ТЕМА. Харчування людини, живлення тварин і рослин


Скачати 72.84 Kb.
Назва ТЕМА. Харчування людини, живлення тварин і рослин
Дата 01.11.2013
Розмір 72.84 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Біологія > Документи


ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК З ОСНОВ ЗДОРОВ'Я

ТА ПРИРОДОЗНАВСТВА В 6 КЛАСІ
ТЕМА. Харчування людини, живлення тварин і рослин.

Вимоги до харчування
Мета: ознайомити учнів з правилами раціонального харчування й питного режиму підлітків, особливостями живлення живих організмів, порівняти терміни «живлення» та «харчування»; з’ясувати значення поживних речовин для підтримки нормальної життєдіяльності живих організмів, створивши інтеграційні моменти між матеріалом з основ здоров’я та природознавства; виховувати повагу до свого здоров’я та бажання його зміцнювати.
Обладнання: таблиці «Харчування підлітків», малюнки із зображенням продуктів харчування, картки самооцінювання, відеофільм «Вода», мультимедійна презентація, проектор.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Епіграф уроку:

Ми живемо не для того, щоб їсти, але їмо для того, щоб жити.

Сократ

Хід уроку

І. Організаційний етап:

1. Привітання вчителя

2. Створення позитивного психологічного клімату та налаштування на

роботу

Сьогодні у нас незвичайний урок. Кожен із вас на цю мить має якісь особливі відчуття. Хотілося б, щоб це було бажання пізнати невідоме, задоволення від успіхів. І я сподіваюсь, що в кінці уроку вам буде за що похвалити свого однокласника, сусіда по парті. Це можуть бути знання, думки, ідеї, поведінка.

П. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності:

1. Бесіда:

- Яку складову здоров’я ми вивчаємо?

- Який чинник фізичного розвитку ми розпочали вивчати на минулому

уроці?

2. Цікава інформація:

Харчування – важливий чинник фізичного розвитку. Чи задумувались ви, скільки часу проводить людина за їжею протягом життя?

Вчені підрахували, що:

  • за 70 років життя європеєць проводить за їжею від 3,5 до 7 років,

  • сідає за обідній стіл 82 тис. разів,

  • з’їдає 160 кг шоколаду, 7300 яєць;

- готує їжу 560 діб;

- споживає 50 – 52 тонни води, 10 тонн вуглеводів,

2,5 тонн білків,200 – 300 кг мінеральних солей.

На жаль, не всі ми вміємо харчуватись правильно. А це досить важливо.

Гіппократ казав: « Людина народжується здоровою, всі хвороби приходять до неї з їжею».

Як же харчуватись правильно?

На це запитання дасть відповідь сьогоднішній урок.

«Усі науки настільки зв’язані між собою, що легше вивчити їх усі відразу, ніж яку-небудь одну з них окремо від решти», - сказав Рене Декарт.

Тому, сьогодні на уроці ми будемо говорити про харчування людини, порівнюючи його із живленням рослин і тварин, яке вивчає природознавство.

3. Оголошення теми, мети уроку, очікувані результати:

Тема нашого уроку: «Харчування людини, живлення тварин і рослин. Вимоги до харчування».

Тому завдання у нас такі:

  • з’ясувати значення харчування людини та живлення рослин і тварин;

  • порівняти терміни «живлення» та «харчування»;

  • з’ясувати значення поживних речовин, необхідних для підтримки нормальної життєдіяльності;

  • ознайомитись з вимогами до харчування та питного режиму підлітків;

  • встановити інтеграційні зв’язки між основами здоров’я та природознавством

  • оцінити себе і однокласників.

А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (відповіді учнів)
Ш. Вивчення нового матеріалу:
1. Вправа: « Три журналістські запитання».

1. Для чого людина харчується ?

2. Що для вас означає їжа ?

3. Яка їжа вам найбільше смакує ?
2. Значення складових їжі для організму людини, тварини, рослин (бесіда, заповнення кіл знань)

Усі живі організми для підтримки життєдіяльності потребують поживних речовин. Їжа – це будівельний матеріал для організму. Джерело тепла та енергії. Незважаючи на велику різноманітність, їжа має лише шість складових. Назвіть їх.
3. Живлення рослин (бесіда, розповідь, дослід).

