|
Скачати 39.92 Kb.
|
Інтегроване заняття для дітей 5-го року життя із пріоритетом пізнавальних та екологічних завдань на тему«Таємниці насінини» з використанням оповідання В. О. Сухомлинського «Яблуко і світанок»Ф- розвивати навички предметно-практичної діяльності в природі. С-М-формувати позитивне ставлення до нескладних доручень дорослого, учити свідомо ставитися до соціальної значущості своєї діяльності. Е—Ц - уточнити поняття про самоцінність кожної рослини, викликати задоволення від трудової діяльності. П - формувати уявлення про насіння, його різноманітність і значення, учити класифікувати за різними ознаками, знаходити спільне та відмінне в насінні, викликати інтерес до дослідницької діяльності. М - учити розповідати про свої дії під час проведення дослідів, посадці насіння, учити підтримувати бесіду, добирати слова-ознаки під час опису насіння. Х-Е- підтримувати цікавість до твору В. О. Сухомлинського «Яблуко і світанок», учити відтворювати зміст оповідання Г. Химича «Чий кавун» під час гри – драматизації. К – проявляти свою творчу уяву та ініціативу,прагнення до самореалізації. Хід заняття Вихователь звертає увагу дітей на ляльку . - Хто це? (Лунтик) - Де домівка Лунтика? ( На Місяці) - Де знаходиться Місяць? (У Космосі) - Як рухається Місяць? (Навколо Землі) Дослід 1. Обертання Місяця навколо Землі. (За допомогою магніту показати силу тяжіння Місяця і Землі). - .Чи є на Місяці рослини? Лунтик: - Рослин у нас немає, і тому так сумно і пусто у моїй домівці. - Залишайся з нами, Лунтику. Ми розкажемо тобі про таємниці насінини. Адже без насінини немає рослинки. Загадка: Саме з кулачок, рум’яний бочок, На дотик – холодненьке, А вкусиш – солоденьке. (Яблуко) - Яблуко – це цілий світ. Воно багато має таємниць. Д/ гра «Народження яблука» (картинки із зображенням бруньки, цвіту яблуні із бджілкою, зелене яблуко, стигле яблуко) - Звідки з’явилася квітка? (з бруньки ) - Навіщо квітці бджілка? - Чи можна їсти не стигле яблуко? - Проходить певний час і яблуко порожевіло, налилося соком. Тепер його можна їсти . Як можна поділити яблуко,щоб отримати дві половинки, чотири половинки? Дослід 2. Перевірити , що у плодах є сік. (розрізане яблуко покласти на серветку) - Що залишилось на серветці? (Мокрий слід) - Отже, у плодах є сік. - Що можна їсти м’якоть чи насіння? - Насіння є у всіх рослин. Як правило, насіння не їдять. Але воно дуже смачне і поживне. Наприклад, насіння соняшника, гарбуза, горіха. Деяке насіння є і плодом. Його і їдять, і сіють в землю. Це насіння квасолі, гороху, часнику. - Насіння покрите шкірочкою. Спробуйте розкрити насінину. - Чи легко це зробити? - Чому? Яке вдалося розкрити? Висновок: шкірочка насіння тверда і міцна. Діти розглядають шкіру насіння різних рослин (каштана, горіха, жолудя, гарбуза, часнику) - Яка по товщині шкірочка у насіння яблуні? - Навіщо шкірочка насінню? - Бо там ховається майбутня рослинка. Тільки вона така маленька, що її не можна роздивитися. Ще вона не дає насінню засохнути. Діти відзначають, що насіння різне за розміром. Д/ гра «Розклади за величиною» - Яке насіння на дотик? (Гладке, горохувате) - Яке за кольором? (Чорне, біле, коричневе,жовте) - Порівняйте насіння за товщиною. Яке швидше засохне? - Чому? Отже, насіння є у кожної рослини. Д/ гра «Підбери рослині насіння» - Що потрібно для того, щоб рослина дала плоди? Дослід №1. Мета: Показати значення води для росту рослин. Матеріал:Два стаканчики із землею, насіння квасолі. Дослід №2. Мета: Для проростання насіння потрібне світло. Матеріал: Дві коробки, овес. Дослід №3. Мета: Для росту насіння потрібне тепло. Матеріал: Два стакани із землею, квасоля. Дослід №4. Мета: Показати, що рослина дихає. Матеріал: Рослина під банкою. - Отже, без води, світла, тепла насіння не проросте. Гра – драматизація за твором «Чий кавун». Психогімнастика «Виростай, рослинко!» (Вихователь «поливає» дітей, дитина – насінина випрямляється, « розриває» шкірочку, «витягується» в рослинку). Запитання: У яку рослину перетворилось твоє насіння? - Які плоди на твоєму дереві, кущі? - Яка квіточка? - Якого кольору? - Яка пора року закінчується? (Зима) - Що робило насіння взимку? - Наприкінці зими господині висівають насіння у грунт,щоб з нього проросла рослина. Її називають розсада. Коли потепліє, розсаду висаджують на городі. Колективна праця: хлопчики висаджують плоди жолудів, дівчатка висівають насіння айстр. По закінченню заняття діти дарують горщики із посіяним насінням Лунтику. Вихователь пригощає дітей яблуками |
Інтегроване заняття з пріоритетом логіко-математичних завдань Закріпити вміння визначати колір, розрізняти геометричні фігури. Повторити назву дерев та фруктів. Розвивати вміння працювати за... |
Інтегроване заняття сфера «Природа» на тему «Подорож по планеті Земля»... Фізичний розвиток: удосконалювати дрібну моторику очей, залучати до рухливих вправ, покращувати координацію |
Конспект заняття з біології на тему: «Закономірності дії екологічних факторів на живі організми» Мета: сформувати уявлення про екологічні фактори, показати їхню класифікацію й загальні закономірності впливу екологічних факторів... |
Інтегроване заняття Матеріал: шапочки для драматизації, ширма, декорації, атрибути, музичний супровід |
Конспект заняття соціально-морального спрямування для дітей середньої групи на тему «чарівних» слів, тобто слів ввічливості (дякую, добрий день, пробачте, будьте ласкаві) |
Навчання мови цілеспрямований розвиток пізнавальних задатків дітей,... Кожне заняття має піднімати учнів на нову сходинку в оволодінні мовленнєвими діями, вчити їх правильно користуватися набутками у... |
Тренінге заняття для старшокласників Питання майбутнього стало пріоритетом не лише дорослих. Наразі успішна адаптація в суспільстві можлива лише за умови чітко визначених... |
Конспект сюжетно-динамічного заняття з пріоритетом мовленнєвого розвитку Виховувати позитивні емоції, радість успіху, любов до природи, бажання оберігати її |
ЗАТВЕРДЖЕНО Для дітей, що мають особливі освітні потреби створюються адаптовані програми, проводяться корекційно – розвивальні заняття, щоб підготувати... |
Інформація про проведення моніторингового дослідження ефективності... В програмі врахувано різну періодичність, тривалість охоплення дітей організованими освітніми впливами в умовах тієї чи іншої форми... |