|
Скачати 103.51 Kb.
|
тема: Вода – найважливіший природний оксид.7 класс программа «Росток»
сформувати уявлення про концепцію збалансованного розвитку, джерела та види забруднень, методи їх визначення, способи знезараження води; розвивати екологічні знання, залучення проблемно-пошукової роботи з учнями; довести важливість чистоти водоймищ для кожного з нас та необхідність її захисту; виховувати бережне відношення до збереження водних ресурсів, любові до природи.
Тип уроку: урок-трівіум. ХІД УРОКУ:
Прийом «Мікрофон»:
Оксиди-це складна речовина, яка складається з двох хімічних елементів, один з яких обов'язково являється Оксиген.
Бінарна сполука.
«Вона знайома й загадкова, Таємна, мертва і жива. Вона - це дощ,і град і сніг, Туман і ожеледиця. Провісник благ і творець бід Ніхто без неї не обходиться…» / Вода / Учитель хімії : Дійсно, сьогодні ми будемо вивчати властивості, значення самого найважливішого природного оксиду- води. Найзвичайно важливу для людства речовину. Це речовина , в якій зародилося життя. Ми самі ,наші тіла на 65% складаємось з води.Без неї наша планета була б просто сухою кулею.
Тому ,що вода –це джерело життя на Землі, сировина для промисловості, джерело енергії, фактор визначаючий погоду та клімат Землі….
Учитель хімії: Там де вода, там є життя – це надзвичайно проста істина, яка доволі повно відображає взаємозв’язок між водою і життям. Учитель біології повідомляє про роботу на уроці екологічної пошти у кожній групі. Учитель географії:Поширення води в природі. Робота з мапою «Водні ресурси України». Учитель історії: Усім відомо , що життя на нашій планеті розпочалося у воді. І все було добре , доки не з’явилася людина. Спочатку вона жила в печерах і не завдавала шкоди природі. А природа їй за це відкривала свої таємниці й допомагала вижити у боротьбі зі стихіями. Краєзнавець: Людина стала розумною та сильною. І відчула себе володарем Землі. Вигадала багато різних машин, побудувала тисячі фабрик та заводів, що чорною хмарою диму оповили планету,обплутала Землю павутинням залізниць і автомагістралей. А щоб утвердиться у своїй силі винайшла багато грізної зброї. Людина стала часто сваритися з природою й кривдити її. І зараз уже природа благає людину про допомогу , бо знищуючи її, людина знищує себе. Демонстрація фрагменту фільму «ВОДА» Учитель біології: Людина без води не може прожити й трьох днів. Людина сама складається на 65% з води, а найбільше води у мозку 81%. Вода дає життя рослинам. Про значення води для живих організмів , можна казати безкінечно…/і підходить до дошки та коментує таблицю «Всюди вода»/ ***ВСЮДИ ВОДА***
Учитель біології: Вода – обов’язковий компонент кожної живої клітини. Жодна жива істота не може обійтись без води. Зневоднення організму на 12-15% призводить до порушення обміну речовин , а втрата 25% - до загибелі організму. В організмах відбувається повне оновлення води протягом:
Без води людини може прожити лише 3 дні, а без їжі 30-50 діб. Учитель хімії: Демонструє і коментує через мультимедійну таблицю «Значення води». ***ЗНАЧЕННЯ ВОДИ*** В побуті Н2О в промисловості В сільському господарстві В медицині В природі Учитель географії:Уже сьогодні вода розглядається не тільки як природний ресурс ; вона має соціальну значущість, оскільки наявність достатньої кількості належної якості є одним із основних чинників безпечних умов життя та розвитку держави. Учитель хімії: Давайте більш детально узнаємо всі таємниці нашої гості – води.
Водневий зв’язок – це зв’язок , який виникає між атомами гідрогену й елемента з високою електронегативністю ( Оксиген, Флуор ) внаслідок зміщення електричної хмари , що належить атому гідрогену , в бік іншого елемента. Учитель хімії: Про які фізичні властивості води ви можете нам розповісти ? /робота з підручниками/ Вода при звичайних умовах прозора рідина (в товстих шарах блакитна), немає ні запаху, ні смаку,густина води найбільша при 4-При 0перетворюється на лід, а при 100та нормальному тиску - в водяний пар. Вода має високу теплоємкість і низьку теплопровідність.
КОЛІР:__________________________________________ ЗАПАХ:_________________________________________ СМАК:__________________________________________ ГУСТИНА:_______________________________________ ТЕПЛОЄМКІСТЬ:_________________________________ ТЕПЛОПРОВІДНІСТЬ:_____________________________ Учитель хімії: Так, вода - це прозора рідина без кольору, запаху. Якісь відтінки вказують на будь-які домішки. Учень-лаборант: Знайомить дітей зі зразками:
Розрізняють 4 види смаку:
Учитель хімії: Розглянемо таблицю «Мінеральні води» *** МІНЕРАЛЬНІ ВОДИ***
Учитель хімії:Хімічний склад мінеральних вод визначається вмістом найбільш поширених у природі катіонів(кальцію, магнію, натрію або змішаними )та аніонів(гідроген карбонату,сульфату,хлориду). Вода являється дуже добрим розчинником. Учитель хімії: А тепер розглянемо зразки води із водоймищ та питної води із крану. Хімік: Як на вашу думку природна вода чиста? Лаборант:Ні, природна вода не буває чистою. Найбільш чистою являється дощова вода,але і вона має вміст невеликої кількості різних домішок,які захоплює із повітря. Хімік:А водоймища? Лаборант:Водойми містять хімічні забруднення – це добрива, ядохімікати , бензин, машинне масло, нафту,каналізаційні стоки,викиди підприємств. Хімік: Як ви думаєте ,як шкідливі домішки містяться в водопровідній воді? Лаборант: Це хлорорганічні сполуки. До речі , ці сполуки викликають онкохвороби. Лаборант:Надлишок іонів Ферума. Біолог: А вони викликають розлад шлунку і обміну речовин. Лаборант: Алюміній. Біолог: Алюміній викликає нейротоксичну дію.
