Розмноження квіткових рослин


Скачати 76.05 Kb.
НазваРозмноження квіткових рослин
Дата13.05.2013
Розмір76.05 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Географія > Документи
Підготувала:

Лопатюк Л.Г.,

учитель початкових класів

Драбівського навчально-виховного комплексу

«загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів

імені С. В. Васильченка-гімназія»

Драбівської районної ради

Черкаської області
Розмноження квіткових рослин

Слайд 1

1. Хвилинка спостережень

- Який сьогодні день?

- Яка пора року?

- Якою є погода?

- Чи є опади?
2. Фронтальне опитування.

- На які групи вчені розподілили всі рослини на Землі? Слайд 2

- Чому водорості вважаються найпростішими за будовою? Слайд 3

- Чому вони так називаються?

- Які органи є у наступної групи - мохів? Слайд 4

- Чому хвойні рослини називаються вічнозеленими? Слайд 5

- Назвіть хвойні рослини зображені на малюнках? Слайд 6


3. Гра «Що зайве?» (визначити зайві рослини) Слайд 7


  • Ялина, сосна, дуб, ялівець, модрина.

  • Яблуня, калина, айстра, фіалка, папороть.

  • Каштан, береза, липа, осика, верба, ялиця, сосна.


4. Бесіда

  • Чим мохи відрізняються від водоростей?

  • Яких органів не мають мохи?

  • До якої групи трав’янистих рослин належать хвощі і папороті?

  • Як вони розмножуються?


5. Проблемне питання Слайд 8

  • Сьогодні ми з вами будемо вивчати найпоширенішу на Землі, найбільшу за кількістю видів, найгарнішу групу рослин, що мають велике практичне значення в житті людей. Що це за рослини ви дізнаєтесь, коли відгадаєте кросворд.







К


































В






















І

























Т


































К







О


































В






















І
















  1. Стала на поляні в жовтім сарафані

Підросте - всміхнеться, для вітрів вбереться

В платтячко біленьке

Пишне та легеньке. (Кульбаба) Слайд 9


  1. Із зеленої сорочки,

Що зіткав весною гай,

Білі дивляться дзвіночки

Як зовуть їх відгадай. (Конвалія) Слайд 10


  1. У зеленім кожушку, в костяній сорочці,

Я росту собі в ліску, всім зірвати хочеться. (Ліщина) Слайд 11


  1. Навесні цвітуть мої свічі,

Заглядають сонцю у вічі,

А під осінь ті свічки

Вдягнуть з голок кожушки. (Каштан) Слайд 12


  1. На сонечко схожий і сонце я люблю,

За сонцем повертаю голівоньку свою. (Соняшник) Слайд 13


  1. Під лопухом зелене яйце з хвостом. (Огірок) Слайд 14




  1. В земляній сиджу коморі, а коса моя надворі. (Морква) Слайд 15



  1. Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю. (Пролісок) Слайд 16


  • Отже, які рослини ми вивчатимемо на уроці (КВІТКОВІ)


6. Бесіда – Сьогодні ми з вами продовжимо вивчати рослини. Рослини поширені всюди. У всіх кліматичних зонах на всіх континентах живуть в різних умовах. Квіткові рослини впливають на клімат Землі. Що вони виділяють? (Кисень). Що забирають? (Вуглекислий газ). Слайд 17

Звідки взялась така велика кількість рослин? Із чого вони виростають? Як розмножуються квіткові рослини – ми дізнаємося сьогодні на уроці. Органом розмноження квіткових рослин – є квітка. Плід із насінням утворюється з квітки лише після запилення пилком. Як же це відбувається в природі? Слайд 18
- Давайте з вами заплющимо очі й помандруємо на лісову галявину, сад, на луг. Там світить яскраве сонечко, цвітуть дерева, квіти. Повіває легенький вітерець, який лоскоче обличчя.

- Хто весело літає над рослинами? (Бджоли, комахи, метелики, джмелі) Слайд 19

- Так. Це різноманітні комахи збирають із квіток солодкий сік-нектар. Крім нектару, у квітів є пилок. Коли комаха сідає на квітку, пилок потрапляє на її тіло. Комаха перелітає до іншої квітки і переносить на неї пилок. Так відбувається запилення. Бджіл, метеликів, джмелів називають комахами-запилювачами.
Але не всі квіти яскраві, великі і мають запах. Тому багато квітів запилюються вітром. Так запилюються посіви пшениці, вівса, жита. Вітром запилюються і дерева: дуб, вільха, береза. Плоди захищають насіння. Давайте розглянемо колекції плодів і насіння.

Слайд 20,21,22, 23, 24


  1. Слухання вірша «Крилате насіння»


Кружляє над нами

Насіння крилате

Радіє насіння, що вміє літати.

Це клени високі з осінньої гілки

Синів проводжають в далеку мандрівку.

