІІ. Оцінювання учнів |
«Розділові знаки між частинами складносурядного речення» Навчальна – ознайомити учнів з особливостями інтонації та правилами розстановки розділових знаків між простими реченнями у складі... |
«Розділові знаки між простими реченнями в складносурядному. Підсумковий урок» Розвиваюча – розвивати вміння аргументації власної думки та розстановки розділових знаків у ССР, удосконалювати мовну компетенцію... |
1. Між реченнями, що входять до складного безсполучникового речення,... Було, мабуть, гарно: вночі випав сніг, і сліпучо-біла вулиця леліла сріблом; крізь просвічені скісним сонцем шибки вікон зеленіло... |
Уроку І Організаційний момент Мета: удосконалювати навички постановки й аргументування розділових знаків між простими реченнями в складному |
Розділові знаки у складносурядному реченні Мета Українець завжди брав із собою в далеку подорож пучечок чебрецю. Його гострий гарячий аромат нагадував про тепло рідної домівки,... |
«Смислові зв’язки між простими реченнями в ССР» Навчальна – ознайомити учнів зі смисловими зв`язками, які бувають між частинами ССР, формувати вміння визначати такі зв’язки, пояснити... |
Урок №4 Тема. Розділові знаки між частинами складносурядного речення Лексикологія і фразеологія: засвоєння фразеологізмів, крилатих висловів, що мають будову складних речень |
Тема. Особливості структури та семантики сполучникових, безсполучникових... Мета. Узагальнити і систематизувати знання учнів з синтаксису складного речення, набуті в попередніх класах, перевірити рівень оволодіння... |
Тема: Складносурядні речення. Тренувальні вправи. Мета Мета: Поглибити знання учнів про складносурядні речення, вживання розділових знаків при них, а також про смислові зв`язки між простими... |
RETRO 2012 < 11 — 16. 06. 12 < U У такий спосіб, базовим критерієм визначення чи є відношення між знаками інтерсеміотичними є відмінність знаків за їх субстанцією... |