1) Як живляться рослини?

2) Як рослина отримує поживні речовини ?
«Колись, десь на землю впав промінь Сонця, і впав він не на неродючий ґрунт, а упав на травинку пшениці. Вдарившись об неї, він погас, перестав бути світлом, але не зник…у тій чи іншій формі він увійшов до складу хліба, що став для нас поживою. Він перетворився на наші м’язи, наші нерви. Цей промінь Сонця зігріває нас. Він приводить нас у рух. Можливо, що в цю хвилину, він виграє в нашому мозку». Так писав у своїй книзі Тімірязєв.

Який висновок можна зробити з цих слів?

(демонстрування результату досліду)

  1. Чи може людина синтезувати вуглеводи з води і вуглекислого газу?

  2. Як же поповнюється запас вуглеводів в нашому організмі?

  3. Які продукти повинна споживати людина, щоб забезпечити себе

вуглеводами?

4. Живлення тварин (бесіда).

«Мозковий штурм»:

  1. Що таке живлення тварин ?

  2. Чим живляться тварини?

  3. Яких поживних речовин вони потребують?

  4. Як поживні речовини надходять в організм тварини?

Проблемне запитання:

Корова масою 500 кг дає близько 20 л молока за добу, у складі якого є білки, жири, вуглеводи, вода і вітаміни. Де ж беруться у молоці ці речовини, якщо корова їла лише вуглеводи (сіно, бур’яни, картоплю, пшеницю…) і пила воду?

5. Типи живлення (розповідь з елементами бесіди).

Природа така неосяжна і цікава, що її закономірності точно відображаються в людському суспільстві. От візьмемо хоча б ваш клас. Підніміть руки ті, хто сам виконує всі домашні завдання. Тепер ті, кому допомагає мама. А тепер ті, хто списує в класі у своїх однокласників.

Так і в природі. Рослини самі виробляють собі поживні речовини (автотрофне живлення), інші – споживають готове (гетеротрофне живлення), а ще інші – паразити, живуть за рахунок когось.

А який тоді тип живлення у нас?

6. Порівняння процесів харчування людини і живлення тварин (заповнення діаграми Вена)
7. Особливості харчування людини

У людей різні харчові звички і смакові уподобання. Одним подобається домашня їжа, інші поспішають поїсти у кафе. Одні надають перевагу здоровому харчуванню, інші залюбки вживають усе, що гучно розрекламовано і має яскраву упаковку.

  1. Вправа «Ланцюжок»

Назвіть одну страву, яка вам подобається, і одну, яка не подобається? (Один учень називає улюблену страву, сусід по парті страву, яка не подобається).

2. Бесіда про шкідливі продукти харчування

Щ о найбільше вплинуло на формування ваших харчових звичок?

Оскільки те, що ми їмо, впливає на наше здоров’я, важливо з дитинства формувати правильні харчові звички. Існує рішення Міністерства освіти та науки України про вилучення деяких продуктів з меню шкільних їдалень. Уявіть, що ви – інспектор з охорони здоров’я. Які б продукти ви не дозволили вживати? До чого може призвести вживання таких продуктів?

3. Гра « Так чи ні»

Я називаю продукт харчування. Якщо його можна їсти кожен день – ви піднімаєте руки, якщо ні – присідаєте.

М'ясо, чіпси, Фанта, морква, молоко, кетчуп, риба, хотдог, борщ.
8. Принципи раціонального харчування (пояснення вчителя, робота в парах, складання харчової піраміди)

Раціональне харчування – це повноцінне харчування. Раціональне харчування враховує стать, вік, характер праці, загальний стан організму.

Той, хто дбає про своє здоров’я, має дотримуватись його принципів. А це – помірність, різноманітність, збалансованість.

Помірність – калорійність раціону, що не перевищує енергетичних затрат організму.

Різноманітність – споживання продуктів усіх основних груп (хліб і крупи, овочі та фрукти, м’ясо-молочні вироби).

Збалансованість – правильне співвідношення цих груп продуктів.

Щоб визначити, скільки і чого треба їсти щодня, можна скористатись харчовою пірамідою (демонструваня слайдів).

Давайте і ми спробуємо створити піраміду харчування. У вас є малюнки із зображенням продуктів харчування. Працюємо в парах (двоє учнів складають піраміду на дошці).

  1. Чому в основі піраміди знаходиться крохмалиста їжа?

  2. На овочі і фрукти припадає 6 – 9 порцій. Яка їх роль?

  3. У чому полягає значення білків і жирів?

  4. Що завершує піраміду?


9. Вимоги до питного режиму (розповідь вчителя, повідомлення учнів, перегляд відеофільму).

Здогадайтесь, про що йдеться в словах Антуана де Сент-Екзюпері: « Ти не маєш ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе не опишеш, тобою насолоджуються, не розуміючи, що ти таке. Ти не просто необхідна для життя, ти й є життя».

Так, це вода. За 50 років життя людина випиває 40 тонн води.

  1. Повідомлення учнів про воду (матеріал з природознавства, 5 кл.)

  2. Перегляд відеосюжету «Вода».

  3. Вимоги до питного режиму (поради вчителя).

  • Пити за півгодини до їжі або через 2 год. після неї.

  • Не пити багато рідини, краще через кожні 15 – 20 хв. Робити по кілька ковтків підсоленої, підкисленої або мінеральної води.

  • Не можна пити перед тренуванням, або після нього…


ІV. Рефлексія.

Колективна дискусія «Неправильне харчування»

Запитання для обговорення:

  1. Що таке неправильне харчування?

  2. До яких проблем призводить неправильне харчування?

  3. Що ви знаєте про дієти? Корисні чи шкідливі вони?


V. Підсумки уроку

1. Висновки

2. Метод «Незакінчене речення»:

  • Правильно харчуватись – це…

  • Мені найбільше сподобалося на уроці…

3. Оцінювання
VІ. Домашнє завдання


  1. Уроки 5, 6 опрацювати.

  2. Скласти пам’ятку правильного харчування.

  3. Закінчити діаграму Вена.


VП. Прощання «Час похвали»

Схожі:

Урок №2: Тема уроку: Роль вірусів у природі та житті людини
Ознайомити учнів із різноманітними вірусними захворюваннями рослин, тварин і людини
Лекція №2 Тема : Морфологія вегетативних та генеративних органів рослин
Вегетативні органи в сукупності складають вегетативне тіло рослин. Вони утворюють дві функціонально та морфологічно відмінні системи...
Коментарі до слайдів презентації «Поживні добавки для рослин – добрива»
Живлення це основа життя будь-якого живого організму, у тому числі й рослин. Поза харчуванням не можна зрозуміти сутність процесів...
Урок у 7 класі Тема: Різноманітність голонасінних рослин. Роль голонасінних...
Мета: ознайомити учнів із багатоманітністю хвойних рослин, розкрити їх значення в природі та житті людини
Тема «Що таке здорове харчування?»
Мета : формувати у школярів уявлення про здорове харчування, опанування знань щодо раціонального харчування та режиму харчування,...
Уроку: Урок: Тема : Розмноження та розвиток рослин. Типи розмноження...
Тема: Розмноження та розвиток рослин. Типи розмноження рослин. Практична робота № Вегетативне розмноження рослин
Питання для тестування з Модулю 1: Харчування людини як медико-біологічна...
Модулю 1: Харчування людини як медико-біологічна та соціально-економічна проблема. Фізіолого-гігієнічні основи харчування
Тема: Своєрідність органічного світу Австралії
Обладнання: фізична карта Австралії, краєвиди природних зон, зображення рослин і тварин материка, атласи, таблиця – схема «Органічний...
Самостійна робота №3 Сільське господарство. Географія світового транспорту....
Ства. Виникнення цієї сфери господарської діяльності людей 10 тисяч років тому постало як своєрідний революційний процес. Людина...
Нові акцизні марки для алкогольних напоїв та тютюнових виробів
ПДВ лише у межах затверджених норм харчування в грамах або у межах визначеної грошової норми витрат на харчування та за умови, що...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка