|
Скачати 69.71 Kb.
|
Тема. Пунктограми в складному реченні Мета: удосконалювати навички постановки й аргументування розділових знаків між простими реченнями в складному; розвивати логічне мислення, пунктуаційну грамотність; виховувати любов до книжки. Тип уроку: закріплення набутих знань, умінь і навичок Обладнання: презентація, картки, підручник Хід уроку І Організаційний момент Картки оцінювання
Слайд ІІ Мотивація навчальної діяльності ІІІ Актуалізація опорних знань 1 Перевірка домашнього завдання - Представлення презентації (презентація на 5 слайдів з коментуванням) - Перевірка тестових запитань (всі інші) Слайд 2. Тестові завдання ВПРАВА 1 1. Складне речення з різними видами зв’язку називається а) складним синтаксичним цілим; к) складною синтаксичною конструкцією; в) складнопідрядним реченням. 2. Складне речення з сурядним і безсполучниковим зв’язком – це н) Загуркотіло у хмарах, і знову те гуркотіння здалося якимось залізним; хтось там залізні бочки перекочує в небі (О. Гончар); б) Невибагливою була верба, яка полюбляла вологі місця, через що побутувала прикмета: “Де верба – там вода” (З посібн.); в) Барвінок був символом дівочої честі, любові; його влітали у вінки, якими прикрашали голови молодих на весіллі (В. Супруненко). 3. Складне речення з підрядним і безсполучниковим зв’язком – це а) Козак живе з бідою, як риба з водою, але водночас із ним поруч привілля і необмежена воля, тому ніколи не стерпить він приниженості і залежності; и) Коли поговориш з людиною по душах, воно одразу щось там і зворухнеться: серце не кам’яне! (О. Гончар); в) Хоробрих у бою і вірних у товаристві козаків нагороджували звучними прізвиськами, котрі багато до чого зобов’язували, і носили такі прізвиська з честю . 4. Складне речення із сурядним, підрядним і безсполучниковим зв’язком – це а) Він відчинив балкон навстіж, свіжістю вітру війнуло в обличчя, і це зовсім зняло з душі очманіння (О Гончар); ж) Вагончик, у якому вони сиділи, виявився зручним для житла: не тісно, затишно, і під ногами почувається палуба (О. Гончар); в) Настрій помітно покращав: зникла ота внутрішня пригніченість, яку не приховаєш від людей (О. Гончар). 5. Схемі [ ] : [ ] – [ ] , і [ ] . відповідає така складна синтаксична конструкція: а) Виявляється коли їм скрута птахи просто горнуться до людини вони зовсім довіряються їй (О. Гончар); к) Маківці легше грунт відволог запалахкотіли цвіту пелюстки і п’є стебло трохи не луска соки землі (М. Самійленко); в) Важко знайти переліт-траву бо вона весь час перелітає з місця на місце зате того хто її зірвав щастя вже не залишить (З посібн). 6.Схемі[ ], і [ ] : [ ] відповідає така складна синтаксична конструкція: в) Глибоку повагу відчували люди до землі яка “парує та хліб готує” і повага ця часто доходила до обожнювання (В. Супруненко); б) Уява хлібороба витворила божества які на його думку опікувалися родючістю землі у низках міфів та легенд проповідувалися моральні норми ставлення до неї землю не можна було паплюжити ні дією ні словом (З підр.); а) Біля Дніпра на камені гарячім заснув і сон мені приснивсь горю край шляху полум’ям вербовим (В. Самійленко). Яке слово вийшло? КНИЖКА Слайд ІV Основний зміст роботи
"...Дивною і ненатуральною здається людина, яка існує без книги" Слайд Т.Г.Шевченко Де в нашій школі можна дізнатися багато про Шевченка та інших письменників України та світу? ( бібліотеці) "Бібліотеки - це скарбниці всіх багатств людського духу" Г.Лейбніц Хороша та книга, яку відкриваєш смакуючи, а закриваєш збагатившись. (А. Олкотт) англійський педагог І ми спробуємо збагатитись на сьогоднішньому уроці. Оголошення мети Слайд 23 квітня відзначається всесвітній день книги. А книги знаходяться в бібліотеках. Отже, на сьогоднішньому уроці ми побуваємо в незвичайних бібліотеках планети. Слайд 2. Розпочнемо подорож з нашої бібліотеки. Скільки разів за цей навчальний рік ви відвідали нашу бібліотеку? Продовжуємо подорож. Завітаємо до Чорного діаманту, Копенгаген, Данія. Вправа №2 Вказати вид речення, розставити розділові знаки (речення на картках) 1 Датська Королівська бібліотека була заснована в 1648 році і містить практично всі роботи, які були коли-небудь видані в Данії. (СПР) 2 Нова будівля бібліотеки була побудована в 1999 році, вона являє собою цілий комплекс, який складається із концертного залу, виставкових центрів, двох музеїв і тераси на даху.(Б, СП зв’язок) 3 Книгосховище і читальні зали тут також присутні.(просте) Слайд Центральна бібліотека (Канзас-Сіті, США). 4 Будівля ідеально відображає те, що в ній знаходиться: один з фасадів будівлі виконаний у формі книжкової полиці. 5 Назви літературних творів для комплексу городяни обирали самі, і в результаті на стінах будівлі можна побачити величезні “корочки” до “Володаря кілець” Джона Толкіна і “Ромео і Джульєтти” Вільяма Шекспіра. 6 Гігантська книжкова полиця “прикриває” нудну стіну бібліотечного гаража, який побудували в 2006 р. Слайд Вказати види речень, розставити розділові знаки ( продовження попереднього слайду) Учні виконують завдання на картках: розставляють розділові знаки і вказують види речень. На наступному слайді перевірка (Якщо вказали вид речень – 1 б., Якщо правильно розставили розділові знаки - 1б.) Учні перевіряють один в одного Слайд ВПРАВА 3 Якщо важке завдання, виконують індивідуальне (скільки речень виконали – такий бал) На картках речення без розділових знаків Правила поведiнки з книгою 1. Обгорни книгу — не забруднюватиметься обкладинка. 2. Не читай книгу пiд час їжi — можеш забруднити її. 3. Не клади в книгу олiвцiв, ручок та iнших товстих предметiв — вiд цього рветься палiтурка. 4. Не загинай рiжкiв на сторiнках книги — рiжки вiдриваються i псується книга 5. Не рви сторiнок, не малюй i не пиши нiчого в книзi, не роби в нiй нiяких помiток. 6. Не перегинай книгу — вiд цього виривають сторiнки. На яку орфограму речення з індивідуальної роботи? Яке речення не відповідає правилу? Чому? Словникова робота Букіні́ст (фр. Bouquiniste від фр. Bouquin «стара книга») — торговець книгами, що були в ужитку, а також рідкісними чи старовинними[1]; в т.ч. і торгове підприємство. Бібліотекар (провідміняти) ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА Самые красивые библиотеки мира.wmv.youtube.com 2.38 ВПРАВА 4 ВИСЛОВИ ПРО КНИГИ youtube.com/ Вказати вид речення Наступний слайд – перевірка. (Ставлять оцінку в картку оцінювання) Слайд Чому в реченнях стоїть дефіс? (підмет та присудок виражені однією частиною мови)
Вправа №5 КОМЕНТОВАНЕ ПИСЬМО Учні записують 6 речень про бібліотеку з коментуванням (речення на слайдах і картках) Національна бібліотека Білорусі містить найбільше зібрання білоруських друкованих матеріалів, також там знаходиться третя за величиною в світі колекція книг російською мовою. Але відомої вона стала не завдяки цьому. Споруду було добудовано в 2006 році вона має 22 поверхи. Багато критикують споруду, але це все одно робить бібліотеку однією з найбільш незвичайних у світі. Після того, як в невеликому англійському місті Сомерсет закрилася пересувна бібліотека, жителі купили за стару телефонну будку і перетворили її в бібліотеку. Це найменша бібліотека в світі, яка відкрита для своїх читачів вона 365 днів у році, 24 години на добу. Сюди жителі приносять прочитані книги вони обмінюються літературою. У колекції – вже більше 100 книг від кулінарії до класики, є також фільми на DVD і глянсові журнали. V Закріплення Вправа №5 Мовний диктант Слайд
VІ Підсумок Розставити розділові знаки у складному реченні «Два – чотири - всі разом» інтерактивний метод VІІ Домашнє завдання. Скласти твір-мініатюру про шкільну бібліотеку, використати складні речення На одному слайді фото нашої бібліотеки і речення, які треба продовжити Якщо важко, то продовжіть речення
|
Урок №11 ... |
УРОКУ І. Організаційний момент ... |
Уроку Організаційний момент Діти! Урок розпочався. Що ви очікуєте від нього? Подумайте і закінчіть речення: (Слайд – 1) |
Хід уроку Організаційний момент Переглянь малюнки, на яких зображено прогноз погоди на тиждень. Знайди правильну відповідь |
Уроку I. Організаційний момент За 1,2 кг цукерок заплатили 8,64 грн. Скільки потрібно заплатити за 1,4 кг таких же цукерок? |
1. Організаційний момент. Повідомлення теми та мети уроку Обговорення важливого аспекту нашого життя «Злочин та покарання», застосування знань з предмету «Правознавство» |
Уроку I. Організаційний момент Довжини сторін трикутника відносяться як 3 : 4 : Знайдіть периметр цього трикутника, якщо його найбільша сторона дорівнює 30 см |
План-конспект інтегрованого уроку з української літератури та фізики... Організаційний момент ( 2 хв.) – привітання, перевірка присутніх, рефлексія (Який настрій у вас перед уроком?) |
Уроку І. Організаційний момент У книжці є 180 сторінок. Учень прочитав усієї кількості сторінок. Скільки сторінок йому залишилося прочитати? |
Уроку І. Організаційний момент Мета. Виявити рівень знань учнів за 5 клас. Проаналізувати та порівняти отримані оцінки учнів з оцінками за підсумкову контрольну... |