І згадують сумно дерева бувалі:

Колись і вони над землею літали.

  • Ми знову знялись би, як наше насіння,

Та роки не ті і тримає коріння.

Одна насінина з кленової крони

Довірливо сіла мені на долоню.

І каже: - Я довго блукала над містом,

Але на асфальт не наважилась сісти.

Благаю, мій друже, якщо це не важко

Візьми й посади мене в землю, будь ласка.

Я виросту кленом у нашому краї

І листом зеленим тебе привітаю.

Володимир Лучук

Слайд 25
8. Досліди

Для проведення досліду, який триватиме протягом двох тижнів, діти об’єднуються у три групи: «Тепло», «Повітря», «Паросток».

Кожній групі дається завдання. Група «Тепло» буде пророщувати насіння квасолі у холоді. Група «Повітря» пророщуватиме насіння без доступу повітря, а група «Паросток» пророщуватиме насіння у теплі, при доступі повітря і достатній вологості. Про результати ми дізнаємося на уроці

Слайд 26


  1. Гра «Мікрофон»

  • Чому насінина не наважилась сісти на асфальт?

  • Які умови потрібні насінині для проростання, для росту і розвитку? Слайд 27




  1. Практична робота

  1. Розгляд насінини квасолини.

  2. Наш клас заздалегідь поділений на 3 групи.

«Паросток», «Тепло», «Повітря»

Діти спостерігають за проростанням насіння квасолі.

Розповіді за їхніми спостереженнями ми проведемо у вигляді прес-конференції.
Запитання до першої групи

  • Чому не проросло насіння у холодному місці?

(бо для проростання насіння потрібно тепло) Слайд 28

Запитання до другої групи

  • Чому не проросло насіння квасолі, коли воно було залите водою?

(не мало доступу повітря) Слайд 29

Запитання до третьої групи

  • Чи проросло насіння, коли воно було покладене на зволожену тканину і поставлене у тепле місце? Чому?

(було тепле повітря і вода) Слайд 30

Так як це була прес-конференція, експерт оцінює результати дослідів і робить висновок.

(Для проростання насіння потрібні такі умови – вода, тепло, повітря ) Слайд 31


  • Які умови потрібні для подальшого життя рослини?

(тепло, вода, повітря, світло, поживні речовини) Слайд 32


  • Як виростити нову рослину з насіння?

Слайд 33


  1. Гра «Назвіть зайве слово»

  • Бульбами розмножуються: картопля, горох, цибулина, мак, пролісок, тюльпан.

  • Живцем розмножуються: верба, смородина, нарцис, аґрус.

  • Насінням розмножуються: огірок, кріп, цибуля, горох, малина, суниця, абрикос. Слайд 34



  1. Гра «Продовж речення »

  • Органом розмноження квіткових рослин є …….

    • (цибулина, живець, відводки, вуси, листки) Слайд 35

  • Запилення відбувається за допомогою……

    • (Комахи) Слайд 36

  • Щоб рослина добре росла і розвивалась, їй потрібні….

    • (вода, тепло, світло, повітря, поживні речовини) Слайд 37

Схожі:

Уроку: Урок: Тема : Розмноження та розвиток рослин. Типи розмноження...
Тема: Розмноження та розвиток рослин. Типи розмноження рослин. Практична робота № Вегетативне розмноження рослин
РОЗМНОЖЕННЯ КВІТКОВИХ РОСЛИН
Запилення — це процес перенесення пилку з пиляків тичинок на приймочку маточки. Розрізняють два типи запилення: самозапилення і перехресне...
Види розмноження. Нестатеве розмноження, його види. Статеве розмноження
Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати життєві процеси рослин; уміння визначати тип розмноження; уміння логічно мислити та робити...
Тест. Розмноження рослин. 3 клас

Статеве і нестатеве розмноження
Мета: узагальнити знання учнів про форми розмноження організмів; розвивати вміння учнів порівнювати статеве і нестатеве розмноження,природне...
Оцінювання навчальних досягнень з теми
Мета оцінювання: встановити відповідності рівня навчальних досягнень учнів в оволодінні знаннями про типи розмноження рослин, про...
Тема: Систематика рослин
До нижчих рослин належать водорості, до вищих — мохи, плауни, хвощі, папоротеподібні, голонасінні і покритонасінні
Лекція №4 Тема: Систематика рослин
До нижчих рослин належать водорості, до вищих — мохи, плауни, хвощі, папоротеподібні, голонасінні і покритонасінні
Уроку на тему: «Розмноження і розвиток ссавців. Сезонні явища в житті ссавців»
Розробка уроку на тему: «Розмноження і розвиток ссавців. Сезонні явища в житті ссавців» для учнів 8 класу. Представлений матеріал...
Українська Асоціація Захисту Рослин
Це Положення розроблено на підставі Статуту, правил та положень Української Асоціації Захисту Рослин
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка