Інтегроване заняття для дітей 5-го року життя із пріоритетом пізнавальних та екологічних завдань на тему


Скачати 39.92 Kb.
НазваІнтегроване заняття для дітей 5-го року життя із пріоритетом пізнавальних та екологічних завдань на тему
Дата28.03.2013
Розмір39.92 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Астрономія > Документи
Інтегроване заняття для дітей 5-го року життя із пріоритетом пізнавальних та екологічних завдань на тему

«Таємниці насінини» з використанням оповідання В. О. Сухомлинського «Яблуко і світанок»


Ф- розвивати навички предметно-практичної діяльності в природі.

С-М-формувати позитивне ставлення до нескладних доручень дорослого, учити свідомо ставитися до соціальної значущості своєї діяльності.

Е—Ц - уточнити поняття про самоцінність кожної рослини, викликати задоволення від трудової діяльності.

П - формувати уявлення про насіння, його різноманітність і значення, учити класифікувати за різними ознаками, знаходити спільне та відмінне в насінні, викликати інтерес до дослідницької діяльності.

М - учити розповідати про свої дії під час проведення дослідів, посадці насіння, учити підтримувати бесіду, добирати слова-ознаки під час опису насіння.

Х-Е- підтримувати цікавість до твору В. О. Сухомлинського «Яблуко і світанок», учити відтворювати зміст оповідання Г. Химича «Чий кавун» під час гри – драматизації.

К – проявляти свою творчу уяву та ініціативу,прагнення до самореалізації.

Хід заняття

Вихователь звертає увагу дітей на ляльку .

- Хто це? (Лунтик)

- Де домівка Лунтика? ( На Місяці)

- Де знаходиться Місяць? (У Космосі)

- Як рухається Місяць? (Навколо Землі)

Дослід 1. Обертання Місяця навколо Землі. (За допомогою магніту показати силу тяжіння Місяця і Землі).

- .Чи є на Місяці рослини?

Лунтик: - Рослин у нас немає, і тому так сумно і пусто у моїй домівці.

- Залишайся з нами, Лунтику. Ми розкажемо тобі про таємниці насінини. Адже без насінини немає рослинки.

Загадка: Саме з кулачок, рум’яний бочок,

На дотик – холодненьке,

А вкусиш – солоденьке. (Яблуко)

- Яблуко – це цілий світ. Воно багато має таємниць.

Д/ гра «Народження яблука»

(картинки із зображенням бруньки, цвіту яблуні із бджілкою, зелене яблуко, стигле яблуко)

- Звідки з’явилася квітка? (з бруньки )

- Навіщо квітці бджілка?

- Чи можна їсти не стигле яблуко?

- Проходить певний час і яблуко порожевіло, налилося соком. Тепер його можна їсти . Як можна поділити яблуко,щоб отримати дві половинки, чотири половинки?

Дослід 2. Перевірити , що у плодах є сік.

(розрізане яблуко покласти на серветку)

- Що залишилось на серветці? (Мокрий слід)

- Отже, у плодах є сік.

- Що можна їсти м’якоть чи насіння?

- Насіння є у всіх рослин. Як правило, насіння не їдять. Але воно дуже смачне і поживне. Наприклад, насіння соняшника, гарбуза, горіха. Деяке насіння є і плодом. Його і їдять, і сіють в землю. Це насіння квасолі, гороху, часнику.

- Насіння покрите шкірочкою. Спробуйте розкрити насінину.

- Чи легко це зробити?

- Чому? Яке вдалося розкрити?

Висновок: шкірочка насіння тверда і міцна.

Діти розглядають шкіру насіння різних рослин (каштана, горіха, жолудя, гарбуза, часнику)

- Яка по товщині шкірочка у насіння яблуні?

- Навіщо шкірочка насінню?

- Бо там ховається майбутня рослинка. Тільки вона така маленька, що її не можна роздивитися. Ще вона не дає насінню засохнути.

Діти відзначають, що насіння різне за розміром.

Д/ гра «Розклади за величиною»

- Яке насіння на дотик? (Гладке, горохувате)

- Яке за кольором? (Чорне, біле, коричневе,жовте)

- Порівняйте насіння за товщиною. Яке швидше засохне?

- Чому?

Отже, насіння є у кожної рослини.

Д/ гра «Підбери рослині насіння»

- Що потрібно для того, щоб рослина дала плоди?

Дослід №1.

Мета: Показати значення води для росту рослин.

Матеріал:Два стаканчики із землею, насіння квасолі.

Дослід №2.

Мета: Для проростання насіння потрібне світло.

Матеріал: Дві коробки, овес.

Дослід №3.

Мета: Для росту насіння потрібне тепло.

Матеріал: Два стакани із землею, квасоля.

Дослід №4.

Мета: Показати, що рослина дихає.

Матеріал: Рослина під банкою.

- Отже, без води, світла, тепла насіння не проросте.

Гра – драматизація за твором «Чий кавун».

Психогімнастика «Виростай, рослинко!» (Вихователь «поливає» дітей, дитина – насінина випрямляється, « розриває» шкірочку, «витягується» в рослинку).

Запитання: У яку рослину перетворилось твоє насіння?

- Які плоди на твоєму дереві, кущі?

- Яка квіточка?

- Якого кольору?

- Яка пора року закінчується? (Зима)

- Що робило насіння взимку?

- Наприкінці зими господині висівають насіння у грунт,щоб з нього проросла рослина. Її називають розсада. Коли потепліє, розсаду висаджують на городі.

Колективна праця: хлопчики висаджують плоди жолудів, дівчатка висівають насіння айстр.

По закінченню заняття діти дарують горщики із посіяним насінням Лунтику.

Вихователь пригощає дітей яблуками

Схожі:

Інтегроване заняття з пріоритетом логіко-математичних завдань
Закріпити вміння визначати колір, розрізняти геометричні фігури. Повторити назву дерев та фруктів. Розвивати вміння працювати за...
Інтегроване заняття сфера «Природа» на тему «Подорож по планеті Земля»...
Фізичний розвиток: удосконалювати дрібну моторику очей, залучати до рухливих вправ, покращувати координацію
Конспект заняття з біології на тему: «Закономірності дії екологічних факторів на живі організми»
Мета: сформувати уявлення про екологічні фактори, показати їхню класифікацію й загальні закономірності впливу екологічних факторів...
Інтегроване заняття
Матеріал: шапочки для драматизації, ширма, декорації, атрибути, музичний супровід
Конспект заняття соціально-морального спрямування для дітей середньої групи на тему
«чарівних» слів, тобто слів ввічливості (дякую, добрий день, пробачте, будьте ласкаві)
Навчання мови цілеспрямований розвиток пізнавальних задатків дітей,...
Кожне заняття має піднімати учнів на нову сходинку в оволодінні мовленнєвими діями, вчити їх правильно користуватися набутками у...
Тренінге заняття для старшокласників
Питання майбутнього стало пріоритетом не лише дорослих. Наразі успішна адаптація в суспільстві можлива лише за умови чітко визначених...
Конспект сюжетно-динамічного заняття з пріоритетом мовленнєвого розвитку
Виховувати позитивні емоції, радість успіху, любов до природи, бажання оберігати її
ЗАТВЕРДЖЕНО
Для дітей, що мають особливі освітні потреби створюються адаптовані програми, проводяться корекційно – розвивальні заняття, щоб підготувати...
Інформація про проведення моніторингового дослідження ефективності...
В програмі врахувано різну періодичність, тривалість охоплення дітей організованими освітніми впливами в умовах тієї чи іншої форми...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка