Программа «Росток» МЕТА


Скачати 103.51 Kb.
НазваПрограмма «Росток» МЕТА
Дата23.10.2013
Розмір103.51 Kb.
ТипПрограмма
bibl.com.ua > Туризм > Программа

тема: Вода – найважливіший природний оксид.


7 класс программа «Росток»

  • МЕТА : дати природне уявлення про воду, як природний оксид; актуалізувати знання про значення води в житті людини і живих організмів;

сформувати уявлення про концепцію збалансованного розвитку, джерела та види забруднень, методи їх визначення, способи знезараження води; розвивати екологічні знання, залучення проблемно-пошукової роботи з учнями; довести важливість чистоти водоймищ для кожного з нас та необхідність її захисту;

виховувати бережне відношення до збереження водних ресурсів, любові до природи.

  • ОБЛАДНАННЯ: роздадковий матеріал, таблиці, газети, виставка малюнків дітей, мапа «Водні ресурси України», мультимедійна установка, «хімічна копілочка», «сундучок результатів», пробірки зі зразками води, зразок мінеральних вод.

Тип уроку: урок-трівіум.

ХІД УРОКУ:

  1. Організаційний момент: клас ділимо на 4-5 груп.

  2. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.

Прийом «Мікрофон»:

  1. Дайте визначення оксидам?

Оксиди-це складна речовина, яка складається з двох хімічних елементів, один з яких обов'язково являється Оксиген.

  1. Оксиди за складом це яка сполука?

Бінарна сполука.

  1. Відгадайте , яку речовину ми сьогодні запросили в гості на урок?

«Вона знайома й загадкова,

Таємна, мертва і жива.

Вона - це дощ,і град і сніг,

Туман і ожеледиця.

Провісник благ і творець бід

Ніхто без неї не обходиться…»

/ Вода /

Учитель хімії : Дійсно, сьогодні ми будемо вивчати властивості, значення самого найважливішого природного оксиду- води. Найзвичайно важливу для людства речовину. Це речовина , в якій зародилося життя. Ми самі ,наші тіла на 65% складаємось з води.Без неї наша планета була б просто сухою кулею.

  1. Як ви думаєте чому Н2О вважають самим важливим природним оксидом?

Тому ,що вода –це джерело життя на Землі, сировина для промисловості, джерело енергії, фактор визначаючий погоду та клімат Землі….

  1. Вивчення нового матеріалу:

Учитель хімії: Там де вода, там є життя – це надзвичайно проста істина, яка доволі повно відображає взаємозв’язок між водою і життям.

Учитель біології повідомляє про роботу на уроці екологічної пошти у кожній групі.

Учитель географії:Поширення води в природі. Робота з мапою «Водні ресурси України».

Учитель історії: Усім відомо , що життя на нашій планеті розпочалося у воді. І все було добре , доки не з’явилася людина. Спочатку вона жила в печерах і не завдавала шкоди природі. А природа їй за це відкривала свої таємниці й допомагала вижити у боротьбі зі стихіями.

Краєзнавець: Людина стала розумною та сильною. І відчула себе володарем Землі. Вигадала багато різних машин, побудувала тисячі фабрик та заводів, що чорною хмарою диму оповили планету,обплутала Землю павутинням залізниць і автомагістралей. А щоб утвердиться у своїй силі винайшла багато грізної зброї. Людина стала часто сваритися з природою й кривдити її. І зараз уже природа благає людину про допомогу , бо знищуючи її, людина знищує себе.

Демонстрація фрагменту фільму «ВОДА»

Учитель біології: Людина без води не може прожити й трьох днів. Людина сама складається на 65% з води, а найбільше води у мозку 81%. Вода дає життя рослинам. Про значення води для живих організмів , можна казати безкінечно…/і підходить до дошки та коментує таблицю «Всюди вода»/



***ВСЮДИ ВОДА***



ТКАНИНИ ЛЮДИНИ

ВМІСТ ВОДИ,%

Кров

90

М’язи

75

Кістки

28

Склоподібне тіло ока

99

Учитель біології: Вода – обов’язковий компонент кожної живої клітини. Жодна жива істота не може обійтись без води. Зневоднення організму на 12-15% призводить до порушення обміну речовин , а втрата 25% - до загибелі організму. В організмах відбувається повне оновлення води протягом:

  • 28 років у кактусах;

  • 1 року в черепахи;

  • 3 місяців у верблюдів;

  • 1 місяця у людини.

