|
Скачати 101.12 Kb.
|
«Осінні диво-кольори» Конспект сюжетно-динамічного заняття з пріоритетом мовленнєвого розвитку Діти 5-го року життя Програмовий зміст:
Словник: Продовжувати учити дітей добирати доречні синоніми, дієслова, збагатити словник дітей епітетами, порівняннями, образними виразами, віршами, загадками, пов’язаними з темою розповіді, словами, що означають осінні явища. Граматика: Закріпити вміння дітей складати прості та складні речення, узгоджувати слова в реченні. Зв’язне мовлення: Вчити дошкільнят складати розповіді на тему за планом вихователя. Сприяти розвитку пізнавальних інтересів, розумових операцій. Вправляти дітей в умінні аргументувати свою думку. Формувати навички корекції та самокорекції. Словник: осінь, чарівна, різнобарвна, барвиста, щедра. Попередня робота: читання віршів про осінь, складання описових розповідей, бесіди про осінь, розгляд ілюстрацій, спостереження за змінами в природі. Індивідуальна робота: продовжувати учити дітей складати прості та складні речення (дитина А, дитина В, дитина С). Засоби та прийоми, які були використані: психогімнастична вправа, спостереження, бесіда, відгадування загадок, рухлива гра, запитання-відповіді, вивчення віршиків. Обладнання: картинки із зображенням осіннього пейзажу, кошик з фруктами, овочами; чарівниця-Осінь, вірші, загадки, осінній листочок, ягоди калини, грибочки, осінь-жовта стрічка; картинки: дощ, вітер, різнокольорові кружечки. Фізичний розвиток: покращувати моторні навички, розвивати цілеспрямованість рухових дій. Соціально-моральний розвиток: виховувати свідоме ставлення до живої природи, уточнити поняття про взаємозв’язок людини і природи. Емоційно-ціннісний розвиток: викликати радість і захоплення від зустрічі з природою, яскравих осінніх барв. Пізнавальний розвиток: знайомити малюків зі змінами найближчого природного довкілля в осінню пору року, розвивати спостережливість, увагу. Мовленнєвий розвиток: учити дітей підтримувати бесіду, корегувати свої враження від спостереження. Художньо-естетичний розвиток: формувати вміння милуватися барвистими кольорами осіннього листя, бачити дивовижне, красиве. Креативний розвиток: учити вдаватись до асоціацій, вчити помічати в природному довкіллі нове, невідоме, проявляти до нього підвищений інтерес, прагнути за допомогою дорослого дослідити його, обстежити. Хід заняття Вихователь: Доброго ранку, доброго дня! Хай плещуть долоньки, тупають ніжки, Працюють голівки, сяють усмішки. Доброго ранку, доброго дня! Бажаю усім я здоров’я й добра! Вих-ль: Діти, ви щойно прийшли до дитячого садочка, щойно зустрілися один з одним, зі мною, із гостями. А коли люди зустрічаються, вони обов’язково вітаються. Давайте і ми привітаємось з новим днем, що настав, подаруємо один одному чудовий настрій – і цей день неодмінно буде добрим і веселим. (діти вітаються) Добрий день вам! Добрий день нам! Добрий день всім – Дорослим і малим – Добрий день! Вих-ль: Діти, у нас сьогодні незвичайний гість. Погляньте, він залетів у нашу групу… Що це? … Це – кленовий листочок. Він приніс із собою загадку. А хто зараз у гайку кленовім, у садку вишневім, хто рясні обнови роздає деревам? Хто це такий щедрий? Так! Це – чарівниця Осінь. Під музичний супровід заходить Осінь-Чарівниця (дитина) з кошиком в руках. Осінь: Добрий день, дітки! Ви просили – я прийшла. Подарунки принесла: яблучка смачні, рум’яні, груші наливані, духмяні, і горішки, і грибочки назбирала між пеньочків. Я у літечка сестричка у калиновім намисті, а спідничка в мене з листя різноколірна, барвиста. Вих-ль: Люба, Осінь, ми дуже раді зустрічі з тобою, тому що дуже любимо тебе за неповторну красу, чарівну посмішку. Вих-ль: Малята, подивіться, яка чарівна і ніжна наша загадкова гостя. Помилуйтеся її красою і скажіть: Яка осінь? – передаючи листочок один одному, і не повторюйтесь, а кожен має висловити свою думку. (Яскрава, багата, казкова, золота, працьовита, щедра, чарівна, красива… )
Вих-ль: Ми з вами спостерігали і бачили, що осінь подарувала різні кольори. Отже, діти, яка осінь? … (різнобарвна) Восени збираємо хороші врожаї. Як можна лагідно назвати осінь? – (щедра, багата) А з ким можна порівняти чарівницю-осінь? – (з художником, господинею, красунею, золотою феєю, чаклункою) Вих-ль: Наші діти знають загадки, вірші про тебе, Золота Красуне, і пісеньки, таночки, і хочуть тобі їх розповісти. Дит 1: У вінку зеленолистім, У червоному намисті, Видивляється у воду На свою хорошу вроду. … (Калина) Вих-ль: Дітки, чи впізнали, що це за дерево? Чому червоне намисто подарувала осінь калині? … (відповіді дітей)… Дит 2: З листя золотого ми вінки сплітали, Листок до листочка гарно добирали: Липове – жовтеньке, з клена – червоненьке, З білої берези листячко кругленьке. Дит 3: У садочку клени всі були зелені. Подивіться, що це з ними? Клени стали золотими! Вих-ль: І я вам теж приготувала загадку. Відгадайте, який місяць про себе сам говорить так: «Я останній місяць осенію я сумую та обтрушую листочки з дерев». – Яке ім’я можна дати місяцю? – … (листопад) …
Ось ми і згадали, чому місяць листопад має таку назву. Вих-ль: Ми часто з вами спостерігали, як падають осінні листочки. Доберіть слова, які передають рух листочків.
А на що схожі листочки, коли вони кружляють у повітрі?
Вих-ль: А чи хочете ви, малята, уявити себе осінніми листочками? … Згадайте, які вони різнокольорові, не схожі один на одного. А нам в цьому допоможе музика. Психогімнастика Кленові листочки за вітром летять, В діток під ногами вони шарудять. Кружляють листочки в ясній вишині, А вітер осінній співає пісні. То вправо, то вліво літають листки, Уже облітають в садочку гілки. І знову листочки за вітром летять В діток під ногами вони шарудять. Вих-ль: Ой! Який чудовий, різнобарвний теплий килим утворився! Як ви гадаєте, яка користь від листочків, які опали? … (відповіді дітей)
Вих-ль: У Красуні Осені багато справ. Давайте подивимось, як вона господарювала в нашім краї. Розгляд картини із зображенням осіннього пейзажу Вих-ль: Тихо осінь гуляла, дерева перефарбувала. Березі подарувала золоту стрічку, Горобині подарувала червоне намисто. Під кущі Золота Фея сипнула грибочки, Яблучкам підмалювала щічки. Чарівним пензликом обтрусила дерева, Поклала на землю кольоровий яскравий килим. Вих-ль: До вас доторкнулась осінь і вам нагадала… Що ж вам нагадала осінь? … Поміркуйте і згадайте, які зміни відбуваються в природі восени… (відповіді дітей)… Дит: На горобині з’явилися ягідки, буде що їсти пташкам… в лісі виростають грибочки… осінь пропливає на срібній хмарині над нашим містом… Вих-ль: Як вона підмалювала яблучкам щічки? … Вих-ль: А зараз я пропоную вам об’єднатись у дві команди «Хлопчики» й «Дівчатка» і виконати наступне завдання. Робота в групах (дві підгрупи сідають за окремо підготовлені столики) Вих-ль: На столі у вас є різнокольорові кружечки. Хлопчики, я даю вам картинку із зображенням вітру, а дівчаткам – дощика. Вам потрібно подумати і підібрати колір, який би ви хотіли подарувати цим осіннім явищам і пояснити чому? … Чому саме цей колір ви обрали? …
Гра «Запитай – відповідай» Хлопчики – дівчаткам:
Дівчатка – хлопчикам:
Вих-ль: Наша подорож добігає кінця. Я хочу, щоб ви зрозуміли, яке велике значення має зв’язок людини з природою. В полі, в лісі, над яром Квіти, дерева і трави. Цвіту не вирви задаром, Гілки не втни для забави. Оберігайте ж повсюди Шлях і стежинки в гаї. Все те окрасою буде Нашого рідного краю. Вих-ль: А чому не можна рвати листочки на деревах і ламати гілочки? … (відповіді дітей)… Чому не можна рвати квіти на клумбі, на галявині, топтати травичку? … (відповіді дітей) … Діти: Треба природу оберігати!!! Вих-ль: Що вам сьогодні особливо запам’яталось? … Вих-ль: Мені дуже сподобалось як ви відповідали. Я вами пишаюся, мої любі! Осінь: А я вас пригощаю яблучками і грушками, і говорю вам: «До побачення!» Список літератури:
Конспект заняття вихователя Закалюжної Т.Г. |
Конспект інтегрованого заняття з пріоритетом мовленнєвого розвитку Попередня робота: читання віршиків, потішок, забавлянок, колискових пісень, бесіди про зиму, про лісових звірят, спостереження за... |
Конспект інтегрованого заняття з пріоритетом загально-пізнавального розвитку Попередня робота: проведення дидактичних ігор в повсякденному житті, проведення спостережень в природі, читання творів |
Параметри аналізу мовленнєвого заняття Дотримання принципу максимальної мовленнєвої активності дітей, проведення групових форм навчання |
Інтегроване заняття для дітей 5-го року життя із пріоритетом пізнавальних... ... |
ЗАТВЕРДЖУЮ Реформування економіки України, перехід її до динамічного, прогресивного розвитку пов'язаний зі становленням високоефективного соціально... |
КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ІКТ Словник: продовжувати вчити вживати правильно слова-терміни вікових етапів розвитку людини (немовля, малюк, дошкільник, школяр т... |
Інформаційна політика навчального закладу, як відображення сучасного освітнього середовища Пріоритетом в розвитку освіти, поряд з традиційним, є впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес та... |
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з тактичної підготовки з начальницьким... ТЕМА ЗАНЯТТЯ №2 : Гасіння пожеж на об’єктах елеваторно-складского господарства, млинових і комбікормових підприємствах |
ПЛАН-КОНСПЕКТ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ З ЛІНІЙНОЇ АЛГЕБРИ на тему «Тема заняття.» |
Інтегроване заняття з пріоритетом логіко-математичних завдань Закріпити вміння визначати колір, розрізняти геометричні фігури. Повторити назву дерев та фруктів. Розвивати вміння працювати за... |