Учитель хімії: Як бачите всі ці домішки, які знаходяться у водопровідній воді погано діють на наш організм. В мене питання до санітарних служб, які способи знезараження в таких випадках застосовують на водоочисних станціях нашого міста. Санепідемолог :В таких випадках знезараження води проводять з допомогою:
Географ: Серед країн Європи Україна є однією з найменш забезпечених водними ресурсами. Забезпеченість водою становить 1700м³ на одну особу на рік.(наприклад : у Франції-4570 м³ ,у Швеції-24000 м³, в Австрії-7700 м³). Давайте подивимось на наші річки і озера / робота з мапою / Еколог: річки і озера перетворилися на сміттєзвалища. Основними джерелами забруднення водоймищ є недостатньо очищені стічні води промислових і комунальних підприємств, великих тваринницьких комплексів. Учитель хімії: А тепер давайте подумаємо : чи самі лише промислові підприємства забруднюють наші річки? А як ми з вами ставимось до наших водоймищ? Еколог: У річках і озерах нашого міста ми бачимо пусті пляшки, обгортки від їжі, поліетиленові пакети,консервні бляшанки. Учитель хімії: Це потрапило в річки з підприємств? Ні! Це кожен з нас забруднює навколишню природу, не замислюючись про наслідки . І охороняти природу треба, починаючи із себе ,бо потреба у воді є основою для життя живих істот. **ТАМ ДЕ ВОДА- ТАМ І ЖИТТЯ** Хімік: «Так , нам без води і не туди ,і не сюди…»,як сказав водовоз з фільму «Волга-Волга». Демонстрація схеми «Застосування води» Проводить та коментує вчитель хімії Застосовують мультимедійну установку *** ЗАСТОСУВАННЯ ВОДИ*** Учитель біології: Давайте підведемо підсумок роботи екологічної пошти і перевіримо ваші записи( перевіряємо записи, допомагають еколог, біолог,хімік) Учитель хімії: Діти величезність води її різноманітні властивості знайшли відбиття в усній народній творчості. Давайте проведемо конкурс на знання прислів’їв та з’ясуємо, хто в нас найкмітливіший.(Учням заздалегідь було запропоновано підібрати матеріли про воду). ПРИСЛІВ’Я ТА ПРИКАЗКИ .
Вода розіллється – сіну набереться.
Квітень з травою, А травень з квітами.
від праці народ багатіє.
Березень підбере.
А як вогонь ,то все пропало.
Журі підбиває підсумки конкурсу.
Учитель хімії: Сьогодні , вже зрозуміло,що природа не прощає помилок. І ми наслідуємо принципам славних предків, повинні шанобливо,трепетно, ставитися до води - джерела життя на Землі. А зараз проведемо вікторину.
Впродовж віків людині служить В трьох агрегатних станах служить: Узимку – кригою й снігами, А влітку рясними дощами й туманами. Життя без неї неможливе: Вона купає й напуває , творить і розчиняє, Очищає, доставляє й у млині працює, Грайливо б’є із-під землі джерелами, Поважно плине у морях та й океанах. А ще утворює водиця цілющі джерела, До яких, з’їжджається народу – сила-силенна, Бо вода із цих джерел організм лікує, Снаги та сили додає, Забирає все недобре й зле, Із нирок пісок швидко виганяє, І печінку нашу охороняє, Шлунок гарно промиває,зміцнює,лікує, Кожен бере в неї те, що кому бракує. То ж не даремно кажуть, що водиця - Всього живого цариця. І щоб життя на Землі не загинуло, Оберігаймо, цінуймо, шануймо її постійно!
Скласти :
|
Рабочая программа по учебному предмету «Крымскотатарский язык и литература»... Рабочая программа по крымскотатарскому языку разработана на основе Государственного Федерального компонента государственного стандартного... |
Программа по русскому языку для классов филологического профиля,... Програма для класів універсального та філологічного профілів загальноосвітніх навчальних закладів |
Карлащук В. И. Электронная лаборатория на IBM PC. Программа Electronics... Карлащук В. И. Электронная лаборатория на IBM PC. Программа Electronics Workbench и ее применение. – М.: Солон – Р, 1999, 2004 |
РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАММА |
ПРОГРАММА Навчальної дисципліни Контролінг |
Программа 13 – 15 января 2012 Тематическая экскурсия по городу:«Від Руси в Украину» Школа старинного танца Хрустальный зал |
"программа-мінімум виполнєна" ... |
Программа: 1 Основные понятия Знать требования техники безопасности и факторы возможного вредного влияния компьютера на состояние здоровья |
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання Работа должна быть направлена на развитие у учащихся коммуникативной компетенции; кроме того, программа очерчивает достаточно широкий... |
ПРЕДВИБОРНА ПРОГРАММА МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПАРТІЇ ЗЕЛЕНИХ УКРАЇНИ Миколаївська міська організація Партії зелених України є невід'ємною складовою частиною українського та світового зеленого руху |