Без води людини може прожити лише 3 дні, а без їжі 30-50 діб.

Учитель хімії: Демонструє і коментує через мультимедійну таблицю «Значення води».

***ЗНАЧЕННЯ ВОДИ***

В побуті 131153.png


Н2О
шампунь.jpg c:\program files\microsoft office\media\cagcat10\j0285360.wmfв промисловості

c:\program files\microsoft office\media\cagcat10\j0233312.wmf

В сільському господарстві

c:\program files\microsoft office\media\cagcat10\j0240719.wmf c:\program files\microsoft office\media\cagcat10\j0090386.wmf

В медицині В природі

Учитель географії:Уже сьогодні вода розглядається не тільки як природний ресурс ; вона має соціальну значущість, оскільки наявність достатньої кількості належної якості є одним із основних чинників безпечних умов життя та розвитку держави.

Учитель хімії: Давайте більш детально узнаємо всі таємниці нашої гості – води.

  • Групова робота: учні розглядають,що вода знаходиться в атмосфері в трьох агрегатних станах: газоподібному;твердому;рідкому. З допомогою вчителя розглядають будову молекули води(записують електронну і графічну її формули)

  • Кожна група використовуючи різний матеріал(шари, пластилін …)складають моделі молекули води.

  • Розглядаючи будову молекули води дають визначення з допомогою вчителя, що називають водневим зв’язком ( свої визначення записують у «хімічну копілочку»).

Водневий зв’язок – це зв’язок , який виникає між атомами гідрогену й елемента з високою електронегативністю ( Оксиген, Флуор ) внаслідок зміщення електричної хмари , що належить атому гідрогену , в бік іншого елемента.

Учитель хімії: Про які фізичні властивості води ви можете нам розповісти ? /робота з підручниками/

Вода при звичайних умовах прозора рідина (в товстих шарах блакитна), немає ні запаху, ні смаку,густина води найбільша при 4- При 0 перетворюється на лід, а при 100 та нормальному тиску - в водяний пар. Вода має високу теплоємкість і низьку теплопровідність.

  • Заповнюємо цією інформацією графи на дошці (1учень, а всі інші у зошитах)

КОЛІР:__________________________________________

ЗАПАХ:_________________________________________

СМАК:__________________________________________

ГУСТИНА:_______________________________________

ТЕПЛОЄМКІСТЬ:_________________________________

ТЕПЛОПРОВІДНІСТЬ:_____________________________

Учитель хімії: Так, вода - це прозора рідина без кольору, запаху. Якісь відтінки вказують на будь-які домішки.

Учень-лаборант: Знайомить дітей зі зразками:

  • Солі Ферума фарбують воду в червоний колір.

  • Гумусні речовини – в кольори від жовтого до коричневого.

Розрізняють 4 види смаку:

  • Солоний – придає NaCL

  • Гіркий – придає MgC

  • Кислий – придає надлишок кислот

  • Солодкий – придає органічні речовини

Учитель хімії: Розглянемо таблицю «Мінеральні води»

*** МІНЕРАЛЬНІ ВОДИ***

СТОЛОВІ

ЛІКУВАЛЬНО-СТОЛОВІ

ЛІКУВАЛЬНІ

Води з загальною мінералізацією(сума мас солей) менше ,їх застосовують , як освіжаючі столові напої.

Води з загальною мінералізацією(сума мас солей) ,їх застосовують в лікувальних цілях, так і в якості столових напоїв, звідки і пішла ця назва.

Це води з високим вмістом мінералізації

і вище ,бо води з підвищеним вмістом активних мікроелементів, застосовують воду виключно,як лікувальні і тільки за призначенням лікаря.





  • Учні розглядають зразки мінеральних вод на своїх столах : «Миргородська», «Свалява», «Поляна Квасова », «Трускавецька», « Моршинська», «Лужанська».

Учитель хімії:Хімічний склад мінеральних вод визначається вмістом найбільш поширених у природі катіонів(кальцію, магнію, натрію або змішаними )та аніонів(гідроген карбонату,сульфату,хлориду). Вода являється дуже добрим розчинником.

Учитель хімії: А тепер розглянемо зразки води із водоймищ та питної води із крану.

Хімік: Як на вашу думку природна вода чиста?

Лаборант:Ні, природна вода не буває чистою. Найбільш чистою являється дощова вода,але і вона має вміст невеликої кількості різних домішок,які захоплює із повітря.

Хімік:А водоймища?

Лаборант:Водойми містять хімічні забруднення – це добрива, ядохімікати , бензин, машинне масло, нафту,каналізаційні стоки,викиди підприємств.

Хімік: Як ви думаєте ,як шкідливі домішки містяться в водопровідній воді?

Лаборант: Це хлорорганічні сполуки.

До речі , ці сполуки викликають онкохвороби.

Лаборант:Надлишок іонів Ферума.

Біолог: А вони викликають розлад шлунку і обміну речовин.

Лаборант: Алюміній.

Біолог: Алюміній викликає нейротоксичну дію.

  • Біолог та хімік роздають пам’ятки про воду.

Учитель хімії: Як бачите всі ці домішки, які знаходяться у водопровідній воді погано діють на наш організм. В мене питання до санітарних служб, які способи знезараження в таких випадках застосовують на водоочисних станціях нашого міста.

Санепідемолог :В таких випадках знезараження води проводять з допомогою:

  • Хлорування

  • Озонування

  • Ультрафіолетове випромінювання

  • Дію іонами Аргентума

  • Ультразвукові методи

Географ: Серед країн Європи Україна є однією з найменш забезпечених водними ресурсами. Забезпеченість водою становить 1700м³ на одну особу на рік.(наприклад : у Франції-4570 м³ ,у Швеції-24000 м³, в Австрії-7700 м³).

Давайте подивимось на наші річки і озера / робота з мапою /

Еколог: річки і озера перетворилися на сміттєзвалища. Основними джерелами забруднення водоймищ є недостатньо очищені стічні води промислових і комунальних підприємств, великих тваринницьких комплексів.

Учитель хімії: А тепер давайте подумаємо : чи самі лише промислові підприємства забруднюють наші річки? А як ми з вами ставимось до наших водоймищ?

Еколог: У річках і озерах нашого міста ми бачимо пусті пляшки, обгортки від їжі, поліетиленові пакети,консервні бляшанки.

Учитель хімії: Це потрапило в річки з підприємств? Ні! Це кожен з нас забруднює навколишню природу, не замислюючись про наслідки . І охороняти природу треба, починаючи із себе ,бо потреба у воді є основою для життя живих істот.

**ТАМ ДЕ ВОДА- ТАМ І ЖИТТЯ**

Хімік: «Так , нам без води і не туди ,і не сюди…»,як сказав водовоз з фільму «Волга-Волга».

Демонстрація схеми «Застосування води»

Проводить та коментує вчитель хімії

Застосовують мультимедійну установку

*** ЗАСТОСУВАННЯ ВОДИ***

Учитель біології: Давайте підведемо підсумок роботи екологічної пошти і перевіримо ваші записи( перевіряємо записи, допомагають еколог, біолог,хімік)

Учитель хімії: Діти величезність води її різноманітні властивості знайшли відбиття в усній народній творчості. Давайте проведемо конкурс на знання прислів’їв та з’ясуємо, хто в нас найкмітливіший.(Учням заздалегідь було запропоновано підібрати матеріли про воду).

ПРИСЛІВ’Я ТА ПРИКАЗКИ .

  • Літа пливуть,як вода.

  • Де верба - там вода.

  • У мутній воді рибу ловить.

  • Нема голоду, коли п’ється вода.

  • То не біда – що п’ється вода.

  • Не хочеш їсти, то пий воду.

  • Як з лихим квасом, то краще з водою.

  • Розлитої води не збереш.

  • Без води зима не стане.

  • Овес полюбляє воду, та в пору.

  • Пропав , як сіль у воді.

  • Зима зі снігом – літо з хлібом.

  • Снігу надує – хлібу прибуде.

Вода розіллється – сіну набереться.

