|
Скачати 25.87 Kb.
|
Тема: Різноманітність екосистем. Розвиток і зміни екосистем. 11 клас, екологія Мета: Освітня: розширити знання учнів про біогеоценози, ознайомити з різноманітністю природних та штучних ценозів; розкрити роль агроценозів у практичній діяльності людини. Розвиваюча: розвивати уміння наводити приклади із власного досвіду, уміння логічно мислити і робити висновки. Виховна: виховувати бережливе ставлення до різноманіття природи рідного краю. Тип уроку. Засвоєння нових знань. Форма уроку. Комбінований. Місце уроку в навчальній темі. Поточний. Методи і методичні прийоми: 1. Інформаційно- рецептивний: а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником. б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН. Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом. 2. Репродуктивний. Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань. 3. Проблемно- пошуковий: постановка проблемного питання. Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення. 4.Візуальний[b]: складання схем. 5.[b]Сугестивний: застосування різних видів мистецтва – вірші, музика. 6.Релаксопедичний: фізкультхвилинка, психологічне розвантаження. Міжпредметні зв ́язки: географія, хімія. схеми, малюнки, таблиці. Основні поняття та терміни: агроценоз, сукцесії, циклічні зміни, інтродукція. ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів. Письмові роботи за картками. Картка № 1. 1. Скласти схему ланцюгів живлення в біоценозі прісної водойми. 2. Які властивості біогеоценозу відомі? 3. Навести приклади топічних зв’язків. Картка № 2. 1. Назвати основні ланцюги живлення в біогеоценозі мішаного лісу. 2. Дати визначення понять: хижацтво, виїдання, конкуренція. 3. На які екологічні групи поділяються організми за типом живлення? Картка № 3. 1. Охарактеризувати ланцюги живлення пасовищного типу. 2. Дати визначення понять: коменсалізм, паразитизм, мутуалізм. 3. Чим забезпечується цілісність біогеоценозів? ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. Повідомити тему, мету та завдання уроку. Поставити проблемне запитання: - Які властивості природного і штучного біогеоценозів забезпечують їх існування? ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу. Розповідь про зміни природних біогеоценозів – сукцесії. Сукцесії бувають: 1. первинні – поява і розвиток рослинних угруповань у місце- існуваннях, де рослинності раніше не було; 2. вторинні – це відновлення природної рослинності після певних порушень (наприклад, відновлення лісів після пожеж). Розповідь про різноманітність природних біогеоценозів. Розповідь про агроценози. Агроценоз – це збіднене видами угруповання рослин, тварин, грибів і м\о, створене людиною для одержання с\г продукції. Особливості агроценозів: - незначна видова різноманітність; - погано розгалужені трофічні сітки; - слабка стійкість; - висока продуктивність одного чи кількох видів; - практично відсутня саморегуляція, - можливе масове розмноження бур’янів та шкідників. Розповідь про різноманітність штучних біогеоценозів. ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі. V. Узагальнення та систематизація знань. Відповідь на проблемне запитання про агроценози: Людина створила штучні угруповання організмів – агроценози для одержання с/г продукції. Від природних біогеоценозів вони відрізняються незначним видовим різноманіттям, слабко розгалуженими ланцюгами живлення, нездатністю до саморегуляції. Внаслідок цього людина повинна постійно втручатись у функціонування агроценозів для того, щоб запобігти небажаним сукцесіям. VІ. Підведення підсумків уроку. VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання. |
Тема: Середовище існування тварин. Зв’язки тварин з іншими компонентами екосистем Освітня: узагальнити й розширити знання про середовище існування тварин,взаємозв’язок будови й функцій тваринного організму із середовищем... |
УРОК 3 Тема: Різноманітність, розвиток і продуктивність екосистем Основні поняття та терміни: біоценоз, біогеоценоз, екосистема, фітоценоз, біотоп, автотрофи, гетеротрофи, сапротрофи, продуценти,... |
Урок з природознавства і народознавства (6 клас) «Екосистеми своєї... Розробка інтегрованого уроку «Екосистеми своєї місцевості: ліс, степ, водойма. Охорона екосистем» |
Тема. Угруповання та екосистеми. Склад і структура угруповань. Мета: Освітня Освітня: сформувати поняття про біоценоз (угруповання), біогеоценоз, екосистему; охарактеризувати їх структуру і властивості; з’ясувати... |
1. Грунтові ресурси світу. Грунтові ресурси України Тема Фітоценоз як компонент біогеоценозу Грунт — основний компонент наземних екосистем, що утворився протягом геологічних епох в результаті постійної взаємодії біотичних... |
УРОК №28 Клас 10 Тема уроку Мета: Освітня: ввести третій закон Ньютона, пояснити учням його фізичну сутність; узагальнити інформацію про закони Ньютона; акцентувати... |
План-конспект уроку з природознавства 6 клас Тема уроку Мета освітня: закріпити знання учнів про прості механізми, ознайомити з поняттям «складний механізм»; визначити взаємодію простих... |
Уроку: Урок Тема: Вплив генотипу та факторів зовнішнього середовища на розвиток організмів Освітня: розширити знання учнів про розвиток організмів, з’ясувати вплив умов зовнішнього середовища та генотипу на онтогенез |
Урок №15 Природознавство 6 клас Дата 07. 12. 11 Тема уроку: «Грунт.... Тема уроку: «Грунт. Склад грунту. Різноманітність грунтів. Родючість грунту та способи її підвищення. Поняття про добрива» |
Тема: Іграшки. Слова: “ Мета. Освітня: ознайомити дітей з ігровими традиціями, вчити весело та з користю проводити час |