|
Скачати 92.08 Kb.
|
Тема. Зелене диво Землі - рослини. Різноманітність живих організмів. Значення рослин у природі та житті людей. Мета: продовжити формувати поняття «нежива та жива природа», уявлення про царства живої природи, значення рослин на Землі, про види рослин; продовжити виробляти навички дослідницької роботи та спостереження; розвивати логічне мислення, виховувати естетичні почуття. Обладнання: електронна презентація в Power Point, відеофайл «Рослини-зелене диво Землі» ( читати в програмі Gom Player – додається на диску), тести, картки для самооцінки, гербарії, підручник (Бібік Н.М., Коваль Н.С. «Я і Україна» 3клас), запис мелодії «В гостях у казки». Тип уроку: урок засвоєння нових знань з елементами інноваційних технологій Вид уроку: урок-казка Хід урокуІ. Організація класу 1.Фізкультхвилинка-привітання Добридень, сонце золоте! Добридень, небо голубе! Добридень, дерева високі-високі! Добридень, трави низенькі-низенькі! Добридень, вітри, що дерева Колишуть, гойдають, Що листочки з них зривають. Добридень моїй землі! Добридень тобі й мені. 2. Фенологічні спостереження - Яка зараз пора року? -Які суттєві ознаки зими? - Який місяць? - Що ви можете сказати про тривалість дня? Ночі? - Як змінився колір неба? -Чи є вітер? - Чи випали опади? - Яка температура повітря? ІІ. Актуалізація опорних знань (звучить мелодія «В гостях у казки»)
Я по засіку метений, Я на яйцях спечений, Я від діда утік, Я від баби утік І від тебе утечу! - То до якої казки ми вирушаємо? -Отже, ми відправляємось у казкову подорож до сучасної казки «Колобок». Але перед дорогою потрібно приготуватись: пригадати раніше вивчений матеріал та виконати ряд завдань.
— Відгадайте слово, яке завітало до нас на урок. Підказка: слово складається з семи букв; дуб, калина, кульбаба – це …. Шифр:6675454 . (За таблицею учні розгадують слово «Рослини».) -До якої природи, живої чи неживої , належать рослини? - Які ознаки живих організмів ви знаєте? (народжуються, ростуть, живляться, дихають, розмножуються, відмирають) 2. Розгляньте ланцюжок живлення
ІІІ. Повідомлення теми уроку та визначення очікуваних результатів -Отже, ми починаємо знайомитись із цікавим та великим розділом «Рослини». Тема нашого уроку: Зелене диво землі - рослини. Різноманітність живих організмів. Значення рослин у природі та житті людей. -Виходячи із теми уроку, скажіть, будь ласка, що ви очікуєте одержати від сьогоднішнього уроку? (Дізнатись про:
Записати на плакаті «Очікувані результати». -А, щоб вам цікавіше було працювати, ми відправляємось у казкову подорож. Ви зустрінетесь з багатьма героями. Будете виконувати різноманітні завдання та самостійно оцінювати свої відповіді у картці самооцінки, яка лежить у кожного з вас на парті. ІV. Вивчення нового матеріалу
Жив на світі Колобок, Дуже гарний парубок. В школу кожен день ходив, Знав багато, дещо вмів. Ось і зараз поспішає, Часу зайвого не має. А назустріч Вовк іде, Щось під ніс собі гуде. - Колобок! Привіт, послухай. -Ой! Ніколи мені тебе слухать. До лісової школи поспішаю. Зовсім часу я не маю. - Візьми і мене з собою, я теж хочу навчатись! - Візьму, якщо ти виконаєш моє завдання. Завдання: (Слайд 2 або відеофайл) проглянь відеофайл і склади опорну схему «Живі організми». -Давайте допоможемо Вовкові! Робота в парах : скласти опорну схему «Живі організми». Презентація відповідей. Самооцінка. -Усі живі організми вчені поділили на 5 царств. Живі організми Тварини Дроб’янки Віруси Гриби Рослини Між цими царствами існує тісний взаємозв’язок.
-От пішло їх до лісової школи вже двоє. Ідуть вони, поспішають. Тут Ведмідь з лісу чвалає. -Круглий! Сірий! Я вас вітаю. Все в турботах, все в ділах. У вас не життя, а жах. Ну ходім в кіно, кафе… -Ми не можем – час летить! Скоро дзвоник продзвенить- І запізнимося вмить. - Візьміть і мене з собою, я теж хочу навчатись! -Візьмемо, якщо ти виконаєш наше завдання. Завдання: (Слайди 4-9 або відеофайл) проглянь відеофайл і дай відповідь на запитання: - Яке значення мають рослини ? -Давайте допоможемо Ведмедику! Робота в парах : скласти опорну схему «Значення рослин». Презентація відповідей. Самооцінка. Окраса Ліки життя ЗНАЧЕННЯ РОСЛИН Продукти Одяг Свіже харчування повітря
-От пішло їх до лісової школи вже троє. Ідуть вони, поспішають. А тут Заєць шкандибає, Косим поглядом вітає. - Ой! Кругленька голова! Чи ти в школу поспішаєш? Що ти в школі тій забув? Ти про кайф в житті не чув? - Відчепись! Часу не гай! І нам , ледащо, не заважай. Ти за розум вже берись, З нами йди до школи. Не барись! - Візьміть і мене з собою, я теж хочу навчатись! -Візьмемо, якщо ти виконаєш наше завдання. Завдання: (Слайди 11-13) 1 група:робота з текстом підручника (с. 106-107). Опрацюй текст і дай відповідь на запитання: - Як розрізняють рослини ? 2 група: робота з гербарієм. Розглянути різні рослини, порівняти їх. Зробити висновок. -Давайте допоможемо Зайчику! Презентація відповідей, перегляд відеофайла. Самооцінка. Фізкультхвилинка V. Осмислення і застосування набутих знань (Слайд 14) -От пішло їх до лісової школи вже четверо. Ідуть вони, поспішають… Тут на зустріч йде Лисиця – легковажная дівиця. - Круглий, ну ти – клас! -Що за розкладам у нас? -У нас першим – фізкультура. -Жартівник же ти, в натурі! Я питаю, йдем куди? - Ти – туди, а ми – до школи. -Таємницю відкриваю: Я місця чудові знаю. Ми з вами в школу не йдем. Класно час на дискотеці проведем. - Гарно каже, але нам не цікаво! Ми поспішаємо – у нас справи. А тобі теж пора за розум братись, Та до школи відправлятись, Ума-розуму набиратись! - Візьміть і мене з собою, я буду навчатись! -Візьмемо, якщо ти виконаєш наше завдання. Ми хочемо переконатися, що ти дійсно хочеш ходити до школи, старатися. -Діти, давайте допоможемо Лисичці! Завдання 1 (Слайд 15) З’єднати прислів’я і приказки та пояснити значення рослин за цими прислів’ями. Рослинність - мов червона калина. Пишна та красива, Землі окраса. Завдання 2 (Слайд 16) -Яка рослина зайва? Чому? Буряк, цибуля, квасоля, помідор, ялина. Картопля, береза, огірки, дині, гарбузи. Калина, шипшина, ліщина, кульбаба, бузок. Самооцінка. VІ. Підсумок уроку ( Слайд 17) Ось , нарешті, прийшли наші герої до лісової школи. А там їх зустріла Мудра Сова. Вона була дуже задоволена тим, що і Ведмедик, і Лисичка, і Зайчик, і Вовчик вирішили ходити до школи, але дуже вимогливий учитель, і тому наказала всім виконати тест, щоб перевірити чи гарно діти та звірята працювали протягом подорожі. (Слайди 18, 19) Тест
а) 5 царств; б) 6 царств; в) 4 царства. 2. Рослини заселяють… а) грунт, воду; б) воду, повітря; в) грунт, воду, повітря. 3. Назвіть рослин одного виду. а) береза, дуб, липа; б) ромашка лікарська, ромашка без’язичкова, ромашка непахуча; в) ожина, калина, терен, бузок. 4. Виберіть із наведених тверджень вірні: а) рослини поглинають кисень із повітря; б) рослини виділяють кисень у повітря; в) рослини не поглинають і не виділяють кисень. 5. Рослини різняться зовнішнім виглядом, будовою, умовами проживання і тривалістю життя, розмірами. а) так; б) ні. 6. Рослини одного виду… а) подібні між собою; б) відрізняються одна від одної; в) можуть бути схожими, а можуть відрізнятися. Взаємоперевірка (Слайд 20). - Що нового дізнались на уроці? Що було найцікавішим? Ви протягом уроку самі себе оцінювали, а тепер підсумуйте всі одержані бали. Ось і закінчилась наша подорож у казку. Чи сподобалась вона вам? А Мудра Сова вам бажає (Слайд 21) Твердо на своєму стій! Звабам «НІ!» сказати вмій! Спорт і праця допоможуть. Лінь пускати в дім не можна! День змістовний і цікавий, Ритм дають хороші справи. Наполегливість і сила Злет дають як справжні крила. Тож вперед! Крокуй сміливо! Життя стане справжнім дивом! VІІ. Домашнє завдання (на вибір)
|
ТЕМА: Зелене диво Землі рослини. Різноманітність живих організмів Усі живі організми вчені поділили на 5 царств: рослини, тварини, гриби, бактерії, віруси. Хоча царства різні, між ними існує тісний... |
Розмноження квіткових рослин Сьогодні ми з вами будемо вивчати найпоширенішу на Землі, найбільшу за кількістю видів, найгарнішу групу рослин, що мають велике... |
Урок у 7 класі Тема: Різноманітність голонасінних рослин. Роль голонасінних... Мета: ознайомити учнів із багатоманітністю хвойних рослин, розкрити їх значення в природі та житті людини |
Значення голонасінних у природі та житті людини Мета: Продовжити формувати знання учнів про голонасінні рослини; показати значення голонасінних у природі та житті людини; розвивати... |
Программа «Росток» МЕТА ... |
Розробка уроку з біології «Різноманітність ракоподібних. Їх значення... Завдання : що треба робити для покращення пам'яті ? (обговорення відповіді у вигляді гри " Мікрофон " ) |
Тема Гриби Загальна характеристика грибів. Різноманітність грибів Гриби – це одна з найбільших у природі груп організмів. Їх вивченням займається спеціальна наука – мікологія ( від грец. «мікос»... |
ТЕМА. Харчування людини, живлення тварин і рослин «живлення» та «харчування»; з’ясувати значення поживних речовин для підтримки нормальної життєдіяльності живих організмів, створивши... |
Розробка уроку з предмету «дерева», «кущі», «трав'янисті рослини»; ознайомити з функціональним призначенням органів рослин, показати пристосування рослин... |
Тема : Повітря навколо нас. Значення повітря для людей, тварин, рослин Мета: розширити й поглибити уявлення дітей про значення і місцезнаходження повітря на Землі, про властивості повітря, формувати вміння... |