  • Березень з водою,

Квітень з травою,

А травень з квітами.

  • Де вода , там і життя.

  • Без дощу і трава не росте.

  • Без води нема життя,

  • Без праці добробуту.

  • Від дощу вода зеленіє,

від праці народ багатіє.

  • Схожі, як дві краплі води.

  • Дощ - олія на землі, сніг - ковдра.

  • Пройшов вогонь і воду.

  • Поки корінь у воді, можна сподіватись.

  • Тиха вода греблі рве.

  • Лютий воду пустить,

Березень підбере.

  • Вода , як візьме , другому дасть,

А як вогонь ,то все пропало.

  • Восени ложка води, а дві болота.

  • Вогонь палить, а вода студить.

Журі підбиває підсумки конкурсу.

  1. ЗАКРІПЛЕННЯ.

Учитель хімії: Сьогодні , вже зрозуміло,що природа не прощає помилок. І ми наслідуємо принципам славних предків, повинні шанобливо,трепетно, ставитися до води - джерела життя на Землі.

А зараз проведемо вікторину.

  1. Назвіть воду грецькою мовою. (ГІДРО)

  2. Назвіть воду латинською мовою. (АКВА)

  3. До якого класу неорганічних сполук належить вода? Як можна назвати воду, користуючись міжнародною номенклатурою? (ОКСИДИ. ГІДРОГЕН ОКСИД)

  4. Хто вперше синтезував воду? ( КАВЕНДІШ)

  5. Чому лід не тоне? (Тому , що його питома вага менше за питому вагу води).

Впродовж віків людині служить

В трьох агрегатних станах служить:

Узимку – кригою й снігами,

А влітку рясними дощами й туманами.

Життя без неї неможливе:

Вона купає й напуває , творить і розчиняє,

Очищає, доставляє й у млині працює,

Грайливо б’є із-під землі джерелами,

Поважно плине у морях та й океанах.

А ще утворює водиця цілющі джерела,

До яких, з’їжджається народу – сила-силенна,

Бо вода із цих джерел організм лікує,

Снаги та сили додає,

Забирає все недобре й зле,

Із нирок пісок швидко виганяє,

І печінку нашу охороняє,

Шлунок гарно промиває,зміцнює,лікує,

Кожен бере в неї те, що кому бракує.

То ж не даремно кажуть, що водиця -

Всього живого цариця.

І щоб життя на Землі не загинуло,

Оберігаймо, цінуймо, шануймо її постійно!

  1. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

  • Підрахування фішок учнів.

  • Визначення кращої групи та кращих учнів згідно « сундучка-результатів»

  • Виставлення оцінок.



  1. ДОМАШНЕ ЗАВДАННЯ

Скласти :

  • Екологічні пам’ятки про воду.

  • Рейтинг самих чистих водоймищ.

  • Інфекційні хвороби, які передаються через воду.

Схожі:

Рабочая программа по учебному предмету «Крымскотатарский язык и литература»...
Рабочая программа по крымскотатарскому языку разработана на основе Государственного Федерального компонента государственного стандартного...
Программа по русскому языку для классов филологического профиля,...
Програма для класів універсального та філологічного профілів загальноосвітніх навчальних закладів
Карлащук В. И. Электронная лаборатория на IBM PC. Программа Electronics...
Карлащук В. И. Электронная лаборатория на IBM PC. Программа Electronics Workbench и ее применение. – М.: Солон – Р, 1999, 2004
РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАММА

ПРОГРАММА Навчальної дисципліни Контролінг

Программа 13 – 15 января 2012
Тематическая экскурсия по городу:«Від Руси в Украину» Школа старинного танца Хрустальный зал
"программа-мінімум виполнєна"
...
Программа: 1 Основные понятия
Знать требования техники безопасности и факторы возможного вредного влияния компьютера на состояние здоровья
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання
Работа должна быть направлена на развитие у учащихся коммуникативной компетенции; кроме того, программа очерчивает до­статочно широкий...
ПРЕДВИБОРНА ПРОГРАММА МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПАРТІЇ ЗЕЛЕНИХ УКРАЇНИ
Миколаївська міська організація Партії зелених України є невід'ємною складовою частиною українського та світового зеленого руху
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка